Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 14:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Dov, The Prophet: ''Zelf word ik helemaal gestoord van iedere keer na 2 min een break, ik denk dat ik weet wat jullie nu denken; 'daar heb je zelf aan meegewerkt', en dat is ook zo, dus nu is het weer is tijd om dat minder te gaan doen.''


Zullen we echt minder breaks gaan zien zoals de Scantraxx Overlord himself zegt? Ik hoop het in ieder geval wel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 14:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het mogen er in ieder geval minder zijn. Persoonlijk is er niks mis met rustpunten in een track, maar nu bestaan sommige sets voor de helft uit breaks. Dat kan niet de bedoeling zijn. Dat is een van de redenen waarom ik hardcore meer ga waarderen. Dat is vaker aan 1 stuk doorraggen. Nadeel is dat ik dat niet zo heel lang volhoud met losgaan, maar dat komt ook omdat het tempo stukken hoger ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 14:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nee tuurlijk, je moet rustpunten houden, anders is het niet vol te houden. Maar zoals je zegt, je begint hardcore meer te waarderen; ik heb dat ook. Daarom vond ik dit citaat ook zo hemels om te lezen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

amen! Dit roep ik zelf ook al tijden... Breaks horen erbij, maar de huidige breaks haalt echt heel de energie uit hardstyle. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 15:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
amen! Dit roep ik zelf ook al tijden... Breaks horen erbij, maar de huidige breaks haalt echt heel de energie uit hardstyle. >.<


helemaal mee eens, minder breaks en meer beats, beetje back in the days gaan zou wel lekker zijn.

euphorisch breakje is altijd wel lekker maar indd. haalt wel even het tempo eruit
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

je ziet wel in de nieuwere tracks van scantraxx dat de breaks korter zijn dan eerder, bijvoorbeeld : Duro & The Prophet - Not E-Nuff (Scope DJ Remix, The Prophet - Recession, en zo nog veel meer natuurlijk.
En ik ben er erg blij mee dat dat zo is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 19:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ben benieuwd in wat voor mate we dit gaan merken in aankomende producties. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 19:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Josh-T schreef:
je ziet wel in de nieuwere tracks van scantraxx dat de breaks korter zijn dan eerder, bijvoorbeeld : Duro & The Prophet - Not E-Nuff (Scope DJ Remix, The Prophet - Recession, en zo nog veel meer natuurlijk.
En ik ben er erg blij mee dat dat zo is :P

Break van Summer Of Hardstyle daarentegen :x.. Vind de break de energie uit te track halen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 19:35 
 
Hardtraxx Veteran

breaks = bier halen :beer: Maar somige mogen inderdaad wat korter! Maar zoals in living for the moment! Die is toch prachtig :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 19:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Josh-T schreef:
je ziet wel in de nieuwere tracks van scantraxx dat de breaks korter zijn dan eerder, bijvoorbeeld : Duro & The Prophet - Not E-Nuff (Scope DJ Remix, The Prophet - Recession, en zo nog veel meer natuurlijk.
En ik ben er erg blij mee dat dat zo is :P

Break van Summer Of Hardstyle daarentegen :x.. Vind de break de energie uit te track halen..


Zeker! Spoel die break altijd door :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 20:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

break van The Nasty Boyz - Angel (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

eMule schreef:
break van The Nasty Boyz - Angel (L)

die is zeker mooi! :yay: Maar dat wil niet zeggen dat er in elk nummer zo'n lange break moet zitten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 21:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ik vind het idd apart dat the prophet dit juist zegt en dat dan the summer of hardstyle zon tyfus lange break heeft. Dan spreekt ie zichzelf een beetje tegen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 22:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
ik vind het idd apart dat the prophet dit juist zegt en dat dan the summer of hardstyle zon tyfus lange break heeft. Dan spreekt ie zichzelf een beetje tegen...


Citaat:
Dov, The Prophet: ''Zelf word ik helemaal gestoord van iedere keer na 2 min een break, ik denk dat ik weet wat jullie nu denken; 'daar heb je zelf aan meegewerkt', en dat is ook zo, dus nu is het weer is tijd om dat minder te gaan doen.''


Dus hij gaat er aan werken! En dat vind ik goed nieuws!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 23:06 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
eMule schreef:
break van The Nasty Boyz - Angel (L)

die is zeker mooi! :yay: Maar dat wil niet zeggen dat er in elk nummer zo'n lange break moet zitten...

is ook een 1 op 1 kopie :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2009 23:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kan ik moeilijk een mening over vormen, aangezien de ene break niet de andere is. Is echt per nummer verschillend!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 01:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zooo! Vette discussie dit.

Ik vind zelf dat de sets met te veel breaks te langzaam gaan. Sets van bijv. AVIO en Josh&Wesz @ HHG vind ik dus supervet. Je subwoofer blijft blazen omdat de tussenstukje klein zijn, en de overgangen zo zijn gemaakt dat er geen rustpunten a la TBY zijn in mijn ogen.
Ik vind dat breaks in nummer er zeker moeten zijn, dat maakt de hardstyle en hardcore luister ik als ik gewoon lomp wil raggen.. Ik vind de structuur van een hardstyle juist het mooi aan hardstyle! Alles van zon nummer maakt het en als de liveset vet is maken de rustpunten mij niks uit.

@ Feesten zijn het idd echte breaks om ff te rusten en te genieten, bier halen of wat dan ook, gewoon prima!
Kvind als je daardoor hardcore vetter gaat vinden heb je geen geniet-gevoel voor de melodie en de bijv. vocals in een track die het nummer juist zo mooi maken.. Neem nou Vendetta! Is toch vet.. Dikke intro, maar daarna ineens een stuk rustige tekst, en dan weer klappen.. Zo hoort een nummer in elkaar te zitten!

Dat was mijn verhaal haha.
Ik zie morgen de comments wel, kga slapen en morgen voetballen :P

Nice topic!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 10:00 
 
Hardtraxx Veteran

Zelf vind ik de breaks wel mooi, maar tegenwoordig zit in elk nummer wel een break van een minuut.
Dat is natuurlijk wel veel te veel en te lang. Dus het zou wel iets minder mogen ja..

Want wat dov ook zegt, een set met elk nummer een break.. dat haalt echt de kracht uit de set.. 50/50 stilstaan/losgaan. Af en toe een break is oke.. maar nu is het af en toe veels te veel van het goede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 11:05 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik vind breaks, met name die piano en softe breaks, niks. Als je met een aansteker wil zwaaien, moet je een ander genre zoeken. Het is alleen gebruikt om de toegankelijkheid tot hardstyle te verhogen, net als de euforische melodieen. Er mag heus wel een stuk zonder bas in een liveset zitten, maar dan hoort er opgebouwd te worden naar een climax. Ik heb niks met de huidige manier van opbouwen, de break haalt de hele opbouw weg, net als je headhunterz ofzo als op een na laatste plaatst in de TT na donkey rollers en voor a2.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In die nieuwe Noisecontrollers, Back in Time, zit een break zoals die hoort, gewoon een snelle opbouw naar de climax en weer verder raggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 13:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
net als je headhunterz ofzo als op een na laatste plaatst in de TT na donkey rollers en voor a2.


En dat is één ding wat ik tegen veel dj's maar blijf zeggen. Maar ze begrijpen het meestal gewoon niet. Totaal geen logica terug te vinden in de tracklisten kwa sfeer en type plaat. Dat zie je vaak..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 13:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Logisch. De meeste DJ-sets van de bekende artiesten zijn een grote promotie-sessie. Die willen zich daar op de een of andere manier nooit aan aanpassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 13:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik vind breaks, met name die piano en softe breaks, niks. Als je met een aansteker wil zwaaien, moet je een ander genre zoeken.


:worship: Hele reactie +1, maar dit vond ik het mooiste stukje :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 13:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Yep mee eens ook. Zo weinig mogelijk breaks. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 13:29 
 
Hardtraxx Elite

Op feesten kan ik het begrijpen dat mensen gewoon lekker door willen rammen,
alhoewel ik soms de break het mooiste stuk van het nummer vind.
Maar het kan irritant zijn als je net aan het 'dansen' bent
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen