Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 14:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alchemist is mijn nieuwe hardstyle act, waarbij ik focus op het creëren van mijn eigen interpretaties van LIVE sets; sets vol met mashups, edits, knipjes en vlot mixwerk. Iets waar ik onderhand al 8 jaar ervaring mee heb.

Iedere week ga ik een dergelijke set posten en in dit topic zal ik een overzicht gaan bijhouden. Ook ga ik hier soms wat dieper in op een set en zal ik om wat feedback/input vragen. Verder kan je hier ook altijd terecht met eventuele verzoekjes, vragen en opmerkingen.

Socials:
https://soundcloud.com/alchemisthardstyle
https://www.instagram.com/alchemist.hardstyle/

Contests
Elektrum 2023
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 14:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De afgelopen maanden ben ik druk doende geweest met mijn grootste muziekproject tot dusver: Elements Of Hardstyle. Ik heb mijn eigen droom line up samengesteld en heb deze setjes in een live act format uitgewerkt, welke ik over de komende 16 weken ga posten. De line up heb ik onderverdeeld aan de hand van de 4 elementen, waarbij ieder element een bepaalde sound vertegenwoordigt.

Elements of Water
Atmozfears x Audiotricz x Bass Modulators (2013-2019 set)
Cyber x Wasted Penguinz
Demi Kanon x Sound Rush
Jay Reeve x Primeshock x Refuzion


Elements of Air
Atmozfears
D-Block & S-te-Fan
Devin Wild x Sub Zero Project
Myst


Elements of Earth
B-Front x Frequencerz
Crypsis (Classics)
Phuture Noize
Radical Redemption (2012-2017 Set)


Elements of Fire
D-Sturb x Rebelion x Warface
Delete
The Gang (Rooler x Sickmode)
Malice x Rooler x Rebelion (Classics)


Er zijn al honderden uren in Alchemist gaan zitten, dit project is al vrijwel afgerond en ook voor volgend jaar staat het nodige klaar. Al met al ben ik heel benieuwd wat jullie ervan gaan vinden.

Morgen zal ik de eerste set posten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 14:33 
 
Hardtraxxer

Vet idee!
Kom maar op, en succes :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 14:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klinkt goed! Ben benieuwd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben hier heel benieuwd naar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 15:32 
 
Hardtraxxer

Pohh heel vet concept man! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Succes boss! Zit veel voorbereiding in, benieuwd naar al je mixjes :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 17:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks iedereen! Ik hoop dat ik jullie van veel leuk luistervoer kan gaan voorzien :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 18:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Water, aarde, vuur, lucht lang geleden leefde de vier naties in vrede samen, maar alles veranderde toen de vuurnatie aanviel. Alleen de avatar, de meester van alle vier de elementen kon ze stoppen maar toen de wereld hem het meest nodig had verdween hij…

Maar, is goed man. Kijk er naar uit, zit altijd wel dik in elkaar al soms net wat te druk. Ik ben toch wel benieuwd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 18:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Albatrots schreef:
sets vol met mashups, edits, knipjes en vlot mixwerk. Iets waar ik onderhand al 8 jaar ervaring mee heb.


Dit heb ik dus al-ge-mist

Benieuwd met wat je gaat komen morgen en in de toekomst
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 18:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Water, aarde, vuur, lucht lang geleden leefde de vier naties in vrede samen, maar alles veranderde toen de vuurnatie aanviel. Alleen de avatar, de meester van alle vier de elementen kon ze stoppen maar toen de wereld hem het meest nodig had verdween hij…

Shit ik had de act beter Avatar kunnen noemen ipv Alchemist :lol:

Nuracore schreef:
Maar, is goed man. Kijk er naar uit, zit altijd wel dik in elkaar al soms net wat te druk. Ik ben toch wel benieuwd!

Als ik mijn oude setjes terugluister ben ik het idd eens dat het vaker vrij rommelig was. We zijn weer een paar jaar verder en het is wel een verbeterpunt wat ik heb meegenomen. Het zal in general een stuk cleaner zijn, al begrijp ik het goed dat dit soort sets evengoed niet voor iedereen zijn weggelegd.

Martin Waus schreef:
Dit heb ik dus al-ge-mist

(L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 19:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben juist dol op megamix achtige sets. Probleem met de hedendaagse track is gewoon dat ze veel voller zijn en dat het dus lastiger is te filteren wat je nou echt wilt laten horen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2023 21:04 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Wat een super vet concept! Wat een werk ook xd
Heel benieuwd naar :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 07:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hou van dit soort ideeën. Gaat ook pittig wat tijd in zitten. Ben benieuwd iig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 08:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dit ziet er vet uit, ben er heel erg benieuwd naar :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 11:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Erg benieuwd naar dit concept!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 11:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook heel benieuwd naar dit, vooral het eerste gedeelte.

Misschien nog een tip voor volgende keer, kies wat uniekere combinaties. Solo sets van onderstaande artiesten zijn er vaak al, en misschien zou een combinatie Myst x Phuture Noize, of een Atmozfears x D-Block & S-te-Fan wat leukere sets/tracklists worden dan solo. Cyber x Wasted Penguinz lijkt me bijvoorbeeld top!

Maar misschien praat ik voor m'n beurt en verrassen deze solo sets me wel.

Albatrots schreef:
Atmozfears
D-Block & S-te-Fan
Myst

Phuture Noize

Delete
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 13:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks voor de reacties iedereen!!

Maximize schreef:
Misschien nog een tip voor volgende keer, kies wat uniekere combinaties. Solo sets van onderstaande artiesten zijn er vaak al, en misschien zou een combinatie Myst x Phuture Noize, of een Atmozfears x D-Block & S-te-Fan wat leukere sets/tracklists worden dan solo. Cyber x Wasted Penguinz lijkt me bijvoorbeeld top!


Goede tip, al loop je dan wel tegen uitdagingen aan. Mee eens dat de tracklist er leuker uit zal zien, alleen de stijlen moet wel goed matchen. Ik heb bijvoorbeeld een Myst x Phuture Noize set proberen te maken, alleen pakt het binnen een LIVE act/mega mix concept minder lekker uit. Daarvoor liggen de stijlen toch te ver uit elkaar, om daar een mooi samenhangend geheel van te maken. Evengoed zal ik wel blijven zoeken naar toffe combinaties voor in de toekomst. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Genoeg geluld, online die eerste set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 13:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Klinkt goed! Ben benieuwd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 15:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De eerste set staat online: D-Block & S-te-Fan

Voor mij een speciale set. In 2011-2012 was het hun muziek waardoor ik van hardstyle ben gaan houden. De laatste jaren verloor ik alleen steeds meer mijn binding met de muziek, door de richting die het op aan het gaan is. Door hun LIVE set op Reverze, waar ze ook mashups draaiden, raakte ik echter toch gemotiveerd om er weer wat mee te gaan doen. Deze set heb ik in maart gemaakt en sindsdien ben ik weer helemaal hooked. Ook in 2023 was het hun muziek, waardoor ik weer van hardstyle ben gaan houden. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 16:16 
 
Hardtraxx Veteran

Ik ga altijd super goed op dit soort megamixjes. Voor het hardlopen is dat echt top ipv een setje, want nu heb je constant een piek! Top dit! Naait er ook maar direct millennium hardcore tegenaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2023 18:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hij gaat aan Bram A. Ben benieuwd!

Edit: erg vet, kan hier wel van genieten. Petje af voor het werk wat je hierin hebt gestopt. Op naar je volgende mix :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2023 08:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Voor het hardlopen is dat echt top ipv een setje, want nu heb je constant een piek!.

Wat luister je tijdens het hardlopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2023 14:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks!!

Pipa schreef:
Naait er ook maar direct millennium hardcore tegenaan.

Nog nooit een hardcore setje gemaakt dus ben benieuwd hoe dit uitpakt. Ga hier in de toekomst zeker ns naar kijken.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen