Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 09:29 
 
Hardtraxxer

https://www.reddit.com/r/hardstyle/comm ... ut_on_the/

Vond het wel interessant om deze te plaatsen.
Weet niet of ik 't goed doe om hier te plaatsen.
-
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 09:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog maar eens een zaagkick opgezocht, ik neem aan dat het dat vanaf 20 seconden is?
https://www.youtube.com/watch?v=1vE2Gn0p1is

Wat een hel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 09:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zaagkicks
Remi schreef:
Wat een hel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 09:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wel interessant wat er gezegd wordt. Er wordt aangegeven dat dit soort kicks voor een crowd reactie zorgen wat ze in tijden niet met een ander soort kick gezien hebben. Hierdoor wordt de aanname gedaan dat het publiek enthousiast wordt van dit soort kicks, maar ik denk zelf dat het met name een soort shockreactie van het publiek is wat voor een reactie zorgt. Na een paar seconden weet het publiek voor het grootste deel ook niet meer wat ze met dit soort 'kicks' moeten. Een kick kun je het eigenlijk niet eens noemen omdat de punch eigenlijk compleet weggehaald is. Ik ben het ook eens met de reactie dat dit soort kicks de complete flow van een set weg kunnen halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 11:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb nu voor het eerst wat van die zaagkicks live gehoord, en inderdaad ik vind 90% echt afschuwelijk en haalt alle drive eruit. Vooral bijzonder om te zien dat Bloodlust z'n set met één begon en iedereen zich omdraaide en hem peerde.

Nou stond ik bij Neon Future en moet ik heel eerlijk zeggen, ik heb er daar een paar gehoord die me meer dan prima wisten te bekoren mits het een uitzondering is in een set. Ook één van de Aversion en Luminite collabs heeft er één die best prima klinkt.

De hele discussie wordt ook al een meme op zich, ik hoorde die "zagen zagen" dj tool van Neroz en dan is de "echte" kick ook een kick van niks, tsja dan sla je de plank een beetje mis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 11:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet zeggen dat het gebrek aan punch er wel voor zorgde dat ze minder storend waren toen ik zaterdagochtend op de Rebirth camping op m'n luchtbed probeerde uit te slapen naast m'n Duitse herrie/uptempo buren. Die kicks met punch er in bonkte hard door, de zaagkicks merkte je nauwelijks iets van, alleen een constant gezoem.

Dus ze hebben ook een goede kant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Vooral bijzonder om te zien dat Bloodlust z'n set met één begon en iedereen zich omdraaide en hem peerde.

Was dat niet gewoon omdat Element klaar was en men daarna weer lekker een ander plekje opzocht, bijvoorbeeld Wasted Penguinz? Dat was in ons geval wel zo namelijk, haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 11:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Moet zeggen dat het gebrek aan punch er wel voor zorgde dat ze minder storend waren toen ik zaterdagochtend op de Rebirth camping op m'n luchtbed probeerde uit te slapen naast m'n Duitse herrie/uptempo buren. Die kicks met punch er in bonkte hard door, de zaagkicks merkte je nauwelijks iets van, alleen een constant gezoem.

Dus ze hebben ook een goede kant.


Optimisme, het bestaat nog op Hardtraxx :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 11:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Rickzel schreef:
Vooral bijzonder om te zien dat Bloodlust z'n set met één begon en iedereen zich omdraaide en hem peerde.

Was dat niet gewoon omdat Element klaar was en men daarna weer lekker een ander plekje opzocht, bijvoorbeeld Wasted Penguinz? Dat was in ons geval wel zo namelijk, haha.


Zeker waar, maar ik zag ook echt veel mensen gefrustreerd kijken van "nee fuck dit" .
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 11:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben je klaar met zagen? Teken de petitie xd

https://secure.avaaz.org/community_peti ... V5cvUHptUk
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 12:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vind t wel een interessante kwestie. Uiteindelijk is het het recht van de artiesten om te maken wat ze willen, maar hebben ze hun bestaansrecht te danken aan de fans. T is opzich ook niet de eerste keer dat we zo'n hype hebben gehad, waarbij de scene leek te vergaan in de ogen van een groep. Eigenlijk vanaf het punt dat Gearbox/Rebelion/Malice e.d. voeten aan de grond kregen ging kregen we kassakicks, zeehondkicks etc. Toentertijd had ik er geen last van want de extra raw stage kon je makkelijk omzeilen.

Nu is er echter geen ontkomen meer aan want het gros van de scene moet perse experimentele kickedits draaien en zaagkicks hoor je zelfs terug op de main halverwege het feest. Er wordt misschien vaker "oooh" geroepen, maar of de sfeer er over de jaren heen beter op is geworden durf ik wel in twijfel te trekken. Als ik iets niet leuk vind luister ik het simpelweg niet, maar t is doodzonde dat dit soort edits wel goede muziek ondersneeuwen. Als je 50% van een artiest heel leuk vind en 50% heel naar, dan kan ik het zelf lastig nog genieten van die 50% die ik wel leuk vind tijdens tijdens een set van die artiest.

Uiteindelijk is in het verleden, toen de hardstyle te kazig werd, Classics een ding geworden. Ik gok dat dit ook een harde kern was die langer meedraaide en niets kon met de nieuwe richting die de muziek opging, die dit teweeg heeft gebracht. Ergens denk ik dat we op een zelfde punt zijn beland, waarbij weer een nieuwe oudere generatie aan liefhebbers hebben, die weinig kunnen met waar de muziek/scene naartoe beweegt. Zo'n Classics beweging zal toentertijd echter ook niet vanzelf zijn ontstaan, maar ik denk wel dat er veel vraag is naar de muziek van ca. 2013-2019 (die op geen enkele stage echt een plek heeft) onder de nieuwe harde kern. Er zijn gelukkig ook genoeg artiesten die niet zijn meegegaan in de hype die is ontstaan, dus in tegenstelling tot Classics verwacht ik dat er nog altijd muziek wordt gemaakt binnen die vibe.

In de hardcore zie je ook hoe het full cirkel aan het gaan is. Heb het idee dat ze daar wel wat voorliepen qua herrie (uptempo) en nu zie je een aantal gevestigde artiesten (Mad Dog, Angerfist iig.) teruggaan naar de roots met het downtempo concept. Al met al ben ik heel benieuwd wat er met onze scene gaat gebeuren over de komende jaren, maar dat er nog genoeg gaat veranderen zie ik wel als een gegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 12:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zaagkicks vorig jaar Supremacy voor het eerst live gehoord bij Overdose & Act of Rage en toen had ik echt geen idee wat ik er mee aan moest. Op Hardwave Rebelion & Vertile ook weer een aantal, en later bij Karnaval Festival bij Vertile maar weggegaan bij z'n set. Ik ben het wel met een aantal reddit commenters eens dat artiesten vooral moeten maken waar zij blij van worden, maar persoonlijk vind ik echt geen reet aan en haalt t zoals hierboven ook al is gezegd echt de drive er uit.

Vorig jaar keek ik echt heel erg uit naar Rebelion op Supersized om A.I. live te horen (Earthquake had ik dan weer niet echt problemen mee), maar dit jaar ga ik ze waarschijnlijk overslaan voor Thera vs Geck-O. Gary zegt ook dat '60% van Overdose nog gewoon gated is,' maar als die andere 40% van de set zagen zonder drive is, voel ik echt wel minder drang om bij die act te gaan kijken hoe vet die andere kicks ook zijn.

Overigens vind ik het gebruik van zaagkicks als fakedrops juist heel goed, ala Warface & Adjuzt - Levitate of Warface - Beyond Aggression (Rebelion Remix) (Overdose Edit) omdat het contrast zo groot is. (vanaf 50 seconden ongeveer)


Ben wel blij dat er tegelijkertijd binnen raw ook een aantal artiesten zijn die nog gewoon hun eigen plan trekken en juist weer een beetje terug naar de roots gaan qua producties. Zatox, The Purge, Kinetic, Nightshift (en in mindere mate Warface) met gated kicks en rave geluiden, Devin Wild die z'n eigen draai geeft en niet moeilijk doet om genre hokjes, Kruely, Element, Adjuzt en de spoontech garde die toch ook weer steeds meer / grotere boekingen krijgen en buitenom raw Mad Dog met downtempo en Angerfist met M4ZE PUSHER die zich afzetten tegen uptempo.

TLRD; vind het maar niks (als fakedrop wel okay), maar laat artiesten vooral maken wat zij leuk vinden ipv eenheidsworst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kan me nog een soundcloudje herinneren die Audiofreq had gepost in 2014 of 2015.

Echter wordt deze tijd nu als "gouden tijd" van de raw gezien, samen met wat jaren ervoor.


Mijn 2 centen over deze trend:
Hetzelfde zou je kunnen zeggen over de "classics era" waarin mensen die van gated kicks hielden compleet werden weggedrukt door de triplets, pitch kicks en melodieën. Dit is de volgende stap in het genre. De nieuwe generatie feestgangers is er schijnbaar dolblij mee. Je kunt kijken naar iets meer subjectiefs als "crowd reaction". Is een wow een goede reactie, zijn dat dansende mensen, zijn dat mensen die zich er fiimpjes van maken? Social media (met name tiktok) staat barstens vol met die kicks en scheeuwen. Ik lees verhalen in het Rebirth topic van filmende lui, dit zijn precies waar ik dus op doel. Daarmee wil ik niet zeggen dat social media het probleem is, maar meer interactie met bepaalde muziek heeft mogelijk wel een gevolg voor de meest populaire stromingen binnen een genre of tussen verschillende genres.

Zelf vind ik dit van zaagkicks of hoe die krengen ook heten: If it's too loud, you're too old. En ik ben nu momenteel zeker aan de oudere kant ;), Niet mijn ding, zie ik ook niet snel veranderen. Maar in andere genres gebeuren ook mooie dingen. Ik kan zowaar nu zeggen dat ik die Hardcore van Mad Dog heel tof vind, daar had je me 5 jaar geleden niet van durven overtuigen. Techno/rave is geëxplodeerd wat ook een gigantische verandering in dat genre teweeg brengt. Momenteel zie je in bjna ieder elektronisch genre wel nieuwe trends. Er is genoeg muziek om je hart op te halen, nog nooit zo veel keuze in muziek en stromingen. Er komt echt wel weer wat anders moois op. En anders heb je altijd nog de classics feesten of meer liefhebbersfeesten waar je goed terecht kunt in NL, want de keuze is waanzinnig hier.

Zoals Brennan Heart en Headhunterz ooit als lyrics hadden:
Citaat:
Style evolves until it has reached the point of perfection
Then it evolves no more and faces possible extinction
Unless its genes are passed on to the offspring
Once accepted by the collective
We are on the verge of a new era
The question is
Have we already reached the motherfucking point of perfection?


Bonus edit: Ik herinner me nog de "ophef" over de kicks van de plaat op omstreeks 14 minuten. Vergelijk deze kicks is met wat er nu wordt uitgebracht.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 13:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ik kan me nog een soundcloudje herinneren die Audiofreq had gepost in 2014 of 2015.

Echter wordt deze tijd nu als "gouden tijd" van de raw gezien, samen met wat jaren ervoor.

imno was raw ook toen al gerycyclede meuk. het was toen alleen nog niet zon probleem omdat er nog genoeg artiesten waren die andere hardstyle maakten. ik mis dat nu heel erg want het lijkt wel alsof elke hardstyle artiest exact hetzelfde wil maken.

waar zijn de meer melodieuze raw tracks gebleven? waar is de hele euforische scene heen?
ik merk zelf dat ik meer naar techno neig juist omdat dat steeds meer richting oude (en goede) hardstyle gaat terwijl hardstyle zelf meer en meer kutherrie wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raw was ook toen al gerecycled, maar hetzelfde geldt in mindere mate ook voor Euforische Hardstyle, een genre wat echt 10 jaar stil heeft gestaan als je het mij vraagt. En nu zie je met bijvoorbeeld dat Art Of Creation feest: verkoopt half uit in een zaaltje van ca 2500 man(?), een paar weken later staat Gearbox (wat begon als de kleinste niche die je jezelf voor kan stellen) in een uitverkochte AFAS live. Face it, raw hardstyle is de norm en eindeloos veel populairder dan euforisch. So be it.

Ik neig ook meer en meer naar Techno momenteel en vind Hardstyle meer en meer de "meme" worden van lompe herrie waar de techno community zich altijd zo lekker tegen af kon zetten. Ik zou mijzelf nu ook meer als Techno liefhebber dan Hardstyle liefhebber typeren. Toch heb ik sinds 2005 redelijk trouw Hardstyle geluisterd en zal ik er vast wel weer heen terug komen als er weer een nieuwe, interessante stroming opkomt. Ben ik dan het juiste publiek voor gasten als Rebelion? Nah, denk het niet ;).

Daar komt bij: de hele nieuwe ravetechno generatie in techno wordt door puristen in dat genre ook met argwaan bekeken, terwijl die rave feesten overal lachend uitverkopen, ik zou dat als een zelfde trend willen typeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 17:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Khadber slaat spijkers met koppen.

Jeffreylp schreef:
gebleven? waar is de hele euforische scene heen?
ik merk zelf dat ik meer naar techno neig juist omdat dat steeds meer richting oude (en goede) hardstyle gaat terwijl hardstyle zelf meer en meer kutherrie wordt.


Raw is gewoon het populairste nu, net als uptempo het populairste is in hardcore.

Melodieuze hardstyle heeft veel te lang stil gestaan, die stroming is niet anders dan in 2013. Er zijn nog maar een paar die het hoofd boven water houden in die categorie. Dat zijn vaak ook degene die raw elementen in hun melodieuze platen gooien of die wat nieuws aan het doen zijn.

En voor techno geldt het zelfde, hetgeen wat jij techno noemt met oude hardstyle e.d. er bij is simpelweg geen techno. Het is gewoon een mix van hardtrance, early hardstyle, early hardcore en enorm simpele schranz/hardtechno. Het is gewoon een herhaling van wat Sensation Black was qua muziek maar dan een stuk simpeler en meer gefocust op social media.

De zelfde irritatie die jij met hardstyle hebt, heeft het gros van de technoscene met die nieuwe stroming nu. Dat is ook muziek wat voornamelijk simpel scoren is en muziek die de hele oude industrial/hardtechno scene naar de getver helpt door heel veel simpel kutpubliek aan te trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 18:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn. Ik vind het drie keer niks maar producers moeten het lekker doen als ze er zin in hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 18:57 
 
Hardtraxx Veteran

Om ook mijn mening maar even te delen;
Zaagkicks hebben mijn inziens niets met muziek te maken, het klinkt naar mijn mening gewoon als een slecht aangesloten aux kabel met het volume op 100. Ik merk ook dat ik weer timetables aan het puzzelen ben (binnen raw line-ups althans). Niet omdat er zoveel must-see artiesten zijn, maar omdat ik me gewoon totaal niet vermaak bij een set die voor een (te) groot deel gevuld is met zaagkicks. Naast dat ik het een afschuwelijk geluid vind, valt in veel gevallen de sfeer ook volledig weg, en is het naar mijn mening totaal niet dansbaar.

Dat gezegd hebbende moet een artiest onder aan de streep doen wat hij/zij vet vindt, en waar een markt voor is (als je DJ van beroep wilt zijn). Zij zijn mij niets verplicht. Dan kan ik mijn tijd eraan gaan verdoen om m'n ongezouten mening te ventileren, en van artiesten te eisen dat ze iets maken wat ik wel vet vind, maar dan vermijd ik dat stuk van de scene liever volledig, en focus ik me op het deel wat ik nog wel vet vind. Het lijkt er helaas wel op dat deel van de scene wat ik kut vind de overhand gaat nemen in de komende periode, maar als de meerderheid dat vet vindt, dan is dat wat het is. Als dat ertoe leid dat m'n interesse in de scene verlies en minder naar feesten ga; so be it (wordt misschien ook wel eens tijd :P )

Daarbij komt: stilstand is achteruitgang. Door de jaren heen (luister hardstyle sinds 2006) zijn er een groot aantal hypes geweest, met de één kon ik meer dan de ander. Echter is het wel noodzakelijk voor de scene om af en toe een frisse (of zure, net hoe je het bekijkt) wind te laten waaien. Wat BB en Khadber heel terecht aangeven; de euforische hardstyle heeft jaren langs stil gestaan, is niet innovatief geweest. Je ziet hoe het (mede) daardoor ook in populariteit is afgenomen.

Of deze hype gaat blijven? Misschien wel, en horen we de komende paar jaar allerlei soorten zaagkicks. Misschien zorgen de zaagkicks op termijn juist wel weer voor een hele nieuwe, dikke sound die de "oudere" generatie wel ligt.
Ik hoop persoonlijk dat deze hype snel over waait, en het zou goed kunnen dat het ook zo weer over is. Ik heb ook het idee dat er in het afgelopen decennium niet zoveel weerstand tegen iets nieuws is geweest als tegen de zaagkick hype, maar dat kan ook het gevolg van mijn echokamer zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2023 19:50 
 
Hardtraxxer

Ik ben sowieso oud dat geef ik vast toe.

Maar ‘shock’ zaagkicks voor ahhhss voor plaatsing op tiktok heeft Hardstyle niet nodig en maakt die scène alleen mogelijk minder.

En als er 2(3) zijn die het nodig hebben, dan zijn dat wel Rebelion en Adjuzt,
Gasten die goede kwaliteit, eigen stijl, toegankelijk, hard maken, waar Rebelion op de top zit en Adjuzt eraan komt.

Doe het 1 track in een set aan het eind dan en laat het lekker bij gasten die alleen voor ‘harder’ en rauwer gaan,
Kunnen we die mooi skippen.

Overigens heeft ook niets met hard te maken, het klinkt gewoon kut en dansen kun je er ook niet op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2023 09:30 
 
Hardtraxxer

Albatrots schreef:
Er wordt misschien vaker "oooh" geroepen, maar of de sfeer er over de jaren heen beter op is geworden durf ik wel in twijfel te trekken. Als ik iets niet leuk vind luister ik het simpelweg niet, maar t is doodzonde dat dit soort edits wel goede muziek ondersneeuwen.


Dat "oooh" en daarna allemaal weer stilstaan is toch ook gewoon sneu man. Sfeer is gewoon heel ver te zoeken op dit moment. Daarom was ik blij dat de euforische stage er op Rebirth was. Die sfeer daar ten opzichte van de main was een wereld van verschil :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2023 10:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Of gewoon niet zo moeilijk meer doen. Je weet toch welke artiesten je leuk vindt of niet? En als jouw geliefde artiest wel een zaagkick draait is het vaak 2x4 bars ofzo omdat er natuurlijk 80 kicks in een track zitten. De ene keer is het nustyle wat de early wegdrukte, dan house-y tracks, dan weer remixen van top40 nummers waar mensen zich druk om konden maken, dubstyle was ineens raar, psytrance kicks, kick 'n screench rawstyle wat saai werd, kassakicks, zeehonden kicks, er is altijd wel weer wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2023 10:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
hebben mijn inziens niets met muziek te maken


Dit is echt een uitspraak van alle tijden, is ongetwijfeld in elke periode van hardstyle/hardcore of whatever wel eens gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2023 10:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mensen zullen dat altijd zeggen over muziek waar ze een grafhekel aan hebben. Slaat natuurlijk nergens op. Hoe vaak zeggen mensen dat over hardstyle in het algemeen wel niet. Vind je zelf dan ook dom om te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2023 10:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
omdat er natuurlijk 80 kicks in een track zitten.

Ja, dit is nog wel een dingetje waar ik me nog wel eens aan stoor :P Haalt mijns inziens de drive er gigantisch uit, net als het feit dat er in elke plaat tegenwoordig geen midintro of outro meer mag zitten zowat (op een verdwaalde Vyral release na). En een langere climax bestaat ook al niet meer. Alles moet maar zo kort en bondig mogelijk samengevat worden in het liefst minder dan 3 minuten.

Verder laat ik lekker al dat spul links liggen wat geen/bijna geen punch meer bevat. Dan ga ik net zo lief in de bijkeuken naar de wasmachine zitten luisteren :P Jammer dat je er op feestjes bijna niet meer aan ontkomt zo te lezen. Van het voorjaar/deze zomer de stages dan nog maar zorgvuldiger uitkiezen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2023 11:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Of gewoon niet zo moeilijk meer doen. Je weet toch welke artiesten je leuk vindt of niet? En als jouw geliefde artiest wel een zaagkick draait is het vaak 2x4 bars ofzo omdat er natuurlijk 80 kicks in een track zitten. De ene keer is het nustyle wat de early wegdrukte, dan house-y tracks, dan weer remixen van top40 nummers waar mensen zich druk om konden maken, dubstyle was ineens raar, psytrance kicks, kick 'n screench rawstyle wat saai werd, kassakicks, zeehonden kicks, er is altijd wel weer wat.


100%, gewoon niet opzoeken als je het niks vindt.

Maar de argumenten dat het nergens muzikaal is en enorm simpel is dat klopt eveneens verder, ik kan ook wel een basslijntje distorten en het een zaagkick noemen. Die andere voorbeelden van veranderingen in hs die je noemt zijn dingen op zich, en daar geldt het niet opzoeken argument ook, maar afbraak van de muzikaliteit en creativiteit is wel een terecht kritiekpunt. Het is simpel, en als mensen dat vet vinden is dat hun goed recht.

Het is wat het is en men mag vinden wat hij vindt, maar wel eens dat als je het kut vindt is de beste optie het negeren en niet opzoeken. Dat is niet moeilijk.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen