Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 15:52 
 
Hardtraxxer

Afgelopen jaar naar Sziget geweest, pasjes systeem werkt geweldig imo. Maar ik zou niet snel meer rondjes gaan halen voor onbekenden (net nieuw gemaakte vrienden). Nu geeft iemand een muntje en ga je drinken voor diegene halen. Je gaat niet je pasje meegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 16:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo'n pasjessysteem is heel leuk en aardig allemaal, maar ik denk dan meteen weer terug aan Decibel 2013.
Toen lag het systeem van de pinautomaten eruit, dus kon je alleen met contant geld munten kopen. (wat ik toen natuurlijk niet bij me had)

Maar wat nou als zo'n pasjessysteem er tijdens een festival uit vliegt? Dan kan niemand eten/drinken halen, en wie weet hoe lang het duurt voor het probleem opgelost is.
Met muntjes heb je dat probleem niet.

Daarom is het ook al een stuk minder aantrekkelijk voor de organisaties lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 16:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pecola-tje schreef:
Zo'n pasjessysteem is heel leuk en aardig allemaal, maar ik denk dan meteen weer terug aan Decibel 2013.
Toen lag het systeem van de pinautomaten eruit, dus kon je alleen met contant geld munten kopen. (wat ik toen natuurlijk niet bij me had)

Maar wat nou als zo'n pasjessysteem er tijdens een festival uit vliegt? Dan kan niemand eten/drinken halen, en wie weet hoe lang het duurt voor het probleem opgelost is.
Met muntjes heb je dat probleem niet.

Daarom is het ook al een stuk minder aantrekkelijk voor de organisaties lijkt me.


zo kan je voor elk klein ding wel minpunten op gaan noemen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
pecola-tje schreef:
Zo'n pasjessysteem is heel leuk en aardig allemaal, maar ik denk dan meteen weer terug aan Decibel 2013.
Toen lag het systeem van de pinautomaten eruit, dus kon je alleen met contant geld munten kopen. (wat ik toen natuurlijk niet bij me had)

Maar wat nou als zo'n pasjessysteem er tijdens een festival uit vliegt? Dan kan niemand eten/drinken halen, en wie weet hoe lang het duurt voor het probleem opgelost is.
Met muntjes heb je dat probleem niet.

Daarom is het ook al een stuk minder aantrekkelijk voor de organisaties lijkt me.


zo kan je voor elk klein ding wel minpunten op gaan noemen


Dat is zo, maar waarom zou je het muntjes systeem willen veranderen als je al 5 of 6 kleine minpunten kan opnoemen. Als je munten die je over hebt gewoon weer in kan leveren na het feest dan is er eigenlijk geen reden om met een pasjes systeem aan te komen kakken.

Een overkoepelend pasje voor alle Q en B2S feesten zou opzich wel wat zijn, maar dat zie ik echt niet snel gebeuren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 20:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Overkoepelende munten voor alle Q en B2S feesten zou opzich wel wat zijn, maar dat zie ik echt niet snel gebeuren :P


Best of both worlds ;) inleveren is lastig want dan krijg je dezelfde chaos als bij het inleveren van je kluissleutel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 21:32 
 
Hardtraxx Addict

Steffnov schreef:
Rickzel schreef:
Overkoepelende munten voor alle Q en B2S feesten zou opzich wel wat zijn, maar dat zie ik echt niet snel gebeuren :P


Best of both worlds ;) inleveren is lastig want dan krijg je dezelfde chaos als bij het inleveren van je kluissleutel.

In de hmh werkt dat anders best goed want die lever je op de zelfde plaat in.

Maar ik hoop dat ze het gewoon op muntjes houden en niet over gaan op pasjes of wat dan ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 14:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Rickzel schreef:
Overkoepelende munten voor alle Q en B2S feesten zou opzich wel wat zijn, maar dat zie ik echt niet snel gebeuren :P


Best of both worlds ;) inleveren is lastig want dan krijg je dezelfde chaos als bij het inleveren van je kluissleutel.


Genoeg ideeën dus om iets werkend te maken, maar denk uiteindelijk dat de organisatie's niet gaan investeren in een systeem, dit omdat het muntensysteem gewoon prima werkt eigenlijk. Het kost voor hun toch altijd geld om zoiets in te voeren, en ze winnen er in principe niks mee, alleen iets meer gebruiksgemak voor de bezoeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 20:19 
 
Hardtraxxer

Steffnov schreef:
Rickzel schreef:
Overkoepelende munten voor alle Q en B2S feesten zou opzich wel wat zijn, maar dat zie ik echt niet snel gebeuren :P


Best of both worlds ;) inleveren is lastig want dan krijg je dezelfde chaos als bij het inleveren van je kluissleutel.


Zal alleen nooit gebeuren wss, want dan gaan mensen die munten namaken :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 21:43 
 
Hardtraxx Newbie

Weet iemand, wat de omzet en/of het marktaandeel is van Q-Dance?
Het is nogal lastig te vinden. De enigste goede bron, die ik kon vinden was uit 2001

Hierin staat dat Q-Dance in 2001 een marktaandeel had van 15%. Deze informatie is dus zeer moeilijk te vinden. Dit is dus de reden, dat ik een beroep doe op jullie. Mochten jullie het 'toevallig' weten dan zou het zeer prettig zijn als je het mij kon laten weten :).

Een e-mail sturen naar Q-Dance lijkt me niet zo'n goed plan, aangezien een organisatie niet haar omzet,afzet,marktaandeel zomaar gaat prijsgeven.

* wij bevinden 'ons' op de festivalbranche.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 22:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is ook bijzonder lastig om te bepalen. Op welke basis wil je het berekenen? Feesten in het algemeen? Festivals in het algemeen? Over een heel jaar, of in één weekend? Harder styles only (en telt iets als Wish dan mee?), of ook feesten als Mysterland met een HS stage? Hoe neem je weekenders mee?

Ook zal er verschil zijn als je meet in omzet of bezoekersaantal, maar dat is slechts een variabele waarop je kan meten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 00:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja dat is toch geen marktaandeel xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 12:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mail [email protected] maar gewoon met gefundeerde vragen. Mijn ervaring is dat ze je best willen helpen met dit soort vragen. Trouwens, omzet kun je toch gewoon opvragen middels de jaarrekening van de KvK? Als ik snel even zoek zie ik t/m 2012 erop staan van Q. Wel moet je eerst even uitzoeken waar feesten van Q nu precies onder vallen (ID&T nog steeds? SFX?).
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 12:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Tevens. Leuke ideeën zie ik voorbij komen. Echter is Q gewoon marktleider en verreweg de meest bekende (harddance) organisatie, dus zij bepalen wat er zich af gaat spelen.

Met dat overkoepelende muntensysteem idee van jullie zouden ze een ton per (groot) feest (1 dag) mislopen, ervan uitgaand dat een muntje €2,50 kost en dat er 40000 bezoekers zijn. Dit terwijl mensen zelf in de eerste plaats geacht worden om in te schatten hoeveel zij uit gaan geven. Daarnaast heb je altijd zelf nog de mogelijkheid je muntjes op te maken (na het feest) aan bijvoorbeeld merchandise. Om het feit dat mensen hun muntjes in hun zak vergeten zou ik ook geen ton in willen leveren.

Wat betreft een Q-Dance membership; ik geloof nooit dat zij daarmee akkoord zullen gaan. Net als idiote early bird acties, vakantieveilingen rommel. Q staat altijd nog voor kwaliteit, vertrouwen en vrijheid (om een feest te bezoeken wanneer jij dat wil). Met dit soort concepten komen die begrippen al snel in gevaar. Waarom mensen in ruil voor geld meer (of eerder) toegang geven tot een feest. Op die manier creëer je nog meer ongelijkheid, ten koste van de ‘reguliere’ bezoeker.

Zoals ik het voor me zie; ze willen als bedrijf zelf te touwtjes in handen houden. Zoveel mogelijk vrij blijven om bijvoorbeeld 1500 codes weg te geven om vroeg kaarten te halen voor DefQon. Die geven ze gratis weg via social media. Een schoolvoorbeeld van PR/Marketing. Zonder dat je je afnemer daar direct voor laat betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 14:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Met dat overkoepelende muntensysteem idee van jullie zouden ze een ton per (groot) feest (1 dag) mislopen, ervan uitgaand dat een muntje €2,50 kost en dat er 40000 bezoekers zijn. Dit terwijl mensen zelf in de eerste plaats geacht worden om in te schatten hoeveel zij uit gaan geven. Daarnaast heb je altijd zelf nog de mogelijkheid je muntjes op te maken (na het feest) aan bijvoorbeeld merchandise. Om het feit dat mensen hun muntjes in hun zak vergeten zou ik ook geen ton in willen leveren.


Niet helemaal eens. Bij Q-festivals bijvoorbeeld moet je munten per 4 stuks halen. Ik heb regelmatig tegen het einde (uurtje van het einde ofzo) van een festival de gedachte gehad "kut, ik heb geen munten meer, maar heb geen zin om er 4 te halen". Wanneer ik de mogelijkheid zou hebben die munten op een ander, later feest uit te geven, zou ik veel eerder geneigd zijn om toch nog een paar munten te halen. Pure winst voor Q, want anders had ik ze niet gehaald, en ik ben vast niet de enige. Daarnaast heeft Q het geld van de overgebleven munten, die ik anders op het volgende feest zou kopen, eerder binnen dan wanneer ik dit op het feest zelf zou halen. En iedereen heeft zijn geld liever eerder of later.

Jouw punt kan ik me absoluut in vinden, maar het mes snijdt aan twee kanten, genoeg om de reputatiewinst te rechtvaardigen imo. Met een dergelijk systeem kun je je in ieder geval nog verder onderscheiden van de rest van de organisaties. Daarnaast kan het "jeuken" van mensen die nog een aantal munten heeft liggen, mensen ertoe bewegen om nog een feestje te gaan, omdat "het dan niet zoveel meer kost omdat we toch al munten hebben".
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 14:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oe, dat wist ik niet, dan zou dat inderdaad mee kunnen wegen. Echter; meebewegen met de massa is in dit soort gevallen (DefQon het ultieme voorbeeld van massa) de manier van aanpakken. Verder; de grote Q-feesten zijn al jarenlang binnen een half uur uitverkocht, dus dat laatste argument zou nauwelijks meewegen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iets totaal anders: die overgebleven muntjes zijn ook mooie souvenirs, ik ken iemand die al jaren lang z'n best doet om op z'n minst 1 munt van een feest over te houden omdat hij ze in een plakboek stopt haha.

Kan je van vinden wat je wil, maar denk dat dat ook een reden is dat Q en B2S hun munten zo mooi shiny maakt met het logo van het feest er op.

Stukje plastic voor 2,75 verkopen om vervolgens niet uit te geven is ook een leuke inkomstenbron voor de organisaties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2014 21:31 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
ik ken iemand die al jaren lang z'n best doet om op z'n minst 1 munt van een feest over te houden omdat hij ze in een plakboek stopt haha.


Ken ook iemand die dit doet, hij plakt ze aan de onderkant van zijn glazen tafel. Andere mensen geven overgebleven muntjes ook aan hem, als we zo doorgaan is 'ie over twee jaar wel volgeplakt denk ik :thumbsup:, ziet er wel vet uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2014 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Done.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2014 11:39 
 
Hardtraxx Newbie

Ingevuld!

Naar mijn idee is het veel makkelijker om bezoekers "contactloos" te laten betalen wat tegenwoordig met bijna elke pinpas wel kan. Eventueel daarnaast nog kaarten met een tegoed er op die contant aangeschaft kunnen worden.
Wat je dan ook nog zou kunnen doen is een afhaalbar.
Bestelling plaatsen en betalen via een app en je kan je bestelling afhalen.
Dat zal echt enorme rijen, tijd en frustraties kunnen schelen vermoed ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2014 11:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Dutch Berg schreef:
Wat je dan ook nog zou kunnen doen is een afhaalbar.
Bestelling plaatsen en betalen via een app en je kan je bestelling afhalen.
Dat zal echt enorme rijen, tijd en frustraties kunnen schelen vermoed ik.

Dit kan al op een redelijk aantal festivals, alleen niet via een app maar gewoon via de ticketverkoop. Er is dan ook een speciaal loket waar je die muntentickets in kunt leveren. Die munten zijn zelfs goedkoper in de voorverkoop bij organisaties als Kloontjes (in het verleden was dat zo tenminste).
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2014 15:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nooit problemen gehad bij het halen van muntjes

mensen moeten gewoon niet zo eigenwijs zijn en met ze alle bij de eerste de beste muntjesverkoop tent met ze alle in de rij gaan staan

loop lekker het terrein op en je komt vanzelf muntenverkoop tegen waar niemand staat
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2014 16:00 
 
Hardtraxxer

AniThing schreef:
loop lekker het terrein op en je komt vanzelf muntenverkoop tegen waar niemand staat


niet doorvertellen! :cry:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen