Cryex schreef:
Toffe Q/A!
Heb een paar kleine vraagjes,
Je produceert al best lang, voorheen nog onder de naam Schockerz. Hoe zorg je ervoor dat je motivatie blijft houden als je al zolang in dezelfde muziek zit? Ik kan me voorstellen dat toen je was gestopt met Schockerz, of in iedergeval met optreden de motivatie om nieuwe muziek uit te brengen vrij laag is. Hoe ga je hiermee om of heb je dit niet gemerkt?
Hoezo heb je ervoor gekozen om pas nadat je bij AoC ging tekenen jezelf te "onthullen"?
Hoe voelde het om na al die jaren niet op het podium te hebben gestaan meteen op Hardbass je debut te maken? Was je vooral erg zenuwachtig of juist meer bang dat het niet zou aanslaan?
Je produceert al best lang, voorheen nog onder de naam Schockerz. Hoe zorg je ervoor dat je motivatie blijft houden als je al zolang in dezelfde muziek zit? Produceren is een hobby/passie. Motivatie 'zoeken' om mezelf naar de studio te trekken hoef ik eigenlijk nooit. De motivatie om nieuwe tracks te maken is eigenlijk standaard altijd wel aanwezig.
Ik kan me voorstellen dat toen je was gestopt met Schockerz, of in iedergeval met optreden de motivatie om nieuwe muziek uit te brengen vrij laag is. Hoe ga je hiermee om of heb je dit niet gemerkt? Na Shockerz ben ik even gestopt met produceren en heb ik een pauze genomen. De drang bleeg gelukkig en vrij snel daarna begon ik al weer met het produceren van nieuwe opzetjes.
Hoezo heb je ervoor gekozen om pas nadat je bij AoC ging tekenen jezelf te "onthullen"? We hebben ontelbaar veel meetings gehad met het team over het masker. Of deze überhaupt af zou gaan óf dat het beter was om 'm toch op te houden. Met de aankondiging bij Art of Creation leek alles op zijn plek te vallen en waren we unaniem erover uit dat dit het moment is om 'm af te doen. Ik heb ongelooflijk veel leuke reacties gehad van mede artiesten en fans, dit voelt als een hele goede volgende stap. Wie weet komt er op een later moment een vernieuwde variant van het masker wel terug in de act. Ik kan in ieder geval niet wachten om weer op treden zonder masker.
Hoe voelde het om na al die jaren niet op het podium te hebben gestaan meteen op Hardbass je debut te maken? Was je vooral erg zenuwachtig of juist meer bang dat het niet zou aanslaan? Een bizarre ervaring was dat. De dag ervoor ben ik gaan kijken bij de soundcheck. Een leeg Gelredome, wat een immens groot stadion als het leeg is. Machtig mooi om te zien. Toen kreeg ik wel de kriebels ja. Toen de avond aanbrak en we richting het Gelredome reden, verminderde mijn zenuwen meer in vertrouwen gezien de goede voorbereidingen die we hadden gemaakt. Het gaf me een goed gevoel om de dag ervoor te kunnen kijken hoe alles eruit zag en waar ik zou staan. Toen brak het moment aan, 30 minuten voor mijn optreden en ik moest me gaan omkleden. Enthousiast en zenuwachtig tegelijk liep ik richting de stage. Uiteindelijk kreeg ik de cue om achter de dj booth plaats te nemen en na mijn audio intro stond ik op en mocht ik mijn show doen. Dit voelde zo ontzettend gaaf. Het gevoel na de die korte 10 minuten is echt onbeschrijfelijk. Combinatie van pure adrenaline en euforie.
Fun fact: het was niet helemaal de bedoeling dat Villain de naam van de act gelijk al zou droppen. Helemaal niet erg natuurlijk, maar toen was 't hek van de dam en kwamen er gelijk al DMs binnen via Instagram. Gelukkig kwamen er ontzettend veel positieve reacties op de tracks en mensen waren nieuwsgierig naar meer. Mijn ouders waren er die avond bij en stonden achter in de zaal op het VIP deck te kijken. Voor mijn moeder was dit haar eerste ervaring met een Hardstyle evenement en wat vond ze dit gaaf om mee te maken.
En ja, er is altijd de kans dat het niet aan zal slaan. Brennan Heart had er alle vertrouwen in. Soms moet je gewoon een leap of faith maken en er voor gaan, wat de uitkomst ook zal zijn.