Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2019 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Q&A met Prefix & Density!
Na de Q&A’s van Phuture Noize en Ecstatic van vorig jaar, is het nu tijd voor twee artiesten die op 28 maart hun eerste album uitgebracht hebben, namelijk Prefix & Density! The Second Pathway is de naam van hun eerste album, en bestaat uit platen als Reflection, Grey Clouds en Taking Over. Nu is er de kans om vragen te stellen over dit album en hun carrière.

Hoe werkt de Q&A?:
In dit topic kun je al je vragen aan de mannen van Prefix & Density kwijt. Het topic is vanaf vrijdag 19 april open voor vragen. Het topic zal op maandag 29 april sluiten, waarna Prefix & Density in alle rust de vragen kan beantwoorden. Wanneer de vragen zijn beantwoord, zal het topic weer worden geopend, en kan er hier gediscussieerd worden over de antwoorden.

De regels:
- Lees goed de eerder gestelde vragen door om te voorkomen dat er dubbele vragen gesteld worden.
- Probeer al je vragen in 1 post te stellen. Mocht je later nog een nieuwe vraag verzinnen, dan kan je deze aan je post toevoegen met de "wijzig"-knop.
- Discussies tijdens de vragenronde worden verwijderd om het topic overzichtelijk te houden.

Veel succes en plezier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2019 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De Q&A is nu open voor vragen! Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2019 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hi P&D,

Vet dat jullie een Q&A wouden gaan doen!

Vraag 1:
Volgens mij wonen jullie best een eindje uit elkaar. Hoe zijn jullie elkaar tegen gekomen? Hoe werken jullie aan producties vanwege deze afstand?

Vraag 2:
Wie heeft de albumart bedacht en wat is het idee er achter?

Vraag 3:
Prefix, je komt uit Almelo, neem aan dat je Heracles supporter bent? :cool:

Vraag 4:
Hoe komen jullie aan vocalen voor de tracks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2019 14:52 
 
Hardtraxxer

1. Hoe zijn jullie op de naam Prefix & Density gekomen?

2. Hoe denken jullie erover hoe jullie zijn gegroeid? Dus sinds Theracords tot nu?

3. Hoe ziet jullie toekomst eruit?

4. Met welke artiesten zouden jullie in de toekomst nog een collab mee willen doen?

5. Het album The Second Pathway is natuurlijk ingedeeld in 3 delen. Zit er ook een echt verhaal achter? Zo ja ben ik zeer benieuwd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2019 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hi P&D,

Nice dat jullie de moeite nemen om hier een Q&A te doen :D

Vraag 1:
Met welke artiesten zouden jullie het liefst (weer) een collab maken in de toekomst?
-Edit, vraag hierboven al gesteld-

Vraag 2:
Jullie worden de laatste tijd ook nog wel eens geboekt voor een (raw) classics feest/stage, terwijl jullie juist heel veel vet nieuw spul uitbrengen. Wat vinden jullie hier zelf van? Vinden jullie het leuk om in het archief te duiken, of juist zonde dat de nadruk niet ligt op jullie huidige werk?

Vraag 3:
Wat is jullie favoriete track van jullie nieuwe album?

Vraag 4:
In jullie partyagenda staan nog niet heel veel boekingen/momenten voor een album showcase komende zomer, terwijl jullie album in mijn ogen juist veel aandacht verdient. Hoe gaat zoiets in z'n werk? Worden jullie alleen benaderd door evenementen of hebben jullie ook een promotor die jullie op de line-up probeert te krijgen?

Vraag 5:
Wat is jullie all-time favoriete hardstyle plaat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2019 15:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hoi

01. Waar haalden jullie inspiratie voor het album vandaan? Ik hoor zelf veel inspiratie vanuit Phuture Noize en B-Freqz. (Daarmee bedoel ik niet het lijkt op elkaar, maar meer de opzet van de nummers en de stijl).

02. Jullie lijken uit het niets te komen met deze stijl op het album. Hebben jullie lang gezeten om tot deze stijl te komen en willen jullie hier in de toekomst ook mee verder?

03. Favoriete artiesten buiten hardstyle om?

04. Favoriete artiesten buiten (hard) EDM om?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2019 15:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat is de spanwijdte van je armen Prefix? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2019 23:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Halloo,
Ik blijf het altijd zo vet vinden dat artiesten open staan voor dit soort gelegenheden. Super bedankt daarvoor!
1. Hoe gaan jullie om met slechte momenten (writers block bijv) in de studio? Hebben jullie daarvoor een ''ritueel'' om weer in de flow te komen?
2. Hoe bereiden jullie je sets voor? Hebben jullie bij een set al wel een idee welke nummers jullie gaan draaien of doen jullie het compleet op gevoel?
3. Als je nu terugkijkt op oudere tracks van jullie, zijn er dan tracks waar jullie op dit moment niet/minder tevreden mee zijn?
4. Zijn jullie fulltime producers/dj's, of werken of studeren jullie? En wat dan?

Helden zijn jullie! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2019 11:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tof dat jullie dit doen!

1. Hoe zijn jullie in aanraking gekomen met deze genre?
2. Jullie gaan ook al een tijdje mee, wat vinden jullie van de groei van de hardstyle scene?
3. Was de trance intro zo bedoeld bij I'm On My Way, of is dit iets waar jullie mee hebben lopen experimenteren?
4. Ass of boobs?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2019 19:56 
 
Hardtraxxer

Hebben jullie misschien iets van Polkamuziek?

Wat zijn volgens jullie de minder leuke kanten van alles wat bij het draaien op feesten komt kijken?

Hoe ervaren jullie de druk om steeds maar weer content (tracks, social media) te moeten creëren om niet uit het oog verloren te worden als DJ?

Welke stap(pen) in jullie carrière hadden jullie beter anders kunnen doen met de kennis van nu, en hoe dan wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2019 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Discussie verwijderd. Graag weer on-topic met vragen stellen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2019 12:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey mannen, vet dat jullie dit willen doen !

1. Kan jullie naaste omgeving (familie, vriendin, ...) genieten van jullie muziek en hardstyle in het algemeen ? Zo niet, hoe gaan/gingen jullie daarmee om ?
2. Op hardtraxx wordt vaak gezegd dat jullie grotere podia verdienen. Hoe staan jullie hier tegenover ? Is dat een doel voor jullie of niet ?
3. Hoe ziet jullie ideale hardstyle artiest eruit ? (Vb: de mixing skills van DJ Thera, de energie van B-front, de kicks van ..., Etc.)
4. Aangezien jullie de mannen zijn van de sterke platenkeuze, wat is volgens jullie een zwaar ondergewaardeerde plaat ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2019 14:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. In jullie begintijd hadden jullie enkele solo-platen (sloopvergunning, specymen, etc.). Is het in de toekomst mogelijk dat dit nog eens gaat gebeuren? Of doen jullie alles nu definitief als duo? En waarom wel/niet?

2. Hoe gaan jullie om met meningsverschillen in de studio?

3. Hoe hebben jullie de periode na het vertrek bij Theracords ervaren? Was het bijvoorbeeld makkelijk om andere labels bereid te vinden jullie platen te releasen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2019 14:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Friet of patat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2019 20:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waar in deze piramide plaatsen jullie je persoonlijke smaak?

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2019 16:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi! Tof dat jullie deze Q&A willen houden. Ik heb na lang nadenken ook nog een paar vraagjes voor jullie :D

1. De keren dat ik een set van jullie bezocht heb, draaiden jullie vooral enorm divers en niet heel veel eigen platen, op Origins draaiden jullie zelfs maar 3-4 eigen nummers. Hoe belangrijk is diversiteit in een set dan voor jullie?
2. Hebben jullie het ooit meegemaakt dat fans wat teleurgesteld waren dat ze (te) weinig nummers van jullie zelf hebben gehoord tijdens een set? (jullie moeten nu niet gaan denken dat ik dat ook zo heb, ik ben namelijk een enorme voorstander van diverse setjes)
3. Wat vinden jullie van het feit dat er t.o.v. jullie er ook artiesten zijn die iedere boeking (bijna) alleen maar eigen platen draaien?

4. Afgelopen jaren zijn er al een goed aantal duo's in de Hardstyle uit elkaar gegaan. Hoe komt het dat jullie, tenminste zo lijkt het, ontzettend goed kunnen samenwerken? En is er ooit een moment geweest dat het wat minder/niet goed ging tussen jullie 2?
5. Wat is jullie favoriete optreden geweest tot nu toe?

Alvast bedankt voor het antwoorden, en tot volgende week vrijdag op de album party! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2019 11:45 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik zie al wat coole vragen voorbij komen jongens. :)
Tof!

We zijn volgende week druk bezig voor ons album feest, maar we gaan ons best doen ze z.s.m. te beantwoorden en ook in de loop van volgende week. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2019 12:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Wat vinden jullie van de ontwikkeling dat er steeds meer artiesten op een line-up komen te staan en dan soms maar 45 minuten of een uur b2b staan?
2. Wat is zelf jullie favoriete tijdsduur van een set?
3. Wat is jullie mening over bepaalde hypes in de scene? Vinden jullie deze ook vaak tof of proberen jullie juist iets heel anders te doen?
4. Liever indoor of outdoor draaien?
5. Gaan jullie nog als bezoeker naar feesten?
6. Op welk podium zouden jullie ooit willen staan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2019 01:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Topic is gesloten. P&D zullen de komende dagen de vragen gaan beantwoorden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2019 23:06 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ziezo, bij deze de eerste reeks antwoorden.
Uiteraard vinden we het erg leuk om hier aan mee te werken en waarderen we de belangstelling!

We proberen in de loop van de week de overige vragen te beantwoorden.

Veel leesplezier!!! Wouter & Bas

Parvuz schreef:
Hi P&D,

Vet dat jullie een Q&A wouden gaan doen!

Vraag 1:
Volgens mij wonen jullie best een eindje uit elkaar. Hoe zijn jullie elkaar tegen gekomen? Hoe werken jullie aan producties vanwege deze afstand?

Vraag 2:
Wie heeft de albumart bedacht en wat is het idee er achter?

Vraag 3:
Prefix, je komt uit Almelo, neem aan dat je Heracles supporter bent? :cool:

Vraag 4:
Hoe komen jullie aan vocalen voor de tracks?


1. Dat is alweer een tijd geleden, op een apart topic van een "iets minder legaal :)" downloadforum: 'BassBase' had je de mogelijkheid om muziek uit te wisselen als amateur producer. Je kon dus reageren op elkaars muziek en zo gaven wij ook elkaar feedback. Na een tijdje voegden we elkaar toe op MSN en vanaf daar hebben we ook afgesproken om eens bij elkaar in de studio te gaan zitten.

Qua smaak/stijl zitten we wel vaak op 1 lijn. Maar verschillen wij er wel in. In al die jaren hebben we vaak bij elkaar in de studio gezeten, maar werkt onafhankelijk werken van elkaar toch het meest productief. Vaak is samen in de studio een overschot aan creativiteit en kom je niet snel tot overeenstemming. In de meeste gevallen is een p&d track voor 90% geproduceerd door 1 van ons. We geven elkaar feedback tijdens het proces. De mensen die ons heel goed kennen horen wel welke track van wie meer afkomt. :)

2. Albumart hebben wij gezamenlijk bedacht. We hebben hier van te voren vele ideeën over gehad en meerdere ontwerpen gemaakt welke allemaal binnen ons thema vielen. Vervolgens voor dit (uitdagende)ontwerp gegaan en dit uitgewerkt. De handen vormen samen één geheel en staan symbool voor werken. Sommige vonden het ontwerp tof, andere weer niet. En dat erover gepraat werd was ook juist iets wat wij wilden bereiken ermee.

3. Haha nee, helaas. Ik volg voetbal sowieso niet zo mega fanatiek. Kijk het wel als Nederland speelt, plus mijn halve familie is FC Twente fan, dus die volg ik ook wel iets. :) Zeker met de wat belangrijke wedstrijden. Bas is meer voetbalfan, en voetbalt zelfs tegenwoordig nog.

4. Via verschillende bronnen eigenlijk. Ouderwets via een speurtocht op internet, Youtube/sample sites. Via de gekste bronnen kom je soms op toffe vocals uit. En daar vervolgens mee spelen met autotune en timing. Maar we benaderen soms ook vocalisten, waarbij wij vaak teksten aanleveren.

Bryan_Hardstyle schreef:
1. Hoe zijn jullie op de naam Prefix & Density gekomen?

2. Hoe denken jullie erover hoe jullie zijn gegroeid? Dus sinds Theracords tot nu?

3. Hoe ziet jullie toekomst eruit?

4. Met welke artiesten zouden jullie in de toekomst nog een collab mee willen doen?

5. Het album The Second Pathway is natuurlijk ingedeeld in 3 delen. Zit er ook een echt verhaal achter? Zo ja ben ik zeer benieuwd :)


1. Niet de meest handige naam nu achteraf denken wij. Zeker omdat het wel eens verkeerd gespeld is of een mc die het verkeerd roept. Maar je bent nog wat jonger en denkt ah dat klinkt wel vet haha. We hebben op het internet naar willekeurige vette woorden gezocht destijds. En we vonden het tof om 2 losse namen te hebben. Ook omdat we beide solo producers waren destijds. Daarom dat er op onze eerste release op Spoontech destijds ook 2 solo platen zaten. Er zit helaas verder geen diepere betekenis achter.

2. Productioneel gezien enorm sterk vinden wij. Met de track/release groeien wij, en zo hoort het ook. Je moet jezelf blijven uitdagen, en onze sound is ook door de jaren heen verandert. Kwalitatief proberen wij altijd te verbeteren. We denken dat wij ook beter muziek in zijn geheel snappen. Dat wil niet zeggen dat wij bij eerdere releases maar wat deden. Maar wij denken nu beter na over het hele proces. Eerder was het nog wel eens, ah er moet nog een vocal in. (even wat erin zetten). Als we nu vocals zoals bijv in Spark of Light terugluisteren, dan lachen wij daar wel om, terwijl die track bijv in de basis wel sterk was. Ook als persoon zelf gaan wij anders om met situaties en leer je veel van muziekwereld.

3. Wij zijn enorm gemotiveerd momenteel, en hebben veel toekomstplannen nu. Sowieso lijkt het alsof je stukken meer tijd hebt nadat je een album hebt afgerond haha. Focus voor nu ligt om juist nu goed door te pakken en de sound verder door te ontwikkelen. We vinden de trance sound zoals in I’m On My Way heel tof. Dus dat verder door ontwikkelen in nieuwe platen, en wellicht iets van Trance op Hardstyle tempo, en daar een goede combi tussen. Dat gevoel pakt ons heel erg. Lekker met hoogstaande shit komen dus. :)

4. Dit blijft lastig, dit blijft toch wel continu een beetje wijzigen. Van de ”nieuwe” jongens namen als: Myst en Ecstatic. Ook van de gevestigde orde lijkt het ons erg vet om met een van de Roughstate heren te gaan zitten. Zeker nu we een compleet solo album hebben gedaan kunnen jullie de komende tijd wel wat collabs gaan verwachten. Wij hebben in ieder geval plannen staan met meerdere.

5. Dit thema is niet zo uit het niets ontstaan nee, The Second Pathway staat voor ons als een nieuwe richting die we inslaan. We wilden met een fris album komen, waarbij we onze sound juist konden profileren. In je leven maak je positieve en negatieve dingen mee, dit proces wilden we in onze muziek uitdrukken. Vaak ga je nadenken over waarom en hoe dingen kunnen gebeuren: Awareness. Daarna vervolg je je weg: The Journey, waarbij je weer nieuwe avonturen mee zult maken. Bij het derde deel: Take Over wordt je dingen de baas en kun je ervoor zorgen dat je er beter grip op kunt krijgen. Ook deze stappen zien we terug in onze carrière, waarbij we soms fouten maken maar ook enorme stappen hebben gemaakt. Tijdens het maken van het album waren wij ook erg bezig met deze 3 fases in het klein.

Justinhafc schreef:
Hi P&D,

Nice dat jullie de moeite nemen om hier een Q&A te doen :D

Vraag 1:
Met welke artiesten zouden jullie het liefst (weer) een collab maken in de toekomst?
-Edit, vraag hierboven al gesteld-

Vraag 2:
Jullie worden de laatste tijd ook nog wel eens geboekt voor een (raw) classics feest/stage, terwijl jullie juist heel veel vet nieuw spul uitbrengen. Wat vinden jullie hier zelf van? Vinden jullie het leuk om in het archief te duiken, of juist zonde dat de nadruk niet ligt op jullie huidige werk?

Vraag 3:
Wat is jullie favoriete track van jullie nieuwe album?

Vraag 4:
In jullie partyagenda staan nog niet heel veel boekingen/momenten voor een album showcase komende zomer, terwijl jullie album in mijn ogen juist veel aandacht verdient. Hoe gaat zoiets in z'n werk? Worden jullie alleen benaderd door evenementen of hebben jullie ook een promotor die jullie op de line-up probeert te krijgen?

Vraag 5:
Wat is jullie all-time favoriete hardstyle plaat?


2. Wij houden ervan om het logisch te bekijken. Wij hebben vorig jaar niet veel muziek uitgebracht. We wilde ons focussen op ons album, zodat wij voor onszelf een heel sterk muzikaal album konden neerzetten. Dit resulteert wel (zeker als je niet in de gevestigde orde zit) in minder boekingen omdat je ook minder in de picture staat. Een organisatie wilde ons wel graag boeken voor een classics feest. Zelf vinden wij het ook wel tof om af en toe een oudere plaat in onze sets te gooien, dus wij staan hier wel voor open. Echter kunnen boekingen werken als een domino effect. Organisatie b ziet dat organisatie a je heeft geboekt voor een classics feest, dus hun raken ook geïnspireerd om je te boeken voor hun feest. Zeker als je op dat moment wat minder boekingen hebt staan omdat je je volledig focust op je album. :) Dus ja we vinden het wel tof voor een keer, maar wij focussen ons liever op het huidige werk. Wij zijn ook niet altijd fan van al onze oude platen(zeker technisch niet) Uitzonderingen erbij gelaten haha.

3. Haha, lastig om dat de makers zelf te vragen. Uiteraard vinden wij elke plaat van het album vet. We hebben zelfs nog wat platen laten vallen omdat wij ze net niet vonden. Maar als ik (Wouter) zelf moet kiezen dan heb ik wel een zwak voor Reflection en I’m On My Way. Ook ik (Bas) moet zeggen dat Reflection een van mijn favorieten is. Daarnaast is als afsluitende plaat van het album: Last Goodbye een plaat waar ik erg trots op ben.

4. We zijn vorig jaar best stil geweest qua muziek, dat is voor ons als groeiende artiest natuurlijk vrij killing. Dit is wel een weloverwogen keuze van ons geweest. We merkten dat we zelf, maar ook onze carrière een muzikale boost nodig had. We wilde met iets anders komen dan gewoon het solo releasen. Tegenwoordig moet je toch wel als artiest de spin in het web zijn en ben je dus ook gedeeltelijk verantwoordelijk voor het contacten van promoters. Een album uitbrengen was voor ons compleet nieuw en heeft ons veel dingen geleerd. Het promoten van muziek die nog niet niet “af” is, is niet iets wat je fijn vindt als artiest, maar is toch iets waar je niet helemaal onderuit komt met het maken van een album.

5 Hele lastige uiteraard. Sowieso heeft dit ook wel iets persoonlijks. Misschien als wij de platen nu voor het eerst zouden horen dat het dan niet meer onze favoriete tracks waren geweest. Denk dat het dus ook vooral die herinnering bij de track het je favoriete track kan maken. Maargoed keuzes. Wouter: Ik heb wel een zwak voor oude fusion tracks. Als je mij volgende week weer zou vragen zou ik misschien andere tracks noemen. Maar op dit moment komen deze 2 bij mij op: Donkey Rollers - Immeasurably, Frontliner - The First Cut.

Bas: Ook ik ben erg fan van oude Fusion en vooral ook de oudere Technoboy tracks. Voor mij is er echter, maar een onbetwiste favoriet: Brooklyn Bounce - Club Bizzare (Headhunterz & Noisecontrollerz rmx)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2019 23:07 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Hoi

01. Waar haalden jullie inspiratie voor het album vandaan? Ik hoor zelf veel inspiratie vanuit Phuture Noize en B-Freqz. (Daarmee bedoel ik niet het lijkt op elkaar, maar meer de opzet van de nummers en de stijl).

02. Jullie lijken uit het niets te komen met deze stijl op het album. Hebben jullie lang gezeten om tot deze stijl te komen en willen jullie hier in de toekomst ook mee verder?

03. Favoriete artiesten buiten hardstyle om?

04. Favoriete artiesten buiten (hard) EDM om?


1. Wij luisteren behoorlijk veel andere genre’s. En zeker voor onze muziek luisteren wij eigenlijk niet echt naar andere Hardstyle. (Wouter)Sowieso een aardige fan van trance, luister veel naar Above & Beyond, Ilan Bluestone zulke dingen. Of rustig een uur achter elkaar naar film muziek luisteren. Grappig dat Phuture Noize wordt genoemd, dat komt denk ik ook omdat hij veel gelijkenissen heeft met mijn muzieksmaak (Bas). Ook ik heb dankzij Wouter ook een zwak gekregen voor A&B, verder is ook Seven Lions die veel invloed heeft gehad op onze laatste tracks. Echt geïnspireerd door andere hardstyle artiesten zijn we meestal niet echt, het zijn dus vooral andere genres waar we onze creativiteit uit putten.

2. Haha grappig dat je dat zo ziet. Zo zien wij het zelf namelijk niet. Ik weet niet hoe lang je onze tracks volgt? :) Maar in ieder geval was Contrast denk ik een aardige omkeerpunt qua sound. Maar vanaf toen hebben wij eigenlijk wel melodieuze platen gehad zoals ons huidige album. Het is nu alleen veel verder doorontwikkeld en volwassen qua sound. We laten ons tegenwoordig misschien wel iets meer inspireren door nog meer andere genre’s. Maar verder zien wij het eigenlijk meer als een natuurlijke groei. En zeker gaan wij daarmee door, maargoed je weet nooit hoe het loopt. Smaken veranderen ook door de tijd heen. Helemaal in het begin hadden wij bijvoorbeeld ook meer harde platen dan nu. Wij gaan gewoon mee met de flow en maken lekker wat wij vet vinden op het moment. Wij denken dat je altijd wel de p&d stempel erin zult horen.

3. Bas: Heb je even ;) Porter Robinson, Seven Lions, Myon, San Holo, ARTY, DROELOE, Netsky, Camo & Krooked, deadmau5, Odesza

Wouter: Zoals boven dus al beetje laten doorschemeren, zware melodieuze trance fan.
Above & Beyond, Myon, Jason Ross ,Cosmic gate(Hun huidige werk is ook zwaar de bom)
Seven Lions.

4. Bas: Ik heb enorm veel respect voor bands. Zeker als je naar een live concert toe gaat, waarbij toch veel komt kijken. Zeker Imagine Dragons is voor mijn gevoel ver vooruit op de rest en nemen daarin ook constant onverwachte stappen om hun stijl te verbreden. Ook erg vet dat ze ook EDM artiesten daarin betrekken. Zeker Hans Zimmer moet genoemd worden als de absolute koning van de filmmuziek.

Wouter: Ik kan bepaalde zangeressen wel erg waarderen. London Grammar, Lana Del Rey bijv. Daar koop ik ook cd’s van.. Sommige stukken van Coldplay vind ik ook cool.

Crippled schreef:
Wat is de spanwijdte van je armen Prefix? :P


Vergelijkbaar met een boeing 737 wellicht hahah. Ik heb Bas er zelfs een paar keer (per ongeluk) mee geslagen bij optredens. Hem keer een met mijn elleboog een blauw oog gegeven oeps!!

JarneNL schreef:
Halloo,
Ik blijf het altijd zo vet vinden dat artiesten open staan voor dit soort gelegenheden. Super bedankt daarvoor!
1. Hoe gaan jullie om met slechte momenten (writers block bijv) in de studio? Hebben jullie daarvoor een ''ritueel'' om weer in de flow te komen?
2. Hoe bereiden jullie je sets voor? Hebben jullie bij een set al wel een idee welke nummers jullie gaan draaien of doen jullie het compleet op gevoel?
3. Als je nu terugkijkt op oudere tracks van jullie, zijn er dan tracks waar jullie op dit moment niet/minder tevreden mee zijn?
4. Zijn jullie fulltime producers/dj's, of werken of studeren jullie? En wat dan?

Helden zijn jullie! :loving:


1. Een groot voordeel van een onafhankelijk van elkaar producerend duo. Je kunt elkaar vaak opvangen als je hier tegenaan loopt. Sowieso werkt het niet om dan iets te proberen te forceren, maar vooral even afstand te nemen. Luisteren naar andere genres of andere genres produceren werkt voor ons het beste.

2. Meestal selecteren we, afhankelijk van tijdsduur van de set, beide een flink aantal tracks die we mogelijk gaan draaien. Ter plekke doe je gewoon wat het beste voelt, als artiest ben je natuurlijk voor een groot deel verantwoordelijk voor de sfeer op een feest. Dus alleen maar nieuwe tracks draaien op een feest waar de sfeer nog op gang moet komen werkt ook niet.

3. Uiteraard ben je als producer het meest tevreden met je huidige werk, omdat de kwaliteit daarvan weer stukken beter is dan voorgaande tracks. Specifiek tracks noemen waar we niet over tevreden zijn kunnen we niet, op elk moment van releasen sta je er toch 100% achter dat je die muziek naar buiten wil brengen. Maar ook wij krabben onszelf wel eens achter de oren als we onze eerste creaties terugluisteren haha.

4. Beide werken we parttime naast onze dj/producer carrière. Enerzijds omdat het financieel gewoon fijner is om een degelijke onderstroom te hebben. Maar ook fijn om collega’s om je heen te hebben waar je sociaal mee om kunt gaan. Hierdoor hoeft je hoofd ook niet constant op muziek te staan, wat erg positief voor ons werkt. Uiteraard is dit soms ook wel erg zwaar, omdat je soms erg veel uren in de week maakt. Ik (Bas) werk in de techniek als teamleider van engineers. Wouter zit ook naast de muziek in het mediavak als video/motion graphic editor. Ons hart en passie zit echter wel volledig in muziek, dus als het fulltime zou kunnen. ;)

Goldenstyle schreef:
Tof dat jullie dit doen!

1. Hoe zijn jullie in aanraking gekomen met deze genre?
2. Jullie gaan ook al een tijdje mee, wat vinden jullie van de groei van de hardstyle scene?
3. Was de trance intro zo bedoeld bij I'm On My Way, of is dit iets waar jullie mee hebben lopen experimenteren?
4. Ass of boobs?


1. (Wouter) Via mijn broer op vrij jonge leeftijd Die zat vroeger Sensation(white/black( te kijken via TMF toen nog gewoon op televisie. Eigenlijk vrij snel vond ik dit allemaal vet. Ik weet nog dat er klasgenootjes van groep de eerste klas toen tegen mij hadden gezegd dat het over een paar jaar wel zou overvliegen. Nou…...haha. Voor mij (Bas) is het toch via de feesten gekomen. Ik was vrij snel verkocht door de typische karakteristieke kicks van hardstyle. Een van mijn eerste favorietjes: Donkey Rollers - Followers.

2. Vet om te zien, eigenlijk bizar hoe veel het is verandert door de jaren heen als je er zo over nadenkt. Er is ook wel een fase geweest dat wij het minder vonden. Zeker toen alles allemaal zo hard mogelijk moest. Die sound is er uiteraard nog steeds en daar is ook veel vraag naar. En daar hebben wij uiteraard respect voor, iedereen zijn ding. Maar we merken wel een erg tegengeluid, en dat vinden wij wel tof. Dat hele gat tussen het enorme euforische en belachelijk harde is wel iets wat is opgevuld momenteel. Maar het is altijd interessant om te zien, Hardstyle blijft nog wel doorevolueren denken wij.

3. Absoluut was hij zo bedoeld. Sterker nog, het plan was eerst om gewoon een pure trance plaat te maken voor de lol. En daarnaast er een Hardstyle variant ervan te maken. Uiteindelijk tijdens het proces ervoor gekozen om het in 1 track te verwerken. Lekker gedurft en kijken hoe mensen erop reageren. Uiteindelijk heel goed. En wij moedigen het altijd aan om wat nieuws te proberen.

4. Hahaha, ja bedankt voor deze vraag: 5 reeten voor ass ;).

Melanoisia schreef:
Hebben jullie misschien iets van Polkamuziek?

Wat zijn volgens jullie de minder leuke kanten van alles wat bij het draaien op feesten komt kijken?

Hoe ervaren jullie de druk om steeds maar weer content (tracks, social media) te moeten creëren om niet uit het oog verloren te worden als DJ?

Welke stap(pen) in jullie carrière hadden jullie beter anders kunnen doen met de kennis van nu, en hoe dan wel?


1. Om dan gelijk het antwoord op de vorige vraag als bruggetje te nemen, was deze troll track geïnspireerd door Dumpert (props naar onze vriend Jorn voor het idee). Vocalen zijn ingesproken door Bas a.k.a. MC de Buren.(ook de vocalen voor Sloopvergunning ingesproken)

2. Het reizen kan soms wel minder zijn als het lang is. Gelukkig krijg je voor al deze inspanning zo veel energie en geluk terug. En de fake mensen backstage/achter de schermen. Wees gewoon lekker nuchter en jezelf denken wij dan. Veel kontenlikkerij.

3. Dit is iets waar we echt veel van geleerd hebben het afgelopen half jaar. Het probleem is dat je dit niet echt kunt plannen, maar het vraagt vooral constant focus. Het nieuwe album heeft een flinke boost gegeven in de hoeveelheid content. We ervaren het niet zozeer als druk, maar het is meer een terugslag in de resultaten wanneer de focus er even niet is. Een constante flow en unieke content is erg belangrijk.

4. Te snel groeien dan je aankunt is voor ons gevoel niet goed voor je. Dan mis je stappen en kun je niet omgaan met het niveau. Om ons heen hebben wij dat ook vaker verkeerd zien gaan. We hebben daarom ook erg weinig verkeerde keuzes gemaakt, omdat we altijd gestaag zijn gegroeid. Het is iets wat je niet kunt forceren, dat probeerden we misschien in het verleden wel meer. De fout die je dan maakt is dat je vergeet te genieten en hard kunt vallen. Vroeger waren we minder productief en serieus bezig met het produceren van muziek, maar met dat tempo kun je momenteel niet meer mee. Als we dat vanaf het begin gelijk wel hadden gekunnen, waren we misschien nu verder geweest. Maar dat is iets waar wij ons ook niet op focussen, wat als.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2019 09:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

GB47 schreef:
Hey mannen, vet dat jullie dit willen doen !

1. Kan jullie naaste omgeving (familie, vriendin, ...) genieten van jullie muziek en hardstyle in het algemeen ? Zo niet, hoe gaan/gingen jullie daarmee om ?
2. Op hardtraxx wordt vaak gezegd dat jullie grotere podia verdienen. Hoe staan jullie hier tegenover ? Is dat een doel voor jullie of niet ?
3. Hoe ziet jullie ideale hardstyle artiest eruit ? (Vb: de mixing skills van DJ Thera, de energie van B-front, de kicks van ..., Etc.)
4. Aangezien jullie de mannen zijn van de sterke platenkeuze, wat is volgens jullie een zwaar ondergewaardeerde plaat ?


1. Wouter, absoluut. Mijn familie steunt mij er wel in. Ze volgen alles op social media ook en zijn trouw fan. Mijn vriendin zingt soms dagenlang iets waar ik mee aan het werk ben dus dan ik denk dat ze er wel van kan genieten haha. Niet iedereen uiteraard en dat is ook logisch. Iedereen moet lekker luisteren wat hij/zij zelf tof vindt.
Bas: Je kunt natuurlijk niet van iedereen verwachten dat ze hardstyle vet vinden, maar ik heb zelfs collega’s/familie en heel veel mensen uit het dorp waar ik vandaan kom die altijd vragen hoe het met de muziek gaat. M’n ouders zeggen altijd dat ze de nummer 1 fan zijn haha. Die hebben allemaal het begin van onze carrière meegemaakt, 1000x hetzelfde stukje muziek terugluisteren op de slaapkamer, leren mixen, etc.

2. Uiteraard willen wij dit. Dit betekent niet dat wij niet van kleine podia kunnen genieten. Maar een mooi doel is meer om er volledig van te kunnen leven. Iets waar je passie in zit wil je het liefst volledig doen. Doorgroeien is zeker iets wat wij zien als een doel. Focus moet echter altijd muziek blijven, en blind blijven staren naar bepaalde doelen kan ook je productieflow kapot maken. Soms moet je even stil staan bij het feit waarom je er ooit mee bent begonnen. Gewoon spontaan muziek maken, en vaak rollen daar ook de beste tracks uit. Maar het is zeker ons doel om meer podia te bereiken en überhaupt het merk P&D te versterken.

3. Prefix & Density? Haha nee onzin. Is er zoiets als de ideale hardstyle artiest dan? Wij vinden het zelf belangrijk om in contact te staan met ons publiek en onze passie/energie te delen. Maar dit is iets wat vanzelf gaat. Verder je regelmatig uitdagen in de studio en je blijven proberen door te ontwikkelen. Het stukje ondernemerschap bij een artiest is ook wel een bepaalde skill en iets wat belangrijk is. Mixen vinden wij wel tof om naar te kijken, ook al boeit helaas 1% van het publiek het maar. Crypsis is bijv altijd wel een genot om naar te kijken en luisteren.

4. Haha dankje! Pfoeh, lastig om iets specifieks te noemen.
Regain & Phuture Noize - Don’t Look Down, B-front - Illusion, Frontliner & Zany - Shock, The R3belz - Music To Us, zijn even paar titels die binnen schieten. Maar teveel om op te noemen uiteraard. Vaak is het een beetje rondzwerven in Rekordbox en kom je de diamantjes weer tegen. Veel artiesten zullen deze dan niet durven te draaien, omdat het niet “werkt”. Dat moet je aanvoelen, maar vooral durven.

Norther66 schreef:
1. In jullie begintijd hadden jullie enkele solo-platen (sloopvergunning, specymen, etc.). Is het in de toekomst mogelijk dat dit nog eens gaat gebeuren? Of doen jullie alles nu definitief als duo? En waarom wel/niet?

2. Hoe gaan jullie om met meningsverschillen in de studio?

3. Hoe hebben jullie de periode na het vertrek bij Theracords ervaren? Was het bijvoorbeeld makkelijk om andere labels bereid te vinden jullie platen te releasen?


1. Yes zoals eerder beantwoord, komt dit omdat wij beide zelfstandige producers zijn. Eigenlijk zou je ons ook als 2 solo artiesten kunnen zien die beide hun muziek uitbrengen onder p&d. Voordeel is wel dat onze sound dicht bij elkaar ligt en dit ook zo groeit door de tijd heen, maar de kenner weet dus wel van wie welke plaat meer afkomt. Eigenlijk direct na die Spoontech release bepaald dat wij alles onder de naam P&D als duo doen. Verhoogt de productieflow ook meer en is gewoon een constructie die voor ons fijn werkt.

2. Omdat we zo afzonderlijk werken loop je hier soms uiteraard wel tegenaan. Maar als één van ons het er niet mee eens is dan gaat het gewoon niet door, simpel. We moeten beide tevreden zijn over het eindproduct. Liefst proberen we dit zo snel mogelijk in het proces aan te pakken, maar soms is een plaat al zo ver af dat het wel eens moeilijk kan zijn. Je moet altijd eerlijk hierover kunnen blijven zijn. En je moet ook wel qua niveau/kwaliteit beide mee kunnen komen.

3. Eigenlijk was het vinden van labels vrij makkelijk ja. Genoeg aanbod en veel interesse. Plus we hadden ondertussen wel de connecties opgebouwd. Er waren toen een paar platen waardoor we zelfs door meerdere labels werden benaderd voor het uitbrengen ervan, dus eigenlijk zit je dan in een luxe positie. Het ding is alleen, het vinden van het juiste label die wat voor je kan betekenen en dat past bij je sound. Wij hebben mooi van meerdere labels mogen proeven en kijken hoe het achter de schermen daar gaat en wat ze voor de track en ons kunnen betekenen. Wij vinden het Roughstate team heel fijn, ze werken snel en heel transparant. Plus kennen wij veel van de mannen die bij het team zitten persoonlijk goed, er is gewoon een goede klik. En ondanks dat dit label nog vrij nieuw is denken wij dat dit behoorlijk hard kan gaan groeien. We denken niet dat het moeilijk is om perse een label te vinden dus (kijk eens hoeveel er steeds maar weer worden gelanceerd), maar meer wel degene die goed bij je past en daadwerkelijk wat toevoegt.

Alm1ghty schreef:
Friet of patat?


Wouter, haha vanuit mijn jeugd is patat mij aangeleerd. Maargoed dat is natuurlijk vloeken voor mensen onder de rivieren toch?
Bas, tja...Friet maak je van “piepers”. Patat maak je van aardappelen haha.

Delt-A schreef:
Waar in deze piramide plaatsen jullie je persoonlijke smaak?

Afbeelding

SL8492 schreef:
Hoi! Tof dat jullie deze Q&A willen houden. Ik heb na lang nadenken ook nog een paar vraagjes voor jullie :D

1. De keren dat ik een set van jullie bezocht heb, draaiden jullie vooral enorm divers en niet heel veel eigen platen, op Origins draaiden jullie zelfs maar 3-4 eigen nummers. Hoe belangrijk is diversiteit in een set dan voor jullie?
2. Hebben jullie het ooit meegemaakt dat fans wat teleurgesteld waren dat ze (te) weinig nummers van jullie zelf hebben gehoord tijdens een set? (jullie moeten nu niet gaan denken dat ik dat ook zo heb, ik ben namelijk een enorme voorstander van diverse setjes)
3. Wat vinden jullie van het feit dat er t.o.v. jullie er ook artiesten zijn die iedere boeking (bijna) alleen maar eigen platen draaien?

4. Afgelopen jaren zijn er al een goed aantal duo's in de Hardstyle uit elkaar gegaan. Hoe komt het dat jullie, tenminste zo lijkt het, ontzettend goed kunnen samenwerken? En is er ooit een moment geweest dat het wat minder/niet goed ging tussen jullie 2?
5. Wat is jullie favoriete optreden geweest tot nu toe?

Alvast bedankt voor het antwoorden, en tot volgende week vrijdag op de album party! ^^


Dat komt omdat wij niet zo heel veel oude platen hebben, en de paar platen die wij kwalitatief nog net lekker genoeg vinden passen nog net kantje boord in het “Origins” tijdperk, denk aan Soundwaves bijv. Als je normale sets van ons meepakt zul je wel meer eigen werk horen, zeker nu net we een album hebben gelanceerd. :) Maar diversiteit is voor ons erg belangrijk ja, ook in huidige hardstyle sets. Om meerdere redenen. Je sets anders/fris houden, support van andere artiesten, en het voor jezelf spannend houden. Sowieso zijn er veel artiesten die alleen eigen werk draaien, en wat wij ook wel snappen. Je wilt toch je eigen sound vertegenwoordigen en een organisatie gaat je voornamelijk boeken voor jouw werk. Maar dit kan in ons ogen ook wel prima in combinatie met tracks van andere. Sowieso lijkt het veel een one man show soms in de muziekwereld en missen wij die gunfactor. Niks mis mee om andere artiesten ook een handje te helpen. Als de muziek maar tof is dan maakt het voor ons niet uit van welke naam het komt in ieder geval.

Nee eigenlijk niet echt. Soms krijgen wij wel verzoekjes met platen waar wij niet meer volledig achterstaan. Dus dan draaien wij die liever ook niet. Wij vinden dat er een mega contrast zitten tussen tracks uit bijv The Second Pathway en platen voor 2013. Maar wij proberen altijd wel mee te denken en als de set en of moment zich er voor leent dan kijken wij wat we kunnen doen.

3. Zoals eerder gezegd, volkomen begrijpelijk. Moeten ze helemaal zelf weten. Wij snappen wel dat die voor sommige bezoekers, en zeker kritische mensen van bijv Hardtraxx wel saai kan zijn. Geinig dat een Frontliner daar bijv vroeger nog behoorlijk veel kritiek over kreeg, terwijl dat nu dus niet meer zou opvallen. In nederland heb je nu eenmaal veel festivals, met veel publiek wat je heel vaak terugziet. Als je dan een aantal maanden achter elkaar setjes van dezelfde artiesten meepakt, kan het gezien worden als saai. Maar voor een artiest doe je het ook voor internationaal publiek, dat jou maar 1x in het jaar ziet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2019 09:51 
 
Artiest
Avatar gebruiker

4. Belangrijkste is dat je een goede taakverdeling hebt en dezelfde visie hebt. En dat is gewoon soms moeilijk, zeker qua smaak moet je wel op 1 lijn blijven. De meeste duo's die uit elkaar gaan liggen de verhoudingen vaak krom bij. 1 van de 2 produceert bijv, en en ander is er alleen bij betrokken als dj. Ik denk dat onze constructie er mede voor zorgt dat het goed gaat. Lekker zelfstandig beide produceren. En ook wij hebben uiteraard wel onze momentjes gehad. Wanneer wij bijvoorbeeld tegenslagen hebben dan kan dit wel demotiverend werken. Wij zijn behoorlijk verschillend qua karakter ook. Dus wij reageren daar beide op onze manier anders op. Dan probeer je elkaar wel weer te helpen en de gezichten de goede kant op te draaien. Het hele gedeelte van afzonderlijk produceren kan ook een valkuil zijn dat je juist te weinig met elkaar communiceert op dat vlak, dus dat is wel iets waar je voor moet waken.

5. Ons album feest afgelopen vrijdag vonden wij natuurlijk super tof! Überhaupt hebben wij nog niet zo lang gedraaid op een feest dus dat was ook een toffe ervaring. Maar er zijn er wel een paar die omhoog komen. Defqon 2016 is er daar eentje van. Wij stonden om 11:45 geprogrammeerd. Dus van te voren gingen wij daar met een gevoel heen van, ah leuk een setje draaien en het zou wel niet zo druk zijn. Maar achteraf gezien, hadden wij het super druk en hing er een belachelijk goede sfeer. Super om te zien dat er zoveel mensen hun nest uit waren gekomen voor ons. Ook de buitenlandse boekingen zijn super tof, altijd mooi om te zien hoe fanatiek ze daar zijn.

Chroman schreef:
1. Wat vinden jullie van de ontwikkeling dat er steeds meer artiesten op een line-up komen te staan en dan soms maar 45 minuten of een uur b2b staan?
2. Wat is zelf jullie favoriete tijdsduur van een set?
3. Wat is jullie mening over bepaalde hypes in de scene? Vinden jullie deze ook vaak tof of proberen jullie juist iets heel anders te doen?
4. Liever indoor of outdoor draaien?
5. Gaan jullie nog als bezoeker naar feesten?
6. Op welk podium zouden jullie ooit willen staan?


1. We snappen de keuze vanuit de organisaties wel. Een grote line-up met veel artiesten maakt nou eenmaal veel indruk op publiek. En resulteert ook wel in meer kaartverkoop. Maar vanuit de liefhebber gezien krijg je dan wel minder interessante uiteraard en kun je vaak setjes al invullen van te voren. Maargoed, 80% van de mensen die daar staan maakt dat toch niks uit. Drie kwartier is wel het minimale in ieder geval.

2. Een uur vinden wij prima, en anderhalf uur is ook net lekker. 2 uur weer te lang om de set nog interessant genoeg te maken en om energie vast te houden.

3. Zoals welke? Moedigen wij in ieder geval altijd aan. Het is niet perse dat wij erin meegaan. De ene hype vinden wij toffer dan de andere uiteraard. Wij zullen altijd ons eigen ding doen en of de mensen dat tof vinden is aan hun.

4. Beide hebben zo zijn charmes. Als we dan toch een keuze moeten maken vinden we festivals wel leuker, zeker omdat dat vaak breder opgezet is dan een podium en show. Uiteraard sommige indoorfeesten ook erg ziek opgezet, niet normaal wat tegenwoordig allemaal kan met vuurwerk, pyro’s e.d.

5. Zeker, vooral Wouter is nog met enige regelmaat te vinden op de hardstyle feesten. Ik heb daar zelf wat minder mee (Bas wordt oud haha), vroeger al genoeg feestjes meegepakt. Maar vaker doen we feesten buiten het hardstyle genre om, gewoon om andere sfeer te proeven en omdat we die muziek ook vaker luisteren.

6. Defqon Main, een van de feesten in Australie, Chili of EDC Las Vegas. Een voor 1 dikke podia, maar vooral buitenlandse boekingen willen we in de toekomst nog veel meer meepakken. De P&D sound over de hele wereld draaien is toch wel een grote droom voor ons.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2019 10:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat waren alle vragen!

Bedankt P&D voor alle uitgebreide antwoorden! Het topic is weer open voor vragen en discussie
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2019 10:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt voor de antwoorden heren! Ga zo door :thumbsup: afgelopen vrijdag genoten van jullie album en feestje!
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen