Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2012 11:44 

Aan het typen...

Ik heb persoonlijk meer respect voor artiesten die zich daar totaal niet mee bezig houden. Ik vind de manier waarop iemand in de muziek staat en wat hij muzikaal gezien presteert (smaakgerelateerd) belangrijker dan hoe 'succesvol' en populair een act wel niet is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2012 14:10 

Hardtraxxer

Dat is toen het doel van vrijwel iedere producer, dat zoveel mogelijk mensen naar jouw muziek luisteren? Dat staat dus wel gelijk aan populariteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2012 14:21 

Luca77 schreef:
Verstandig bestluit van G4H.

Maar wel veel respect wat ze in de relatief korte tijd dat ze draaiden bereikt hebben. Gigantische naamsbekendheid, aantal zeer goede tracks, optredens op de allergrootste festivals. Dat lukt lang niet iedereen, hebben ze dus goed aangepakt. Ook zeker vanwege de manier waarop ze G4H naar buiten hebben gebracht, het was een veel besproken act!

Dat een act die ALTIJD hetzelfde is zo snel roem heeft kunnen bereiken zegt genoeg over de gemiddelde hardstyle luisteraar om dat punt maar even aan te breken
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2012 14:55 

Aan het typen...

Doel van producers is muziek maken, je creativiteit vertalen naar een nummer. Als er veel mensen naar je muziek luisteren is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar je moet het niet als doel stellen, want dat belemmert namelijk het creatieve proces waar muziek wel om draait. Moet je bijvoorbeeld kicks minder hard maken, zodat er meer mensen naar je muziek luisteren? Moet je meezing vocalen in de track stoppen,omdat je track dan catchier wordt? Moet je gaan voor datgene waarvan al gebleken is dat het veel mensen aantrekt?

Als je altijd goed bent geweest in het maken van early hardstyle, maar door de ontwikkelingen in de scene heb je nog maar 500 mensen die naar je muziek luisteren, moet je dan mainstream gaan maken, zodat je weer populair bent en boekingen etcetera krijgt? Moet je dan respect hebben voor die producer, omdat hij populair is?

Ik zeg overigens niet dat dit allemaal per sé op G4H slaat, het gaat mij gewoon meer om het respect hebben voor een artiest, omdat hij populair is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2012 10:32 

Donateur

Rossieking schreef:
Donkey rollers treden ook echt heel af en toe op, denk dat dit ook het vette eraan blijft.

Gunz for Hire traden bijna elke week om met dezelfde nummers, jah dan is na een jaar de pret er af.

Dit dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 13:18 

Hardtraxx Addict

Ox_Ite schreef:
G1LL schreef:
Zag laatst een mooi filmpje van DHHD live geloof ik, dat is pas ECHT live wat die doen :) .

Jammer dat ze gestopt zijn, die sets klonken altijd heel vet :(

Dus omdat ie trommelstokken gebruikt i.p.v. zijn vingers is het meer live dan iemand die gewoon een MPC gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 14:06 

Hardtraxx Veteran

Weet je hoe veel Live-sets nog met zon MPC gedaan wordt? Precies, vrijwel niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 13:20 

Hardtraxx Addict

Facking dik hé! Jammer dat ik ze nooit live heb mogen aanschouwen. Vond hun HB anthem wel heel vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 18:41 

Artiest

Maar goed, laten we eerlijk zijn, als je mensen met drumsticks wilt zien slaan op een podium zit je in de verkeerde wereld.
Je kunt een Frontliner wel een liveset laten spelen waarbij je hem een synthesizer geeft, maar dan alsnog kan die alleen maar screeches of een melodie spelen en de meeste geluiden en elementen staan alsnog vast. Daarnaast zijn sommige melo's ook te gecompliceerd om als simpele producer te spelen op een 150 bpm niveau of hoger. Dus het is lastig binnen de elektronische muziek echt een liveset neer te zetten zoals Coldplay z'n nummers speelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 19:19 

Hardtraxx Addict

Dark Pact schreef:
Maar goed, laten we eerlijk zijn, als je mensen met drumsticks wilt zien slaan op een podium zit je in de verkeerde wereld.
Je kunt een Frontliner wel een liveset laten spelen waarbij je hem een synthesizer geeft, maar dan alsnog kan die alleen maar screeches of een melodie spelen en de meeste geluiden en elementen staan alsnog vast. Daarnaast zijn sommige melo's ook te gecompliceerd om als simpele producer te spelen op een 150 bpm niveau of hoger. Dus het is lastig binnen de elektronische muziek echt een liveset neer te zetten zoals Coldplay z'n nummers speelt.

Nou, voor mij voegt het wel veel toe als er een show'tje omheen gefabriceerd wordt. Dus als zo'n gozer met drumsticks staat te rammen op zo'n ding vind ik dat leuk en dat zijn dingen die, voor mij in ieder geval, wel entertainment toevoegen aan een act. Ik vind het leuk.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen