Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 22:37 
 
Hardtraxx Newbie

Wie o wie gaat mij uit de brand helpen?

Ik zoek al een aantal jaar een track die ik vroeger grijs heb gedraaid, maar verloren is gegaan met een oude pc van me.
Nou heb ik niet heel veel informatie over de track, maar ik ga mijn best doen om alles wat ik weet uit te schrijven.

Had ik al gezegd dat er eeuwige roem in het verschiet ligt voor degene die hem weet?


Dit weet ik:
De Hardstyle track stamt uit de periode 2006 tot 2010 en heeft de typische euphoric sound van die tijd. Geen heel rauw of industrieel werk dus. Ik denk meer in het midden van de periode 2006-2010, maar ik wil hem zo breed mogelijk aanvliegen. Ik heb het nummer toentertijd op YouTube gevonden en het is niet van een hele bekende DJ (hooguit een pseudoniem).

Ik weet het niet honderd procent zeker maar denk dat de DJ onder een engelse naam gaat: “voornaam” “achternaam”. Zoals bijvoorbeeld Brennan Heart. Ook deze weet ik niet zeker: maar ik denk dat de naam van de plaat uit één woord bestaat.

Dan nu specifiek over het nummer. Dit is wat ik nog weet:
Het nummer begint rustig, met waarschijnlijk kerkklokken en zeker weten een uil/vogel op de achtergrond. Na de rustige opbouw gaat ‘ie pas echt los. Qua idee komt misschien Hardminded van Equal Mindz in de buurt.

Ik weet zeker dat hij niet in een van de lijsten van hardstyle-releases/overzicht-hardstyle-releases-1999-2012-t56582.html staat. Die heb ik namelijk al keurig doorgeploegd. Verder weet ik ook dat hij niet in de FearFM lijsten uit die periodes staat.

Nou weet ik dat ik jullie niet heel veel heb gegeven om de track daadwerkelijk te raden, maar dat is ook de reden dat deze track al jaren door mijn hoofd heen spookt. Maar ie niet waagt, wie niet wint hè?

Stel gerust meer vragen, ik hoop dat ik meer antwoorden heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 22:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weet je überhaupt de melodie nog? Misschien kan je die neuriën?
En kan je de kicks beschrijven? Was het een solid hardkick 10 ripoff of klonk het een beetje als de talentjes destijds?

Als ik het zo lees dan komt als enige deze bij mij op
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 22:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Radeloos schreef:

Ik weet het niet honderd procent zeker maar denk dat de DJ onder een engelse naam gaat: “voornaam” “achternaam”. Zoals bijvoorbeeld Brennan Heart. Ook deze weet ik niet zeker: maar ik denk dat de naam van de plaat uit één woord bestaat.


Ivan Carsten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 22:57 
 
Hardtraxx Newbie

Nuracore schreef:
Weet je überhaupt de melodie nog? Misschien kan je die neuriën?
En kan je de kicks beschrijven? Was het een solid hardkick 10 ripoff of klonk het een beetje als de talentjes destijds?

Als ik het zo lees dan komt als enige deze bij mij op


Goeie shout, maar Angeli Domini is hem niet.

Melodie neuriën gaat hem niet worden, want die weet ik niet meer.
Over de kick. Het is niet een van de hardere kicks uit het spectrum. Meer een middenweg of wat je zegt, richting de talentjes destijds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 23:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Radeloos schreef:
Nuracore schreef:
Weet je überhaupt de melodie nog? Misschien kan je die neuriën?
En kan je de kicks beschrijven? Was het een solid hardkick 10 ripoff of klonk het een beetje als de talentjes destijds?

Als ik het zo lees dan komt als enige deze bij mij op


Goeie shout, maar Angeli Domini is hem niet.

Melodie neuriën gaat hem niet worden, want die weet ik niet meer.
Over de kick. Het is niet een van de hardere kicks uit het spectrum. Meer een middenweg of wat je zegt, richting de talentjes destijds.


Bevatte het vocalen?

Kerk klokken was nogal een ding in die tijd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 23:06 
 
Hardtraxx Newbie

Nuracore schreef:
Radeloos schreef:
Nuracore schreef:
Weet je überhaupt de melodie nog? Misschien kan je die neuriën?
En kan je de kicks beschrijven? Was het een solid hardkick 10 ripoff of klonk het een beetje als de talentjes destijds?

Als ik het zo lees dan komt als enige deze bij mij op


Goeie shout, maar Angeli Domini is hem niet.

Melodie neuriën gaat hem niet worden, want die weet ik niet meer.
Over de kick. Het is niet een van de hardere kicks uit het spectrum. Meer een middenweg of wat je zegt, richting de talentjes destijds.


Bevatte het vocalen?

Kerk klokken was nogal een ding in die tijd :P


Ja, dat met die kerkklokken is inderdaad waar.
Vocalen herinner ik me alleen die uil/vogel die op het begin aan het oohoo'en was :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 23:06 
 
Hardtraxx Newbie

ULTIMO schreef:
Radeloos schreef:

Ik weet het niet honderd procent zeker maar denk dat de DJ onder een engelse naam gaat: “voornaam” “achternaam”. Zoals bijvoorbeeld Brennan Heart. Ook deze weet ik niet zeker: maar ik denk dat de naam van de plaat uit één woord bestaat.


Ivan Carsten?


Ik heb even wat tracks van hem uit die periode geluisterd, maar het is hem niet :(.
Qua sound en vibe zit het wel warm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 08:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Deze misschien? Zitten alleen niet echt kerkklokken in.

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 09:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

algemeen/het-grote-hoe-heet-deze-track-topic-t4587-6925.html

Hebben we gewoon een topic voor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 11:50 
 
Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
https://hardtraxx.com/algemeen/het-grote-hoe-heet-deze-track-topic-t4587-6925.html

Hebben we gewoon een topic voor :P


Ik had het topic inderdaad gezien, maar dacht dat deze manier van delen meer aandacht zou trekken voor de zoektocht waar ik al jaren mee bezig ben :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 13:44 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
https://hardtraxx.com/algemeen/het-grote-hoe-heet-deze-track-topic-t4587-6925.html

Hebben we gewoon een topic voor :P

Ik gooi het topic daarom dicht, ook om het forum overzichtelijk te houden. Succes met de zoektocht!
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen