Nog een update van de dj zijn kant
Ten eerste, ontzettend bedankt voor alle toffe opmerkingen in verband met voorval van zaterdagnacht jongstleden. Dat doet zeker goed om te lezen en hoewel het verder redelijk ok gaat is het wel van grote steun geweest! Dus wat dat betreft: THANX!!
Dan toch nog even wat extra uitleg en mijn mening op verschillende reacties en vragen. Dat is ook gelijk het laatste wat ik erover te zeggen heb. Ik ga op een later tijdstip nog wel aangifte doen bij de politie en daarmee is het wat mij betreft afgerond. Ik wil het vanaf dan weer hebben over belangrijkere zaken zoals muziek en welke kleur sokken ik vandaag weer aan ga doen.
Wat wel belangrijk is om te zeggen is dat dit incident NIET heeft plaats gevonden op het B2S feest Euphoria in Tilburg. Het vond plaats op Euforia in Weelde (Belgie) in Parochiezaal Sint Jan. (Toevallig) dezelfde naam op dezelfde datum.
Er zijn heel veel reacties omtrent de security en organisatie. Veel mensen vragen zich af wat bezoekers überhaupt op het podium komen doen en hoe dit fout kon gaan. Terechte vragen… Inderdaad horen vervelende feestgangers niet thuis op het podium. Dat zou eigenlijk niet mogen en de aangewezen personen om dit te voorkomen zijn inderdaad de security. Er is wel een maar…. Ik vind namelijk dat mensen altijd verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag. Wat mij persoonlijk betreft is er maar 1 schuldige in dit verhaal en dat zijn de 2 jongens die problemen kwamen maken. Je kunt toch ook b.v. onmogelijk hun ouders verantwoordelijk stellen. Ze gedroegen zich misschien wel zo maar ze waren geen 9 jaar meer.
Iemand had ze inderdaad tegen moeten houden, dan was het anders verlopen. Maar Ik denk (of eerder vrees) dat zulke voorvallen bijna niet te voorkomen zijn. Achteraf gezien is het mij vrij duidelijk dat deze jongens uit waren op een ordinaire knokpartij. Nederlandstalige liedjes komen aanvragen op een hardstyle feest is gewoonweg provocatie… Was ik het niet geweest dan was het dj The Vision wel geweest. Als hij het niet was geweest dan was het wel iemand in de zaal geweest. Ik denk dat niemand daarvoor verantwoordelijk kan worden gehouden buiten die 2 gasten zelf.
De organisatie geeft dit feest met de beste bedoelingen. Ze zijn zelf ook ontzettend geschrokken en voor hun is het feest even goed verpest als voor mij. Iedereen mag natuurlijk vinden wat hij of zij vind maar ik zelf neem de organisatie niks kwalijk. Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat er misschien een volgende keer wel beter opgelet moet worden wie er op het podium komt ja of nee… Maar iemand, onder invloed van drank en of drugs, die gekke dingen in zijn of haar hoofd haalt houd je niet tegen ben ik bang. Dat soort zaken zien we toch ook dagelijks op het nieuws nietwaar?
Dit zijn helaas dingen die voorkomen in de huidige maatschappij. Ik denk dat het belangrijk is om hier wel de gepatste aandacht aan te geven maar er ook niet te lang bij stil te staan. Eerlijk gezegd had ik zaterdagnacht zoiets van "het draaien kan me gestolen worden" Maar dan ga je gelukkig al snel relativeren en moet je er ook niet zielig over gaan doen. Het is een heftig verhaal, zeker voor iemand die nog nooit eerder was verwikkeld in zo een agressieve handeling. Ik hou niet van geweld en mij zul je ook niet zien afkomen met stoere verhalen over vechtpartijen. Iemand "op z'n bek slaan" heb ik nog nooit gedaan… In de toekomst zal ik toch wel hetzelfde handelen. Ik ben zeker geen wereld verbeteraar maar die gasten hadden daar niks te zoeken en gedroegen zich als idioten!! Bovendien staat er op dat podium misschien ook wel voor 10.000 euro aan apparatuur. Ik vond op dat moment dat ik daar iets aan moest doen… Misschien een foute redenatie….? De prijs heb ik er in ieder geval wel voor betaald….
All said and done… I'm heading back 2 the studio and saturday i'm playin' 2 gigs! I'm really looking forward to getting my ass back behind the dj Booth! And once more… thx everybody for the awesome support!