Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 15:04 
 
Hardtraxx Veteran

Vraag: Hoe is eigenlijk de verdeeldheid backstage op een bijvoorbeeld Defqon. Zie je wel meer de Raw artiesten bij elkaar en de euforische. Talenten met talenten enzo. Of is het één grote familie? Dan ben ik benieuwd met wie praten jullie veel van de raw artiesten backstage
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 23:30 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Vraag: Hoe is eigenlijk de verdeeldheid backstage op een bijvoorbeeld Defqon. Zie je wel meer de Raw artiesten bij elkaar en de euforische. Talenten met talenten enzo. Of is het één grote familie? Dan ben ik benieuwd met wie praten jullie veel van de raw artiesten backstage


Hi Pipa,

Leuke vraag, nog nooit gesteld :)

Wij kennen veel raw artiesten en staan daar ook regelmatig biertjes mee te drinken backstage. Het is wat dat betreft nog steeds een grote familie :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2015 17:17 
 
Hardtraxx Veteran

Bass Modulators schreef:
Pipa schreef:
Vraag: Hoe is eigenlijk de verdeeldheid backstage op een bijvoorbeeld Defqon. Zie je wel meer de Raw artiesten bij elkaar en de euforische. Talenten met talenten enzo. Of is het één grote familie? Dan ben ik benieuwd met wie praten jullie veel van de raw artiesten backstage


Hi Pipa,

Leuke vraag, nog nooit gesteld :)

Wij kennen veel raw artiesten en staan daar ook regelmatig biertjes mee te drinken backstage. Het is wat dat betreft nog steeds een grote familie :)


Dan de vraag, met wie vooral?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 13:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey hoi hallo,

Vraagje: Waarom hebben jullie ervoor gekozen om bij jullie remix van Twoloud - Big Bang de melodie niet door te zetten in de climax? (stiekem wacht ik nog steeds op een versie waarbij dit wel zo is)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2016 22:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vraagje: Komt de video überhaupt nog of is daar nog geen nieuwe informatie over? Ik lijk een beetje ongeduldig maar het is meer omdat de volgende Q&A morgen start.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2016 17:10 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Vraagje: Komt de video überhaupt nog of is daar nog geen nieuwe informatie over? Ik lijk een beetje ongeduldig maar het is meer omdat de volgende Q&A morgen start.


Deze komt nog, geduld is een schone zaak :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2016 18:09 
 
Hardtraxxer

Ik heb een vraag die volgens mij nog niet eerder gesteld is:

Als een club/disco in het buitenland (bv. Australie) jullie boekt, betalen zij dan ook rechtstreeks de kosten voor jullie vlucht en verblijf daar, bovenop de gebruikelijke boekingskosten? Of zitten deze kosten bij de gebruikelijke boekingskosten in?

Bijvoorbeeld:
Stel dat het 5000 euro kost om jullie voor een uurtje te boeken, en het kost in totaal 2000 euro om jullie te laten overvliegen naar Australie en om jullie hotel te betalen, betaalt de club dan 7000 euro in totaal? Of betaalt de club gewoon de 5000 euro, en vangt de bookingsagency (of jullie?) 2000 euro minder?

Jullie hoeven uiteraard geen daadwerkelijke bedragen te noemen, maar ik ben wel even nieuwsgierig hoe dit proces gaat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 16:56 
 

wanneer komt dele - Hello (Bass Modulators Bootleg) uit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 17:13 
 
Hardtraxx Crew

jeffrey2107 schreef:
wanneer komt dele - Hello (Bass Modulators Bootleg) uit?

Nooit. Kunnen ze niet weggeven omdat ze de track gesampled hebben, dacht ik?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mitzinator schreef:
jeffrey2107 schreef:
wanneer komt dele - Hello (Bass Modulators Bootleg) uit?

Nooit. Kunnen ze niet weggeven omdat ze de track gesampled hebben, dacht ik?

Dan juist wel (toch?). Ze mogen er geen geld mee verdienen etc. Zelfde verhaal met Pitcher zijn Adele-bootleg & tracks als Hollow enzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 20:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Mitzinator schreef:
jeffrey2107 schreef:
wanneer komt dele - Hello (Bass Modulators Bootleg) uit?

Nooit. Kunnen ze niet weggeven omdat ze de track gesampled hebben, dacht ik?

Dan juist wel (toch?). Ze mogen er geen geld mee verdienen etc. Zelfde verhaal met Pitcher zijn Adele-bootleg & tracks als Hollow enzo


Officieel mag je ook geen muziek van een ander gratis weggeven, dus ga er maar niet van uit dat deze komt.
Zelf hebben ze namelijk al aangegeven dit niet te gaan doen vanwege deze reden... :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 20:25 
 

je kan altijd toestemming vragen
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 23:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Mitzinator schreef:
jeffrey2107 schreef:
wanneer komt dele - Hello (Bass Modulators Bootleg) uit?

Nooit. Kunnen ze niet weggeven omdat ze de track gesampled hebben, dacht ik?

Dan juist wel (toch?). Ze mogen er geen geld mee verdienen etc. Zelfde verhaal met Pitcher zijn Adele-bootleg & tracks als Hollow enzo


Officieel mag je ook geen muziek van een ander gratis weggeven, dus ga er maar niet van uit dat deze komt.
Zelf hebben ze namelijk al aangegeven dit niet te gaan doen vanwege deze reden... :([/quote]

Deze regels zijn alleen van toepassing. Als we het over originele content hebben komen er weer andere regels kijken. Let er ook op dat het gebied van copyright een grijs gebied is. Als je uit Nederland komt en een Nederlandse artiest remixt, is het nogal logisch, MAAR, als je bijvoorbeeld Coone (BE) of Technoboy (IT) gaat remixen, is de regelgeving van België of Italië van toepassing. Kijk dit dus ook altijd goed na. Overigens zijn deze regels bedoeld als algemene richtlijnen, alles wat je mag en niet mag kun je altijd nog overleggen met de originele artiest, het label of eventueel ander auteursrechthebbende.

1) Je mag elke melodie (dubbing genaamd) gebruiken in je eigen track, of thema (remixing genaamd) - mits dit voor eigen gebruik is,
2) Je mag elke sample in je track gebruiken voor commercieel gebruik, mits je de juiste royalties betaalt aan de originele eigenaar.
3) Je mag commerciele remixes / dubs uitbrengen en distribueren, mits je de rechten hebt van de eigenaar (schriftelijk!)
4) Bootlegs zijn geen excuus. Het originele idee achter een bootleg is het maken van een remix van een track die NIET bedoeld is voor gebruik, maar als een verzoek aan de originele artiest om te vragen "Kijk eens wat ik kan doen, mag ik een echte remix maken van je track?"

Dus:

Je MAG je track delen met vrienden en familie (let op: vrienden en familie. Je moet altijd kunnen aantonen in een rechtszaal waarom mensen je vrienden zijn - dus willekeurige mensen tellen niet als vrienden), maar zij mogen dit niet doorgeven of openbaar vertonen.
Je MAG NIET je track delen met willekeurige mensen op een forum. Dit wordt beschouwd als commercieel, aangezien je de track "uitbrengt" op een "publieke dienst" met een zogenaamde CC-licentie (Creative Commons)
Je MAG NIET je track verpreiden voor commerciele doeleinden.
Je MAG NIET je track afspelen op een podcast, radiouitzending, onlinestream of soortgelijk.
Je MAG NIET je track op een pagina zetten om te streamen
Je MAG de track weggeven - ook voor commerciele doeleinden - voor zolang de lengte minder dan 30 seconden is.
Je MAG NIET je track online of privé verkopen tenzij je toestemming hebt van het label of de artiest van wie de originele track was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 12:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Adele moet gewoon niet zo moeilijk doen en die shit toekennen.

We worden al doodgegooid met het origineel op elk mogelijk radiozender, doe dan tenminste iets terug voor al dat leed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 12:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ivey jones schreef:
Je MAG de track weggeven - ook voor commerciele doeleinden - voor zolang de lengte minder dan 30 seconden is.


Dan zet je toch de track in 8 delen ofzo online en dan kan iedereen zelf de track achter elkaar plakken? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 13:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ivey Jones schreef:
4) Bootlegs zijn geen excuus. Het originele idee achter een bootleg is het maken van een remix van een track die NIET bedoeld is voor gebruik, maar als een verzoek aan de originele artiest om te vragen "Kijk eens wat ik kan doen, mag ik een echte remix maken van je track?"


Volgens mij heeft "bootleg" een heel andere betekenis:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bootleg
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 14:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maar The Pitcher heeft hem toch ook weggegeven? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En zo zijn er nog 120491240 platen die als bootleg, edit of remix gratis worden weggegeven zonder toestemming van de originele maker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 14:32 
 
Hardtraxx Crew

Zygoma schreef:
Maar The Pitcher heeft hem toch ook weggegeven? :P

Ze willen het risico niet nemen, The Pitcher blijkbaar wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 15:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TheJoker schreef:
Ivey Jones schreef:
4) Bootlegs zijn geen excuus. Het originele idee achter een bootleg is het maken van een remix van een track die NIET bedoeld is voor gebruik, maar als een verzoek aan de originele artiest om te vragen "Kijk eens wat ik kan doen, mag ik een echte remix maken van je track?"


Volgens mij heeft "bootleg" een heel andere betekenis:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bootleg


Idd. Het is het als het ware toegeven dat je iets 'illegaals' aan het doen bent, en daar schijt aan hebben. The Pitcher heeft dat zo te zien wel, en Bass Modulators niet. Dat kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 15:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Helaas willen wij het inderdaad niet doen. We hebben een groot stuk van het origineel gesampled. Als we dit weggeven kan dit gezien worden als het weggeven van het origineel, dus in principe heling.

Misschien dat wij binnenkort met een workaround komen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 15:49 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Zygoma schreef:
Maar The Pitcher heeft hem toch ook weggegeven? :P


Dit moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 15:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik heb liever dat de video-antwoorden weggegeven worden. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 15:51 
 

Haal de vocals er maar uit dan! Die melodie is goud :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 16:02 
 

nou ja we gaan het zien dan
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen