Hoe kijk jij aan tegen de huidige hardstyle?Chroman wrote:Welkom op Hardtraxx!
Hoe kijk jij aan tegen de huidige hardstyle?
Wat is er veranderd in de pakweg 10 jaar dat jij hierin actief bent?
Wat ervaar je hierin als positieve en negatieve punten?
Hoe zie je de toekomst van de hardstyle voor je op lange termijn?
Ik kijk uit naar alle antwoorden!
De huidige hardstyle is enorm breed en er is voor ieder wat wils. Er wordt veel geëxperimenteerd, dit betekent dat de scene gezond is en dat er ook daadwerkelijk de ruimte is om nieuwe dingen te proberen. Deze ruimte voor experimentatie moet er ook gewoon zijn natuurlijk - en soms heb je er succes mee en soms niet. Maar hoe tof is het om na 10, 15 of 20 jaar nog steeds verrast te worden door de muziek waar je ooit voor bent gevallen. Stilstand is achteruitgang en evolutie van een bepaalde stroming is -vind ik- echt wel noodzakelijk om het in leven te houden. Al moet ik zeggen dat het soms wel heel snel gaat binnen de hardstyle, haha. Maar 'respect the old and cherish te new'
Wat is er veranderd in de pakweg 10 jaar dat jij hierin actief bent?
Kwaliteit van de muziek is veel beter, en de kwaliteit van evenementen ligt zoveel hoger nu. Er worden zo ongelooflijk veel toffe dingen gedaan op en om de evenementen. Er zijn daarnaast véél meer artiesten en logischerwijs wordt er daarom ook enorm veel uitgebracht.
Wat ervaar je hierin als positieve en negatieve punten?
Ik denk dat het positief is dat de scene nog steeds, na al dat die jaren, in een opwaartse spiraal zit en dat het tegenwoordig enorm makkelijk is om te connecten met je fans d.m.v. social media. Tegelijkertijd is er veel meer concurrentie en is het moeilijker om je van je collega's te onderscheiden en op te vallen.
Hoe zie je de toekomst van de hardstyle voor je op lange termijn?
Lastige vraag en moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen maar ik zie en hoor om me heen dat hardstyle echt inmiddels wel een allround begrip is geworden. Er is bijna niemand die nooit van Defqon, Decibel, Intents of een Headhunterz heeft gehoord. Het zal naar mijn mening nooit dé muziek worden wat standaard zal worden gedraaid op de commerciële radio, maar er zijn natuurlijk altijd wel wat tracks die hun weg vinden naar de mainstream media. En mooi toch - het is als artiest ook fijn om succes te hebben en opgepikt te worden door deze kanalen. Tegelijkertijd is het alternatieve en harde van deze stroming ook juist een van aantrekkingskrachten, denk ik. En op lange termijn? Tsja, zoals ik al zei; ik denk denk dat we nog steeds in een opwaartse spiraal zitten, en dat we de komende 10/20 jaar zeker nog wel door kunnen. Ben heel benieuwd om te zien hoe de hardstyle tegen die tijd dan klinkt.