Hardtraxxer
630 posts member since 2015
last seen Feb 2025
Alchemist is mijn nieuwe hardstyle act, waarbij ik focus op het creëren van mijn eigen interpretaties van LIVE sets; sets vol met mashups, edits, knipjes en vlot mixwerk. Iets waar ik onderhand al 8 jaar ervaring mee heb.

Iedere week ga ik een dergelijke set posten en in dit topic zal ik een overzicht gaan bijhouden. Ook ga ik hier soms wat dieper in op een set en zal ik om wat feedback/input vragen. Verder kan je hier ook altijd terecht met eventuele verzoekjes, vragen en opmerkingen.

Socials:
https://soundcloud.com/alchemisthardstyle
https://www.instagram.com/alchemist.hardstyle/

Contests
Elektrum 2023
Last edited by Albatrots on 15 Sep 2023 16:10, edited 1 time in total.
Hardtraxxer
last seen Feb 2025
De afgelopen maanden ben ik druk doende geweest met mijn grootste muziekproject tot dusver: Elements Of Hardstyle. Ik heb mijn eigen droom line up samengesteld en heb deze setjes in een live act format uitgewerkt, welke ik over de komende 16 weken ga posten. De line up heb ik onderverdeeld aan de hand van de 4 elementen, waarbij ieder element een bepaalde sound vertegenwoordigt.

Elements of Water
Atmozfears x Audiotricz x Bass Modulators (2013-2019 set)
Cyber x Wasted Penguinz
Demi Kanon x Sound Rush
Jay Reeve x Primeshock x Refuzion

Elements of Air
Atmozfears
D-Block & S-te-Fan
Devin Wild x Sub Zero Project
Myst

Elements of Earth
B-Front x Frequencerz
Crypsis (Classics)
Phuture Noize
Radical Redemption (2012-2017 Set)

Elements of Fire
D-Sturb x Rebelion x Warface
Delete
The Gang (Rooler x Sickmode)
Malice x Rooler x Rebelion (Classics)

Er zijn al honderden uren in Alchemist gaan zitten, dit project is al vrijwel afgerond en ook voor volgend jaar staat het nodige klaar. Al met al ben ik heel benieuwd wat jullie ervan gaan vinden.

Morgen zal ik de eerste set posten.
Last edited by Albatrots on 28 Dec 2023 14:03, edited 16 times in total.
Hardtraxx Addict
1381 posts member since 2022
last seen 2 days ago
Vet idee!
Kom maar op, en succes :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
3814 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Klinkt goed! Ben benieuwd :D
Hardtraxx Veteran
5200 posts member since 2009
last seen 11 days ago
Ben hier heel benieuwd naar!
B
Hardtraxxer
249 posts member since 2022
last seen Sep 2025
Pohh heel vet concept man! :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 5 hours ago
Succes boss! Zit veel voorbereiding in, benieuwd naar al je mixjes :)
Hardtraxxer
last seen Feb 2025
Thanks iedereen! Ik hoop dat ik jullie van veel leuk luistervoer kan gaan voorzien :D
Hardtraxx Veteran
14318 posts member since 2011
last seen 5 hours ago
Water, aarde, vuur, lucht lang geleden leefde de vier naties in vrede samen, maar alles veranderde toen de vuurnatie aanviel. Alleen de avatar, de meester van alle vier de elementen kon ze stoppen maar toen de wereld hem het meest nodig had verdween hij…

Maar, is goed man. Kijk er naar uit, zit altijd wel dik in elkaar al soms net wat te druk. Ik ben toch wel benieuwd!
Hardtraxx Veteran
4259 posts member since 2019
last seen Jun 2025
Albatrots wrote:sets vol met mashups, edits, knipjes en vlot mixwerk. Iets waar ik onderhand al 8 jaar ervaring mee heb.
Dit heb ik dus al-ge-mist

Benieuwd met wat je gaat komen morgen en in de toekomst
Hardtraxxer
last seen Feb 2025
Nuracore wrote:Water, aarde, vuur, lucht lang geleden leefde de vier naties in vrede samen, maar alles veranderde toen de vuurnatie aanviel. Alleen de avatar, de meester van alle vier de elementen kon ze stoppen maar toen de wereld hem het meest nodig had verdween hij…
Shit ik had de act beter Avatar kunnen noemen ipv Alchemist :lol:
Nuracore wrote:Maar, is goed man. Kijk er naar uit, zit altijd wel dik in elkaar al soms net wat te druk. Ik ben toch wel benieuwd!
Als ik mijn oude setjes terugluister ben ik het idd eens dat het vaker vrij rommelig was. We zijn weer een paar jaar verder en het is wel een verbeterpunt wat ik heb meegenomen. Het zal in general een stuk cleaner zijn, al begrijp ik het goed dat dit soort sets evengoed niet voor iedereen zijn weggelegd.
Martin Waus wrote:Dit heb ik dus al-ge-mist
(L)
Hardtraxx Veteran
14318 posts member since 2011
last seen 5 hours ago
Ik ben juist dol op megamix achtige sets. Probleem met de hedendaagse track is gewoon dat ze veel voller zijn en dat het dus lastiger is te filteren wat je nou echt wilt laten horen :P
9 posts member since 2022
last seen Feb 2026
Wat een super vet concept! Wat een werk ook xd
Heel benieuwd naar :thumbup:
Hardtraxx Veteran
8655 posts member since 2013
last seen 1 day ago
Ik hou van dit soort ideeën. Gaat ook pittig wat tijd in zitten. Ben benieuwd iig!
Hardtraxx Addict
1777 posts member since 2008
last seen 1 day ago
Dit ziet er vet uit, ben er heel erg benieuwd naar :thumbsup:
Hardtraxxer
939 posts member since 2018
last seen 11 days ago
Erg benieuwd naar dit concept!
Hardtraxx Veteran
6219 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Ook heel benieuwd naar dit, vooral het eerste gedeelte.

Misschien nog een tip voor volgende keer, kies wat uniekere combinaties. Solo sets van onderstaande artiesten zijn er vaak al, en misschien zou een combinatie Myst x Phuture Noize, of een Atmozfears x D-Block & S-te-Fan wat leukere sets/tracklists worden dan solo. Cyber x Wasted Penguinz lijkt me bijvoorbeeld top!

Maar misschien praat ik voor m'n beurt en verrassen deze solo sets me wel.
Albatrots wrote: Atmozfears
D-Block & S-te-Fan
Myst

Phuture Noize

Delete
Hardtraxxer
last seen Feb 2025
Thanks voor de reacties iedereen!!
Maximize wrote:Misschien nog een tip voor volgende keer, kies wat uniekere combinaties. Solo sets van onderstaande artiesten zijn er vaak al, en misschien zou een combinatie Myst x Phuture Noize, of een Atmozfears x D-Block & S-te-Fan wat leukere sets/tracklists worden dan solo. Cyber x Wasted Penguinz lijkt me bijvoorbeeld top!
Goede tip, al loop je dan wel tegen uitdagingen aan. Mee eens dat de tracklist er leuker uit zal zien, alleen de stijlen moet wel goed matchen. Ik heb bijvoorbeeld een Myst x Phuture Noize set proberen te maken, alleen pakt het binnen een LIVE act/mega mix concept minder lekker uit. Daarvoor liggen de stijlen toch te ver uit elkaar, om daar een mooi samenhangend geheel van te maken. Evengoed zal ik wel blijven zoeken naar toffe combinaties voor in de toekomst. :D
Hardtraxx Veteran
last seen 11 days ago
Genoeg geluld, online die eerste set.
Hardtraxx Elite
2632 posts member since 2016
last seen 22 days ago
Justinhafc wrote:Klinkt goed! Ben benieuwd :D
Hardtraxxer
last seen Feb 2025
De eerste set staat online: D-Block & S-te-Fan

Voor mij een speciale set. In 2011-2012 was het hun muziek waardoor ik van hardstyle ben gaan houden. De laatste jaren verloor ik alleen steeds meer mijn binding met de muziek, door de richting die het op aan het gaan is. Door hun LIVE set op Reverze, waar ze ook mashups draaiden, raakte ik echter toch gemotiveerd om er weer wat mee te gaan doen. Deze set heb ik in maart gemaakt en sindsdien ben ik weer helemaal hooked. Ook in 2023 was het hun muziek, waardoor ik weer van hardstyle ben gaan houden. :D
P
Hardtraxx Veteran
5055 posts member since 2013
last seen 4 hours ago
Ik ga altijd super goed op dit soort megamixjes. Voor het hardlopen is dat echt top ipv een setje, want nu heb je constant een piek! Top dit! Naait er ook maar direct millennium hardcore tegenaan.
Hardtraxx Veteran
4259 posts member since 2019
last seen Jun 2025
Hij gaat aan Bram A. Ben benieuwd!

Edit: erg vet, kan hier wel van genieten. Petje af voor het werk wat je hierin hebt gestopt. Op naar je volgende mix :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
last seen 11 days ago
Pipa wrote:Voor het hardlopen is dat echt top ipv een setje, want nu heb je constant een piek!.
Wat luister je tijdens het hardlopen?
Hardtraxxer
last seen Feb 2025
Thanks!!
Pipa wrote:Naait er ook maar direct millennium hardcore tegenaan.
Nog nooit een hardcore setje gemaakt dus ben benieuwd hoe dit uitpakt. Ga hier in de toekomst zeker ns naar kijken.