Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 11 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 hour ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Newbie
16 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Ben al langer geïnteresseerd in hardtrance, vroeg me vooral af of er ook must-have livesets zijn?

En valt Organ Donors bijvoorbeeld niet ook onder hardtrance?
Donateur
6860 posts member since 2011
last seen Jul 2017
Igor S = Igor Dozzo
Donateur
last seen Jul 2017
Donateur
last seen Jul 2017
2002: Russenmafia - Afraid Of Us [Pulse]

Sam Sharp = Sander van Doorn = Purple Haze = Sander Ketelaars
Donateur
last seen Jul 2017
Dark By Design = Kain Marco = Gaz West = Gareth West
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Je mag je posts gerust editen, ik houd dit topic wel in de gaten :P
Donateur
last seen Jul 2017
Lyst wrote:Je mag je posts gerust editen, ik houd dit topic wel in de gaten :P
Zo blijft het Topic een beetje bovenin hangen ook. :thumbup:
Hardtraxx Elite
2581 posts member since 2008
last seen May 2014
Leuk initiatief, maar ik vind dat je de ontwikkelingen van de laatste paar jaar in het genre negeert. Ik bedoel daarmee de beweging van de melodische trance naar de meer techsound zoals de tegenwoordige platen van Scot Project, Yoji en heel het repertoire van Kamui. Misschien doe je dat expres, misschien heb je het over het hoofd gezien, maar ik vind dat het er bij hoort.
Aan het typen...
last seen Oct 2024
Ik weet eerlijk gezegd niet of Techtrance onder Hardtrance valt?
B
Hardtraxx Veteran
13728 posts member since 2008
last seen Aug 2017
Het is een samenstroming van techno en trance. Het werd vroeger gezien als een nieuw iets .. maar in principe kun je dit gewoon beschouwen als Hardtrance met robotachtige sounds erin verwerkt. Vermits dat uplifting en progressif gedeelte eruit is gehaald. Al komen die 2 de laatste tijd wat meer voor :)
Hardtraxx Veteran
6677 posts member since 2009
last seen 7 hours ago
Kan iemand mij misschien wat tips geven qua duistere hardtrance? :cool:
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
Oxbow wrote:Kan iemand mij misschien wat tips geven qua duistere hardtrance? :cool:

wat versta jij onder duistere hardtrance
B
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2017
Oxbow wrote:Kan iemand mij misschien wat tips geven qua duistere hardtrance? :cool:
Ik kan je een hele waslijst geven aan techtrance artiesten, alleen maken ze af en toe ook wat goa - psytrance, dark ambient (alle 3 ook zeker het luisteren waard!)
Als bovenstaande 3 onderdelen je al wat interesseren raad ik je zeker Opsis - The man and the Machine aan.

Verder raad ik je zowieso Opsy aan! Voorbeeld: http://www.discogs.com/Opsy-Haustor/master/55432

Ook Trimada! Als je daar al wat van opzoekt op youtube kom je al bij zijn album uit .. fulls staan er allemaal op.
Verder: The Delta, X-Dream, PhaseTech, Le S4b0t3ur, ..

Voor nog wat meer vraag je het maar :D
B
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2017
AniThing wrote:
wat versta jij onder duistere hardtrance
Zoiets als de 'nieuwe' DiabLik track vermoed ik! :D
Aan het typen...
last seen Oct 2024
Sinith spul is wel duister.
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
dan past Oyaebu er ook wel tusse denk

al maakt ie wel tracks met vaak dubstep er in :D
neemt niet weg dat het uber is wat ie maakt :D
Hardtraxx Veteran
6677 posts member since 2009
last seen 7 hours ago
bRt_ wrote:Zoiets als de 'nieuwe' DiabLik track vermoed ik! :D
Yes, een beetje die richting op. Zie al wat namen staan, dus ga zo eens wat opzoeken.
Bedankt voor de tips in ieder geval. :)
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Geweldig topic :thumbsup:
Donateur
last seen Jul 2017
Sunboom wrote:Leuk initiatief, maar ik vind dat je de ontwikkelingen van de laatste paar jaar in het genre negeert. Ik bedoel daarmee de beweging van de melodische trance naar de meer techsound zoals de tegenwoordige platen van Scot Project, Yoji en heel het repertoire van Kamui. Misschien doe je dat expres, misschien heb je het over het hoofd gezien, maar ik vind dat het er bij hoort.
De tegenwoordige producties, afgezien van W, van Scot Project vind ik zo verschrikkelijk tegenvallen; ik zou ze niet eens bij het hardtrance genre willen scharen.

Niet omdat ik ze niet goed vind, maar het is helemaal geen hardtrance meer. Veel te housey.

DJ W bijvoorbeeld, die brengt weer de oude acid sounds terug, zoals Thera en zijn Hardertrance producties.
Artiest
3579 posts member since 2009
last seen 4 days ago
Ik vind dingen als Acti zijn subground en die vele tech achtige dingen ook totaal geen hardtrance. Toch wordt dit wel daaronder gepost

Voor mij is hardtrance toch echt t oude Scot Project werk en eigenlijk vrijwel alle releases van de helaas verloren gegane labels Overdose en Pulse:
http://www.discogs.com/label/Overdose
http://www.discogs.com/label/Pulse

Ook veel werk van Mark Savietto - Sa.Vee.Oh - Tankis & Savietto vind ik echt pure hardtrance waar ik overigens ook nog altijd mn meeste inspiratie uit haal als ik weer eens bezig ben met mijn soort hardtrance, wat ik persoonlijk trance met erg harde kicks vind haha :D
Donateur
last seen Jul 2017
DjThera wrote:Ik vind dingen als Acti zijn subground en die vele tech achtige dingen ook totaal geen hardtrance. Toch wordt dit wel daaronder gepost

Voor mij is hardtrance toch echt t oude Scot Project werk en eigenlijk vrijwel alle releases van de helaas verloren gegane labels Overdose en Pulse:
http://www.discogs.com/label/Overdose
http://www.discogs.com/label/Pulse

Ook veel werk van Mark Savietto - Sa.Vee.Oh - Tankis & Savietto vind ik echt pure hardtrance waar ik overigens ook nog altijd mn meeste inspiratie uit haal als ik weer eens bezig ben met mijn soort hardtrance, wat ik persoonlijk trance met erg harde kicks vind haha :D
Dat heb ik ook bij de S.H.O.K.K. en Flutlicht producties, en enkele TTX releases zoals die Angel Of Death en Hennes & Cold releases; pure hardtrance! :loving:

Toch, zonder te slijmen, blijft 'Orion's Voice - The Next Life' mijn absoluut favoriete hardtrance track allertijden. :worship:
B
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2017
S.H.O.K.K!
Zelf ben ik wel een fan van deze kerel hier. Uiteraard ook nog een hele hoop andere xd
View on YouTube
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
@Thera @hoebedoelje
God wat zijn dat toch tracks :loving:
B
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2017
hoebedoelje wrote: Toch, zonder te slijmen, blijft 'Orion's Voice - The Next Life' mijn absoluut favoriete hardtrance track allertijden. :worship:
Uhu, leg het maar uit! :P
Donateur
last seen Jul 2017
bRt_ wrote:
hoebedoelje wrote: Toch, zonder te slijmen, blijft 'Orion's Voice - The Next Life' mijn absoluut favoriete hardtrance track allertijden. :worship:
Uhu, leg het maar uit! :P
Ik zal het je uitleggen; ik was er niet eens van op de hoogte door wie deze track werkelijk is geproduceerd! :P

Maar dat blijft toch wel mijn nummer één hardtrance track.

Hoewel het niet echt hardtrance is vind ik 'Tommy Pulse - Cold Days' ook fantastisch! :drool: