Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2021 12:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Q&A met Aftershock!
De tijd is weer aangebroken voor een nieuwe Q&A en dit keer hebben we gekozen voor een artiest die ooit is begonnen als Shockerz maar over de jaren zijn identiteit heeft weten schuil te houden. Een artiest dat in 2019 de wereld verraste met zijn unieke sound en de scene heeft voorzien van unieke platen vol met energie en rammende kicks. Platen die een perfect balans weten te vinden tussen euphoric en raw.

Nu hij zijn mysterieuze identiteit eindelijk letterlijk heeft ontmaskerd en zijn plek heeft gevestigd bij Art of Creation leek het ons een mooi moment om meer te weten te komen over Aftershock!

Hoe werkt de Q&A?:
In dit topic kun je al je vragen aan Aftershock kwijt. Het topic is vanaf nu open voor vragen. Het topic zal op vrijdag 21 mei sluiten, waarna Aftershock in alle rust de vragen kan beantwoorden. Wanneer de vragen zijn beantwoord, zal het topic weer worden geopend, en kan er hier gediscussieerd worden over de antwoorden.

De regels:
- Lees goed de eerder gestelde vragen door om te voorkomen dat er dubbele vragen gesteld worden.
- Om iedereen een kans te geven wil ik jullie vragen om het aantal vragen te beperken tot ongeveer 5 p.p.
- Probeer al je vragen in 1 post te stellen. Mocht je later nog een nieuwe vraag verzinnen, dan kan je deze aan je post toevoegen met de "wijzig"-knop.
- Discussies tijdens de vragenronde worden verwijderd om het topic overzichtelijk te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2021 22:36 
 
Hardtraxx Newbie

Hey Aftershock,

Wat leuk dat je een Q&A doet. Ik ben wel nieuwsgierig naar een aantal dingen. :)

- Waarom heb je ervoor gekozen om zolang je identiteit geheim te houden?
- Op welke leeftijd ben je begonnen met producen?
- Welke track van jezelf heeft de meeste betekenis voor je en waarom?

Ik wens je heel veel succes met de rest van je carrière ga zo door :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2021 12:31 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Yo Aftershock!

Ten eerste tof dat je dit wilt doen.

Een paar vragen die ik heb:
1. Hoe heb je het produceren geleerd? Zelf aangeleerd, hulp van grotere namen, tutorials?
2. Naast Hardstyle, welke genres spreken jou het meeste aan en waarom?
3. Wat is voor jou tot nu toe het hoogtepunt in je carriëre (dus ook Shockerz meegerekend)?

Laten we hopen dat we snel weer live van je muziek mogen genieten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2021 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vet dat je dit wilt doen!

1. Hoe ziet een studio sessie er uit bij jou? Heb heb je bepaalde rituelen?
2. Als je een nieuw project start, wat is het eerste waar je mee begint.
3. Wat was de reden dat je stopte met Shockerz?
4. Favoriete hardstyle plaat?
5. Kunnen we remixes van oudere tracks van jou verwachten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2021 17:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hi, leuke Q&A :thumbsup:

Volgens mij ben je achter de schermen vrij druk (of vrij druk geweest) met andere producers helpen oa met afmixen en kicks leren maken. Klopt dit? Hoeveel tijd is hier in gaan zitten? En kan dit ook een nadeel zijn, namelijk dat je te kritisch op je eigen werk wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2021 10:45 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Toffe Q/A!

Heb een paar kleine vraagjes,

Je produceert al best lang, voorheen nog onder de naam Schockerz. Hoe zorg je ervoor dat je motivatie blijft houden als je al zolang in dezelfde muziek zit? Ik kan me voorstellen dat toen je was gestopt met Schockerz, of in iedergeval met optreden de motivatie om nieuwe muziek uit te brengen vrij laag is. Hoe ga je hiermee om of heb je dit niet gemerkt?

Hoezo heb je ervoor gekozen om pas nadat je bij AoC ging tekenen jezelf te "onthullen"?

Hoe voelde het om na al die jaren niet op het podium te hebben gestaan meteen op Hardbass je debut te maken? Was je vooral erg zenuwachtig of juist meer bang dat het niet zou aanslaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2021 11:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ey forse frits, kun je nog een beetje winnen in COD?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2021 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Welke plugin/hardware is onmisbaar bij het creëren van een Aftershock plaat?
2. Steek je nog tijd in het Sub Sonik project?
3. Hoe ken je Ilmar?
4. Wat heeft je doen overtuigen om de overstap van We R naar Art Of Creation te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2021 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb je huisdieren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 14:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat is je favoriete snack?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 14:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Produceer je naast hardstyle ook nog andere genres?

Zo nee: zijn er bepaalde genres die je nog graag zou willen (leren) produceren?

Hoe heb je hardstyle ontdekt/ben je in de scene gekomen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Welke DAW gebruik je op het moment?

2. Welke DAW's heb je in het verleden gebruikt of geprobeerd en is er een reden waarom je overgestapt bent of deze besloot niet meer te gebruiken?

3. Maak je vaak een kick 'from scratch' of bouw je vooral door op wat je al hebt?

4. Wat is je favoriete VST voor leads & screeches?

5. Wil je ooit een kick/lead/vocal-EQ update maken van de Your Love bootleg? Al begrijp ik het als je daar vanaf wil zien aangezien Atmozfears & Sound Rush net ook al een remix hebben gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2021 09:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welkom op Hardtraxx!

Hoe kijk jij aan tegen de huidige hardstyle?
Wat is er veranderd in de pakweg 10 jaar dat jij hierin actief bent?
Wat ervaar je hierin als positieve en negatieve punten?
Hoe zie je de toekomst van de hardstyle voor je op lange termijn?

Ik kijk uit naar alle antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 15:11 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Vanaf nu kan Aftershock de gestelde vragen gaan beantwoorden. Wellicht dat er na het beantwoorden nog ruimte is voor extra vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 11:31 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Bubbelgummy schreef:
Hey Aftershock,

Wat leuk dat je een Q&A doet. Ik ben wel nieuwsgierig naar een aantal dingen. :)

- Waarom heb je ervoor gekozen om zolang je identiteit geheim te houden?
- Op welke leeftijd ben je begonnen met producen?
- Welke track van jezelf heeft de meeste betekenis voor je en waarom?

Ik wens je heel veel succes met de rest van je carrière ga zo door :thumbsup:


Thanks man, leuk om dit te doen op deze manier.

- Waarom heb je ervoor gekozen om zolang je identiteit geheim te houden?

Ik wilde de act lanceren op een memorabele manier. Het is niet vaak dat je de kans krijgt om zoiets te doen. Om extra impact te genereren heb ik besloten om mezelf onherkenbaar te presenteren om de gesprekken zodoende (i.c.m. met de muziek natuurlijk) op gang te brengen. Het pakte enorm goed uit voor mijn gevoel, de muziek viel in de smaak en de gesprekken kwamen op gang. Na lang wikken en wegen met het team met de vraag of het goed was om het masker überhaupt af te doen, kwamen we tot de conclusie dat het inderdaad beter was zodat ik ook meer van mezelf kan laten zien op de socials. Vervolgens kwam COVID en was er niet echt een moment meer om naartoe te werken waarbij ik mezelf kon presenteren zonder masker. Nu met de aankondiging bij Art of Creation lijkt alles op zijn plek te vallen en waren we er unaniem over uit dat dit het juiste moment was.

- Op welke leeftijd ben je begonnen met producen?

Op de middelbare school liet een vriend mij FL studio zien. Sindsdien ben ik verkocht en spendeerde ik enorm veel tijd aan het produceren van muziek. Ik denk dat ik een jaar of 16 was. De hobby is een passie geworden en van mijn passie heb ik mijn werk kunnen maken.

- Welke track van jezelf heeft de meeste betekenis voor je en waarom?

Lastige vraag. Survivor en Party Like A Rockstar kwamen gelijk goed binnen bij het publiek. Survivor was al meermaals gedraaid in het jaar daarvoor door Brennan Heart en had zodoende al enige bekendheid opgebouwd. Ik krijg overigens nog steeds veel vragen wanneer ze nou eindelijk op Spotify komen... Helaas beide tracks niet kunnen clearen voor release. Dat was wel echt een domper om eerlijk te zijn. Voor mijn gevoel hebben deze tracks wel gelijk de basis gelegd voor Aftershock. Vervolgens kwam binnen enkele weken na Hard Bass Reaching for the Stars uit. Ook deze werd enorm goed ontvangen. Als ik dan toch moet kiezen dan kies ik denk ik voor Party Like A Rockstar, de energie in deze plaat vind ik nog steeds zó tof.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 11:45 
 
Artiest
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Yo Aftershock!

Ten eerste tof dat je dit wilt doen.

Een paar vragen die ik heb:
1. Hoe heb je het produceren geleerd? Zelf aangeleerd, hulp van grotere namen, tutorials?
2. Naast Hardstyle, welke genres spreken jou het meeste aan en waarom?
3. Wat is voor jou tot nu toe het hoogtepunt in je carriëre (dus ook Shockerz meegerekend)?

Laten we hopen dat we snel weer live van je muziek mogen genieten!


1. Hoe heb je het produceren geleerd? Zelf aangeleerd, hulp van grotere namen, tutorials?

Grotendeels zelf aangeleerd. Toen ik begon stonden er nagenoeg geen tutorials op YouTube en waren er geen productie masterclasses. Veel uren maken, stukjes muziek maken die nergens naar klinken, veel uitproberen en uiteindelijk begon ik langzaam maar zeker steeds beter te snappen hoe alles in elkaar stak. Vroeger heb ik nog wel eens kort mogen meekijken met Joram (\Wildstylez) in de studio. Die heeft me toen het e.e.a. laten zien, daarna ging ik thuis verder pingelen.

2. Naast Hardstyle, welke genres spreken jou het meeste aan en waarom?

In mijn vrije tijd luister ik veel film muziek. Deze tracks zijn vaak episch en groots. Dat 'grootse' probeer ik ook te implementeren in mijn eigen muziek. Vind ik tof :)

3. Wat is voor jou tot nu toe het hoogtepunt in je carriëre (dus ook Shockerz meegerekend)?

Ik denk dan toch wel die 10 minuten op Hard Bass. Dat was zó tof. Ik was ook enorm zenuwachtig, haha. Ik had al jaren niet meer op een podium gestaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 11:52 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Vet dat je dit wilt doen!

1. Hoe ziet een studio sessie er uit bij jou? Heb heb je bepaalde rituelen?
2. Als je een nieuw project start, wat is het eerste waar je mee begint.
3. Wat was de reden dat je stopte met Shockerz?
4. Favoriete hardstyle plaat?
5. Kunnen we remixes van oudere tracks van jou verwachten?


1. Hoe ziet een studio sessie er uit bij jou? Heb heb je bepaalde rituelen?

Ik begin vaak redelijk vroeg in de ochtend, met een goede bak koffie. Vaak heb ik de dag ervoor al mijn dag in grote lijnen gepland met de dingen die ik wil gaan doen of af moet maken. Dus ik pak die lijst erbij en ga aan de slag. Tussendoor komen vaak belletjes van management met diverse items die we kort bespreken. Na het diner duik ik vaak nog even terug de studio in, om nog wat dingen af te maken. Ik merk dat ik vaak in de vroege ochtend en late avond de meeste focus heb voor muziek maken. Dat komt omdat er weinig afleiding is en ik me dan echt helemaal in een track kan storten.

2. Als je een nieuw project start, wat is het eerste waar je mee begint.

Dat is wisselend, maar meestal wel met de melodie. Dit is vaak een belangrijk element in mijn tracks en zet de toon/richting van de track. Daar maak ik dan een basis opzetje mee en weet ik vaak snel genoeg of ik hem wel wil afmaken of niet goed genoeg vind. Soms begin ik een track vanaf een leeg project en zet ik neer wat erin me opkomt, soms heb ik al een bepaalde richting in mijn hoofd en weet ik vrij duidelijk welke kant ik op wil met een track.

3. Wat was de reden dat je stopte met Shockerz?

Voornamelijk gehoor problemen. Na een show kreeg ik in de dagen erna enorm veel last van mijn oor. Vermoedelijk door verkeerd gebruik van het koptelefoon volume in combinatie met het volume van de dj booth/monitor speakers. In die tijd zette ik regelmatig de dj booth monitor vrij hard, waardoor ik mijn koptelefoon nog harder moest zetten om goed te kunnen horen wat ik deed. Het advies wat ik kreeg was veel rust nemen, goede oordoppen aanmeten en de gouden tip om het volume beter te doseren on stage en in de studio. Een fijne periode was het niet, maar het heeft me wel een belangrijke les geleerd en me goed leren om te gaan met volume. Het was ongeveer in diezelfde periode dat Adaro ook met gehoorproblemen liep. Af en toe zet ik het volume natuurlijk wel wat harder in de studio of on stage in de dj booth, maar ik doseer het nu veel beter. Goede oordoppen laten aanmeten en deze dragen, en het geluid goed leren doseren kan ik iedereen zeker aanraden. Tegenwoordig draai ik on-stage met een op maat gemaakt in-ear systeem wat beter is voor de oren en bereid ik mijn sets goed voor waardoor ik minder hoef ‘voor te luisteren’ met een koptelefoon of in mijn geval een in-ear systeem. Bijkomend voordeel is dat ik daardoor ook strakker kan mixen. Ran-D draait volgens mij met een soortgelijk systeem.

4. Favoriete hardstyle plaat?

Er zijn veel gouden classics en toffe nieuwe tracks. Ik vind het het lastig om er 1 te kiezen die er met kop en schouders bovenuit steekt. Maar 'JDX ft. Sarah Maria - Live The Moment' en ‘Project One - Rate Reducer (Headhunterz RMX)’ staan erg hoog bij mij.

5. Kunnen we remixes van oudere tracks van jou verwachten?
Leuk dat je deze vraag stelt. Ik heb deze vraag inmiddels al een aantal keer voorbij zien komen in mijn DMs. Mijn manager heeft zelf ook al eens geopperd om oude Shockerz platen in een Aftershock jasje te steken. Tot nu toe zijn er geen plannen voor. Welke plaat zou je in een nieuw jasje willen horen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 11:54 
 
Artiest
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Hi, leuke Q&A :thumbsup:

Volgens mij ben je achter de schermen vrij druk (of vrij druk geweest) met andere producers helpen oa met afmixen en kicks leren maken. Klopt dit? Hoeveel tijd is hier in gaan zitten? En kan dit ook een nadeel zijn, namelijk dat je te kritisch op je eigen werk wordt.


Ik heb wel het e.e.a. achter de schermen gedaan ja. Hoeveel uur hier in is gaan zitten kan ik moeilijk zeggen, dat verschilt per periode. Té kritisch is in mijn ogen niet goed met muziek produceren. Je kan soms hierdoor een track teveel blijven aanpassen tot op het punt dat het zijn originele karakter verliest. Ik merk dat de tracks die het het beste doen bij het publiek, het bijna altijd tracks zijn die ik binnen 1 dag heb geschreven en een dag of twee later heb afgemaakt met wat puntjes op de 'i'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 12:10 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
Toffe Q/A!

Heb een paar kleine vraagjes,

Je produceert al best lang, voorheen nog onder de naam Schockerz. Hoe zorg je ervoor dat je motivatie blijft houden als je al zolang in dezelfde muziek zit? Ik kan me voorstellen dat toen je was gestopt met Schockerz, of in iedergeval met optreden de motivatie om nieuwe muziek uit te brengen vrij laag is. Hoe ga je hiermee om of heb je dit niet gemerkt?

Hoezo heb je ervoor gekozen om pas nadat je bij AoC ging tekenen jezelf te "onthullen"?

Hoe voelde het om na al die jaren niet op het podium te hebben gestaan meteen op Hardbass je debut te maken? Was je vooral erg zenuwachtig of juist meer bang dat het niet zou aanslaan?



Je produceert al best lang, voorheen nog onder de naam Schockerz. Hoe zorg je ervoor dat je motivatie blijft houden als je al zolang in dezelfde muziek zit?

Produceren is een hobby/passie. Motivatie 'zoeken' om mezelf naar de studio te trekken hoef ik eigenlijk nooit. De motivatie om nieuwe tracks te maken is eigenlijk standaard altijd wel aanwezig.

Ik kan me voorstellen dat toen je was gestopt met Schockerz, of in iedergeval met optreden de motivatie om nieuwe muziek uit te brengen vrij laag is. Hoe ga je hiermee om of heb je dit niet gemerkt?

Na Shockerz ben ik even gestopt met produceren en heb ik een pauze genomen. De drang bleeg gelukkig en vrij snel daarna begon ik al weer met het produceren van nieuwe opzetjes.

Hoezo heb je ervoor gekozen om pas nadat je bij AoC ging tekenen jezelf te "onthullen"?
We hebben ontelbaar veel meetings gehad met het team over het masker. Of deze überhaupt af zou gaan óf dat het beter was om 'm toch op te houden. Met de aankondiging bij Art of Creation leek alles op zijn plek te vallen en waren we unaniem erover uit dat dit het moment is om 'm af te doen. Ik heb ongelooflijk veel leuke reacties gehad van mede artiesten en fans, dit voelt als een hele goede volgende stap. Wie weet komt er op een later moment een vernieuwde variant van het masker wel terug in de act. Ik kan in ieder geval niet wachten om weer op treden zonder masker.

Hoe voelde het om na al die jaren niet op het podium te hebben gestaan meteen op Hardbass je debut te maken? Was je vooral erg zenuwachtig of juist meer bang dat het niet zou aanslaan?

Een bizarre ervaring was dat. De dag ervoor ben ik gaan kijken bij de soundcheck. Een leeg Gelredome, wat een immens groot stadion als het leeg is. Machtig mooi om te zien. Toen kreeg ik wel de kriebels ja. Toen de avond aanbrak en we richting het Gelredome reden, verminderde mijn zenuwen meer in vertrouwen gezien de goede voorbereidingen die we hadden gemaakt. Het gaf me een goed gevoel om de dag ervoor te kunnen kijken hoe alles eruit zag en waar ik zou staan. Toen brak het moment aan, 30 minuten voor mijn optreden en ik moest me gaan omkleden. Enthousiast en zenuwachtig tegelijk liep ik richting de stage. Uiteindelijk kreeg ik de cue om achter de dj booth plaats te nemen en na mijn audio intro stond ik op en mocht ik mijn show doen. Dit voelde zo ontzettend gaaf. Het gevoel na de die korte 10 minuten is echt onbeschrijfelijk. Combinatie van pure adrenaline en euforie.

Fun fact: het was niet helemaal de bedoeling dat Villain de naam van de act gelijk al zou droppen. Helemaal niet erg natuurlijk, maar toen was 't hek van de dam en kwamen er gelijk al DMs binnen via Instagram. Gelukkig kwamen er ontzettend veel positieve reacties op de tracks en mensen waren nieuwsgierig naar meer. Mijn ouders waren er die avond bij en stonden achter in de zaal op het VIP deck te kijken. Voor mijn moeder was dit haar eerste ervaring met een Hardstyle evenement en wat vond ze dit gaaf om mee te maken.

En ja, er is altijd de kans dat het niet aan zal slaan. Brennan Heart had er alle vertrouwen in. Soms moet je gewoon een leap of faith maken en er voor gaan, wat de uitkomst ook zal zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 12:13 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Ey forse frits, kun je nog een beetje winnen in COD?


Mwah, gelukkig heb ik een team die me af en toe naar de eindstreep trekt :D Met mijn skills alleen winnen we de oorlog in ieder geval niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2021 14:47 
 
Artiest
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
1. Welke plugin/hardware is onmisbaar bij het creëren van een Aftershock plaat?
2. Steek je nog tijd in het Sub Sonik project?
3. Hoe ken je Ilmar?
4. Wat heeft je doen overtuigen om de overstap van We R naar Art Of Creation te maken?


1. Welke plugin/hardware is onmisbaar bij het creëren van een Aftershock plaat?
Access Virus, Serum en Sylenth1.

2. Steek je nog tijd in het Sub Sonik project?

Yes. Ik co-produceer sommige tracks samen met Ilmar.

3. Hoe ken je Ilmar?
Hij heeft mij vroeger eens geboekt als Shockerz op een evenement wat hij organiseerde. Erna hebben we contact gehouden.

4. Wat heeft je doen overtuigen om de overstap van We R naar Art Of Creation te maken?

Mijn contract bij IAH liep op z'n eind en rond die periode kreeg ik een belletje van Wildstylez met de vraag of ik interesse had om AOC te joinen. Het gevoel was goed en ik was daarnaast ook erg tevreden over de samenwerking met AOC rondom mijn collab met Joran, 'Never Bring Us Down'. Dus zodoende de keuze gemaakt om de overstap te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2021 14:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
Heb je huisdieren?


Yes, 2 katten. Fluffy ragdolls zijn het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2021 14:51 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Zeef schreef:
Wat is je favoriete snack?


Pizza
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2021 14:57 
 
Artiest
Avatar gebruiker

BroodjeKroket schreef:
Produceer je naast hardstyle ook nog andere genres?

Zo nee: zijn er bepaalde genres die je nog graag zou willen (leren) produceren?

Hoe heb je hardstyle ontdekt/ben je in de scene gekomen?




Produceer je naast hardstyle ook nog andere genres?

Zelden. Ik mis bij andere genres de energie die hardstyle wél heeft.

Zo nee: zijn er bepaalde genres die je nog graag zou willen (leren) produceren?

Ooit.. op mijn oude dag wil ik graag muziek produceren voor films. Werken met diverse instrumenten, atiesten, grote koren, vocalisten en schrijven met andere componisten.


Hoe heb je hardstyle ontdekt/ben je in de scene gekomen?

Op het voortgezet onderwijs heb ik hardstyle leren kennen via een schoolvriend die het altijd luisterde. Ik mocht wat CD's lenen en al snel was ik verkocht. Ik ben in de scene gekomen door Dov (The Prophet) veel berichten te sturen en lastig te vallen met slechte demos. Uiteindelijk kreeg ik een bericht op op kantoor te komen om wat van mijn muziek te laten horen. Grappig genoeg zaten die dag Willem en Joram ook bij het gesprek toen ik mijn demos liet horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2021 11:57 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
1. Welke DAW gebruik je op het moment?

2. Welke DAW's heb je in het verleden gebruikt of geprobeerd en is er een reden waarom je overgestapt bent of deze besloot niet meer te gebruiken?

3. Maak je vaak een kick 'from scratch' of bouw je vooral door op wat je al hebt?

4. Wat is je favoriete VST voor leads & screeches?

5. Wil je ooit een kick/lead/vocal-EQ update maken van de Your Love bootleg? Al begrijp ik het als je daar vanaf wil zien aangezien Atmozfears & Sound Rush net ook al een remix hebben gemaakt.


1. Welke DAW gebruik je op het moment?
FL Studio, laatste update.

2. Welke DAW's heb je in het verleden gebruikt of geprobeerd en is er een reden waarom je overgestapt bent of deze besloot niet meer te gebruiken?
Ik vind de workflow van FL ontzettend fijn. Je kan een conceptneerzetten binnen enkele minuten en het is voor mij erg overzichtelijk. De pianoroll van FL is ook mega wat mij betreft. Elke Daw heeft zijn voor en nadelen, het is maar net wat je gewend bent denk ik. Welke DAW je uiteindelijk gebruikt maakt niet zoveel uit, het gaat om de persoon die ermee werkt. Zelf ben ik eigenlijk altijd bij FL Studio gebleven.

3. Maak je vaak een kick 'from scratch' of bouw je vooral door op wat je al hebt?
Beide. Regelmatig maak ik nieuwe kicks van scratch. Soms layer ik die nieuwe kicks of delen ervan (punch/tail) met mijn oudere kicks.

4. Wat is je favoriete VST voor leads & screeches?
Leads software: Sylenth1
Leads hardware: Access Virus
Screeches: Serum / Access Virus / Nord Lead 4

5. Wil je ooit een kick/lead/vocal-EQ update maken van de Your Love bootleg? Al begrijp ik het als je daar vanaf wil zien aangezien Atmozfears & Sound Rush net ook al een remix hebben gemaakt.
Haha, een classic! Nee, geen plannen voor dus ik denk dat je het met de originele versie moet doen of de nieuwe remix van Sound Rush en Atmozfears.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen