Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende

Wat vind jij op dit moment de beste organisatie?
Q-Dance 31%  31%  [ 25 ]
B2S 52%  52%  [ 42 ]
Art of Dance 2%  2%  [ 2 ]
UDC 0%  0%  [ 0 ]
Bass Events 4%  4%  [ 3 ]
Matrixx 0%  0%  [ 0 ]
Stichting de Kloontjes 6%  6%  [ 5 ]
High Energy Events 0%  0%  [ 0 ]
Supersized 0%  0%  [ 0 ]
P-Productions 0%  0%  [ 0 ]
Een ander, namelijk... 5%  5%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 81
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 15:46 

Hardtraxx Veteran

Zoals jullie allemaal weten komt een feest niet van de grond zonder een organisatie die weet waar het mee bezig is. Zo heeft Q-Dance haar paradepaardjes Defqon en Qlimax, probeert B2S haar naam hoog te houden met pareltjes zoals Decibel en Hard Bass, is Bass Events de top van België, heeft Art of Dance kwaliteit gekoppeld aan een geweldige prijzenspiegel, is UDC meer alrouund geworden en zijn organisaties zoals Matrixx, High Energy Events & Kloontjes hard bezig om in de regio naam te werven.

Maar het gaat bij een organisatie niet alleen hoe je het feest neerzet en presenteerd. Het oog wil ook wat. Sommige organisaties zijn karig met de opzet van hun feest en zetten alleen een spectaculaire line-up neer in combinatie met heldig geluid. Anderen pakken het groots aan en zijn maanden van tevoren bezig om te bedenken hoe ze een zo spectaculair mogelijke stage kunnen neerzetten. Verder heb je organisaties die zich per feest op meerdere stijlen richten. Zo is niet alleen hardstyle en hardcore van de partij, maar ook steeds vaker house en dubstyle. Maar wat vindt de klant daar nou van? Is dit een positieve ontwikkeling of een negatieve ontwikkeling? Komt het de sfeer ten goede of worden de feesten hierdoor té toegankelijk?

Verder is social media ook een belangrijk punt wat aangeeft hoe populair een organisatie is. B2S en Q-Dance spelen hier heel goed op in door middel van wekelijkse updates en filmpjes. Aftermovies van feesten geven weer hoe een feest eruit ziet en trachten mensen een idee te geven hoe een feest eruit ziet. Ook via Twitter en Facebook wordt veel informatie vrijgegeven over de feesten. De meeste organisaties zijn ervan bewust dat deze social media de beste manier is om de aandacht te trekken en vandaar dat hier dan ook gretig gebruik van wordt gemaakt.

Maar wat zie jij nou in een organisatie, wat zijn voor jou de redenen om deze organisatie een dikke veer in de reet te steken? Wat mis je nog bij de huidige organisaties en wat kan er beter? Dat kun je hier kwijt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:06 

Donateur

Fijn topic! Het grootste probleem bij alle organisatoren is dat de line-ups erg vaak saai zijn.
Met uitzondering van grote festivals met 5+ area's.

Zelfs een feest als Thrillogy heeft een totaal verwachte line-up? Waarom nodigt bijv B-Front
niet even Southstylers uit? Of vragen ze aan de Showtek&DR of ze DonkeyTek komt doen?
Zo zijn er veel meer dingen te bedenken om met leuke line-ups te komen.
Bijvoorbeeld meerdere subgenres op een feest met 1 zaal? (Qore 3.0)?

Daarnaast moeten ze DJ's meer stimuleren (of DJ's neerzetten die) andere sets te draaien.
DJ's die outside the box denken. Bij iedere top DJ kan ik je minstens de helft van de set vertellen wat ie gaat draaien, en de andere helft is vaak zo standaard dat ik er niet eens op kwam..

Die saaie sets, dat nekt het voor mij vaak op de grootste feesten. Iets kleinere feestjes met verrassende artiesten,
zijn vaak ook de leukste feesten; neem bijvoorbeeld Hysteria Outdoor. Een handje vol liefhebbers,
maar een van de leukste die ik ook heb meegemaakt!

De poll heb ik beantwoord met; een ander, die outside the box durft te denken! Digital Attack Events (DAE)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:08 

Hardtraxx Veteran

Ik heb voor bass events gekozen. (vind ze wel allemaal dicht op elkaar liggen). Bass events mag wel een gevarieerderde (klopt dat?) line-up maken. Maar op hun organisatie heb ik zo goed als nog nooit iets aan te merken gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:23 

Hardtraxx Elite

Q-dance
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:24 

Hardtraxx Addict

Moeilijke keus.
Toch ga ik voor Back2School
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:25 

Bierkoning

Was lange tijd B2S, maar Q-Dance gaat het steeds beter doen in mijn ogen, ook respect voor het hele concept + line up van Qore ook al is het niks voor mij :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:28 

Donateur

Wat mij betreft niet. De line-ups van Bass Events zijn wel anders; maar dat komt omdat ze veel jump programmeren.
Maar daar zie ik ook steeds dezelfde namen voorbij komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:30 

Donateur

Q-dance, B2S en Art Of Dance staat mijlenver voor op de rest organisatorisch gezien. Daar hoef je je nooit over ook maar iets zorgen te maken.

Q heeft het de laatste jaren een beetje verziekt met bezuinigingen op decor, licht, line-ups etc. Art of Dance is qua line-up het meest voorspelbaar van allemaal.

B2S staat toch aardig voor op de rest qua line-ups en feestaanbod. Met name hun kleinere feestjes zijn geweldig en lekker gevarieerd.

B2S dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:34 

Hardtraxx Elite

Ik hoorde anders wel dat je op loudness niet eens ergens iets kon eten??? lijkt me toch wel een redelijk grote misser van b2s...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:37 

Aan het typen...

Geen idee, qua lineups ben ik wel fan van UDC, besteedt het meest van allemaal aandacht aan kleinere genres.
Het geluid op de Theracords stage op Ground Zero is ook het beste wat ik dit jaar gehoord heb, maar op de main was het weer bagger.
Het geluid op Decibel was bijna overal slecht, de lineup op papier wel goed, maar minder dan UDC. Aankleding en gewoon het feest als geheel is wel weer beter verzorgd bij B2S.
Bij Q-dance is het geluid ook niet altijd even goed, de lineups zijn vaak ontzettend standaard, maar Q-Dance blinkt wel weer uit in het neerzetten van een spektakel, dus aankleding lichtshows etc.

Heb ook een Free2Party feestje meegepakt, was t mooiste feestje van dit jaar, geluid was prima, aankleding redelijk, maar de rest eromheen was gewoon bagger.

Kortom ik heb niet echt een organisatie waarvan ik zeg, die heeft het allemaal goed voor elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:39 

Donateur

De mooiste feestjes zijn met goede DJ's, goed geluid en echte liefhebbers.

@Daan; qua b2s en kleine feestjes heb je helemaal gelijk! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 16:43 

Bierkoning

De kleine feestjes van b2s zijn idd erg vet, maar omdat Q die eigenlijk niet echt heeft kun je het niet vergelijken, volgens mij zijn de kleinste feestjes van Q in de HMH en daar zijn nog steeds 5500 man aanwezig, en dat is ook nog eens de mooiste locatie van Nederland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 17:36 

Hardtraxx Veteran

Vóór dit jaar vond ik dat B2S met kop en schouders boven iedereen uitstak. Helaas is dat niet meer zo. B2S heeft aan kwaliteit ingeleverd en feesten als Hard Bass en Decibel zijn niet meer zoals het geweest is. Q-Dance heeft daarentegen met Defqon & XQ bewezen dat het de lijn naar boven weer heeft ingezet. En met Dominator en The Qontinent heeft Q-Dance bewezen uitermate goed te kunnen samenwerken met andere organisaties.

Art of Dance en UDC hebben het dit jaar een beetje laten afweten, terwijl Bass Events hartstikke goed bezig is. Reverze was een schot in de roos.

Maar mede dankzij de geweldige come-back van Q-Dance zie ik de toekomst rooskleurig in voor deze organisatie. Het lijkt zo te gaan dat B2S bezig is om dezelfde fout te maken die Q-Dance een paar jaar geleden begon: té commercieel gaan denken. Q-Dance daarentegen begint steeds meer aan de klant te denken. Het heeft voor iedereen wat. Denk hierbij aan de blue en purple area op Defqon. Of nog beter: het nieuwe feest Qore 3.0. Dit is niet mainstream gericht, iets waar B2S wél naartoe gaat. Maar goed, omdat Q-Dance een andere richting op gaat, kan het me niet zoveel schelen wat B2S doet. Beiden leveren kwalitatief nog steeds uitstekende feesten. Maar Q-Dance heeft op dit moment mijn voorkeur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 17:39 

Hardtraxx Elite

ohja b2s is commercieel maar ze zetten wel een concept als loudness en remember neer. ja tuurlijk joh :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 17:39 

Hardtraxx Veteran

Q-Dance of B2S. Moet nog even kijken. Ik vind het idee van de kleinschaligere dingen van B2S heel vet, maar Q-Dance lijkt het qua organisatie net te winnen van B2S. Daarentegen vind ik de lichten van B2S verzorgder, met uitzondering op Qlimax.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 17:41 

Bierkoning

RobertV schreef:
ohja b2s is commercieel maar ze zetten wel een concept als loudness en remember neer. ja tuurlijk joh :lol:

Er is nogal een verschil tussen de maassilo volkrijgen met namen als B-Front, Ran-D, Zatox noem maar op, en de HMH volkrijgen met Industrial Hardcore artiesten
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 17:49 

Aan het typen...

Chukkels schreef:
Maar mede dankzij de geweldige come-back van Q-Dance zie ik de toekomst rooskleurig in voor deze organisatie. Het lijkt zo te gaan dat B2S bezig is om dezelfde fout te maken die Q-Dance een paar jaar geleden begon: té commercieel gaan denken. Q-Dance daarentegen begint steeds meer aan de klant te denken. Het heeft voor iedereen wat. Denk hierbij aan de blue en purple area op Defqon. Of nog beter: het nieuwe feest Qore 3.0. Dit is niet mainstream gericht, iets waar B2S wél naartoe gaat. Maar goed, omdat Q-Dance een andere richting op gaat, kan het me niet zoveel schelen wat B2S doet. Beiden leveren kwalitatief nog steeds uitstekende feesten. Maar Q-Dance heeft op dit moment mijn voorkeur.

Blue is niet veel anders dan de Loudness op Decibel, als je de dubbele artiesten weghaalt op die stage houdt je bij Defqon vrijwel alleen maar mainstream artiesten over, terwijl je op Decibel artiesten als Geck-o, Sasha F en Chris One overhoud. Chris One die gewoon tussen de talentjes staat op defqon overigens. Defqon heeft de purple stage, Decibel heeft een Remember stage. Dus dat scheelt elkaar niets op dat gebied. Ik vind de lineup van Decibel dit jaar in ieder geval wel gevarieerder dan die van Defqon. Defqon had twee hele en twee halve mainstream area's, dat vind ik toch wel een beetje teveel van het goede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 17:57 

Hardtraxx Veteran

Ben bij zowel Q als B2S nog nooit op een feest geweest, dus ga niet stemmen. Ik vind overigens dat Defqon toch een wel een Early Hardstyle area mist, net zo goed als Decibel dan weer een Hardtrance area mist..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 17:59 

Hardtraxx Crew

B2s. Goede concepten, richt zich toch redelijk veel op verschillende muziekstijlen en feesten zijn altijd tot in de puntjes georganiseerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 18:26 

Hardtraxx Veteran

B2s, deze heeft mijn stem gekregen door het leveren van concepten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 19:12 

Hardtraxx Veteran

Had Cyndium toegevoegd :P
Maar heb op b2s gestemd.... maar Q-dance zit heel dichtbij :D (HMH)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 19:26 

Hardtraxx Veteran

Doe mij maar B2S qua line-ups & stages en Q qua organisatie. UDC ziet er qua line-up altijd vet uit (GZ/DV) alleen ben er nog nooit geweest dus kan er verder niet over oordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 19:59 

Hardtraxx Veteran

Dan toch B2S vanwege de meestal wat originelere namen in de line-ups. Over het algemeen vind ik wel dat Q-dance de feestjes op zich wat beter regelt, zoals met het geluid, de decors etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 20:13 

Hmmm...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 22:37 

Hardtraxx Elite

Nando schreef:
Dan toch B2S vanwege de meestal wat originelere namen in de line-ups. Over het algemeen vind ik wel dat Q-dance de feestjes op zich wat beter regelt, zoals met het geluid, de decors etc.

Ben het met deze mening wel grotendeels eens :thumbup:
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen