Rickzel schreef:
Dit is wel een hele toffe Q&A zeg
Zou de vragen denk ik nog wel een beetje aanvullen.
1: Hoe kijken jullie terug op de tijd dat jullie actief waren als Notorious Two, ik vond dat er echt super vette tracks uitkwamen onder die alias maar ineenkeer was het gedaan. Uberhaupt wat achtergrond info over het tot stand komen van die act ben ik best nieuwsgierig naar. :
L: Faye en ik kende elkaar al een aantal jaren door The Pitcher bookingen in the USA, en we zijn zo bevriend geraakt. We hebben toen eerst een track samen gedaan: FAME. Het leek ons leuk om een duo te beginnen wat nooit eerder was gedaan namelijk een man en een vrouw on-stage. Ook wilde we het muzikaal iets rouwer doen dan normaal the Pitcher is, zeker omdat RAWstyle toen booming was. Faye kwam met het idee van Bonnie en Clyde.
M: ik wilde het zo makkelijk en commercieel mogelijk maken, wat voor mij betekende, hardstyle covers maken van bekende tracks. Ik zocht tracks die paste bij het verhaal van Bonnie en Clyde. En volgde de trends van RAWstyle. Dat was wel echt anders dan voor The Pitcher producer, maar super leuk om te doen. Luc en Faye hadden echt een klik naar mijn mening en dat werkte echt goed op het podium, maar ook buiten het podium, dus we waren veel bezig met de productie op de achtergond, video, foto's artwork en voorbereiding van de show.
We hebben een paar echt vette boekingen gehad, en support van een aantal grote organisaties. Maar daarna werd het lastig, als mensen Notorious Two wilde boeken moesten ze naast de fee altijd een vliegticket of voor Luc of voor Faye betalen, en dan wordt zon grote act toch vaak te duur voor organisaties. Dus de aanvragen kwamen wel, maar er zijn zelfs boekingen geweest waar we op in hebben moeten leggen, zo graag wilde we die act neer zetten, maar omdat de productie te duur was , was dat gewoon niet meer haalbaar, ja dan houdt het op.
Rickzel schreef:
2: Daarnaast in het verlengde, hoe kijken jullie terug op de wat meer raw gefocusde tracks zoals Those Summer Nights of Suicide met Titan? Echt een unieke stijl in de raw in die periode waar ik nog altijd flink van kan genieten. Die over the top kickrolls waren eigenlijk hun tijd ver vooruit als je het vergelijkt met de huidige raw
(ook al zijn de meningen er hier een beetje over verdeeld).
L: We volgde op dat moment de hype, omdat we merkte dan melodische hardstyle nauwelijks geboekt werd, en op de dansvloer merkte ik dat ook, de spitsing in de hardstyle. Vroeger was alles hardstyle. Toen de hardstyle steeds harder werd, gingen we vanzelf mee, pas toen het echt opsplitste en het harde gewoon rawstyle ging heten, kwam er op een gegeven moment ook weer ruimte voor wat wij altijd al maakte.
M: we zijn idd een tijd daarin meegegaan, dat ging een beetje vanzelf, ik was toen nog niet bewust dat Hardstyle als genre al best goed gedefinieerd was, en ik vond het mooi hoe er werd geëxperimenteerd in de raw, daar kon ik mijn ei wel in kwijt. Maar uiteindelijk voelde ik de muziek niet meer. Wij konden niet anders dan teruggaan naar wat wij altijd al deden.
Rickzel schreef:
3: Die bewuste keuze om toen veel raw te gaan maken, was dat ook echt waar je/jullie passie lag op dat moment, of was het ook omdat het zo in populariteit toe nam?
M: Ja voor mij was een deel van de passie toen wel het experimenteren en vernieuwend zijn. Die balans ligt nu wel anders. Met sounds vernieuwend zijn vind ik nu bijzaak, ik wil vooral muziek maken die raakt.
Rickzel schreef:
4: Hoe groot is de kans dat er ooit nog eens zo'n echte raw The Pitcher plaat uitkomt? Als ik de eerder genoemde platen zo terug luister zou een collab met een D-Sturb of Rejecta echt een vette combi zijn namelijk
M: Ik denk ongeveer een kans van 0,032.
L Ja, wat Michel zegt.
Rickzel schreef:
5: Welk moment/boeking/track beschouwen jullie als hoogtepunt voor 'The Pitcher' Kan me zo voorstellen dat dit voor Luc een boeking is en voor Michel een track? Of niet zozeer?
L: Ik hecht er altijd veel waarde aan als ik bij mensen in een kring kom. Dat merk je nou in corona tijd dat je bij mensen thuiskomt. Dan blijkt dat ze echt fan van je zijn, dat geeft een goed gevoel dat je gewaardeerd wordt voor wat je aan het doen bent, dat ze je graag horen draaien.
Qlimax noem ik vaak in interviews.
M: Luc vergeet nu die boeking laatst op de maan, gênant.
Ik herinner me dat we het Smack album binnen hadden gekregen, de cd. Die ben ik naar mijn ouders gaan brengen, het ging toen niet zo goed met mijn moeder. Daarnaast heeft mijn vader ooit gezegd dat ik eerst mijn studie moest afmaken voordat ik producer werd. Dat heb ik niet gedaan. Dat moment toen ik die cd aan hun gaf, was mijn vader heel trots. Dat was voor mij toch wel belangrijk. Grappig eigenlijk, dan ben je toch nog gewoon een kind dat zijn ouders trots wil maken.
Verder merk ik altijd dat ik de laatste release altijd de belangrijkste vind.
L: weet je welke ik de laatste tijd weer veel draai: Drunk On The Night, moet je niet nu opschrijven Michel.
M: ok
L: Serenty was voor mij schot in de roos.
Rickzel schreef:
6: Deze is meer voor Michel: Is er wel eens een boeking geweest waarvan je het toch stiekem wel jammer vond dat je er niet bij kon zijn op het podium?
M: Neuh.
Nog even afsluiten met wat geslijm. Ik ben namelijk de discografie nu een beetje aan het doorspitten om wat vragen te bedenken, en kan eigenlijk wel concluderen dat ik de hele tijdlijn alles enorm kon waarderen, complimenten hoe het alle kanten op is gegaan van vroegah naar raw naar het huidige stijltje bij IAH. Het blijft herkenbaar The Pitcher, en toch heel verschillend qua stijl. Anno 2021 nog altijd één van de beste namen aan de euforische kant wat mij betreft, mijn spotify playlist staat er vol mee
[/quote]
L&M : Thanks, heel tof om te horen!