phoenix wrote:Yo B-Front,
Ten eerste, heel erg tof dat je tijd hebt vrijgemaakt voor een Q&A op Hardtraxx! Daarnaast wil ik je nog bedanken voor je set op Riverdance 2012. Ik heb er nog steeds geweldige herinneringen aan!
Q1: Tegenwoordig zie je veel dat 'producers' doorbreken en dat aan hen ook de kans wordt gegeven om hun ambitie, visie en sound de delen met een groter publiek door middel van optredens op bekende feesten. Het komt , naar mijn weten, minder vaak tot zelden voor dat DJ's doorbreken en hun dezelfde kans wordt aangeboden door evenementen organisaties. Wat vind jij hiervan? En waarom is dit denk je?
Q2: Vandaag de dag heeft bijna elk event zijn eigen anthem en maken bepaalde artiesten meerdere anthems per jaar, zelf vind ik dit erg jammer want naar mijn mening is een anthem niet meer zo speciaal en uniek als je het vergelijkt met een aantal jaren terug. Hoe kijk jij hier tegen aan en wat heeft jou voorkeur het oude of het nieuwe 'beleid'.
Q3: De hardstyle scene is vrij innovatief, naar mijn mening, in grofweg tien jaar zijn de sounds erg veranderd en is het ook veel professioneler geworden (sounddesign/events etc). Alleen vind ik het jammer dat er in de wereld bekende top en door de opkomende artiesten weinig wordt gekeken naar het 'oude werk'. Zelf vind ik dat erg jammer, ik volg de hardstyle sinds 2010 actief en heb met veel hulp van hardtraxx een deel kunnen 'inhalen'. Wat vind jij hiervan?
1: Ik denk dat het woord dj niet alleen maar plaatjes draaien is net zoals heeeeeel lang geleden. Djs is eigenlijk nu meer de noemer van artiest/ producer / dj. Als ik hier ook kijk op bijv het forum. mensen zijn vaak bezig met nieuwe tracks (kicks etc sounds melodieën) En minder met alleen de dj set. Het is een combi geworden
2: het aanbod wordt steeds groter en als organisatie wil je er natuurlijk uitspringen met een goed thema nummer die mensen aantrekt. Dit is een beetje een win win situatie. Maar idd vroeger waren er wat minder en keek je er misschien iets meer na uit

verder maakt mij niet niet veel uit! maak zelf je keuze wat je wel en niet vet vind
3: Als ik na mezelf kijk draai ik toch zo af en toe een paar oude knallers in me set! ik denk dat het vaak niet wordt gedaan door wat je zelf zegt. de sound. Het past soms niet meer in de sets van nu. Ik zie ook vaak als ik een oude track draai dat de helft van de mensen het niet snapt en niet echt los gaat. Behalve de paar die-hards die er staan. Daarom doe ik het vaak op een wat groter event. Waar ook wat meer die-hards staan