Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2020 22:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
De enige die je hier van de pot gerukt moet noemen is de instantie die al die maatregelen verzint, dat doen ze bij De Efteling echt niet voor hun plezier.


Dit is ook precies wat ik bedoelde met mijn eerste bericht.
Het zelfde geldt voor supermarkten die verplicht 1 of soms 2 FTE aan de deur moeten zetten met een poetsdoekje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2020 22:39 
 
Hardtraxx Veteran

Lol, 1 in de 1000 ritjes gaat dus meer fout voor schijnveiligheid :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 09:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om even op het reanimatie gedeelde terug te komen. Bekijk het ook even langs de andere kant; dat jij asymptoom besmet bent.

Mensen die een reanimatie nodig hebben, hebben vaak een onderliggende (hart)aandoening. Een hartaandoening is een grote bijkomende risicofactor aangezien het coronavirus niet enkel inspeelt op de longen maar ook in een kleine mate op het hart.

Misschien red jij die persoon ter plaatse wel maar door ook hem te besmetten sterft hij dan alsnog 1-2 weken later vanwege bovengenoemde. Als je het vanuit het financiële plaatje wilt bekijken zijn die extra weken ook weer extra belastend op het gezondheidssysteem en de nabestaanden indien er geen goede verzekering is. (nogmaals puur financieel bekeken) -- Ook is dit mogelijk een grond voor een rechtzaak (onnodig lijden ofzoiets). Ik ken er veel te weinig van dus ik ga er niet over uitwijden. Als iemand anders er verstand over heeft, dan hoor ik het graag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 10:14 
 
Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Wil je dan niet liever een direct overlijden proberen te voorkomen, met de kleine mogelijkheid dat er enkele besmettingen worden veroorzaakt?

Ik vind dat die slinger al veel te lang aan het doorslaan is.


Edit: Ik interpreteer die regel vooral om jezelf te beschermen tegen elektrocutie, brandgevaar, gevaarlijke verkeerssituatie,... En eventueel het voorkomen van bloedinfectie. Het krijgen van een coronavirus vind ik geen reden om niet adequaat te reanimeren zonder MOM-beademing.


Ben het hier mee eens. Ik ben geenszins een expert, maar ik zou het volslagen belachelijk vinden dat je bij reanimatie niet alle mogelijke middelen mag inzetten om iemand te redden. De kans dat één van beiden het coronavirus heeft en vervolgens een uitbraak veroorzaakt is -zeker met de huidige maatregelen- nihil. De kans dat de hulpbehoevende persoon overlijdt doordat er niet adequaat gehandeld kan worden lijkt mij daarentegen een stuk groter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jeetje mensen in dit topic zijn wel erg opzoek naar maatregelen die scheef zijn, waar komt dat gevoel vandaan? Ik snap ook dat deze tijd niet leuk is, maar we zijn nu ook maar aan het kalibreren naar de meest passende maatregelen. Als het allemaal minder streng was en er komt een tweede corona golf die harder aanslaat dan de vorige, dan zijn het dezelfde mensen die weer overheid de schuld geven dat het niet streng genoeg was. Wij kunnen tenminste naar buiten en binnenkort zelfs weer naar terrassen, bioscopen, musea etc onder strengere voorwaarden.

Sarabande schreef:
Terwijl de gemiddelde leeftijd waarop iemand in NL aan corona overlijdt hoger ligt dan de levensverwachting in NL. Think about that. .


Oke ik denk er over na. Hoe zit het met de hoeveelheid ziekenhuis opnames, mensen die in coma moesten, mensen met blijvende longschade, mensen met PTST na een flinke ziekenhuis opname, de hoeveelheid mensen die echt flink flink ziek zijn geweest en mensen die met andere ziektes of geplannde operaties niet door konden komen omdat IC's bezet worden door corona patiënten. Zijn het alleen de doden die er toe doen of maakt deze groep die ik noem niet uit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Wij kunnen tenminste naar buiten en binnenkort zelfs weer naar terrassen, bioscopen, musea etc onder strengere voorwaarden.

Zelfs hier ben ik nog steeds op tegen. Vooral waar je alcohol gaat nuttigen.
Het is al vaker gebleken dat wanneer er alcohol word genuttigd, regels minder nageleefd worden.

Ik vind de nieuwe maatregelen nog steeds te soepel als je naar de risico's en mens-gedrag kijkt.
Je ziet het nu ook op stranden en parken. Het is versoepeld en plots vind je heel Nederland weer op dit soort recreatieve plaatsen trots dat zij de enige zijn met dit grandioze idee om er een dagje uit te gaan.

Al helemaal bij pretparken e.d.
Iemand geïnfecteerd met covid-19 infecteert 3 andere mensen.

1=3 maken weer 4 geïnfecteerde x3 =12 + hunzelf =16 totaal enz.enz.
Heb liever dat men wat opgeeft en het in controle weet te houden dan het risico nemen dat er een tweede golf komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 11:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Sarabande schreef:
Terwijl de gemiddelde leeftijd waarop iemand in NL aan corona overlijdt hoger ligt dan de levensverwachting in NL. Think about that. .


Oke ik denk er over na. Hoe zit het met de hoeveelheid ziekenhuis opnames, mensen die in coma moesten, mensen met blijvende longschade, mensen met PTST na een flinke ziekenhuis opname, de hoeveelheid mensen die echt flink flink ziek zijn geweest en mensen die met andere ziektes of geplannde operaties niet door konden komen omdat IC's bezet worden door corona patiënten. Zijn het alleen de doden die er toe doen of maakt deze groep die ik noem niet uit?

Tuurlijk doet dat er wel toe, maar als je zoveel geeft om de gezondheid van je medemens, zullen we dan ook alcohol en tabak verbieden? De helft(!) van de rokers overlijdt aan de directe gevolgen van roken (meestal kanker). Mensen die zo ziek worden van corona dat ze op de IC belanden hebben vaak geen goede weerstand/gezondheid. Heel soms kunnen zij daar niks aan doen vanwege een genetische afwijking of aangeboren aandoening, maar de meeste mensen hebben gewoon hartstikke veel invloed op hun eigen gezondheid. Rook je? Dan zijn je longen per definitie niet gezond. Heb je overgewicht? Dan ben je niet gezond. Drink je meer dan 7 glazen alcohol per week? Ook dan ben je niet volledig gezond. Sommige mensen nemen hun eigen gezondheid niet eens serieus. Laatst ook weer, zag ik in het tuincentrum een vrouw op een scootmobiel met morbide obesitas en een zuurstoftank achterop. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, maar het haalt wel het bloed onder m'n nagels vandaan.

Nogmaals, ik ben niet tegen alle maatregelen die er genomen zijn. Zeker niet! Lees m'n post dan nog eens goed. Maar de willekeur en scheefheid van de maatregelen momenteel en de omstreden 1,5m regel en zinnen als "het nieuwe normaal" vind ik overdreven, omdat de groep die er uiteindelijk aan overlijdt ouder is dan de gemiddelde leeftijd waarop iemand in NL overlijdt. Tuurlijk is dat sneu en droevig, maar het is ook gewoon hoe het leven gaat.

Ik ben ook helemaal geen voorstander van alles weer open gooien in een keer, maar ik denk dat een heleboel dingen echt minder scheef moeten. Bijv. dat theaters straks 30 gasten mogen ontvangen. Het maakt nogal uit of je een megazaal hebt of een kleine plaatselijke schouwburg. Bovendien kan het voor zulke grote theaters helemaal niet eens uit om voor 30 man open te gaan. Men staat er te weinig bij stil dat de economische schade enorm gaat zijn. En dan kan je wel zeggen "gezondheid gaat voor de economie" maar waarom denk je dat onze levensverwachting zo hard gestegen is de afgelopen decennia? Vanwege een goede economie waardoor we geld hebben voor goede zorg en wetenschappelijk onderzoek naar behandelingen en medicatie. Economie en gezondheid zijn geen tegenpolen, ze gaan hand in hand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 11:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Jeetje mensen in dit topic zijn wel erg opzoek naar maatregelen die scheef zijn, waar komt dat gevoel vandaan? Ik snap ook dat deze tijd niet leuk is, maar we zijn nu ook maar aan het kalibreren naar de meest passende maatregelen. Als het allemaal minder streng was en er komt een tweede corona golf die harder aanslaat dan de vorige, dan zijn het dezelfde mensen die weer overheid de schuld geven dat het niet streng genoeg was.

Zeer verstandige (eerste twee) zinnen en daarna geef je eigenlijk zelf het antwoord al. Men is uit onkunde en onmacht op zoek naar een (gezamelijke) vijand en gezien op een virus boos worden vrij stom is heeft de overheid het gedaan. en Chinezem. Of 5G.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 11:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
makrooy schreef:
Jeetje mensen in dit topic zijn wel erg opzoek naar maatregelen die scheef zijn, waar komt dat gevoel vandaan? Ik snap ook dat deze tijd niet leuk is, maar we zijn nu ook maar aan het kalibreren naar de meest passende maatregelen. Als het allemaal minder streng was en er komt een tweede corona golf die harder aanslaat dan de vorige, dan zijn het dezelfde mensen die weer overheid de schuld geven dat het niet streng genoeg was.

Zeer verstandige (eerste twee) zinnen en daarna geef je eigenlijk zelf het antwoord al. Men is uit onkunde en onmacht op zoek naar een (gezamelijke) vijand en gezien op een virus boos worden vrij stom is heeft de overheid het gedaan. en Chinezem. Of 5G.

Lol, niet alle mensen die tegen sommige maatregelen zijn, zijn complotdenkers of anti-overheid of anti-5G. Kom op zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Mensen die zo ziek worden van corona dat ze op de IC belanden hebben vaak geen goede weerstand/gezondheid.

Of juist een goede. Het immuunsysteem reageert namelijk bij een deel van de besmette mensen te hard en daardoor worden ze zo ernstig ziek: https://www.umcutrecht.nl/nieuws/waarom ... bij-corona

Inmiddels weten we dat de mensen die doodziek van Corona worden een slechte gezondheid hebben, hart- of andere orgaanaandoeningen hebben, oud zijn of waar het immuunsysteem overdreven reageert (En er zullen vast andere redenen zijn die ik hier niet benoem). Bij het begin was al bekend dat er ook 'jonge' mensen met een prima gezondheid op de IC kwamen. Het is te makkelijk te roepen dat je alleen met een slechte gezondheid of aandoeningen er erg last van kan gaan krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 14:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Of juist een goede. Het immuunsysteem reageert namelijk bij een deel van de besmette mensen te hard en daardoor worden ze zo ernstig ziek: https://www.umcutrecht.nl/nieuws/waarom ... bij-corona.

"In een poging om het virus te bestrijden, raakt bij een deel van de patiënten het immuunsysteem ontregeld en wordt het hyperactief. Dit leidt tot een zogenaamde ‘immuunstorm’. Hierbij maakt het lichaam veel te veel immuunfactoren aan."

Een hyperactief immuunsysteem is niet per definitie een goed immuunsysteem. Mensen met een overactief immuunsysteem zijn ook gevoeliger voor auto-immuunziekten als reuma, type 1 diabetes en MS en ontstekingsziekten als jicht en de ziekte van Crohn.


patrickjeb schreef:
Het is te makkelijk te roepen dat je alleen met een slechte gezondheid of aandoeningen er erg last van kan gaan krijgen.

Dat zeg ik ook nergens. Er zullen altijd uitzonderingen zijn. Daarom zeg ik ook: de meeste maatregelen zijn nodig. Niet alles moet ineens zonder verdere restricties weer open. Maar op sommige vlakken slaan we door of zijn maatregelen/regels scheef/asymmetrisch. Nog een voorbeeld, in het OV moeten iedereen een mondkapje dragen, maar bij de kapper hoeft dat niet. Terwijl er zat onderzoeken zijn die bevestigen dat het dragen van mondkapjes (ook zonder filter) wel degelijk bijdragen aan het indammen van verspreiding. Maar wat doet Nederland, boetes uitdelen aan mensen die een mondkapje met een filter dragen. :huh: Lekkere prioriteiten wel.


patrickjeb schreef:
Bij het begin was al bekend dat er ook 'jonge' mensen met een prima gezondheid op de IC kwamen.

Overigens weet je nooit zeker of die mensen "prima gezond" waren. Valt een roker onder de groep "gezond" volgens die cijfers of volgens (familie van) die mensen zelf? Of iemand die elk weekend 20 glazen alcohol drinkt, maar wel regelmatig sport? Die wordt waarschijnlijk ook gewoon als gezond gezien. Ik weet dit niet natuurlijk, maar ik vermoed dat in de cijfers dit soort dingen niet worden meegenomen. Daarnaast denken veel mensen vaak "ik ben kerngezond", maar als je dan gaat kijken naar hun eet/drink- en levensstijl zijn ze meestal helemaal niet zo gezond als ze zelf denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 15:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmm, ik zie dat ik niet gezond ben. En dat mensen mij laten kapotgaan als ik gereanimeerd dien te worden. Wat een kutdag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 15:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Hmm, ik zie dat ik niet gezond ben. En dat mensen mij laten kapotgaan als ik gereanimeerd dien te worden. Wat een kutdag.

:aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 16:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
boetes uitdelen aan mensen die een mondkapje met een filter dragen.


Dit is toch allang weer tegengesproken, dat dit niet gaat gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 16:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Sarabande schreef:
boetes uitdelen aan mensen die een mondkapje met een filter dragen.


Dit is toch allang weer tegengesproken, dat dit niet gaat gebeuren.

Oké, gelukkig maar. Kan ik weer rustig slapen vannacht :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2020 11:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ben benieuwd vandaag.

Als ik zie wat voor belachelijke oplossingen er inmiddels zijn neergezet met cirkels in het park, hekken op het terras, pijlen en lijnen op de vloer met looproutes, doorzicht plastic schotten, een avondklok in Rotterdam.. ik wordt daar een beetje verdrietig van.

Inmiddels is het ook al weer 11 dagen na die verschrikkelijke drukke Hemelvaartsdag, toch blijven de cijfers maar dalen.
In het winkelcentrum wordt ik nu vuil aangekeken omdat ik plotseling aan de verkeerde kant van de lijn loop :x
Er is totaal geen ruimte meer voor nuance, dit zijn de regels en daar moet je je maar aan houden. Dat er in essentie nog maar een hele hele hele kleine kans op besmetting is doet niet ter zaken (en in de buitenlucht nagenoeg helemaal niet). 1,5 meter 1,5 meter 1,5 meter en alles daarbinnen is levensgevaarlijk.

Nu geloof ik er niet in dat een overheid bewust bepaalde keuzes maakt om controle over het volk te houden en expres een crisis veroorzaken. Maar er is wel voor een verkeerde koers gekozen waar ze nu niet meer op terug durven te komen, heb ik het idee.

Voor als je tijd over hebt is dit een interessant stuk: https://www.youtube.com/watch?v=H-2in_Z66F8&t=3s
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2020 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Ben benieuwd vandaag.

Als ik zie wat voor belachelijke oplossingen er inmiddels zijn neergezet met cirkels in het park, hekken op het terras, pijlen en lijnen op de vloer met looproutes, doorzicht plastic schotten, een avondklok in Rotterdam.. ik wordt daar een beetje verdrietig van.

Inmiddels is het ook al weer 11 dagen na die verschrikkelijke drukke Hemelvaartsdag, toch blijven de cijfers maar dalen.
In het winkelcentrum wordt ik nu vuil aangekeken omdat ik plotseling aan de verkeerde kant van de lijn loop :x
Er is totaal geen ruimte meer voor nuance, dit zijn de regels en daar moet je je maar aan houden. Dat er in essentie nog maar een hele hele hele kleine kans op besmetting is doet niet ter zaken (en in de buitenlucht nagenoeg helemaal niet). 1,5 meter 1,5 meter 1,5 meter en alles daarbinnen is levensgevaarlijk.

Nu geloof ik er niet in dat een overheid bewust bepaalde keuzes maakt om controle over het volk te houden en expres een crisis veroorzaken. Maar er is wel voor een verkeerde koers gekozen waar ze nu niet meer op terug durven te komen, heb ik het idee.

Voor als je tijd over hebt is dit een interessant stuk: https://www.youtube.com/watch?v=H-2in_Z66F8&t=3s


Ik snap je probleem niet. Het vergt gewoon meer discipline en begrip van je.
Zolang jij je aan de regels houdt en oplettend bent dan is er toch niets aan de hand?

Het vergt van iedereen opofferingen om het in bedwang te houden. Dat de cijfers nog steeds laag zijn betekend niet dat we het maar over de schutting moeten gooien toch? Dan is volhouden juist een goede oplossing om ook de ziekenhuizen nog even die extra rust te geven. De zorg heeft zoveel al gedaan voor ons, extra rust is het minst wat we kunnen doen voor ze en dat doe je met deze maatregelen.

Mensen die hier eigenwijs in zijn vind ik daarom ook echt gigantische egoïsten. zeg niet dat jij een van deze personen bent hoor maar dat is even hoe ik er over denk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2020 12:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk ook wel dat met de kennis van nu er 2 maanden geleden andere keuzes gemaakt hadden kunnen worden qua maatregelen. Maar de steunpakketten die er nu zijn, zijn wel gebaseerd op deze maatregelen. Ga je ineens alles omgooien, dan zorgt dat alleen maar voor nog meer onduidelijkheid en verwarring.

Ook versoepelen kan niet zomaar, dat moet je stap voor stap doen. En je kan de volgende stap eigenlijk pas verantwoord zetten als je de effecten van de vorige stap weet. Dus dat kost wel een paar weken steeds om de besmettingsgraad te monitoren tussen de stappen door.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2020 13:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Ben benieuwd vandaag.

Als ik zie wat voor belachelijke oplossingen er inmiddels zijn neergezet met cirkels in het park, hekken op het terras, pijlen en lijnen op de vloer met looproutes, doorzicht plastic schotten, een avondklok in Rotterdam.. ik wordt daar een beetje verdrietig van.

Inmiddels is het ook al weer 11 dagen na die verschrikkelijke drukke Hemelvaartsdag, toch blijven de cijfers maar dalen.
In het winkelcentrum wordt ik nu vuil aangekeken omdat ik plotseling aan de verkeerde kant van de lijn loop :x
Er is totaal geen ruimte meer voor nuance, dit zijn de regels en daar moet je je maar aan houden. Dat er in essentie nog maar een hele hele hele kleine kans op besmetting is doet niet ter zaken (en in de buitenlucht nagenoeg helemaal niet). 1,5 meter 1,5 meter 1,5 meter en alles daarbinnen is levensgevaarlijk.

Nu geloof ik er niet in dat een overheid bewust bepaalde keuzes maakt om controle over het volk te houden en expres een crisis veroorzaken. Maar er is wel voor een verkeerde koers gekozen waar ze nu niet meer op terug durven te komen, heb ik het idee.

Voor als je tijd over hebt is dit een interessant stuk: https://www.youtube.com/watch?v=H-2in_Z66F8&t=3s


Ik word juist heel vrolijk als ik zie hoe creatief mensen zijn in het vinden van 1.5m oplossingen. Dat toont veerkracht en aanpassingsvermogen. Mensen gaan er voor nu vanuit dat 1.5m afstand houden de beste maatregel is dus houden ze dat ook vast. Mocht het achteraf blijken dat het niet had uitgemaakt, ook prima toch? Better safe than sorry.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2020 14:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nee joh, gewoon niks doen en we klagen achteraf wel dat ze meer hadden moeten doen omdat er zo veel mensen dood zijn gegaan :lol:

Wat denk je nou echt dat beter is bij een onbekend virus. Het maar op je af laten komen en qua doden en zieken met alle gevolgen van dien en achteraf maar zeggen dat het beter kon als het mis gaat. Of van te voren je al preventief op te stellen en dan af te bouwen naar een passend niveau om zo in ieder geval doden en overbelasting van de IC te beperken.

De regels negeren, er tegenin gaan en anderen de schuld geven is puur egoïsme, meer niet. Je afvragen of de regels nu nog relevant zijn is best normaal, maar alles moet met onderzoek, beleid en inderdaad langzaam afbouwen om te zien wat de impact van de versoepeling van de regels is. Het kan realistisch gezien gewoon niet anders bij een nieuw virus, want als er dan toch iets mis gaat dan verandert iedereen ineens weer heel snel van standpunt.

Daar komt wel bij kijken dat sommige regels echt overdreven, scheef of nsb'er achtig zijn. Dingen als het studentenhuis is niet een huishouden, je nu wel met veel man thuis kan zitten op 1,5 meter maar met het zelfde aantal in een park met precies de zelfde regels weer niet. Je kan realistisch gezien niet altijd 1,5 meter afstand houden, niet binnen en niet buiten, en veel mensen overdrijven enorm.

Maar het is goed dat er langzaam wordt afgebouwd en dat houdt nou eenmaal in dat regels wat scheef kunnen zijn. Dit is iets compleet onbekends voor experts en niet-experts voor Nederland in deze generatie. Het is niet dat we hier experts hebben op het gebied van quarantaine omtrent dit specifieke nieuwe virus, al denken veel mensen dat wel te zijn. We hebben alleen de info die we hadden bij soortgelijke uitbraken met soortgelijke virussen en dat zijn er niet veel op deze schaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2020 19:12 
 
Hardtraxx Veteran

Ah, dus met 3 man niet de anderhalve meter aanhouden was de laatste tijd al genoeg voor een boete. Maar dit kan gewoon: https://nos.nl/l/2335843. Is goed joh xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2020 21:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dingen als het studentenhuis is niet een huishouden


Ik kreeg een mail van de uitbater van het pand waar ik woon dat we elkaar niet meer mochten opzoeken in de gemeenschappelijke ruimte, we moesten af spreken om om de beurt te koken zodat we niet tegelijkertijd in de keuken zouden zijn en elkaar op 1.5 meter moesten passeren in de gang Ik snap dat ze zich zo proberen in te dekken, maar het laat maar eens zien hoe ver bepaalde maatregelen van de handbare praktische realiteit afliggen. Pure paniekvoetbal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2020 22:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Ah, dus met 3 man niet de anderhalve meter aanhouden was de laatste tijd al genoeg voor een boete. Maar dit kan gewoon: https://nos.nl/l/2335843. Is goed joh xd

Sowieso heel zo'n protest joh. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Basshunterzz schreef:
Ah, dus met 3 man niet de anderhalve meter aanhouden was de laatste tijd al genoeg voor een boete. Maar dit kan gewoon: https://nos.nl/l/2335843. Is goed joh xd

Sowieso heel zo'n protest joh. :x

"institutioneel racistisch geweld tegen zwarte mensen een probleem is dat zich ook in Nederland en de rest van Europa voordoet".

En tegen bruine mensen en tegen witte mensen en tegen jonge mensen en tegen oude mensen en tegen sterke mensen en tegen zwakke mensen en tegen gelovigen en tegen ongelovigen en tegen harde werkers en tegen werklozen en tegen en tegen gele mensen en tegen belgen en tegen duitsers en tegen heftruckchauffeurs en tegen kantoormensen



edit: lama het was ook voor racisme in het algemeen. Niet specifiek geweld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Ah, dus met 3 man niet de anderhalve meter aanhouden was de laatste tijd al genoeg voor een boete. Maar dit kan gewoon: https://nos.nl/l/2335843. Is goed joh xd

Belachelijk inderdaad. En tevens niet de eerste keer dat Halsema niet optreedt om nationale wetgeving te handhaven. Dit zijn maatregelen opgelegd van bovenaf waaraan je je simpelweg hebt de houden. Je brengt gewoon de volksgezondheid in gevaar. Hoe ga je dit (wan)beleid overigens in godsnaam verantwoorden aan de sectoren die het de afgelopen weken ontzettend moeilijk hebben gehad vanwege de maatregelen (en nog steeds)? Om nog maar te zwijgen over het niet bezoeken van ouderen in verzorgingstehuizen vanwege diezelfde maatregelen.
Wat mij betreft mag Halsema direct uit ambt ontheven worden.
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic