Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2016 12:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Goeiendag,

Ik heb tot nu toe 1 vraag:

Ik heb vast wel eens werk van je gezien maar tot op dit topic nog nooit van jou bestaan gehoord. Als je iemand zou moeten laten kennismaken met je werk, en je geschiedenis, waar kan je dan het best beginnen? :)


Hi RTM93,

Rossumedia.nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2016 12:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
1. Hoe gaat zo'n boeking voor jou precies in zn werk? Moet je gewoon jezelf aanmelden voor een pers accreditatie? Of word je echt gevraagd door een q-dance/b2s/etc om op hun evenementen te mogen schieten?

2. Ben je zelf ook een beetje muzikaal aangelegd (niet per se alleen als dj, maar ook andere instrumenten)?


Hi Norther66,

1. Ik word benaderd door een organisatie / dj / management voor een datum per mail. Bij sommige organisaties krijg ik een jaarplanning waarvoor ik me kan aanmelden. Ik benader bijna nooit zelf organisaties.

2. Totaal niet. Ik heb een erg brede smaak kwa muziek, maar kan zelf geen instrument bespelen. Een beetje mixen lukt me nog wel. Iedere 2 weken maak ik een radioshow die heet KushSessions. Dit is Liquid Drum & Bass http://kushsessions.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2016 12:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Scotty018 schreef:
Hoi Michel!

1: Op welke foto ben je het trotst?

2: welke (festival/feest) foto niet door jouw geschoten had jij zelf graag willen maken?


Yo Scotty,

1. Deze foto van DefQon afgelopen jaar. Die heb je wellicht al eens voorbij zien komen:

Afbeelding

2. Deze van Rutger Geerling. Deze foto is een icoon:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2016 12:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Fantazoo schreef:
Hoi Michel!

Mijn vraag sluit wellicht een beetje aan op die van Norther66:

Je staat natuurlijk zelf ook foto's te schieten op de grootste podia, maar nooit de ambitie gehad om daar zelf als DJ te staan?

Daarnaast kennen we je natuurlijk vooral als festivalfotograaf, maar wat doe je daarnaast nog aan fotografie/andere dingen?


Hi Fantazoo,

natuurlijk heb ik wel eens met die gedachte gespeeld, maar die ambitie heb ik niet. Het is voor mij net zo'n kick als iemand mijn foto's deelt, als voor een DJ zijn nieuweste track draait voor duizenden mensen.

Ik fotografeer soms de natuur puur voor mezelf. Verder heb ik helaas niet veel tijd om andere dingen te fotograferen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2016 14:44 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bedankt Michel voor het beantwoorden!
Het topic is nu weer open voor verdere discussie en/of nieuwe vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2016 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi Michel,

Je geeft aan nu de marketing manager van Brennan Heart te zijn. Hoe ben je in deze functie terecht gekomen en heb je hiervoor ook een opleiding gedaan? Zoja, welke? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2016 21:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Misschien is dit niet het topic om te plaatsen, maar denk dat Michel (of iemand anders van HT) hier wel antwoord op weet. Stel, ik wil die foto van Defqon op canvas laten drukken. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik weet dat Q-dance die service ook aanbied, maar die foto's van Defqon 2016 staan er nog steeds niet tussen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2016 00:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MeneerEend schreef:
Misschien is dit niet het topic om te plaatsen, maar denk dat Michel (of iemand anders van HT) hier wel antwoord op weet. Stel, ik wil die foto van Defqon op canvas laten drukken. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik weet dat Q-dance die service ook aanbied, maar die foto's van Defqon 2016 staan er nog steeds niet tussen.


Mijn canvas heb ik via https://www.webprint.nl/wanddecoratie/foto-op-canvas/ besteld, hoef je alleen zelf een goede kwaliteit foto ergens te downloaden (van de qdance site zijn meestal wel geschikt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 21:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoi Michel!

Tof dat je dit wil doen :)

Welke instellingen gebruik je meestal en verschilt dit veel op een avond?

Hoe lang ben je ongeveer per foto bezig met nabewerken?

Wat is je favoriete hardstyle track?

Waar fotografeer je het liefste indoor of outdoor?

En de laatste :P Geven organisaties nog een deadline wanneer ze de foto's willen hebben? of staat daar geen druk achter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2016 08:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi Michel,

Nooit meet fotograferen, of nooit meer seks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2016 19:06 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Hoi Michel,

Heb je ooit per ongeluk foto's geschoten waar iets op stond/gebeurde waardoor je de foto's echt niet online kon zetten? Zo ja, geef eens wat voorbeelden ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2016 11:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Indyy schreef:
Hoi Michel,

Je geeft aan nu de marketing manager van Brennan Heart te zijn. Hoe ben je in deze functie terecht gekomen en heb je hiervoor ook een opleiding gedaan? Zoja, welke? :D


Hi Indyy,

ik heb een bachelor ICT & Media Design afgerond.
De afgelopen jaren ben ik al regelmatig op pad geweest met Fabian om te fotograferen.
Zelf ben ik erg veel met marketing en social media bezig, dit was hem ook opgevallen. Hij zocht nog iemand die zijn social media en marketing kon overnemen vanwege het drukke schema.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2016 11:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Civitas schreef:
Hoi Michel!

Tof dat je dit wil doen :)

Welke instellingen gebruik je meestal en verschilt dit veel op een avond?

Hoe lang ben je ongeveer per foto bezig met nabewerken?

Wat is je favoriete hardstyle track?

Waar fotografeer je het liefste indoor of outdoor?

En de laatste :P Geven organisaties nog een deadline wanneer ze de foto's willen hebben? of staat daar geen druk achter.


Hi Civitas,

1. Welke instellingen gebruik ik? Goede vraag maar hier kan ik helaas geen eenduidig antwoord op geven. Ik ben volledig afhankelijk van het licht. Als er veel licht aanwezig is schiet ik op een wat lagere ISO (400-800) en bij weinig licht al snel op 1600-3200. Sluitertijd en diafragma verschillen per shot.

2. Het nabewerken per foto kost me denk ik maar 30 sec tot een minuut per foto. Wat bij mij veel langer duurt is het selecteren van de foto's die het moeten worden. Dit zijn er gemiddeld 150-200 per shoot. In totaal ben ik 3 a 4 uur bezig met het uitzoeken en bewerken van 1 volledige shoot.

3. Wasted Penguinz - It's Our Moment

4. Ja soms moeten de foto's al de volgende dag al aangeleverd worden. En we bewerken al foto's op de avond zelf voor live social media, dit is soms erg irritant omdat je dan momenten mist terwijl je zit te editen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2016 11:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

yannickvk schreef:
Hoi Michel,

Nooit meet fotograferen, of nooit meer seks?


Hi Yannickvk,

Nooit meer fotograferen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2016 11:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Hoi Michel,

Heb je ooit per ongeluk foto's geschoten waar iets op stond/gebeurde waardoor je de foto's echt niet online kon zetten? Zo ja, geef eens wat voorbeelden ^^


Hi Wootum,

ja zo vaak! Heb wel eens gehad dat ik een foto aan het bewerken was en opeens viel me op dat iemand in de achtergrond een sleutel tegen zijn neus had :bomb:

Heb ook nog een heel archief aan DJ foto's die ik nooit mag publiceren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2016 12:04 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Hopelijk zijn al jullie vragen beantwoord!
Nogmaals bedankt Michel voor de Q&A.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen