Ik vind Ruffian de beste MC, voor wat betreft uitspraak, de dingen die hij zegt en de timing(op feesten dan), ik vind zijn bijnaam The Crowdcontroller echt terecht, want hij is de enige MC die dat ECHT onder de knie heeft. Voor de livesetjes voor thuis praat ie inderdaad precies op het verkeerde moment, maar de meeste feesten waar Ruffian staat(stond) zijn in zulke kutkwaliteit uitgezonden(Q-feesten) dat ze toch niet het luisteren waard zijn, en anders is er nog het fenomeen Jeff-e. Toen ik over het incident met Ruffian hoorde en hoorde dat ie niet meer op mainstages van Q zou staan vond ik dat jammer. Een Qlimax zonder Ruffian is geen echte Qlimax voor mij. En nu blijkt dat DV8 ook lang niet kan tippen aan een optreden van Ruffian op Defqon hoop ik gewoon Ruffian te mogen zien op Qlimax en niet DV8 of een andere mc... hulde voor deze gast
DV8, heeft uiteraard een goede uitspraak, wel origineel, maar wat mij zo ontzettend aan die vent irriteerd is dat zijn vocabulair tijdens het MC-en zo verdomd klein is... hij zegt ALTIJD hetzelfde, en dat komt me zo langzamerhand echt de strot uit. Ik had gehoopt dat nu ie op Defqon1 Main stond dat toch wel zou aanpassen, maar niet dus. Daarbij zweept ie het publiek lang niet zo op als andere mc's. Voor onder tracks een geweldige stem, voor op feesten... nee dankje
Da Syndrome, met hem is het altijd 1 groot feest. Lult niet te veel, en dat is natuurlijk ook niet verkeerd, kan met zijn enorme energie het publiek tot enorme hoogte brengen... een en al lof en respect voor deze gozer. Alleen technisch niet de beste, maar dat maakt hem zeker geen slechte MC.
Villain is ook een goede MC, maar vind hem niet zo heel bijzonder. Hij maakt er wel altijd een feest van, heeft niks irritants, maar is niet zo energiek als Da Syndrome en zo origineel als Ruffian. Toch kan ik hem als MC zeer goed waarderen.