Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2021 12:41 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Welkom op Hardtraxx!

Hoe kijk jij aan tegen de huidige hardstyle?
Wat is er veranderd in de pakweg 10 jaar dat jij hierin actief bent?
Wat ervaar je hierin als positieve en negatieve punten?
Hoe zie je de toekomst van de hardstyle voor je op lange termijn?

Ik kijk uit naar alle antwoorden!


Hoe kijk jij aan tegen de huidige hardstyle?
De huidige hardstyle is enorm breed en er is voor ieder wat wils. Er wordt veel geëxperimenteerd, dit betekent dat de scene gezond is en dat er ook daadwerkelijk de ruimte is om nieuwe dingen te proberen. Deze ruimte voor experimentatie moet er ook gewoon zijn natuurlijk - en soms heb je er succes mee en soms niet. Maar hoe tof is het om na 10, 15 of 20 jaar nog steeds verrast te worden door de muziek waar je ooit voor bent gevallen. Stilstand is achteruitgang en evolutie van een bepaalde stroming is -vind ik- echt wel noodzakelijk om het in leven te houden. Al moet ik zeggen dat het soms wel heel snel gaat binnen de hardstyle, haha. Maar 'respect the old and cherish te new' :)

Wat is er veranderd in de pakweg 10 jaar dat jij hierin actief bent?
Kwaliteit van de muziek is veel beter, en de kwaliteit van evenementen ligt zoveel hoger nu. Er worden zo ongelooflijk veel toffe dingen gedaan op en om de evenementen. Er zijn daarnaast véél meer artiesten en logischerwijs wordt er daarom ook enorm veel uitgebracht.

Wat ervaar je hierin als positieve en negatieve punten?
Ik denk dat het positief is dat de scene nog steeds, na al dat die jaren, in een opwaartse spiraal zit en dat het tegenwoordig enorm makkelijk is om te connecten met je fans d.m.v. social media. Tegelijkertijd is er veel meer concurrentie en is het moeilijker om je van je collega's te onderscheiden en op te vallen.

Hoe zie je de toekomst van de hardstyle voor je op lange termijn?
Lastige vraag en moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen maar ik zie en hoor om me heen dat hardstyle echt inmiddels wel een allround begrip is geworden. Er is bijna niemand die nooit van Defqon, Decibel, Intents of een Headhunterz heeft gehoord. Het zal naar mijn mening nooit dé muziek worden wat standaard zal worden gedraaid op de commerciële radio, maar er zijn natuurlijk altijd wel wat tracks die hun weg vinden naar de mainstream media. En mooi toch - het is als artiest ook fijn om succes te hebben en opgepikt te worden door deze kanalen. Tegelijkertijd is het alternatieve en harde van deze stroming ook juist een van aantrekkingskrachten, denk ik. En op lange termijn? Tsja, zoals ik al zei; ik denk denk dat we nog steeds in een opwaartse spiraal zitten, en dat we de komende 10/20 jaar zeker nog wel door kunnen. Ben heel benieuwd om te zien hoe de hardstyle tegen die tijd dan klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2021 13:12 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bedankt voor het beantwoorden!

Het topic is nu open voor verdere discussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2021 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aftershock schreef:
Nuracore schreef:
Vet dat je dit wilt doen!

1. Hoe ziet een studio sessie er uit bij jou? Heb heb je bepaalde rituelen?
2. Als je een nieuw project start, wat is het eerste waar je mee begint.
3. Wat was de reden dat je stopte met Shockerz?
4. Favoriete hardstyle plaat?
5. Kunnen we remixes van oudere tracks van jou verwachten?



3. Wat was de reden dat je stopte met Shockerz?

Voornamelijk gehoor problemen. Na een show kreeg ik in de dagen erna enorm veel last van mijn oor. Vermoedelijk door verkeerd gebruik van het koptelefoon volume in combinatie met het volume van de dj booth/monitor speakers. In die tijd zette ik regelmatig de dj booth monitor vrij hard, waardoor ik mijn koptelefoon nog harder moest zetten om goed te kunnen horen wat ik deed. Het advies wat ik kreeg was veel rust nemen, goede oordoppen aanmeten en de gouden tip om het volume beter te doseren on stage en in de studio. Een fijne periode was het niet, maar het heeft me wel een belangrijke les geleerd en me goed leren om te gaan met volume. Het was ongeveer in diezelfde periode dat Adaro ook met gehoorproblemen liep. Af en toe zet ik het volume natuurlijk wel wat harder in de studio of on stage in de dj booth, maar ik doseer het nu veel beter. Goede oordoppen laten aanmeten en deze dragen, en het geluid goed leren doseren kan ik iedereen zeker aanraden. Tegenwoordig draai ik on-stage met een op maat gemaakt in-ear systeem wat beter is voor de oren en bereid ik mijn sets goed voor waardoor ik minder hoef ‘voor te luisteren’ met een koptelefoon of in mijn geval een in-ear systeem. Bijkomend voordeel is dat ik daardoor ook strakker kan mixen. Ran-D draait volgens mij met een soortgelijk systeem.

5. Kunnen we remixes van oudere tracks van jou verwachten?
Leuk dat je deze vraag stelt. Ik heb deze vraag inmiddels al een aantal keer voorbij zien komen in mijn DMs. Mijn manager heeft zelf ook al eens geopperd om oude Shockerz platen in een Aftershock jasje te steken. Tot nu toe zijn er geen plannen voor. Welke plaat zou je in een nieuw jasje willen horen?


3.
Erg jammer dat het zo is gelopen maar fijn dat het niet al te blijvend is geweest. Maar het geeft zo wel een beter beeld dan de geruchten die destijds rondgingen.

5.
My Music zou ik ontzettend dik vinden om die in een nieuw jasje te horen. Die plaat blijft gewoon een ontzettende gave climax hebben en past dit type melodie past nog steeds in de moderne hardstyle tracks. Ongetwijfeld, als je deze plaat wilt doen, zul je de vocalen vervangen door LXCPR gok ik zo aangezien de vocalen van "Knoc-Turn'Al Muzik" is :P Wat is eigenlijk precies je relatie met LXCPR? Je hebt daar toch wel een hoop platen mee.


Aftershock schreef:
Chroman schreef:
Hoe zie je de toekomst van de hardstyle voor je op lange termijn?
Ik kijk uit naar alle antwoorden!


Hoe zie je de toekomst van de hardstyle voor je op lange termijn?
Lastige vraag en moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen maar ik zie en hoor om me heen dat hardstyle echt inmiddels wel een allround begrip is geworden. Er is bijna niemand die nooit van Defqon, Decibel, Intents of een Headhunterz heeft gehoord. Het zal naar mijn mening nooit dé muziek worden wat standaard zal worden gedraaid op de commerciële radio, maar er zijn natuurlijk altijd wel wat tracks die hun weg vinden naar de mainstream media. En mooi toch - het is als artiest ook fijn om succes te hebben en opgepikt te worden door deze kanalen. Tegelijkertijd is het alternatieve en harde van deze stroming ook juist een van aantrekkingskrachten, denk ik. En op lange termijn? Tsja, zoals ik al zei; ik denk denk dat we nog steeds in een opwaartse spiraal zitten, en dat we de komende 10/20 jaar zeker nog wel door kunnen. Ben heel benieuwd om te zien hoe de hardstyle tegen die tijd dan klinkt.


Hier wil ik nog wel even op inhaken. Juist mede dankzij dat de Hardstyle scene zo gevarieerd is, is ook gelijk heel veel mogelijk. Denk dat niemand kan voorspellen wat dit op langer termijn betekend maar dat het eerder een kwestie is van wanneer ipv wat.

Dat maakt het ook heel leuk om te luisteren omdat het gewoon elke zoveel jaar ontzettend verfrissend is (imo).
Wat ik echter wel jammer vind is dat niet iedere gevestigde naam meer echt outside the box durft te producen. Gewoon even totaal wat anders dan normaal. Hoe kijk je hier zelf tegen aan, zou jij wel iets compleet anders neerzetten, al is het maar af en toe? Je zet je zelf weg als grens op euforic en raw hardstyle. Maar wat als je nou net even over die grens heen gaat of misschien zelfs veel meer met andere genres gecombineerd gaat spelen, reversed basses gaat maken o.i.d.?

oh en volgens mij zag ik die vraag niet voorbij komen maar met wie wil je nog een collab doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2021 14:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :)
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen