Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2021 10:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Q&A met The Pitcher
Laten wij maar direct met de deur in huis vallen en starten met de volgende Q&A. Ondanks dat een introductie zo goed als niet nodig is doe ik hem dan toch. Met een revolutionaire sound heeft The Pitcher al sinds het begin zichzelf weg weten te zetten als een interesante naam door hits te scoren als Pump it Loud en I Just Can't Stop. Sindsdien hebben Luc en Michel met deze unieke soundset hit na hit weten te borduren. Met het album Smack wisten zij zelfs een Hard Dance Award binnen te halen voor 'Best Artist Album'. Een album die bij iedereen wel hoog in zijn lijstje staat.

Ik heb het dan ook of niemand anders als The Pitcher! Luc van Veghel en Michel Pollen zullen dus jullie vragen beantwoorden.
Veel plezier!

Hoe werkt de Q&A?:
In dit topic kun je al je vragen aan Luc en Michel kwijt. Het topic is vanaf nu open voor vragen. Het topic zal op maandag 14 juni sluiten, waarna The Pitcher in alle rust de vragen kunnen beantwoorden. Wanneer de vragen zijn beantwoord, zal het topic weer worden geopend, en kan er hier gediscussieerd worden over de antwoorden.

De regels:
- Lees goed de eerder gestelde vragen door om te voorkomen dat er dubbele vragen gesteld worden.
- Om iedereen een kans te geven wil ik jullie vragen om het aantal vragen te beperken tot ongeveer 5 p.p.
Je mag bijvoorbeeld 5 vragen aan Luc van Veghel en 5 vragen aan Michel Pollen stellen als je de behoefte heb.
- Probeer al je vragen in 1 post te stellen. Mocht je later nog een nieuwe vraag verzinnen, dan kan je deze aan je post toevoegen met de "wijzig"-knop.
- Discussies tijdens de vragenronde worden verwijderd om het topic overzichtelijk te houden.

Prijzen
Wist je dat je ook in de prijzen kan vallen?
Wat dit precies inhoud is nog geheim!

De prijzen zullen willenkeurig worden uitgedeeld :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2021 11:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel gaaf dit! Ik heb wel een aantal vragen voor jullie.

1. Ik ben benieuwd hoe de samenwerking gaat bij jullie in de studio. Is het een combinatie van samenwerken of doet één iemand voornamelijk produceren terwijl de andere vooral met ideeën komt?

Nog 2 vragen voor Michel:
2. Heb jij bij vrijwel alle tracks meegeholpen of is er ook een periode geweest waarbij The Pitcher alles grotendeels alleen heeft gedaan? Zo ja bij welke periode(n) was dit het geval?
3. Als ik het goed begrijp sta jij niet graag op het podium. Wat is de reden hierachter? Zijn het zenuwen/stress of vind je de massale hoeveelheid mensen geen pretje? Zou jij daarbij ooit nog op het podium willen staan of niet?

Nog 2 vragen voor The Pitcher:
4. Wat vinden fans en andere artiesten van jullie manier van werken? Heb je daar wel eens kritiek over gekregen?
5. Jullie zijn nogal open over de samenwerkingen in de studio wat ik erg kan waarderen :thumbup: Wat vind je van het feit dat er ook artiesten zijn die claimen dat ze hun eigen muziek 100% alleen produceren terwijl dit soms (totaal) niet het geval is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2021 11:22 
 
Hardtraxx Crew

Leuke Q&A, heb eigenlijk maar 2 vragen :D

Gaan we ooit nog een release zien van de Unfinished Demo? en ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er gebeurd is met de rest van het Recovered project?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2021 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit is wel een hele toffe Q&A zeg :thumbsup: Zou de vragen denk ik nog wel een beetje aanvullen.

1: Hoe kijken jullie terug op de tijd dat jullie actief waren als Notorious Two, ik vond dat er echt super vette tracks uitkwamen onder die alias maar ineenkeer was het gedaan. Uberhaupt wat achtergrond info over het tot stand komen van die act ben ik best nieuwsgierig naar.

2: Daarnaast in het verlengde, hoe kijken jullie terug op de wat meer raw gefocusde tracks zoals Those Summer Nights of Suicide met Titan? Echt een unieke stijl in de raw in die periode waar ik nog altijd flink van kan genieten. Die over the top kickrolls waren eigenlijk hun tijd ver vooruit als je het vergelijkt met de huidige raw :P (ook al zijn de meningen er hier een beetje over verdeeld).

3: Die bewuste keuze om toen veel raw te gaan maken, was dat ook echt waar je/jullie passie lag op dat moment, of was het ook omdat het zo in populariteit toe nam?

4: Hoe groot is de kans dat er ooit nog eens zo'n echte raw The Pitcher plaat uitkomt? Als ik de eerder genoemde platen zo terug luister zou een collab met een D-Sturb of Rejecta echt een vette combi zijn namelijk :drool:

5: Welk moment/boeking/track beschouwen jullie als hoogtepunt voor 'The Pitcher' Kan me zo voorstellen dat dit voor Luc een boeking is en voor Michel een track? Of niet zozeer?

6: Deze is meer voor Michel: Is er wel eens een boeking geweest waarvan je het toch stiekem wel jammer vond dat je er niet bij kon zijn op het podium?

Nog even afsluiten met wat geslijm. Ik ben namelijk de discografie nu een beetje aan het doorspitten om wat vragen te bedenken, en kan eigenlijk wel concluderen dat ik de hele tijdlijn alles enorm kon waarderen, complimenten hoe het alle kanten op is gegaan van vroegah naar raw naar het huidige stijltje bij IAH. Het blijft herkenbaar The Pitcher, en toch heel verschillend qua stijl. Anno 2021 nog altijd één van de beste namen aan de euforische kant wat mij betreft, mijn spotify playlist staat er vol mee :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2021 15:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hele toffe Q&A inderdaad! Een aantal vragen van mijn kant:

1. Hoe vinden jullie het dat The Pitcher als act voornamelijk geboekt wordt voor classics stages/sets? Het niveau van de platen die uitgebracht zijn na Keep it Up ligt zo hoog dat je zou denken dat organisaties dit ook zouden merken, maar de meeste boekingen zijn op de classics stages of een kleinere euforische stage.

2. Met de dicografie van The Pitcher is een set van 1 uur bijna te kort, hoe kijken jullie tegen een eigen feest a la XXLerator Spotlight aan? Zou een mooie avond kunnen worden waar je van oud naar nieuw, van raw naar euforisch kan.

3. Met The Pitcher als act zijn jullie wel een van de weinigen die zo drastisch van stijl veranderd zijn tijdens de 'RAW Periode' om vervolgens weer terug te keren naar de euforische kant. Zijn jullie niet bang dat jullie daardoor fans verloren zijn van beide kanten? Vorig jaar zag ik een post op de socials voorbijkomen waar jullie vroegen wat onze minst favoriete The Pitcher track was, en 80% van de reacties was 'De gehele raw periode'. Natuurlijk mooi om te zien dat er veel teruggekeerd zijn of al die tijd trouwe fans gebleven zijn, maar het lijkt mij dat er ook een risico is om op die manier je fanbase op te splitsen en eventueel de helft te verliezen.

En dan nog 2 random vragen zonder veel verhaal er achter waar ik ook benieuwd naar was:

4. Wat is het gekste wat je ooit hebt meegemaakt op een boeking?

5. Wie is je favoriete MC om mee te werken on stage, en waarom?

Bedankt alvast voor de antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2021 21:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cool dat je dit doet. Ik zie een boel interessante vragen maar vroeg me toch 1 ding altijd al af.

Wat vonden jullie er destijds van dat Scooter 'inspiratie' op deed van 'I just can't stop'? En hoe kijken jullie er nu op terug?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2021 21:48 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Hele gave Q&A dit en tof dat jullie hier de tijd voor willen nemen. Als eerste wil ik jullie bedanken voor al die gave muziek en sets die jullie ons gegeven hebben. Voor mij is Smack nog altijd een van de gaafste hardstyle albums ooit gemaakt. Maar ook de muziek waar jullie nu mee komen vind ik echt zo geweldig. Ligt voor mij misschien wel op hetzelfde hoge niveau als in de classics periode.

1. (Luc): Ik hoef natuurlijk niet te vragen hoe het was om samen met Zany & DV8 op Qlimax te staan. Maar hoe kijk je er zelf op terug? Tevreden met hoe het ging?

2. (Beiden): Unfinished Demo is hierboven al gevraagd, maar ook de Ain't Nobody (This Is My Sound Re-amp) vind ik echt geweldig. Zijn er plannen om die nog te (Free) releasen?

3. (Beiden): Vanwaar jullie keuze om je bij het I Am Hardstyle label te voegen? Niet lullig bedoeld en ik ken de achterliggende verhalen niet, maar het valt wel op dat er geen IAH artiesten (meer) op Q-feesten staan. Ik had bijvoorbeeld Roughstate ook wel een logische stap gevonden. Artiesten (B-Front bijvoorbeeld) waar jullie al meermaals mee gewerkt hebben en ook qua sound vind ik jullie daar wel passen (Galactixx bijvoorbeld maakt soortgelijke platen).

4. (Michel): Produceer je ook wel eens voor Lady Faith? Different schreeuwt namelijk aan alle kanten Michel Pollen haha :D

Daarnaast hoop ik echt dat 'The Pitcher' vaker op hedendaagse stages/feesten komt te staan en niet "alleen" op classics stages/feesten. Zoals hierboven al vermeld hou ik echt van de muziek waar jullie nu mee bezig zijn, maar voor m'n gevoel zijn er maar heel weinig mogelijkheden om die muziek live te kunnen horen (afgezien van corona uiteraard).

Bedankt alvast en tot snel!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2021 22:09 
 
Hardtraxxer

Kort maar krachtig:

Was is je/jullie favoriete track uit eigen stal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2021 09:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

David_ schreef:
1. Hoe vinden jullie het dat The Pitcher als act voornamelijk geboekt wordt voor classics stages/sets? Het niveau van de platen die uitgebracht zijn na Keep it Up ligt zo hoog dat je zou denken dat organisaties dit ook zouden merken, maar de meeste boekingen zijn op de classics stages of een kleinere euforische stage.


Ze waren op Defqon 2020 op zaterdag op de UV geboekt, dus er zat gelukkig wel weer vooruitgang in qua grote stages!

Mijn vraag:

Jullie hebben lang bij Fusion (incl. Superplastik) gereleased, dat label is een aantal jaren geleden met het vertrek van o.a. B-Front, Frequencerz & jullie flink doodgebloed. Kunnen jullie hier iets over vertellen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2021 09:49 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dit is een Q&A waar we als team al een tijdje mee bezig waren, super tof dat het nu zover is :D

1. (Beide) Vorig jaar zagen we door Corona voornamelijk dat gevestigde namen moeite hadden met het uitbrengen van nieuwe muziek, de nieuwe generatie nam de touwtjes in handen om allerlei nieuwe muziek uit te brengen. Hoe gingen jullie hiermee om? Merken jullie dat het lastig is om inspiratie op te doen zonder festivals?

2. (Michel) om even verder te gaan op vraag 1, hoe ga jij te werk in de studio, lees: Waar haal jij je inspiratie vandaan? (Andere genres, andere artiesten, etc) Voor artiesten die zowel produceren als draaien is het natuurlijk obvious hoe zij aan hun inspiratie (kunnen) komen, maar hoe pak jij dit op (en hoe blijft het vernieuwend voor jezelf)?

3. (Luc) Stel jullie hebben een nieuwe hit afgemaakt die bij het publiek super goed aanslaat, hoe ziet de 'debriefing' er dan uit? Ik kan me voorstellen dat onderhand wel weet wat het publiek wil, maar bespreek je na je ervaringen on-stage ook met Michel wat wel en niet lijkt te werken? Het lijkt me lastig om dat als Michel zijnde mee te krijgen als je er niet bij bent.

4. (Michel) Wanneer ben je begonnen met produceren en hoe ben je hier in gerold? Een klein stukje backstory zou ik wel waarderen omdat de meesten (zeker op dit forum) jou wel zien als één van de grootheden in Hardstyle.

5. (Beide) de vraag die bij iedere Q&A wel voorbij komt: naar wat voor genres luisteren jullie het meeste?

Alvast bedankt heren :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2021 09:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wacht nog steeds op die Start Rocking edit die volgens mij op een Hardbass een keer gedraaid is, en daarna nooit meer. Of het was een mashup met Pump it Loud ofzo, hij had iig stevige kicks met de originele melodie.

Is die nog beschikbaar en kan die een keer op youtube/spotify/soundcloud gegooid worden?


edit:

Deze dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2021 14:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Poahh, ik vind dit zo vet he :D Echt tof dat jullie hier open voor staan.

1. Luc) In Drive it Hardstyle leg je eigenlijk perfect uit hoe je relatie met Michel Pollen tot stand is gekomen en hoe je als DJ lekker je ding hebt kunnen blijven toe. Ik herkende mij helemaal in je verhaal. Ik draai ondertussen ook 11 a 12 jaren en ik heb getracht te producen maar het is gewoon niet voor mij weggelegd en dat is echt heel jammer. Zijn er tips die mij hier mee kunnen helpen om toch lekker mijn ding te kunnen blijven doen? Of moet ik toch echt goed zoeken naar een producer? :P

2. Beide) Smack is voor mij toch echt wel het album van de eeuw binnen onze scene. Toch vind ik het jammer dat die stijl niet lang heeft bestaan en kort daarna jullie al toch wel naar een andere sound toe gingen werken. Heeft het niet gekriebeld om weer terug naar deze sound set te gaan? het was toch behoorlijk succesvol?

3. Beide) Jullie zijn meer op classic feesten te vinden dan ergens anders heb ik het idee. Is dit een bewuste keuze en gaan jullie dan ook weer platen maken zoals in 2010 en eerder zoals Zany ook deed met zijn recente album? Lijkt me namelijk erg gaaf.

4. Beide) Wat is er eigenlijk precies gebeurt met de hardisk die defect is geraakt en hoe hebben jullie die weten te herstellen? Zijn de recente platen van jullie op deze projecten gebaseerd?

5. Beide) wat is nou echt "de" plaat waar je trots op bent?

6. Beide) luisteren jullie wel eens naar andere hardstyle subgenres / labels zoals Spoontech e.d.? Zo ja, wat vinden jullie daarvan?

7. Michel) hoe kijk je tegen remixes aan van jullie eigen platen? Gebeurt eigenlijk toch wel weinig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2021 18:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Leuke Q&A.

01. (Luc) Pakken jullie jouw visie van hardstyle als lijn om producties te maken of krijgt Michel de vrije hand?

02. (Michel) Welke act vond je het leukst om voor te produceren?

03. (Michel) Was de samenwerking met bijvoorbeeld Dozer, Cenoginerz, Raine, Zany, Jowan of Donkey Rollers het zelfde of ging je anders te werk in de zin van hoeveel inspraak er tijdens de producties was?

04. (Beiden) Michel, draaide je zelf ook onder Nexus? En zou jij of Luc open staan voor een setje onder dat alias of de echt oudere Pitcher platen rond die tijd?

05. (Beiden) Hoe zagen jullie altijd het verschil tussen Superplastik en Fusion?

06. (Michel) Ben je ooit gedoken in het produceren van andere genres buiten hardstyle/jump en (hard)trance?

07. (Luc) Zou jij jezelf nog in een ander genre als dj, of zelfs producer, bezig zien gaan (met of zonder Michel er bij).

08. (Luc) Gezien jouw focus het meeste op draaien ligt, en jouw setjes in classics bijvoorbeeld vooral tonen hoe sterk je mixwerk is, hoe vind je het nu dat veel platen vaak alleen maar een paar kicks als mixintro hebben en verder niks. Daagt de huidige vorm van de muziek je nog wel uit wat betreft het draaien?

09. (Michel) Wordt Re-Fresh - Summertime (The Pitcher Re-Amp) ooit nog als free weggedaan (of heb ik die gemist)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2021 23:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb zo 1 2 3 niet echt vragen, maar wil gewoon mijn waardering uiten voor het project The Pitcher in het algemeen. 2 decennia bijna aan voornamelijk ijzersterke producties met voor mij persoonlijk veel lof voor de nostalgische 2008 - 2011 periode toen ik jullie nummers eindeloos op repeat had als ik mijn folder ronde door het dorp deed.

Ik kwam Luc een paar weken terug nog tegen en vond het wel mooi hoe je sprak over je carriéreswitch en je visie op het entertainen van mensen middels je DJ'en in het weekend en anderzijds het mensenwerk wat je door de weeks doet. Gewoon zo door blijven gaan zo lang het nog kan en zolang je er nog plezier uit haalt ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2021 14:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk dit! Vraag voor jullie allebei: wat is jullie favoriete snack en waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2021 10:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Luc
1. Hoe ben je het afgelopen jaar doorgekomen? Heb je extra genoten van het opgroeien van je kinderen en het papa zijn?

2. Wat zijn voor jou nog de speciale momenten in het DJ zijn, zijn dat speciale boekingen, de reactie van publiek op tracks of toch het producen met Mr. Pollen?

3. Classics of nieuwer spul, wat heeft je voorkeur en waarom?

4. Je hebt een tijd omtrent je album Shock en Awe wat mini docu's gehad. Gaan er meer inkijkjes in je leven komen? (hulde voor mij 4seconds of fame nog haha)

5. Bier drinkend in publiek staan of toch achter de draaitafels op Wish?


Michel:

1. Met welke artiesten wil je nog een collab doen tussen Luc, jouzelf en...?

2. Hoelang verwacht je zelf nog door te gaan in heel de scene?

3. Hoe verkrijg jij je inspiratie voor nieuwe tracks of de recovered tracks?

4. Heb je nog tips voor de nieuwe garde?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2021 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hele toffe Q&A, maar de vragen die ik had zijn al eerder door andere gesteld. Kijk uit naar de antwoorden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2021 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo'n beetje alle vragen die ik wilde stellen zijn inmiddels wel gesteld. Ik wil ook even melden dat er heel veel tracks zijn die ik graag gereleased zou willen zien, zo'n beetje alle eerdere genoemde tracks.

Wel aan Michel:

Zijn er nog bepaalde VST's of hardware die je gebruikt die verder (naar jouw weten) door andere Hardstyle producers niet tot nauwelijks gebruikt worden, zo ja welke?

Of bepaalde workflows die anders zijn dan gebruikelijk? Zoals in een oude video waarin je een soort ouderwetse manier liet zien van een screech maken door verschillende noten op te nemen en die achter elkaar te plakken, zodat je er een lekkere kraak in kreeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2021 14:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel erg bedankt voor de Q&A!

Dan heb ik alleen deze vraag voor jullie beide nog:

Frikandel of kroket?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2021 09:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi Luc en Michel. Ik heb niet 123 vragen die nog niet gesteld zijn, maar wil in ieder geval aan jullie laten weten dat ik jullie sound erg waardeer. Ik heb sinds 2007 jullie intensief gevolgd en over het algemeen kwam er altijd goede muziek uit jullie project. Mijn waardering voor alle mooie muziek en momenten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2021 10:09 
 
Hardtraxx Veteran

1) In welke mate help jij met producen? Zelf ook achter de knoppen, ideeën spuien?
2) Favoriete non-Pitcher classic?
3) When Elevate?

Vet dat je dit doet :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2021 12:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dik applaus voor de HT mods, Nura en The Pitcher voor deze Q&A, heel erg vet!
Late to the show, dus de meeste vragen zijn al wel gesteld.

1. (beide) Laatst hadden we een keer een discussie in hoeverre ghostproducing nou geaccepteerd wordt. In principe is het algemeen wel geaccepteerd, maar wringt het vaak als de DJ doet alsof hij/zij heel veel (zelf) doet in de studio en/of heel veel kennis ervan heeft terwijl uit alles blijkt dat dit niet het geval is. Hoe kijken jullie hier, vanuit jullie eigen perspectief, tegenaan?

2. (Luc) Waaruit haal jij de meeste voldoening als je aan het draaien bent? Is dat een vette overgang, reactie van het publiek et cetera?

3. (Michel) Idem voor jou vraag 2, maar dan gericht op het produceren van een track? Dus bijvoorbeeld een dikke melo, of juist een bepaald geluidje wat de gemiddelde luisteraar wellicht niet eens opvalt?

4. (beide) Welk land supporten jullie dit EK?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2021 17:06 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dit waren de vragen. Het is nu tijd voor beide heren om de vragen te beantwoorden #hype
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2021 15:09 
 
Artiest

The Venator schreef:
Dit waren de vragen. Het is nu tijd voor beide heren om de vragen te beantwoorden #hype


We zijn druk bezig met de vragen mensen, sorry dat het zo lang duurt. We stellen jullie geduld nog even op de proef :cool: :)
Michel en ik willen goed de tijd nemen om iedereen goed te beantwoorden.

We hebben een paar leuke items om weg te geven. Dit zullen we verloten als de vragen beantwoord zijn.

Grtz
The Pitcher
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 15:47 
 
Artiest

SL8492 schreef:
Heel gaaf dit! Ik heb wel een aantal vragen voor jullie.

1. Ik ben benieuwd hoe de samenwerking gaat bij jullie in de studio. Is het een combinatie van samenwerken of doet één iemand voornamelijk produceren terwijl de andere vooral met ideeën komt?


L: Michel is gewoon de producer maar we maken het samen altijd wel af. Meestal maakt Michel eerst een demo en die stuurt hij mij op.

M: Ja, afhankelijk van een idee, bijvoorbeeld een vocal of wat accoorden, maak ik een demo. Die accoorden komen vaak bij Luc vandaan, die mij tracks stuurt waar een sfeer in zit waarvan hij weet dat dat gaat werken. Soms is de demo alleen een melodie, soms is het al iets verder, zang, break, melodie en een drop. Als ik die zelf voel dan stuur ik hem naar luc, meestal gewoon een mp3 over whatsapp dan kan hij die mooi in de auto of waar hij ook is ff checken. Hij hoeft toch nog niet te horen of er bijvoorbeeld al genoeg laag in een kick zit ofzo.

L: Door de jaren heen weet ik al wel dat de productie goed komt, dus het gaat inderdaad alleen of de song gewoon goed is, en in eerste instantie niet de productie.
Maar Michel kan nog zo'n goede plaat maken maar als ik hem niet voel dan draai ik hem niet graag op een podium, of eigenlijk gewoon niet. Dus voordat we de studio in gaan, zorgen we altijd wel dat we een demo hebben waarvan we weten "dit zit wel snor".

M: meestal maak ik de track dan een heel eind af, en stuur ik steeds nieuwe versies naar Luc, of we nemen een dag in de studio en dan maken we een track af. Die dagen in de studio nemen we vaak wel voor tracks die nog niet zijn gevallen, problemen met de opbouw meestal. Die tracks gooien we vaak nog bestwel drastisch om.

L: Dus het is wel belangrijk om samen de studio in te gaan, voor de goede flow, om zo het beste eindresultaat te krijgen.


SL8492 schreef:
Nog 2 vragen voor Michel:
2. Heb jij bij vrijwel alle tracks meegeholpen of is er ook een periode geweest waarbij The Pitcher alles grotendeels alleen heeft gedaan? Zo ja bij welke periode(n) was dit het geval?

3. Als ik het goed begrijp sta jij niet graag op het podium. Wat is de reden hierachter? Zijn het zenuwen/stress of vind je de massale hoeveelheid mensen geen pretje? Zou jij daarbij ooit nog op het podium willen staan of niet?


M: Ik heb alle tracks gemaakt, is nooit anders geweest.

M: Ja het verhaal doet de ronde dat ik te zenuwachtig daarvoor zou zijn. En ik heb dus 1 keer op Q Base gestaan en ik was inderdaad super zenuwachtig een maand lang. Zelfs na jhet optreden voelde ik dat nog. Ik ben wel heel blij dat ik dat toen gedaan heb en dat was ook super leuk. Maar optreden is gewoon niet mijn ding. Ik ben geen performer , ik ben lang en slungelig, dus dat ziet er niet echt cool uit of zo, en ik heb geen zin om het elk weekend laat te maken. Ik ben nooit zo'n stapper geweest. Bij leuke gelegenheden wil ik nog wel eens het podium op stappen hoor.

SL8492 schreef:
Nog 2 vragen voor The Pitcher:
4. Wat vinden fans en andere artiesten van jullie manier van werken? Heb je daar wel eens kritiek over gekregen?


L: Ik heb nooit niet echt kritiek gekregen daarover, maar Michel kan nou eenmaal totaal niet draaien dus ja... je moet wat. Ik denk dat bij elk duo er wel een is die beter kan draaien dan de andere. ;)

SL8492 schreef:
5. Jullie zijn nogal open over de samenwerkingen in de studio wat ik erg kan waarderen :thumbup: Wat vind je van het feit dat er ook artiesten zijn die claimen dat ze hun eigen muziek 100% alleen produceren terwijl dit soms (totaal) niet het geval is?


M: Boeie. Ik ben bv. nog steeds groot fan van milli vanilli. Eigenlijk raar, als je het omdraait, ik draai niet maar daar hoor ik nooit klachten over.

L: Ik denk dat je dat uiteindelijk niet volhoudt, eerlijkheid duurt het langst. Ik denk ook dat mensen onderschatten hoe belangrijk naast de producties, het dj-zijn is.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen