SL8492 schreef:
Heel gaaf dit! Ik heb wel een aantal vragen voor jullie.
1. Ik ben benieuwd hoe de samenwerking gaat bij jullie in de studio. Is het een combinatie van samenwerken of doet één iemand voornamelijk produceren terwijl de andere vooral met ideeën komt?
L: Michel is gewoon de producer maar we maken het samen altijd wel af. Meestal maakt Michel eerst een demo en die stuurt hij mij op.
M: Ja, afhankelijk van een idee, bijvoorbeeld een vocal of wat accoorden, maak ik een demo. Die accoorden komen vaak bij Luc vandaan, die mij tracks stuurt waar een sfeer in zit waarvan hij weet dat dat gaat werken. Soms is de demo alleen een melodie, soms is het al iets verder, zang, break, melodie en een drop. Als ik die zelf voel dan stuur ik hem naar luc, meestal gewoon een mp3 over whatsapp dan kan hij die mooi in de auto of waar hij ook is ff checken. Hij hoeft toch nog niet te horen of er bijvoorbeeld al genoeg laag in een kick zit ofzo.
L: Door de jaren heen weet ik al wel dat de productie goed komt, dus het gaat inderdaad alleen of de song gewoon goed is, en in eerste instantie niet de productie.
Maar Michel kan nog zo'n goede plaat maken maar als ik hem niet voel dan draai ik hem niet graag op een podium, of eigenlijk gewoon niet. Dus voordat we de studio in gaan, zorgen we altijd wel dat we een demo hebben waarvan we weten "dit zit wel snor".
M: meestal maak ik de track dan een heel eind af, en stuur ik steeds nieuwe versies naar Luc, of we nemen een dag in de studio en dan maken we een track af. Die dagen in de studio nemen we vaak wel voor tracks die nog niet zijn gevallen, problemen met de opbouw meestal. Die tracks gooien we vaak nog bestwel drastisch om.
L: Dus het is wel belangrijk om samen de studio in te gaan, voor de goede flow, om zo het beste eindresultaat te krijgen.
SL8492 schreef:
Nog 2 vragen voor Michel:
2. Heb jij bij vrijwel alle tracks meegeholpen of is er ook een periode geweest waarbij The Pitcher alles grotendeels alleen heeft gedaan? Zo ja bij welke periode(n) was dit het geval?
3. Als ik het goed begrijp sta jij niet graag op het podium. Wat is de reden hierachter? Zijn het zenuwen/stress of vind je de massale hoeveelheid mensen geen pretje? Zou jij daarbij ooit nog op het podium willen staan of niet?
M: Ik heb alle tracks gemaakt, is nooit anders geweest.
M: Ja het verhaal doet de ronde dat ik te zenuwachtig daarvoor zou zijn. En ik heb dus 1 keer op Q Base gestaan en ik was inderdaad super zenuwachtig een maand lang. Zelfs na jhet optreden voelde ik dat nog. Ik ben wel heel blij dat ik dat toen gedaan heb en dat was ook super leuk. Maar optreden is gewoon niet mijn ding. Ik ben geen performer , ik ben lang en slungelig, dus dat ziet er niet echt cool uit of zo, en ik heb geen zin om het elk weekend laat te maken. Ik ben nooit zo'n stapper geweest. Bij leuke gelegenheden wil ik nog wel eens het podium op stappen hoor.
SL8492 schreef:
Nog 2 vragen voor The Pitcher:
4. Wat vinden fans en andere artiesten van jullie manier van werken? Heb je daar wel eens kritiek over gekregen?
L: Ik heb nooit niet echt kritiek gekregen daarover, maar Michel kan nou eenmaal totaal niet draaien dus ja... je moet wat. Ik denk dat bij elk duo er wel een is die beter kan draaien dan de andere.

SL8492 schreef:
5. Jullie zijn nogal open over de samenwerkingen in de studio wat ik erg kan waarderen

Wat vind je van het feit dat er ook artiesten zijn die claimen dat ze hun eigen muziek 100% alleen produceren terwijl dit soms (totaal) niet het geval is?
M: Boeie. Ik ben bv. nog steeds groot fan van milli vanilli. Eigenlijk raar, als je het omdraait, ik draai niet maar daar hoor ik nooit klachten over.
L: Ik denk dat je dat uiteindelijk niet volhoudt, eerlijkheid duurt het langst. Ik denk ook dat mensen onderschatten hoe belangrijk naast de producties, het dj-zijn is.