Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 20:22 

Donateur

TheDizZorder schreef:
beetje invloed is niet erg, wanneer je wel de identiteit van Hardstyle aanhoudt

Nu is de vraag; zijn al die mainstream nummers waar nauwelijks bass en/of kick in zit, nog wel de hardstyle identiteit?

We zijn nu al even verder maar ik zie geen reactie, heb ik nou de juiste snaar geraakt? Haha realisatie, endlich! xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 23:04 

Artiest

Mol schreef:
TheDizZorder schreef:

Nu is de vraag; zijn al die mainstream nummers waar nauwelijks bass en/of kick in zit, nog wel de hardstyle identiteit?

We zijn nu al even verder maar ik zie geen reactie, heb ik nou de juiste snaar geraakt? Haha realisatie, endlich! xd

ik weet niet op welk blikje tin jij muziek luistert maar nauwelijks bass en/of kick?! Complete onzin. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 23:25 

Hardtraxx Addict

Skedoedelefloeps schreef:
Mol schreef:
TheDizZorder schreef:

ik weet niet op welk blikje tin jij muziek luistert maar nauwelijks bass en/of kick?! Complete onzin. xd

Lees de kleine lettertjes eens :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 23:30 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
TheDizZorder schreef:

Ja, je hebt gelijk, we zijn ver verwijderd van het orginele hardstyle "gevoel".

Maar er zijn nog altijd meer overeenkomsten met de Early, dan met andere genres. En ook het "gevoel" van nu spreekt me vrij goed aan. Dus deze identiteit aanhouden :D.

En ik was aan het trainen :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 23:30 

Hardtraxx Veteran

QonFuzion schreef:
Wat je zegt over Hardstyle in het begin (Early Hardstyle) ben ik het niet mee eens. Ook in het begin was Hardstyle geen welgedefineerd genre. Er waren wel producers die experimenteerden met invloeden van andere genres. De Early Hardstyle is ontstaan uit de Hard Trance, Hardcore, Acid en UK Hard House van die tijd. Vooral in het begin was er veel onduidelijkheid over de scheidslijn. Er zijn heel veel tracks met invloeden uit andere genres. Een paar voorbeelden: The Hose - Rockmania (Hardstyle Rock Mix), Spirtual Project - Symphony No #9, Listen To Me Mama (DJ Scot Project Remix) -is volgens hemzelf gewoon Hard Trance-, Raine - Dominating (Jump invloeden zou ik zeggen), DJ Rob - Kick Assss. Zo kan je nog wel even doorgaan.

Dat.

Hardstyle is ontstaan uit andere genres, en er zitten nog steeds invloeden uit andere genres/stijlen bij, soms word er wat nieuws geprobeerd maar het blijft allemaal gewoon naar Hardstyle klinken, dat wel degelijk een genre is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 00:13 

Hardtraxx Addict

Veel Dj's zeggen in interviews dat ze ook buiten de hardstyle om, op een misschien wel (re?)creatieve, wijze muziek maken. Natuurlijk hebben de DJ's geen oogkleppen op en zijn ze alleen maar bezig met hardstyle, de wereld is veel groter.
Als Dj's andere muziek maken naast de hardstyle is de kans natuurlijk groot dat ze invloeden meebrengen vanuit andere muziek.
Zo kun je bijvoorbeeld bij 't nummer van Showtek ft. mcDV8 - Rockchild horen dat het geïnspireerd is op rockmuziek. Headhunterz - Woznotwoz is op een house nummer gebaseerd en ga zo maar door.
Zelf merk ik het niet zo (natuurlijk wel bij nummers) maar mijn pa heeft het bijvoorbeeld wel. Die hoort een nummer en dan hoort ie de melodie/vocals o.i.d en dan komt ie ineens met een liedje uit de jaren-70 aanzetten waar je ook kan horen dat het erop gebaseerd is. Beste voorbeeld hiervan is: The R3bels - Keep the Rythm (weet de afgeleide track even niet meer).
Ikzelf vind het geen slecht ding dat er andere invloeden zich mengen met de hardstyle, zo houd je de muziek denk ik toch op een zeker niveau wel verfrissend en vind het zelf niet storend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 15:29 

Donateur

Wat noem je een nummer als BassBoom dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 16:16 

Hardtraxx Veteran

een duet
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 16:21 

Donateur

Mol schreef:

Wat denk je zelf?
Alleen omdat de bass niet zo boom gaat is het nog niet iets anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 16:42 

Donateur

Daar verschillen we van mening :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 17:28 

Artiest

Bass Boom heeft een hele harde bass hoor, ik weet niet waar jullie naar luisteren, maar als je dat niet hoort/voelt is er iets goed mis xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 17:44 

Hardtraxx Elite

Mol schreef:

Nu+reageton+rap ? -.-
Nee ik vind 't nummer wel geinig, alleen die vocalen moeten eruit gesloopt worden. Reversje ala Protect/Serve eronder en hoppaaa gas met die zooi :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 17:54 

Artiest

Mol schreef:
nummers waar nauwelijks bass en/of kick in zit

Wat vind jij voorbeelden hiervan dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 17:57 

Donateur

Mannonymous schreef:
Mol schreef:

Nu+reageton+rap ? -.-
Nee ik vind 't nummer wel geinig, alleen die vocalen moeten eruit gesloopt worden. Reversje ala Protect/Serve eronder en hoppaaa gas met die zooi :beer:

Daar zeg je ook precies wat ik denk :P

@korey; scrollen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 18:46 

Donateur

Bass Boom heeft een hele harde bass hoor, ik weet niet waar jullie naar luisteren, maar als je dat niet hoort/voelt is er iets goed mis xd

Wil je mij in de maling nemen?
Zit een uitermate slap bassje in als k hem hier zo thuis luister. Maar goed dat vind ik van Bass Mechanics ook, en die dreunt me een partij asociaal hard op een feest...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 19:52 

Hardtraxx Addict

dawasiknie schreef:

Zit een uitermate slap bassje in als k hem hier zo thuis luister. Maar goed dat vind ik van Bass Mechanics ook, en die dreunt me een partij asociaal hard op een feest...

Bassboom dreunt volgens mij wel mooi door hoor.

Mol schreef:
Mannonymous schreef:
Mol schreef:

Nu+reageton+rap ? -.-

Daar zeg je ook precies wat ik denk :P

@korey; scrollen

Bassboom is de track die t is JUIST door de vocals. De eerste keer dat ik m hoorde vond ik m ook leip. En dat juist door de vocals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 20:26 

Artiest

dawasiknie schreef:

Nou geen idee welk logitech setje jij luistert, maar bass boom zit echt een flinke dosis bass in kan ik je zeggen xd
Als mensen beweren dat dat niet zo is kunnen hun oren gewoon geen lage frequenties horen ofzo :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 02:10 

Hardtraxx Elite

marsiascout schreef:

Bassboom is de track die t is JUIST door de vocals. De eerste keer dat ik m hoorde vond ik m ook leip. En dat juist door de vocals.

Die vocalen vind ik een beetje 'wankztarrr' :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 14:20 

Donateur

Als je vindt dat Bassboom dreunt dan heb je volgens mij nog nooit platen gehoord die ouder zijn dan 2 jaar.
Luister eens naar My Style is Dutch, Kick it in your Face of pak gewoon willekeurig iets van Theracords.
Gooi je subwoofer open en trap je volume omhoog, luister daarna nog eens naar Bass'boom'..

Dan zie je waar m'n vraag op slaat. Hardstyle heeft verschillende vormen gehad en verandert natuurlijk.
Maar sinds het begin heeft Hardstyle altijd een lekkere bass gehad, nu dit (steeds vaker) niet zo is, stel ik vragen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 15:03 

Artiest

Mol schreef:
My Style is Dutch

Die is wel heerlijk ja. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 15:28 

Hardtraxxer

De invloeden van andere muziek stijlen is er vanaf het begin al geweest.
En dat zal altijd blijven.
Zolang het maar hardstyle blijft, en niet richting de 160BPM gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 18:00 

Hardtraxx Veteran

The Q-Stylerzz schreef:
De invloeden van andere muziek stijlen is er vanaf het begin al geweest.
En dat zal altijd blijven.
Zolang het maar hardstyle blijft, en niet richting de 160BPM gaat.

Dat vind ik ook inderdaad!

Veel mensen denken dat het "harder" is als het sneller gaat. Maar dat hoeft helemaal niet, ik ken veel hardstyle dat ruiger/rauwer/harder is dan (mainstream)hardcore, hoewel dat tempo een stuk hoger ligt.

Mooi voorbeeld, Titan & B-front, draaiden kneiter hard op Q-Dance prs. Fusion. Daarna kwam Kasparov, en die hardcore klonk daarna gewoon soft.

Ik zeg: harder oke, sneller nee. (mooie slogan :P)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 19:03 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat B-Front en Titan op het einde van hun set ook wel tussen de 155 en 160 bpm zaten hoor.
Ook al was ik er zelf niet bij, dat zie je wel vaak gebeuren als de set erna een hardcore set is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 19:06 

Hardtraxx Veteran

Nando schreef:
Ik denk dat B-Front en Titan op het einde van hun set ook wel tussen de 155 en 160 bpm zaten hoor.
Ook al was ik er zelf niet bij, dat zie je wel vaak gebeuren als de set erna een hardcore set is.

Alleen magic (laatste track) werd echt merkbaar gepitcht. Voor de rest zullen ze idd wel op 155 hebben gezeten :).

Maar dan nog, die hardcore daarna was wel 165/170 volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2011 12:55 

Hardtraxx Veteran

Rik schreef:
Nando schreef:

Alleen magic (laatste track) werd echt merkbaar gepitcht. Voor de rest zullen ze idd wel op 155 hebben gezeten :).

Maar dan nog, die hardcore daarna was wel 165/170 volgens mij.

155 is prima, helemaal voor de wat hardere tracks!
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen