Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 8 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 11 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 3 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 3 days ago
Donateur
6372 posts member since 2008
last seen Nov 2014
TheDizZorder wrote:beetje invloed is niet erg, wanneer je wel de identiteit van Hardstyle aanhoudt
Nu is de vraag; zijn al die mainstream nummers waar nauwelijks bass en/of kick in zit, nog wel de hardstyle identiteit?

We zijn nu al even verder maar ik zie geen reactie, heb ik nou de juiste snaar geraakt? Haha realisatie, endlich! xd
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Mol wrote:
TheDizZorder wrote:beetje invloed is niet erg, wanneer je wel de identiteit van Hardstyle aanhoudt
Nu is de vraag; zijn al die mainstream nummers waar nauwelijks bass en/of kick in zit, nog wel de hardstyle identiteit?

We zijn nu al even verder maar ik zie geen reactie, heb ik nou de juiste snaar geraakt? Haha realisatie, endlich! xd
ik weet niet op welk blikje tin jij muziek luistert maar nauwelijks bass en/of kick?! Complete onzin. xd
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Skedoedelefloeps wrote:
Mol wrote:

ik weet niet op welk blikje tin jij muziek luistert maar nauwelijks bass en/of kick?! Complete onzin. xd
Lees de kleine lettertjes eens :P .
Hardtraxx Veteran
4939 posts member since 2009
last seen Oct 2014
Mol wrote:

Ja, je hebt gelijk, we zijn ver verwijderd van het orginele hardstyle "gevoel".

Maar er zijn nog altijd meer overeenkomsten met de Early, dan met andere genres. En ook het "gevoel" van nu spreekt me vrij goed aan. Dus deze identiteit aanhouden :D.

En ik was aan het trainen :whistle:
Hardtraxx Veteran
14128 posts member since 2008
last seen 3 hours ago
QonFuzion wrote:Wat je zegt over Hardstyle in het begin (Early Hardstyle) ben ik het niet mee eens. Ook in het begin was Hardstyle geen welgedefineerd genre. Er waren wel producers die experimenteerden met invloeden van andere genres. De Early Hardstyle is ontstaan uit de Hard Trance, Hardcore, Acid en UK Hard House van die tijd. Vooral in het begin was er veel onduidelijkheid over de scheidslijn. Er zijn heel veel tracks met invloeden uit andere genres. Een paar voorbeelden: The Hose - Rockmania (Hardstyle Rock Mix), Spirtual Project - Symphony No #9, Listen To Me Mama (DJ Scot Project Remix) -is volgens hemzelf gewoon Hard Trance-, Raine - Dominating (Jump invloeden zou ik zeggen), DJ Rob - Kick Assss. Zo kan je nog wel even doorgaan.
Dat.

Hardstyle is ontstaan uit andere genres, en er zitten nog steeds invloeden uit andere genres/stijlen bij, soms word er wat nieuws geprobeerd maar het blijft allemaal gewoon naar Hardstyle klinken, dat wel degelijk een genre is.
Hardtraxx Addict
1625 posts member since 2009
last seen Jun 2015
Veel Dj's zeggen in interviews dat ze ook buiten de hardstyle om, op een misschien wel (re?)creatieve, wijze muziek maken. Natuurlijk hebben de DJ's geen oogkleppen op en zijn ze alleen maar bezig met hardstyle, de wereld is veel groter.
Als Dj's andere muziek maken naast de hardstyle is de kans natuurlijk groot dat ze invloeden meebrengen vanuit andere muziek.
Zo kun je bijvoorbeeld bij 't nummer van Showtek ft. mcDV8 - Rockchild horen dat het geïnspireerd is op rockmuziek. Headhunterz - Woznotwoz is op een house nummer gebaseerd en ga zo maar door.
Zelf merk ik het niet zo (natuurlijk wel bij nummers) maar mijn pa heeft het bijvoorbeeld wel. Die hoort een nummer en dan hoort ie de melodie/vocals o.i.d en dan komt ie ineens met een liedje uit de jaren-70 aanzetten waar je ook kan horen dat het erop gebaseerd is. Beste voorbeeld hiervan is: The R3bels - Keep the Rythm (weet de afgeleide track even niet meer).
Ikzelf vind het geen slecht ding dat er andere invloeden zich mengen met de hardstyle, zo houd je de muziek denk ik toch op een zeker niveau wel verfrissend en vind het zelf niet storend.
Donateur
last seen Nov 2014
Wat noem je een nummer als BassBoom dan?
Hardtraxx Veteran
14128 posts member since 2008
last seen 3 hours ago
een duet
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Mol wrote:Wat noem je een nummer als BassBoom dan?
Wat denk je zelf?
Alleen omdat de bass niet zo boom gaat is het nog niet iets anders.
Donateur
last seen Nov 2014
Daar verschillen we van mening :P
D
Artiest
last seen Apr 2019
Bass Boom heeft een hele harde bass hoor, ik weet niet waar jullie naar luisteren, maar als je dat niet hoort/voelt is er iets goed mis xd
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Nu+reageton+rap ? -.-
Nee ik vind 't nummer wel geinig, alleen die vocalen moeten eruit gesloopt worden. Reversje ala Protect/Serve eronder en hoppaaa gas met die zooi :beer:
Artiest
348 posts member since 2010
Mol wrote: nummers waar nauwelijks bass en/of kick in zit
Wat vind jij voorbeelden hiervan dan?
Donateur
last seen Nov 2014
Mannonymous wrote:
Nu+reageton+rap ? -.-
Nee ik vind 't nummer wel geinig, alleen die vocalen moeten eruit gesloopt worden. Reversje ala Protect/Serve eronder en hoppaaa gas met die zooi :beer:
Daar zeg je ook precies wat ik denk :P

@korey; scrollen
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Skedoedelefloeps wrote:Bass Boom heeft een hele harde bass hoor, ik weet niet waar jullie naar luisteren, maar als je dat niet hoort/voelt is er iets goed mis xd
Wil je mij in de maling nemen?
Zit een uitermate slap bassje in als k hem hier zo thuis luister. Maar goed dat vind ik van Bass Mechanics ook, en die dreunt me een partij asociaal hard op een feest...
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
dawasiknie wrote:
Skedoedelefloeps wrote:Bass Boom heeft een hele harde bass hoor, ik weet niet waar jullie naar luisteren, maar als je dat niet hoort/voelt is er iets goed mis xd
Zit een uitermate slap bassje in als k hem hier zo thuis luister. Maar goed dat vind ik van Bass Mechanics ook, en die dreunt me een partij asociaal hard op een feest...
Bassboom dreunt volgens mij wel mooi door hoor.
Mol wrote:
Mannonymous wrote:
Nu+reageton+rap ? -.-
Daar zeg je ook precies wat ik denk :P

@korey; scrollen
Bassboom is de track die t is JUIST door de vocals. De eerste keer dat ik m hoorde vond ik m ook leip. En dat juist door de vocals.
D
Artiest
last seen Apr 2019
dawasiknie wrote:
Nou geen idee welk logitech setje jij luistert, maar bass boom zit echt een flinke dosis bass in kan ik je zeggen xd
Als mensen beweren dat dat niet zo is kunnen hun oren gewoon geen lage frequenties horen ofzo :P
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
marsiascout wrote:

Bassboom is de track die t is JUIST door de vocals. De eerste keer dat ik m hoorde vond ik m ook leip. En dat juist door de vocals.
Die vocalen vind ik een beetje 'wankztarrr' :whistle:
Donateur
last seen Nov 2014
Als je vindt dat Bassboom dreunt dan heb je volgens mij nog nooit platen gehoord die ouder zijn dan 2 jaar.
Luister eens naar My Style is Dutch, Kick it in your Face of pak gewoon willekeurig iets van Theracords.
Gooi je subwoofer open en trap je volume omhoog, luister daarna nog eens naar Bass'boom'..

Dan zie je waar m'n vraag op slaat. Hardstyle heeft verschillende vormen gehad en verandert natuurlijk.
Maar sinds het begin heeft Hardstyle altijd een lekkere bass gehad, nu dit (steeds vaker) niet zo is, stel ik vragen..
Artiest
348 posts member since 2010
Mol wrote:My Style is Dutch
Die is wel heerlijk ja. :thumbup:
T
Hardtraxxer
316 posts member since 2009
last seen Aug 2015
De invloeden van andere muziek stijlen is er vanaf het begin al geweest.
En dat zal altijd blijven.
Zolang het maar hardstyle blijft, en niet richting de 160BPM gaat.
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2014
The Q-Stylerzz wrote:De invloeden van andere muziek stijlen is er vanaf het begin al geweest.
En dat zal altijd blijven.
Zolang het maar hardstyle blijft, en niet richting de 160BPM gaat.
Dat vind ik ook inderdaad!

Veel mensen denken dat het "harder" is als het sneller gaat. Maar dat hoeft helemaal niet, ik ken veel hardstyle dat ruiger/rauwer/harder is dan (mainstream)hardcore, hoewel dat tempo een stuk hoger ligt.

Mooi voorbeeld, Titan & B-front, draaiden kneiter hard op Q-Dance prs. Fusion. Daarna kwam Kasparov, en die hardcore klonk daarna gewoon soft.

Ik zeg: harder oke, sneller nee. (mooie slogan :P)
Hardtraxx Veteran
7968 posts member since 2010
last seen Mar 2015
Ik denk dat B-Front en Titan op het einde van hun set ook wel tussen de 155 en 160 bpm zaten hoor.
Ook al was ik er zelf niet bij, dat zie je wel vaak gebeuren als de set erna een hardcore set is.
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2014
Nando wrote:Ik denk dat B-Front en Titan op het einde van hun set ook wel tussen de 155 en 160 bpm zaten hoor.
Ook al was ik er zelf niet bij, dat zie je wel vaak gebeuren als de set erna een hardcore set is.
Alleen magic (laatste track) werd echt merkbaar gepitcht. Voor de rest zullen ze idd wel op 155 hebben gezeten :).

Maar dan nog, die hardcore daarna was wel 165/170 volgens mij.
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
Rik wrote:
Nando wrote:Ik denk dat B-Front en Titan op het einde van hun set ook wel tussen de 155 en 160 bpm zaten hoor.
Alleen magic (laatste track) werd echt merkbaar gepitcht. Voor de rest zullen ze idd wel op 155 hebben gezeten :).

Maar dan nog, die hardcore daarna was wel 165/170 volgens mij.
155 is prima, helemaal voor de wat hardere tracks!