Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2008 15:49 

Donateur

De nieuwe hardstyle, wikipedia beschrijft het als volgt:

Citaat:
Vanaf ongeveer halverwege 2006 kwam de Nu-Hardstyle op, de nieuwe hardstyle. Dit is meer melodieuze hardstyle, met een harde kick (bijna tegen de hardcore aan). De verschillen tussen het oude en het nieuwe hardstyle zijn o.a.: geen reverse bassdrum meer in de climax, melodieuzere langere breaks,vocale samples die vaak macho klinken,en meer percussie: vroeger voornamelijk snares en claps, nu ook shakers, conga's, ride's.

Ikzelf ben een liefhebber van Zany, wat harder. De meeste ''nieuwe'' Hardstyle valt me toch wel wat tegen, want
de laatste tijd (zie defqon.1 bijv), vind ik nog wat zachter worden.

Vergeleken met Qlimax, vind ik de setjes van Defqon maar niks. Een setje wat duidelijk aangeeft waar ik van hou, is Zany vs. The Prophet @ Qlimax 2007.

Hoe vinden jullie de nieuwe hardstyle, wordt die hier door jullie positief ontvangen?

PS: Ookal kan ik de setjes van Technoboy, Brennan Heart, Headhunterz en DBSTF zeeer goed luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2008 22:47 

Hardtraxxer

Ik omschrijf de nieuwe hardstyle eigenlijk als een korte attack en lomp veel bass erna...
De reversed bass is idd de oude hardstyle... Alleen komt die de laatste tijd ook weer veel
terug in nieuwe tracks. Neem nou Oh My God van Technoboy en Sheila. Dus ik denk dat
hardstyle gewoon hardstyle is... Geen nieuwe benoeming... Of dan toch wel... Al dat
hokjes gedoe ook altijd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2008 23:26 

Hardtraxx Beheerder

Sja...vroeger was alles beter heh. Blijf je altijd houden.

Het ene nummer vind ik beter dan het andere. Hoeft van mij niet te vrolijk, maar vind het niet erg als ik het op een feest hoor. Ga even hard los ^^

Dat "Nu-Style" is gewoon een benaming voor de huidige hardstyle verzonnen door degene die hardstyle rond 2002-2005 hebben meegemaakt. Hardstyle = Hardstyle imho
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2008 13:45 

Donateur

Dat is waar.. Reversed Bass (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2008 20:39 

Hardtraxx Veteran

Soms vind ik het toch jammer dat ik de tijd van de Reverse bass niet meer heb mee gemaakt. Ben pas rond 2006 naar hardstyle gaan luistere. Ken de Nu-Hardstyle dus wel echt vanaf het begin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2008 10:13 

Hardtraxxer

Ben altijd al met de wat harde muziek stroming bezig geweest.
Kan dus wel klein beetje zeggen dat ik de hardstyle vanaf het begin heb meegemaakt en heb bewonderd.
Ik zou alleen niet kunnen zeggen welk nummer nu echt het aller aller aleereerste als hardstyle werd benoemd.
Het eerste nummer op Fusion misschien, Donkey Rollers - Motherf*ck? Die kwam in 2002 uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2008 21:24 

Aan het typen...

Jor-D schreef:
Hardstyle = Hardstyle imho

Tja alleen jammer dat die "Hard" tegenwoordig meer "Cheese" is.
Doe mij maar de oude DR basslines <3

Trouwens over macho vocals gesproken. Toen ik Abyss and Judge - Hardstyle Revolution hoorde voelde ik me net een of andere idioot:

http://lololyrics.com/lyrics/3366.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2008 21:44 

Hardtraxx Beheerder

Lyst schreef:
Jor-D schreef:
Hardstyle = Hardstyle imho

Tja alleen jammer dat die "Hard" tegenwoordig meer "Cheese" is.
Doe mij maar de oude DR basslines <3

Mwah mwah, vind het wel meevallen, dat Cheese is een beetje over denk ik, vind het al wel weer wat ruiger/harder worden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2008 00:52 

Hardtraxxer

Ikzelf luister hardstyle pas intensief sinds een jaar of twee, dus ik heb de 'oude' hardstyle niet zo intensief gevolgd zoals ik de 'nieuwe' hardstyle tegenwoordig volg.
Ik ken wel oudere hardstyle nummers, en ik moet eerlijk zijn dat ik de 'nieuwe' hardstyle vele malen beter vind dan de oudere omdat hij naar mijn mening een betere melodie bevat, een betere climax en een wat hardere bass.
Maar dat is slechts mijn persoonlijke smaak...en over smaak valt niet te twisten :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2008 20:47 

Hardtraxx Newbie

Eerste bericht hier maar toch gelijk een zeer interessant onderwerp vandaar deze post. Luister al voor langere tijd naar Hardstyle en mij viel het al op dat vooral met de opkost van nieuwe producers (DBSTF, Project One, Deepack, Josh en Wesz, Showtek etc) ene hele andere hardstyle te horen was dan destijds (Lady Dana, Pavo, The Prophet). The Matrixx heeft op 6 septemeber ook zo'n speciale avond Nieuwe Hardstyle dus benieuwd! Volgende week zaterdag is er ene aardige mix tussen "OLD" en "NEW" (bv PAVO en DJ Paul tegen Shotek en Josh en wesz)

Wat zouden jullie wellicht van een BAttle vinden tussen old en new?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2008 22:16 

Hardtraxx Veteran

Deepack zit al onderhand vanaf het begin in de hardstyle scene. :)
Wist trouwens helemaal niet dat DJ Paul Elstak (als het Elstak is) ook hardstyle draait. Hoop eigenlijk niet dat deze gast ook al serieus in de hardstyle scene mee gaat doen want dan krijgt hardstyle al helemaal de benaming "hardcore"

Verder zie ik zo'n old against the new niet echt zitten. Gewoon los gaan op de hardstyle van deze tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2008 12:16 

Donateur

Het zijn 2 verschillende stijlen imo, denk niet dat je in een battle ''old vs new'' een winnaar zou kunnen aanwijzen ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2008 08:50 

Hardtraxx Newbie

Dennis Aka Mash schreef:
Wist trouwens helemaal niet dat DJ Paul Elstak (als het Elstak is) ook hardstyle draait. Hoop eigenlijk niet dat deze gast ook al serieus in de hardstyle scene mee gaat doen want dan krijgt hardstyle al helemaal de benaming "hardcore"

Verder zie ik zo'n old against the new niet echt zitten. Gewoon los gaan op de hardstyle van deze tijd.

Klopt, maar de laaste tijd profileert Deepack zich meer en meer als "NEw" instead of "old" vandaar deze vergelijking. En Paul Elstak blijft gewoon hardcore draaien alleen merk wel dat hij, zeker aan het begin van zijn sets, vaak hardstyle platen draait en dan overgaat naar hardcore. Vandaar ook deze vergelijking.

Wat verwacht van iedereen van Decibel volgende week zaterdag?!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2008 13:42 

a-troxx schreef:
Ik zou alleen niet kunnen zeggen welk nummer nu echt het aller aller aleereerste als hardstyle werd benoemd.
Het eerste nummer op Fusion misschien, Donkey Rollers - Motherf*ck? Die kwam in 2002 uit.

Hardstyle was al voor die tijd in opkomst.

a-troxx schreef:
Alleen komt die de laatste tijd ook weer veel
terug in nieuwe tracks. Neem nou Oh My God van Technoboy en Sheila.

Dat is juist het grootste voorbeeld op het moment van de Party-Hardstyle.

Dit kan nooit een serieuze track zijn gezien de vocals.

Als dit de stijl gaat zijn voor de toekomst koop ik geen tickets meer voor de grote feesten. :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2008 17:41 

Hardtraxx Veteran

Oh My God heeft wel een lekkere beat vind ik, maar waarom die vocals...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2008 14:53 

Hardtraxxer

Opperhoofd schreef:
Dat is juist het grootste voorbeeld op het moment van de Party-Hardstyle.

Dit kan nooit een serieuze track zijn gezien de vocals.

Als dit de stijl gaat zijn voor de toekomst koop ik geen tickets meer voor de grote feesten. :sick:

't ging mij meer om die beat van dat nummer. Denk dat dat het ook wel gaat worden.
Alleen inderdaad die vocals... sja...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2008 12:42 

Hardtraxx Newbie

Dennis Aka Mash schreef:

Volgens mij probeert ie het al wel een aantal jaartjes om mee te draaien, en nu moet ik eerlijk zeggen dat het nog niet eens altijd tegenvalt.

Op Decibel 2008 was ie gewoon te vet !! Had wel vetter gevonden als ie de classic "Life's like a dance" had gedraaid :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2008 09:22 

Hardtraxx Newbie

luister soms de oude hardstyle zoals total confusion dat nummer luisterde ik toen ik 14 of jonger was :yes:
maar wat ik nu het fijnste vind tsja .. vind early hardstyle egt wel wat hebben maar zou toch voor nu-hardstyle.
maar tuneboy op q-base 2008 met zijn early hardstyle set2 :yay: onbeschijvelijk machtig :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2008 20:27 

Hardtraxx Veteran

Iemand het nummer Maniak Psyko van Francesco Zeta al gehoord? Dat vind ik dus een nummer wat totaal niet thuis hoort in de hardstyle scene! Dat is gewoon pure hardcore!

Ook ben ik bang dat we dit soort kwats alleen maar meer zullen tegen komen. En dan ben ik weg in de scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2008 19:54 

Hardtraxx Veteran

Dennis Aka Mash schreef:
Oh My God heeft wel een lekkere beat vind ik, maar waarom die vocals...

die vocals zijn vetjes :cool: !
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2008 13:59 

Hardtraxx Veteran

Haha ben nieuw hier en wou hier wel eens mijn mening over laten weten :)

Ik vind soms dat de vergelijking tussen de early-hardstyle en de nu-style een beetje te rooskleurig wordt gemaakt. Als sommige mensen over early-hardstyle een mening geven, geven ze een mening over alleen de goede platen uit die tijd. Terwijl als ze een mening geven over de nu-style graag even de slechtere platen er tussen uitpikken om hun mening te geven. Ik vind zelf dat er tussen de early-hardstyle heel veel rommel zit máár oh! wat zitten er ook een pareltjes tussen :loving: De nu-style, zitten ook hele goed nummers tussen die ik met veel plezier luister. Maarja ook tussen die nu-style zit veel rommel, bagger en cheesy songs :sick: Ben zelf ook geen fan van Josh&Wesz en Noisecontrollers enzo, doe mij maar Luna (minus is more (L)), Zatox, Activator en Tatanka... Waar ik al helemaal een hekel aan heb zijn die hardstyle nummers gemaakt zonder ook maar een beetje creativiteit, start FruityLoops op maak melodietje en zet er een kick onder, klaar! :sick:

het mooie van muziek is dat iedereen een mening er over kan hebben en die mening altijd juist is
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2008 20:27 

Hardtraxx Elite

Ik herinner maa nog goe
Den dag dak veut iejest house thore kreeg
Toen wistek et al, dees ist

Maanen tikker ging tege 100 int uur
Toen house enzoe nar 2unlimeted, thunderdoom en heppy hardkoor

Naa zenk volledig verkocht
Mokt mij ni uit of dat Tek is, Hardstyle, Hardcore of Jump
Noem mor oep

Ik verston da ni
Mense die gewoon meelope met alles wa den teevee, radio doe of zegt
Plus die bengels die ston te springe op elken hoek vant straat
En verdoeme ze vinnet nog geweldig ok

Soemige mense denke da welle gestoord zen
Misschien hemme ze wel gelaak
Misschien zen welle ok wel gestoord
Misschien is deze muziek wel gestoord
Mo wij zen me veul ze maat

Agge in dieje wereld zit dan lekt da heel simpel om dj te weurre
Mo vruuger , vruuger waarde nen debiel als ge pleutjes ston te draaie
Vruuger moeste een janet zen agge deejee wou weurre
Mo nei, iedereen wilt deejee weurre
Iedereen wilt dieje jannet zen van toen, ik weur do mottig van
Die gaste denke da ze op die manier gemakkelek van de grond kunne gaan
Rot toch oep gast

At ni echt veu de muziek is
KUST DAN MAAN KLOWETE!

xd

edit admin: zou je het voortaan even zo kunnen neerzetten dat ook de Nederlanders het begrijpen? Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2008 14:43 

Hardtraxxer

Markos schreef:
Ik herinner maa nog goe
Den dag dak veut iejest house thore kreeg
Toen wistek et al, dees ist

Maanen tikker ging tege 100 int uur
Toen house enzoe nar 2unlimeted, thunderdoom en heppy hardkoor

Naa zenk volledig verkocht
Mokt mij ni uit of dat Tek is, Hardstyle, Hardcore of Jump
Noem mor oep

Ik verston da ni