Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 15:48 
 
Artiest

MYTZE schreef:
Leuke Q&A, heb eigenlijk maar 2 vragen :D

Gaan we ooit nog een release zien van de Unfinished Demo? en ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er gebeurd is met de rest van het Recovered project?


Unfinished Demo is een plan voor... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 15:58 
 
Artiest

Rickzel schreef:
Dit is wel een hele toffe Q&A zeg :thumbsup: Zou de vragen denk ik nog wel een beetje aanvullen.

1: Hoe kijken jullie terug op de tijd dat jullie actief waren als Notorious Two, ik vond dat er echt super vette tracks uitkwamen onder die alias maar ineenkeer was het gedaan. Uberhaupt wat achtergrond info over het tot stand komen van die act ben ik best nieuwsgierig naar. :


L: Faye en ik kende elkaar al een aantal jaren door The Pitcher bookingen in the USA, en we zijn zo bevriend geraakt. We hebben toen eerst een track samen gedaan: FAME. Het leek ons leuk om een duo te beginnen wat nooit eerder was gedaan namelijk een man en een vrouw on-stage. Ook wilde we het muzikaal iets rouwer doen dan normaal the Pitcher is, zeker omdat RAWstyle toen booming was. Faye kwam met het idee van Bonnie en Clyde.

M: ik wilde het zo makkelijk en commercieel mogelijk maken, wat voor mij betekende, hardstyle covers maken van bekende tracks. Ik zocht tracks die paste bij het verhaal van Bonnie en Clyde. En volgde de trends van RAWstyle. Dat was wel echt anders dan voor The Pitcher producer, maar super leuk om te doen. Luc en Faye hadden echt een klik naar mijn mening en dat werkte echt goed op het podium, maar ook buiten het podium, dus we waren veel bezig met de productie op de achtergond, video, foto's artwork en voorbereiding van de show.

We hebben een paar echt vette boekingen gehad, en support van een aantal grote organisaties. Maar daarna werd het lastig, als mensen Notorious Two wilde boeken moesten ze naast de fee altijd een vliegticket of voor Luc of voor Faye betalen, en dan wordt zon grote act toch vaak te duur voor organisaties. Dus de aanvragen kwamen wel, maar er zijn zelfs boekingen geweest waar we op in hebben moeten leggen, zo graag wilde we die act neer zetten, maar omdat de productie te duur was , was dat gewoon niet meer haalbaar, ja dan houdt het op.


Rickzel schreef:
2: Daarnaast in het verlengde, hoe kijken jullie terug op de wat meer raw gefocusde tracks zoals Those Summer Nights of Suicide met Titan? Echt een unieke stijl in de raw in die periode waar ik nog altijd flink van kan genieten. Die over the top kickrolls waren eigenlijk hun tijd ver vooruit als je het vergelijkt met de huidige raw :P (ook al zijn de meningen er hier een beetje over verdeeld).


L: We volgde op dat moment de hype, omdat we merkte dan melodische hardstyle nauwelijks geboekt werd, en op de dansvloer merkte ik dat ook, de spitsing in de hardstyle. Vroeger was alles hardstyle. Toen de hardstyle steeds harder werd, gingen we vanzelf mee, pas toen het echt opsplitste en het harde gewoon rawstyle ging heten, kwam er op een gegeven moment ook weer ruimte voor wat wij altijd al maakte.

M: we zijn idd een tijd daarin meegegaan, dat ging een beetje vanzelf, ik was toen nog niet bewust dat Hardstyle als genre al best goed gedefinieerd was, en ik vond het mooi hoe er werd geëxperimenteerd in de raw, daar kon ik mijn ei wel in kwijt. Maar uiteindelijk voelde ik de muziek niet meer. Wij konden niet anders dan teruggaan naar wat wij altijd al deden.


Rickzel schreef:
3: Die bewuste keuze om toen veel raw te gaan maken, was dat ook echt waar je/jullie passie lag op dat moment, of was het ook omdat het zo in populariteit toe nam?


M: Ja voor mij was een deel van de passie toen wel het experimenteren en vernieuwend zijn. Die balans ligt nu wel anders. Met sounds vernieuwend zijn vind ik nu bijzaak, ik wil vooral muziek maken die raakt.

Rickzel schreef:
4: Hoe groot is de kans dat er ooit nog eens zo'n echte raw The Pitcher plaat uitkomt? Als ik de eerder genoemde platen zo terug luister zou een collab met een D-Sturb of Rejecta echt een vette combi zijn namelijk :drool:


M: Ik denk ongeveer een kans van 0,032.
L Ja, wat Michel zegt. :cool:


Rickzel schreef:
5: Welk moment/boeking/track beschouwen jullie als hoogtepunt voor 'The Pitcher' Kan me zo voorstellen dat dit voor Luc een boeking is en voor Michel een track? Of niet zozeer?


L: Ik hecht er altijd veel waarde aan als ik bij mensen in een kring kom. Dat merk je nou in corona tijd dat je bij mensen thuiskomt. Dan blijkt dat ze echt fan van je zijn, dat geeft een goed gevoel dat je gewaardeerd wordt voor wat je aan het doen bent, dat ze je graag horen draaien.

Qlimax noem ik vaak in interviews.

M: Luc vergeet nu die boeking laatst op de maan, gênant.
Ik herinner me dat we het Smack album binnen hadden gekregen, de cd. Die ben ik naar mijn ouders gaan brengen, het ging toen niet zo goed met mijn moeder. Daarnaast heeft mijn vader ooit gezegd dat ik eerst mijn studie moest afmaken voordat ik producer werd. Dat heb ik niet gedaan. Dat moment toen ik die cd aan hun gaf, was mijn vader heel trots. Dat was voor mij toch wel belangrijk. Grappig eigenlijk, dan ben je toch nog gewoon een kind dat zijn ouders trots wil maken.

Verder merk ik altijd dat ik de laatste release altijd de belangrijkste vind.

L: weet je welke ik de laatste tijd weer veel draai: Drunk On The Night, moet je niet nu opschrijven Michel.

M: ok

L: Serenty was voor mij schot in de roos.


Rickzel schreef:
6: Deze is meer voor Michel: Is er wel eens een boeking geweest waarvan je het toch stiekem wel jammer vond dat je er niet bij kon zijn op het podium?


M: Neuh.

Nog even afsluiten met wat geslijm. Ik ben namelijk de discografie nu een beetje aan het doorspitten om wat vragen te bedenken, en kan eigenlijk wel concluderen dat ik de hele tijdlijn alles enorm kon waarderen, complimenten hoe het alle kanten op is gegaan van vroegah naar raw naar het huidige stijltje bij IAH. Het blijft herkenbaar The Pitcher, en toch heel verschillend qua stijl. Anno 2021 nog altijd één van de beste namen aan de euforische kant wat mij betreft, mijn spotify playlist staat er vol mee :worship:[/quote]

L&M : Thanks, heel tof om te horen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 16:04 
 
Artiest

David_ schreef:
Hele toffe Q&A inderdaad! Een aantal vragen van mijn kant:

1. Hoe vinden jullie het dat The Pitcher als act voornamelijk geboekt wordt voor classics stages/sets? Het niveau van de platen die uitgebracht zijn na Keep it Up ligt zo hoog dat je zou denken dat organisaties dit ook zouden merken, maar de meeste boekingen zijn op de classics stages of een kleinere euforische stage.

M: Thnx voor dat grote compliment.
L: Zou dat iets met leeftijd te maken hebben?
M: Ja misschien een stukje.
L: Omdat we al een tijd meedraaien en vanuit de classic sound bekend zijn geworden.
M: Misschien wat ook telt is dat we inderdaad nog steeds proberen op hoog niveau mee te draaien met kwaliteit producties goede sets, en nadenken over marketing. Dus als organisaties een classic set willen, en ze kunnen kiezen voor een act die het nu ook nog steeds goed doet, dan is de keuze niet zo moeilijk.


David_ schreef:
2. Met de dicografie van The Pitcher is een set van 1 uur bijna te kort, hoe kijken jullie tegen een eigen feest a la XXLerator Spotlight aan? Zou een mooie avond kunnen worden waar je van oud naar nieuw, van raw naar euforisch kan.


L: Dat zou supervet zijn als dat een keer zou gebeuren voor ons.
M: Volgens mij hebben we iets van 75 releases gehad, maal 3 min is 3 en een half uur?
L: dan heb je een mooie avond ;)


David_ schreef:
3. Met The Pitcher als act zijn jullie wel een van de weinigen die zo drastisch van stijl veranderd zijn tijdens de 'RAW Periode' om vervolgens weer terug te keren naar de euforische kant. Zijn jullie niet bang dat jullie daardoor fans verloren zijn van beide kanten? Vorig jaar zag ik een post op de socials voorbijkomen waar jullie vroegen wat onze minst favoriete The Pitcher track was, en 80% van de reacties was 'De gehele raw periode'. Natuurlijk mooi om te zien dat er veel teruggekeerd zijn of al die tijd trouwe fans gebleven zijn, maar het lijkt mij dat er ook een risico is om op die manier je fanbase op te splitsen en eventueel de helft te verliezen.


M: Ik moet zeggen dat ik toen niet op die manier naar de fans keek. Ik was gewoon bezig met muziek maken.
L: Ik denk dat we muzikaal zoekende zijn geweest met de raw in combinatie met wat mensen toen wilde, dat we daar een weg in hebben moeten vinden om toch relevant te blijven in de scene. Als mensen de melodische muziek niet meer zo leuk vinden, moet je toch creatief zijn in het genre wat je maakt en een manier vinden om het voor de mensen interessant te houden. Ik vind het gewoon ook belangrijk om te kunnen draaien, misschien anders dan Michel die echt muziek wil maken. Dus of dat nou harder of softer is, het was niet dat we nou opeens een rock en roll band begonnen, dan zouden we eerder mensen kwijtraken. Ik denk dat het allemaal wel mee is gevallen met verliezen van fans.
Ik denk ook niet dat je mensen kan beoordelen op dat we in die periode zochten naar wegen om in hardstyle bezig te zijn, en ook het genre verder ontdekte.

M: Het is wel zo dat die periode ons gebracht heeft waar we nu zijn. Ik heb ook echt lol gehad in de rawstijl, en nu zijn we weer terug bij het euforische. Daarbij zit er toch invloed van de raw in wat we nu maken en ik hoor dat bij alle andere artiesten ook


David_ schreef:
En dan nog 2 random vragen zonder veel verhaal er achter waar ik ook benieuwd naar was:

4. Wat is het gekste wat je ooit hebt meegemaakt op een boeking?


:x

David_ schreef:
5. Wie is je favoriete MC om mee te werken on stage, en waarom?

Bedankt alvast voor de antwoorden!
[/quote]

L: DV8, die heeft echt een unieke stijl en geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 16:06 
 
Artiest

makrooy schreef:
Cool dat je dit doet. Ik zie een boel interessante vragen maar vroeg me toch 1 ding altijd al af.

Wat vonden jullie er destijds van dat Scooter 'inspiratie' op deed van 'I just can't stop'? En hoe kijken jullie er nu op terug?



M: Ja supercool, als iemand je werk op deze manier waardeert. Dat is echt wel een compliment. Alleen jammer als je ze daarna mailt en ze zeggen dat ze het helemaal niet van je gejat hebben, maar dat het een melodie is uit een andere track van hun zelf. Dat ze daar dan glashard over liegen, en omdat er dan een conflict is van schrijvers bij de BUMA/STEMRA, die tot nu toe nog steeds niet is opgelost, en er dus geen rooie cent door iemand verdiend is, ja dan is dat een beetje jammer. Het was ook niet de eerste keer maar 4e ofzo, maar verder superleuk!

Nee weet je, ik jat ook zoveel bij elkaar, ideeën komen overal vandaan, en soms maak je wel eens een cover, maar dan regel je dat goed. Bijvoorbeeld die nieuwe track van ons: Elevate, die ligt al tijdje op de plank, maar de riff heb ik gewoon van een rocksong (wie hem herkend mag het zeggen ;)), en daar vragen we gewoon clearance voor aan, dus die rechten zijn gewoon goed geregeld. Zo kan dat ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 16:11 
 
Artiest

wootum schreef:
Hele gave Q&A dit en tof dat jullie hier de tijd voor willen nemen. Als eerste wil ik jullie bedanken voor al die gave muziek en sets die jullie ons gegeven hebben. Voor mij is Smack nog altijd een van de gaafste hardstyle albums ooit gemaakt. Maar ook de muziek waar jullie nu mee komen vind ik echt zo geweldig. Ligt voor mij misschien wel op hetzelfde hoge niveau als in de classics periode.


wootum schreef:
1. (Luc): Ik hoef natuurlijk niet te vragen hoe het was om samen met Zany & DV8 op Qlimax te staan. Maar hoe kijk je er zelf op terug? Tevreden met hoe het ging?


L: Ja ik was heel tevreden, hele dikke intro, set ging supergoed, en het was wel once in a lifetime experience. En het is altijd leuk om met zany en dv8 op het podium te staan, en de response daarna was ook super goed. Stonden gelijk op een dvd na het feest dus dat was ook supercool. En ook goede boekingen daarna. Ja al met al kijk ik daar heel tevreden op terug.

wootum schreef:
2. (Beiden): Unfinished Demo is hierboven al gevraagd, maar ook de Ain't Nobody (This Is My Sound Re-amp) vind ik echt geweldig. Zijn er plannen om die nog te (Free) releasen?


M: Free denk ik sowieso niet, we zouden op zich wel willen maar wat ik net al vertelde willen we wel dat de rechten goed geregeld zijn, en dat is nu niet het geval. Dus die blijft denk ik voorlopig exclusief.

wootum schreef:
3. (Beiden): Vanwaar jullie keuze om je bij het I Am Hardstyle label te voegen? Niet lullig bedoeld en ik ken de achterliggende verhalen niet, maar het valt wel op dat er geen IAH artiesten (meer) op Q-feesten staan. Ik had bijvoorbeeld Roughstate ook wel een logische stap gevonden. Artiesten (B-Front bijvoorbeeld) waar jullie al meermaals mee gewerkt hebben en ook qua sound vind ik jullie daar wel passen (Galactixx bijvoorbeld maakt soortgelijke platen).


M: Nou, labels staan niet te springen om ons, dat hebben we wel gemerkt. Grappige is I Am Hardstyle dus wel, Fabian was de enige die ervoor open stond om Fusion jongens te tekenen, sterker nog dat wilde hij heel graag, en nog sterker, ik denk dat er geen een label beter bij ons past dan deze. Met de Q feesten zit het wel goed hoor ;).

wootum schreef:
4. (Michel): Produceer je ook wel eens voor Lady Faith? Different schreeuwt namelijk aan alle kanten Michel Pollen haha :D


M: Ja ben ik best tevreden over die productie ;) En Supernova... Maar even voor de duidelijkheid, Faye heeft hierbij een dikke vinger in de pap, we schrijven ook samen.


wootum schreef:
Daarnaast hoop ik echt dat 'The Pitcher' vaker op hedendaagse stages/feesten komt te staan en niet "alleen" op classics stages/feesten. Zoals hierboven al vermeld hou ik echt van de muziek waar jullie nu mee bezig zijn, maar voor m'n gevoel zijn er maar heel weinig mogelijkheden om die muziek live te kunnen horen (afgezien van corona uiteraard).

Bedankt alvast en tot snel!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 16:12 
 
Artiest

MrK schreef:
Kort maar krachtig:

Was is je/jullie favoriete track uit eigen stal?


M: Music In Me.
L: Serenity.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 16:13 
 
Artiest

Henkerfist schreef:
David_ schreef:
1. Hoe vinden jullie het dat The Pitcher als act voornamelijk geboekt wordt voor classics stages/sets? Het niveau van de platen die uitgebracht zijn na Keep it Up ligt zo hoog dat je zou denken dat organisaties dit ook zouden merken, maar de meeste boekingen zijn op de classics stages of een kleinere euforische stage.


Ze waren op Defqon 2020 op zaterdag op de UV geboekt, dus er zat gelukkig wel weer vooruitgang in qua grote stages!

Mijn vraag:

Jullie hebben lang bij Fusion (incl. Superplastik) gereleased, dat label is een aantal jaren geleden met het vertrek van o.a. B-Front, Frequencerz & jullie flink doodgebloed. Kunnen jullie hier iets over vertellen?



M Ja wat moet je er over vertellen, alle ins en outs gaan we niet doen. Ik wil wel zeggen dat het jammer is hoe dat is gelopen. Fusion is heel groot geweest. Ik heb daar wel een heel eigen kijk op, maar dat is toch wel heel persoonlijk, hoe ik het heb ervaren. Laat ik dit iig zeggen. Ik ben drie jaar geleden naar Friesland verhuist, heb veel achter me gelaten, en kan nu alles in mijn eigen tempo en naar mijn eigen zin doen, voor mij was dit de juiste stap en ik denk dat je het zeker hoort aan de producties die nu uitkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 16:27 
 
Artiest

The Venator schreef:
Dit is een Q&A waar we als team al een tijdje mee bezig waren, super tof dat het nu zover is :D


The Venator schreef:
1. (Beide) Vorig jaar zagen we door Corona voornamelijk dat gevestigde namen moeite hadden met het uitbrengen van nieuwe muziek, de nieuwe generatie nam de touwtjes in handen om allerlei nieuwe muziek uit te brengen. Hoe gingen jullie hiermee om? Merken jullie dat het lastig is om inspiratie op te doen zonder festivals?


M: Oh, wij hebben niet zo opgelet wie er allemaal wel of niet uitgebracht hebben. Maar sowieso doen we zeker nu ons eigen ding, en dit jaar was juist uitermate geschikt om ons te richten op de releases ipv het draaien natuurlijk. Nee dit is geen verloren jaar voor ons geweest.

The Venator schreef:
2. (Michel) om even verder te gaan op vraag 1, hoe ga jij te werk in de studio, lees: Waar haal jij je inspiratie vandaan? (Andere genres, andere artiesten, etc) Voor artiesten die zowel produceren als draaien is het natuurlijk obvious hoe zij aan hun inspiratie (kunnen) komen, maar hoe pak jij dit op (en hoe blijft het vernieuwend voor jezelf)?


M: Ja, die vraag hoor ik natuurlijk vaker, en elke keer probeer ik daar wel antwoord op te geven, maar waar haal je nu echt inspiratie vandaan? Ik heb al vanaf het begin dat ik muziek maak, ik kan ‘s morgens de studio in gaan en aan het eind van de dag heb ik gewoon een track, misschien niet helemaal productioneel af, maar er staat gewoon een song, dat kan ik elke desnoods elke dag, of ik me nou goed of slecht voel. Er komt altijd wat uit. Maar je hebt natuurlijk wel eens dat je iets hoort van een andere track, of een idee krijgt door een film, of een gesprek. Of spontaan iets als je mijmert. Ja het kan van alles zijn. Wat idd ook wel de zin om de studio in te gaan aanwakkert is toch wel een groot feest waar je ziet dat bepaalde tracks het heel goed doen. Maar ongeacht dat, komt er altijd wel iets uit de studio.

The Venator schreef:
3. (Luc) Stel jullie hebben een nieuwe hit afgemaakt die bij het publiek super goed aanslaat, hoe ziet de 'debriefing' er dan uit? Ik kan me voorstellen dat onderhand wel weet wat het publiek wil, maar bespreek je na je ervaringen on-stage ook met Michel wat wel en niet lijkt te werken? Het lijkt me lastig om dat als Michel zijnde mee te krijgen als je er niet bij bent.


L: Dan bellen we elkaar daarover op, ondertussen weten Michel en ik precies wat we aan elkaar hebben en is het voor mij niet meer moeilijk over te brengen wat wel en niet werkte en wat we daaraan kunnen doen in de studio om het aan te passen. Daarbij, zo moeilijk is hardstyle toch ook niet? Anders was bij bv Strange Love had ik het idee dat het publiek het niet helemaal begreep. En ik vond hem ook lastig om te draaien, maar ik was ervan overtuigd dat de track gewoon goed was, die had geen aanpassing meer nodig. Nu werkt ie ondertussen super in een set. Had gewoon wat tijd nodig voordat het publiek die begreep. Ik denk wel dat we die nu in een nieuw jasje moeten gieten, TIMS reamp?

The Venator schreef:
4. (Michel) Wanneer ben je begonnen met produceren en hoe ben je hier in gerold? Een klein stukje backstory zou ik wel waarderen omdat de meesten (zeker op dit forum) jou wel zien als één van de grootheden in Hardstyle.


M: Ik was denk ik 14 toen mijn broer mij mixen liet horen van TROS Radio, de bond van doorstarters. Mixen van 10 minuten waar dan 10, 20, 30 tracks langskwamen. Dat vond ik zo vet, dus ik wilde dat ook. Ik begon met een cassetterecorder, die ik op de maat startte en stopte met opnemen, zo kon ik tracks achter elkaar zetten, dat deed ik zo intensief, dat die recorder al snel kapot was. Als erfstuk kreeg ik een bandrecorder van mijn opa, en ik kocht twee draaitafels. Toen ging ik echt banden aan elkaar plakken, en daar kwamen al echt gave mixen uit. Dat ging zo goed dat ik uiteindelijk bij Martijn Krabe in de studio zat, waar ze mijn mix draaide, tot drie keer toe was dat gelukt. Mijn broer had ondertussen een sampler voor mij gekocht, want die zag potentie in mij, en daar ging ik ook intensief mee aan de slag. Na heeeeel veel nee's op demo's die ik rondstuurde kwam er eindelijk een ja, van Freaky Records, Syntone - Ooh Yeah. Dus dat was mijn eerste release, en ik ben blijven plakken bij Freaky. Ik studeerde toen nog aan de TUE, technische natuurkunde. Heb mijn P nog gehaald, maar ben toen toch gestopt om mijn passie te volgen. Freaky bood mij een vaste baan aan als producer in hun studio. Daar ben ik ze nog steeds heel dankbaar voor. Dat was voor mij de kans om me door te ontwikkelen.

Ik heb voor jullie een paar tracks geüpload.

https://soundcloud.com/michel-pollen/sets/oude-meuk/s-5HwjsHq1hcG

Its Time For A House is de eerste track die ik maakte met de sampler van mijn broer. Doop is de eerste track waarop ik voor het eerst serieus aandacht kreeg van labels, alleen is die nooit getekend, en dat snap ik achteraf ;)


The Venator schreef:
5. (Beide) de vraag die bij iedere Q&A wel voorbij komt: naar wat voor genres luisteren jullie het meeste?

Alvast bedankt heren :thumbup:


L: Ik vind Frisco heel vet en Andre Hazes.
M: Ik luister eigenlijk laatste jaren heel weinig muziek, meer nieuws radio. Laatste wat ik heb opgezet was vinyl, Mike Oldfield Platinum en Ommadawn. Ik kreeg toen ik 12 was van mijn oom een cassettebandje met deze erop. Heb ik helemaal kapot gedraaid. Ik weet gewoon dat die bekende Pitcher melodieën geïnspireerd zijn op die van Mike Oldfield, dat is onderbewust gegaan, maar dat heb ik me laatst pas gerealiseerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 16:28 
 
Artiest

Alm1ghty schreef:
Ik wacht nog steeds op die Start Rocking edit die volgens mij op een Hardbass een keer gedraaid is, en daarna nooit meer. Of het was een mashup met Pump it Loud ofzo, hij had iig stevige kicks met de originele melodie.

Is die nog beschikbaar en kan die een keer op youtube/spotify/soundcloud gegooid worden?


edit:

Deze dus.



L: Denk niet dat we daar nog iets mee gaan doen.
M: Nee, nu geen plan voor, willen toch wat meer aandacht voor onze nieuwe muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 20:29 
 
Artiest

Nuracore schreef:
Poahh, ik vind dit zo vet he :D Echt tof dat jullie hier open voor staan.


Nuracore schreef:
1. Luc) In Drive it Hardstyle leg je eigenlijk perfect uit hoe je relatie met Michel Pollen tot stand is gekomen en hoe je als DJ lekker je ding hebt kunnen blijven toe. Ik herkende mij helemaal in je verhaal. Ik draai ondertussen ook 11 a 12 jaren en ik heb getracht te producen maar het is gewoon niet voor mij weggelegd en dat is echt heel jammer. Zijn er tips die mij hier mee kunnen helpen om toch lekker mijn ding te kunnen blijven doen? Of moet ik toch echt goed zoeken naar een producer? :P


L: Gewoon doen waar je je eigen goed bij voelt. Ik heb gekozen om mijn vingers niet te branden aan produceren, omdat ik daar niet het geduld voor heb. Krijg je alleen maar frustratie van, omdat er niet uitkomt wat je wilt. Ik kan datzelfde gevoel krijgen als ik een goede set draai, dat mensen zich weer goed vermaakt heb is hetzelfde effect als dat Michel blij is met een goede plaat. Als je echt verder wil moet je misschien toch producer lessen volgen.

M: Er is geen makkelijk antwoord, dus of je leert produceren, of je probeert iemand te vinden die voor je ghost, of je mee kan samenwerken. Maar dat is een spelt in een hooiberg zoeken, daar ben ik me wel van bewust.


Nuracore schreef:
2. Beide) Smack is voor mij toch echt wel het album van de eeuw binnen onze scene. Toch vind ik het jammer dat die stijl niet lang heeft bestaan en kort daarna jullie al toch wel naar een andere sound toe gingen werken. Heeft het niet gekriebeld om weer terug naar deze sound set te gaan? het was toch behoorlijk succesvol?


M: Ik heb pas veel later beseft dat dat een typische sound was. Voor mij was het gewoon hardstyle, en zo kijk ik er toch eigenlijk nog steeds wel een beetje naar. Ik maakte toen wat ik leuk vond. Dus de stijl is: Wat Ik Leuk Vind. En nu maak ik nog steeds wat ik leuk vind... Dus ja de stijl is niet veranderd, maar blijkbaar vindt het publiek dat wel haha, snap je me een beetje?

Nuracore schreef:
3. Beide) Jullie zijn meer op classic feesten te vinden dan ergens anders heb ik het idee. Is dit een bewuste keuze en gaan jullie dan ook weer platen maken zoals in 2010 en eerder zoals Zany ook deed met zijn recente album? Lijkt me namelijk erg gaaf.


M Wij gaan geen remake maken van een oud album. Ik vind het wel leuk om er weer naar te luisteren en kijken wat ik er nu mee zou kunnen doen, bepaalde synth sounds, opbouw. Maar dan altijd weer een draai eraan geven van wat ik nu leuk vind.

Nuracore schreef:
4. Beide) Wat is er eigenlijk precies gebeurt met de hardisk die defect is geraakt en hoe hebben jullie die weten te herstellen? Zijn de recente platen van jullie op deze projecten gebaseerd?


L: Sommige recente projecten zijn daar zeker op gebaseerd, voor de rest laten we het even in het midden ;)

Nuracore schreef:
5. Beide) wat is nou echt "de" plaat waar je trots op bent?


M: Music In Me.
L: Serenity.

Nuracore schreef:
6. Beide) luisteren jullie wel eens naar andere hardstyle subgenres / labels zoals Spoontech e.d.? Zo ja, wat vinden jullie daarvan?


M: Nee.
L: Nee.

Nuracore schreef:
7. Michel) hoe kijk je tegen remixes aan van jullie eigen platen? Gebeurt eigenlijk toch wel weinig?


M: Ik zelf begin pas aan een remix als ik denk dat ik iets kan toevoegen aan de track. Niet perse beter maar iig anders en soort van iets nieuws ermee kan doen. Dat verwacht ik ook als iemand een remix van een track van ons maakt. En mijn ervaring is dat dat toch weinig gebeurt, het is te vaak gewoon een remake. Ik heb vroeger zo vaak meegemaakt dat mensen een track wilde remixen en dan vroegen ze alle parts op. Dan weet je zeker dat je een remake terugkrijgt. Dus ik zei altijd dat ik alleen nog maar de vocalen had en de rest kwijt was... Wij staan er iig altijd wel voor open maar zijn ook heel kritisch daarin. Ook willen we niet dat de focus komt te liggen op oude tracks van ons, we hebben zoveel nieuw materiaal dan willen we niet oude koeien uit de sloot halen... behalve als iemand er dus echt een goed nieuw idee over heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 20:37 
 
Artiest

Broken Balance schreef:
Leuke Q&A.


Broken Balance schreef:
01. (Luc) Pakken jullie jouw visie van hardstyle als lijn om producties te maken of krijgt Michel de vrije hand?


L: Michel heeft altijd de vrije hand genomen, en dan schaaf ik bij, wat ik wel of niet vet vind.

M Ja, ik moet in eerste instantie vrije hand hebben, anders kun je niet creatief zijn, als je begint moet alles mogelijk zijn, en dan kijk je daarna wel wat werkt. Zo start ik altijd, met een geniaal idee, dat werk ik uit, gooi ik weg, maak iets anders leuks en dan gebruik je dat... haha.

Broken Balance schreef:
02. (Michel) Welke act vond je het leukst om voor te produceren?


M: The Pitcher.

Broken Balance schreef:
03. (Michel) Was de samenwerking met bijvoorbeeld Dozer, Cenoginerz, Raine, Zany, Jowan of Donkey Rollers het zelfde of ging je anders te werk in de zin van hoeveel inspraak er tijdens de producties was?


M: Dozer maakte ik alles zelf, Cenoginerz ben ik zelf. Raine, Zany en Donkey Rollers was met Raoul en dat ging super samen in de studio, we vulde elkaar altijd perfect aan. En dat geld eigenlijk ook voor de producties met Johan.

Broken Balance schreef:
04. (Beiden) Michel, draaide je zelf ook onder Nexus? En zou jij of Luc open staan voor een setje onder dat alias of de echt oudere Pitcher platen rond die tijd?


L: Mij lijkt het wel leuk om onder die naam Nexus platen te maken, hup gas erop.

M: Ik zie niet zo in hoe dat nu nog interessant is eigenlijk. Hardhouse krijg je toch niet meer verkocht? Nee dat is voor mij verleden tijd.

Broken Balance schreef:
05. (Beiden) Hoe zagen jullie altijd het verschil tussen Superplastik en Fusion?


L: Superplastic was meer Jumpy, sub van Fusion. Vond het wel fijn toen het samengetrokken werd, Fusion was echt het main label, dus dat was wel beter voor The Pitcher
M: Ja idd zo begon het meer jumpy, maar The Pitcher hoorde voor mijn gevoel gewoon op het main label, daarbij werd hardstyle steeds breder, en was er verschil in labels meer nodig. Dus toen ging het uiteindelijk gewoon samen.

Broken Balance schreef:
06. (Michel) Ben je ooit gedoken in het produceren van andere genres buiten hardstyle/jump en (hard)trance?


M: Yes, vroeger begonnen met house en trance en nu wat dingen in de EDM. Paar releases op FHM Spinnin' en nog wat labels.

Broken Balance schreef:
07. (Luc) Zou jij jezelf nog in een ander genre als dj, of zelfs producer, bezig zien gaan (met of zonder Michel er bij).


L: Ja, masker op en dan vind ik die groovy house wel vet, swingt altijd zo vet. Doe ik thuis best veel, in mijn zone, ik heb van de week een mixje gemaakt, alles uit de losse pols want ik ken die tracks niet zo goed... maar wel lekker om mezelf te ontladen.

Broken Balance schreef:
08. (Luc) Gezien jouw focus het meeste op draaien ligt, en jouw setjes in classics bijvoorbeeld vooral tonen hoe sterk je mixwerk is, hoe vind je het nu dat veel platen vaak alleen maar een paar kicks als mixintro hebben en verder niks. Daagt de huidige vorm van de muziek je nog wel uit wat betreft het draaien?


L: Ik vind vooral als je langere sets draait
Ik vind het mooi als je de mensen kan sturen naar wat jij in je hoofd hebt, en als dat goed valt bij het publiek dan heb ik een top avond.

M: Ja dus dat heeft niet te maken met mix techniek maar de opbouw van een avond.

Broken Balance schreef:
09. (Michel) Wordt Re-Fresh - Summertime (The Pitcher Re-Amp) ooit nog als free weggedaan (of heb ik die gemist)?


M: Nee. Ik heb tig keer geprobeert die track te remixen, dit was er 1 van maar ik ben daar gewoon niet tevreden over, heb dat maar opgegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 20:39 
 
Artiest

Mark With A Tarrel schreef:
Ik heb zo 1 2 3 niet echt vragen, maar wil gewoon mijn waardering uiten voor het project The Pitcher in het algemeen. 2 decennia bijna aan voornamelijk ijzersterke producties met voor mij persoonlijk veel lof voor de nostalgische 2008 - 2011 periode toen ik jullie nummers eindeloos op repeat had als ik mijn folder ronde door het dorp deed.

Ik kwam Luc een paar weken terug nog tegen en vond het wel mooi hoe je sprak over je carriéreswitch en je visie op het entertainen van mensen middels je DJ'en in het weekend en anderzijds het mensenwerk wat je door de weeks doet. Gewoon zo door blijven gaan zo lang het nog kan en zolang je er nog plezier uit haalt ;).


:thumbsup: :thumbsup:
Thanks voor alle support!! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 20:43 
 
Artiest

Zeef schreef:
Leuk dit! Vraag voor jullie allebei: wat is jullie favoriete snack en waarom?


L:Bamsa, dat is een bamischijf met satesaus erin ... lekkie!
M: Kroket met mayo, ketchup en ui...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 21:03 
 
Artiest

rakkietakkie schreef:
Luc
1. Hoe ben je het afgelopen jaar doorgekomen? Heb je extra genoten van het opgroeien van je kinderen en het papa zijn?


L: Het is misschien tegendraads om te zeggen maar Corona had mij niet beter uit kunnen komen, onze zoon is in de zomer geboren en heb dus inderdaad extra kunnen genieten van de kleine dingen.

rakkietakkie schreef:
2. Wat zijn voor jou nog de speciale momenten in het DJ zijn, zijn dat speciale boekingen, de reactie van publiek op tracks of toch het producen met Mr. Pollen?


L: De waardering die je van de mensen kan krijgen, dat ze echt genoten hebben van je set op dat moment en dat dan tegen je uitspreken en ook menen. Dat is het grootste compliment wat je kunt krijgen als dj.

rakkietakkie schreef:
3. Classics of nieuwer spul, wat heeft je voorkeur en waarom?


L: Eerlijk gezegd volg ik het nieuwer spul niet altijd, maar daar zitten altijd een aantal uitschieters bij. Ik leg nu meer de focus op The Pitcher wat bij ons het beste past dus wat mij betreft het nieuwe pitcher spul.

rakkietakkie schreef:
4. Je hebt een tijd omtrent je album Shock en Awe wat mini docu's gehad. Gaan er meer inkijkjes in je leven komen? (hulde voor mij 4seconds of fame nog haha)


L: welke 4 seconden waren dat? Dan weet ik wie we voor ons hebben :P
Ik weet het niet, zou zomaar kunnen maar denk het niet.

rakkietakkie schreef:
5. Bier drinkend in publiek staan of toch achter de draaitafels op Wish?


L: Sowieso eerst het podium op.. Daarna zien we wel waar het schip strand..

rakkietakkie schreef:
Michel:

1. Met welke artiesten wil je nog een collab doen tussen Luc, jouzelf en...?


M: Buiten dat ik het leuk vind om met andere hardstyle artiesten samen te werken, en vooral ook de nieuwe jongeren, lijkt het me leuk om met bijvoorbeeld met een regisseur te werken. Ik stel me zo voor dat we een video van scratch afmaken, verhaal voor de video en een hardstyle track die perfect aansluit. Ik heb me daar nu twee keer aan gewaagd en dat is nog best moeilijk en ook nogal out of the box. Verbaast me trouwens dat ik geen één vraag over onze laatste videos heb gezien. Haha zo zie je maar dat het toch gewoon alleen om de muziek draait ;)

rakkietakkie schreef:
2. Hoelang verwacht je zelf nog door te gaan in heel de scene?


M: Tot mijn dood.

rakkietakkie schreef:
3. Hoe verkrijg jij je inspiratie voor nieuwe tracks of de recovered tracks?


M: Qua thema’s denk ik dat dat ontstaat uit onze cultuur. Ik kijk veel films, lees nieuws, luister podcasts. En in mijn hoofd wil ik altijd verhalen vertellen. Dat leidt tot ideeën. Voor The Pitcher wil je dat het ergens een dieper onderwerp raakt, maar dat de boodschap uiteindelijk positief is. Melodieën ontstaan gewoon, alsof ik ze uit de lucht grijp, of iemand ze influistert. Nooit heb ik het idee dat ik zelf een melodie maak maar altijd dat ie in een ander universum al bestond. Als ik dan eenmaal met de productie bezig ben dan is het gewoon kritisch luisteren waar de track je naar toe brengt. En nooit tevreden zijn, altijd denken dat het beter kan.

rakkietakkie schreef:
4. Heb je nog tips voor de nieuwe garde?


M: Nou een ding wat mij vroeger wel heeft geholpen was, ik werd gevraagd om voor MECADO, tracks na te maken, die kwamen toen op verzamel-cd’s dat was toen een ding. Die tracks moesten nagemaakt worden en dan had ik bijvoorbeeld 3 dagen de tijd voor 5 tracks. Ik deed toen een track per halve dag. En daar leerde ik heel veel van, hoe die in elkaar zaten en waarom ze klonken zoals ze klonken. Dus, goed luisteren wat anderen doen en daarna je eigen ding ermee doen, en als je een track afmixt, er een naast leggen die je goed vindt klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 21:05 
 
Artiest

patrickjeb schreef:
Heel erg bedankt voor de Q&A!

Dan heb ik alleen deze vraag voor jullie beide nog:

Frikandel of kroket?


M:Kroket, maar ik neem altijd beide.
L:Kroket
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 21:07 
 
Artiest

Delt-A schreef:
Zo'n beetje alle vragen die ik wilde stellen zijn inmiddels wel gesteld. Ik wil ook even melden dat er heel veel tracks zijn die ik graag gereleased zou willen zien, zo'n beetje alle eerdere genoemde tracks.

Wel aan Michel:

Zijn er nog bepaalde VST's of hardware die je gebruikt die verder (naar jouw weten) door andere Hardstyle producers niet tot nauwelijks gebruikt worden, zo ja welke?


M: Nee, het is vaak zo dat ik merk dat andere juist meer gebruiken dan ik. Zo leer ik altijd wel wat als ik bij anderen in de studio kom.

Delt-A schreef:
Of bepaalde workflows die anders zijn dan gebruikelijk? Zoals in een oude video waarin je een soort ouderwetse manier liet zien van een screech maken door verschillende noten op te nemen en die achter elkaar te plakken, zodat je er een lekkere kraak in kreeg.


M: Ja dat wel, ik hou er wel van om instrumenten te gebruiken waar ze niet bedoelt voor zijn, maar uiteindelijk zijn die sounds maar details in de track. Overal doe ik weinig bijzonders. Dat was vroeger wel meer, maar ik leg nu meer focus op een track met gevoel dan een track die productioneel interessant is. Die productie is een tool om een gevoel over te brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 21:08 
 
Artiest

Khadber schreef:
Hoi Luc en Michel. Ik heb niet 123 vragen die nog niet gesteld zijn, maar wil in ieder geval aan jullie laten weten dat ik jullie sound erg waardeer. Ik heb sinds 2007 jullie intensief gevolgd en over het algemeen kwam er altijd goede muziek uit jullie project. Mijn waardering voor alle mooie muziek en momenten!


M: Super om te horen!
L: Leuk om te horen idd, ik hoop dat we nog veel mooie momenten mogen maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 21:10 
 
Artiest

Spobbertiet schreef:
1) In welke mate help jij met producen? Zelf ook achter de knoppen, ideeën spuien?


L: ideeën spuien idd

Spobbertiet schreef:
2) Favoriete non-Pitcher classic?


L: Live the moment

Spobbertiet schreef:
3) When Elevate?

Vet dat je dit doet :worship:


L: Soon :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2021 21:13 
 
Artiest

THArdstyler schreef:
Dik applaus voor de HT mods, Nura en The Pitcher voor deze Q&A, heel erg vet!
Late to the show, dus de meeste vragen zijn al wel gesteld.


THArdstyler schreef:
1. (beide) Laatst hadden we een keer een discussie in hoeverre ghostproducing nou geaccepteerd wordt. In principe is het algemeen wel geaccepteerd, maar wringt het vaak als de DJ doet alsof hij/zij heel veel (zelf) doet in de studio en/of heel veel kennis ervan heeft terwijl uit alles blijkt dat dit niet het geval is. Hoe kijken jullie hier, vanuit jullie eigen perspectief, tegenaan?


M: Ik wil er toch geen waardeoordeel aan hangen, iedereen moet doen wat hij zelf denkt dat goed voor hem is. Ikzelf heb denk ik hele originele dingen gedaan, maar ook wel eens schaamteloos dingen gejat. Beide kanten van het spectrum geweest, en het leverde me een goede track op. En een mooie track daar kan toch iedereen van genieten, maakt niet uit hoe die ontstaan is. Maar ja das mijn mening.

L: Ieder z'n ding..

THArdstyler schreef:
2. (Luc) Waaruit haal jij de meeste voldoening als je aan het draaien bent? Is dat een vette overgang, reactie van het publiek et cetera?


L: vette overgang die plotseling gebeurt en niet van tevoren bedacht is, puur in het moment van de avond zitten en kijken wat de mensen nodig hebben. Daarna volgt de reactie van het publiek.

THArdstyler schreef:
3. (Michel) Idem voor jou vraag 2, maar dan gericht op het produceren van een track? Dus bijvoorbeeld een dikke melo, of juist een bepaald geluidje wat de gemiddelde luisteraar wellicht niet eens opvalt?


M: Eerder melodie, gevoel wat een track me geeft. Ik krijg altijd kippenvel bij een zang in combinatie met een melodie die me raakt. Een coole sound vind ik altijd wel weer grappig om te doen, maar daar kan ik wel zonder.

THArdstyler schreef:
4. (beide) Welk land supporten jullie dit EK?


L: Nederland een beetje...
M: Ik ben niet zo van de voetbal. Maar toen Nederland eruit lag Denemarken en daarna Italie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 11:47 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bedankt heren voor de uitgebreide antwoorden! Dit wordt zeer gewaardeerd :thumbsup:

Het topic is nu weer open voor eventuele discussie e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 13:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ThePitcher schreef:

rakkietakkie schreef:
4. Je hebt een tijd omtrent je album Shock en Awe wat mini docu's gehad. Gaan er meer inkijkjes in je leven komen? (hulde voor mij 4seconds of fame nog haha)


L: welke 4 seconden waren dat? Dan weet ik wie we voor ons hebben :P
Ik weet het niet, zou zomaar kunnen maar denk het niet.



Haha, je wordt nog hartelijk bedankt voor dat Partyflock interview destijds. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 14:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een heerlijke dynamiek zo, de vragen beantwoorden met jullie tweeën. Bedankt voor de uitgebreide antwoorden!

Sorry alvast, mag ik heel ff een vervelende vraag stellen? Als ik zoek op Michel Pollen in de Buma database kom ik zowaar J'adore hardcore tegen (van Scooter uiteraard). Ik denk daar wil ik iets meer van weten, maar als je op 'meer info' klikt verschijnt deze melding:
Afbeelding
Kunnen jullie hier iets meer inzicht in geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ThePitcher schreef:
Broken Balance schreef:
09. (Michel) Wordt Re-Fresh - Summertime (The Pitcher Re-Amp) ooit nog als free weggedaan (of heb ik die gemist)?


M: Nee. Ik heb tig keer geprobeert die track te remixen, dit was er 1 van maar ik ben daar gewoon niet tevreden over, heb dat maar opgegeven.


Dat is jammer, deze is alleen in heel slechte kwaliteit te horen in een ripje uit de 2 Dangerous Show. (Inclusief zoveel mogelijk irritante jingles er doorheen)


Verder bedankt voor het beantwoorden van alle vragen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 14:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Wat een heerlijke dynamiek zo, de vragen beantwoorden met jullie tweeën. Bedankt voor de uitgebreide antwoorden!

Sorry alvast, mag ik heel ff een vervelende vraag stellen? Als ik zoek op Michel Pollen in de Buma database kom ik zowaar J'adore hardcore tegen (van Scooter uiteraard). Ik denk daar wil ik iets meer van weten, maar als je op 'meer info' klikt verschijnt deze melding:
Afbeelding
Kunnen jullie hier iets meer inzicht in geven?


Is dat niet om The Pitcher - I Just Can't Stop duidelijk erin te horen is? (1:08 begint het en die van 3:25 is duidelijk met de zachte melodie erna). Overigens is er ook Planet Funk - Chase The Sun in te horen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2021 14:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Absoluut, maar ben benieuwd naar het verhaal erachter :D
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen