Zeer tof dat jullie dit doen!
Q: Wat is voor jullie persoonlijk de vetste gig tot nu toe?
Last edited by chas1n on , edited 1 time in total.
Hi bloemkool,wrote:Welkom!
Vraag: Hoe is jullie sterke band met Noisecontrollers tot stand gekomen?
Leuk dat je de tijd neemt om vragen te stellenwrote:Haai, allereerst leuk dat jullie dit willen doen!!![]()
1. Vanaf welk punt hebben jullie besloten om 100% voor de muziek te gaan, en wat deden jullie hiervoor?![]()
2. Wat is volgens jullie de 'gouden tip' om door te breken in de hardstyle?![]()
3. Wat is de rolverdeling als jullie samen achter de decks staan...?![]()
Verder bedankt voor de mooie set op defqon dit jaar! Gr!
Rick (1,95)wrote:Wie is het langst van jullie?
Ik denk dat we daar volmondig Defqon 2015 op kunnen antwoorden. En dan met name de zondag waar we de closing ceremony mochten doen. Echt alles viel perfect samen die set. Het was volle bak, nieuwe en oude tracks die naar ons idee perfect bij het moment paste, iedereen maximaal los en dan ook nog de zon die opeens begon te schijnen. Het wordt moeilijk om deze te overtreffen.wrote:Zeer tof dat jullie dit doen!
1. Die track zou inmiddels niet meer mee kunnen, dus nee helaas.wrote:Vraag 1
Is er een mogelijkheid dat Total Recall nog eens wordt weggegeven?
Vraag 2
Waarom zijn jullie tracks tegenwoordig veel korter? Ik noem een Oxygen (4:00), Solar (4:31) of Save the Day (4:29). Jullie vroegere werk (zeg, de releases in 2007-2009) zitten allemaal tegen de 6 minuten aan (en in de meeste gevallen daar zelfs overheen). Is dit een bewuste keuze? En zo ja, wat zijn daar de redenen voor? Ik weet dat jullie niet de enigen zijn die dit doen, maar door de korte intro’s en outro’s van tegenwoordig wordt mixen steeds saaier.
Vraag 3
Het lijkt de laatste jaren een trend te zijn om een album te maken. Hebben jullie hier ooit eens over nagedacht? En zo ja, waarom hebben jullie besloten om dit (nog) niet te doen?
Vraag 4
Wat is voor jullie belangrijker, dat je zelf 100% achter een productie staat, of dat de track goed aanslaat bij het publiek? Met andere woorden, releasen jullie liever een track die jullie zelf heel goed vinden maar die niet echt aanslaat op de dansvloer, of een track waarbij jullie iets hebben van 'dat kunnen we beter', maar die wel een grote hit wordt?
Vraag 5
In misschien wel jullie grootste hit, Anthem of Summer, zit in de intro/outro een reverse bass. Mijn vraag is eigenlijk, waarom? Dit komt verder niet terug in de track, en het zorgt er (in mijn ogen) voor dat de intro eigenlijk het ‘hardste’ deel is van de hele track, wat niet echt logisch is qua opbouw. (Of eigenlijk moet ik de vraag andersom stellen, waarom komt die reverse bass verder niet terug in de track).
Vraag 6
Kunnen jullie mij nou eens uitleggen, en dan het liefst op een manier die een niet-producer ook begrijpt, waarom de kicks in jullie (recente) tracks zo hoog pitchen? Vinden jullie dat fijn klinken, vinden jullie het nodig om melodieën beter tot hun recht te laten komen, of nog een (of meerdere) andere reden(en)? Ik heb overigens niet per se iets tegen pitchkicks, maar wel tegen pitchkicks die (onnodig) hoog gaan, wat tegenwoordig een trend is in de mainstream. Om een voorbeeldje te noemen; de pitchkicks in Ring that Shit vind ik nog wel prima, die zijn in mijn ogen subtiel, maar die in Oxygen gaan mij veel te hoog. Waarom pitchen jullie kicks tegenwoordig zo veel hoger dan vroeger?
Tenslotte, leuk dat jullie dit doen uiteraard. Ik hoop dat jullie nog tijd kunnen vrijmaken voor een eventuele tweede vragenronde, want het lijkt me best interessant om over bepaalde punten in discussie te gaan