Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 10:51 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Spablauw schreef:
Lyst gooit met dure woorden woehoew.


:lol: Is Spablauw toevallig het kleinere analfabetische broertje van de heer Nerazurro? Twee opper troll accounts
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst typt maar 2 regels woehoew!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon alles dat geen werk zoekt, strafblad heeft of de landstaal niet wil leren buiten trappen. Geen probleem met moslims die werken en zich aanpassen aan onze cultuur.

+ wat eerder gezegd is: zwaardere straffen zetten op misdrijven. Dan zullen die jongeren zich ook wel iets of wat beter gaan gedragen
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 11:45 
 
Donateur
Avatar gebruiker

nielstil schreef:
+ wat eerder gezegd is: zwaardere straffen zetten op misdrijven. Dan zullen die jongeren zich ook wel iets of wat beter gaan gedragen


Dit is meerdere keren onderzocht, zwaardere straffen hebben een averechtse werking. Veel delicten worden impulsief gepleegd. Je kunt de meeste daders op deze manier niet afschrikken.
In Amerika worden bijvoorbeeld in de staten waar de doodstraf is meer moorden gepleegd dan in de staten zonder de doodstraf. Daarnaast komt nog kijken dat iemand langer vasthouden veel en veel meer zal gaan kosten, en dat een werkstraf daarom veel meer voor de hand ligt.
Maar dit is een discussie in Nederland die al heel lang aan de gang is, en iedereen heeft er andere meningen en beargumentaties over.

Zelf heb ik ook criminologie als vak gehad, en mijn mening over dit feit is dat NL verder moet kijken naar alleen de dader. Men moet gaan nadenken over waarom een dader tot een bepaald feit is gekomen en die problemen verbeteren. Vaak ligt het veel dieper dus bij opvoeding etc.
Problemen dus al bij het begin aanpakken en niet wanneer het al is gebeurd en de dader zwaarder straffen dat zal in mijn ogen niet de criminaliteit laten afnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 11:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uit onderzoek is wel gebleken dat de doodstraf er wel voor zorgt dat het percentage recidivisten sterk afneemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 12:44 
 

Doodstraf is ook een heel moeilijk proces lijkt mij. Volgende week is er een reportage bij Koppen (een, België) over een vrouw in de USA die ervan beschuldigd werd haar eigen kind vermoord te hebben. Die vrouw werd veroordeeld tot de doodstraf, en 21 jaar heeft het geduurd voor ze er achter kwamen dat die vrouw helemaal niets gedaan had. Ondertussen was de straf al een aantal keren bijna uitgevoerd, dat men haar vast ging binden, en dat de dokter met de inspuiting er al bij was, maar telkens kwam er iets tussen. Nu is ze dus vrij gelaten omdat blijkt dat ze helemaal niets gedaan had.
Het zal je zelf maar over komen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 12:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb je mijn zin wel goed gelezen. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 12:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Heb je parvuz zijn zin wel goed gelezen. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 13:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uit onderzoek is trouwens ook gebleken dat sinds 1998 de opgelegde straffen bijna twee keer zo lang zijn geworden voor moord. Dus er wordt langzamerhand steeds zwaarder gestraft ;) (bron: iemand hier postte dat één of twee dagen geleden, weet niet meer wie)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 14:26 
 

Parvuz schreef:
Heb je mijn zin wel goed gelezen. :lol:


Spreek ik jou ergens aan dan? Mijn reactie over de doodstraf staat toevallig onder jou reactie over de doodstraf. Niels geeft aan dat er zwaarder gestraft moet worden, en ik reageer dat doodstraf niet de beste oplossing is (wat een mogelijke zwaardere straf is). Is helemaal niet aan jou gericht...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 14:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Uit onderzoek is trouwens ook gebleken dat sinds 1998 de opgelegde straffen bijna twee keer zo lang zijn geworden voor moord. Dus er wordt langzamerhand steeds zwaarder gestraft ;) (bron: iemand hier postte dat één of twee dagen geleden, weet niet meer wie)


2x zo lang..dus ipv 1 maand schoffelen mogen ze t nu 2 maanden doen :')

net zoals walgelijk figuren die t leuk vinden om kinderen te misbruiken en na 3 jaar weer buiten staan
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 16:18 
 
Hardtraxxer

Parvuz schreef:
Uit onderzoek is wel gebleken dat de doodstraf er wel voor zorgt dat het percentage recidivisten sterk afneemt.


Feitelijk zou het absoluut werken. Ethisch past het gewoon niet in onze beschaving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 18:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Johnny schreef:
Parvuz schreef:
Uit onderzoek is wel gebleken dat de doodstraf er wel voor zorgt dat het percentage recidivisten sterk afneemt.


Feitelijk zou het absoluut werken. Ethisch past het gewoon niet in onze beschaving.



iemand met de doodstraf laat verrotten in een cel (waar niemand wat aan heeft) neemt alleen maar ruimte in beslag. heb je gelijk een middel tegen overvolle gevangenissen

moordenaars vermoorden mensen...maar om ze met het zelfde lot ten onder te laten gaan mag dan weer niet :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 18:53 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

nielstil schreef:
Gewoon alles dat geen werk zoekt, strafblad heeft of de landstaal niet wil leren buiten trappen. Geen probleem met moslims die werken en zich aanpassen aan onze cultuur.

+ wat eerder gezegd is: zwaardere straffen zetten op misdrijven. Dan zullen die jongeren zich ook wel iets of wat beter gaan gedragen

En hoe had je dat in gedachte? Welk land wil zulke mensen van je overnemen? En dan heb ik het nog niet eens over internationale wetten en mensenrechten. Sterker nog het is al in strijd met artikel 1 van onze eigen grondwet. Populistisch compleet onhaalbaar geneuzel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 21:17 
 

Lyst schreef:
nielstil schreef:
Gewoon alles dat geen werk zoekt, strafblad heeft of de landstaal niet wil leren buiten trappen. Geen probleem met moslims die werken en zich aanpassen aan onze cultuur.

+ wat eerder gezegd is: zwaardere straffen zetten op misdrijven. Dan zullen die jongeren zich ook wel iets of wat beter gaan gedragen

En hoe had je dat in gedachte? Welk land wil zulke mensen van je overnemen? En dan heb ik het nog niet eens over internationale wetten en mensenrechten. Sterker nog het is al in strijd met artikel 1 van onze eigen grondwet. Populistisch compleet onhaalbaar geneuzel.

Mod edit: Wij schelden hier niet met ziektes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 21:33 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Welk thuisland? De meesten zijn gewoon 2e en 3e generatie en dus hier geboren. Sommigen hebben misschien een dubbel paspoort. Maar moet je dan mensen met een dubbel paspoort het land uitsturen en mensen met alleen een Nederlands paspoort anders behandelen bij een gelijke situatie? Dat je streng bent als mensen hier naartoe willen komen, prima. Dan wordt er overigens ook gekeken naar strafblad, inkomen dat bij gezinshereniging dat 120% van het wettelijk minimuminkomen moet zijn en een inburgeringscursus waar je volgens mij onder andere de taal hoort te kennen. Gelukszoekers worden eigenlijk al bijna niet meer binnengelaten, behalve de mensen die zich binnen de EU bevinden dan, want daar gelden andere regels voor. Alles wat daarna misgaat is Nederland zelf verantwoordelijk voor. Dan is het veel te gemakkelijk om te roepen dat ze het land uit moeten. Ten eerste zoals ik net al stelde, omdat het niet kan en ten tweede omdat je dan wegloopt voor je eigen verantwoordelijkheid en de rotzooi op een ander zijn bord legt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 00:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Alles wat daarna misgaat is Nederland zelf verantwoordelijk voor. Dan is het veel te gemakkelijk om te roepen dat ze het land uit moeten.

Ridicuul

Iemand neersteken, maar dan de verantwoordelijkheid en schuld bij de staat en samenleving leggen. Of bedoel je dit anders ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 01:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Je bent als samenleving verantwoordelijk voor je eigen criminelen ja. Schuld is een ander verhaal, al vinden veel criminele activiteiten plaats door mensen met een sociaal danwel economisch zwakke achtergrond, waar we dan als samenleving ook deels schuldig aan zijn. Uiteraard niet direct, de crimineel is uiteindelijk altijd degene die aangepakt moet worden, maar dan wel door de samenleving die verantwoordelijkheid draagt voor haar eigen uitschot. Je kunt toch niet tegen Duitsland zeggen stop deze mensen in jullie gevangenis, dan zijn wij er van af en hebben we geen kosten. Buiten het feit dat Duitsland dat niet wil is het ook asociaal om je eigen problemen op anderen af te schuiven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 16:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
nielstil schreef:
Gewoon alles dat geen werk zoekt, strafblad heeft of de landstaal niet wil leren buiten trappen. Geen probleem met moslims die werken en zich aanpassen aan onze cultuur.

+ wat eerder gezegd is: zwaardere straffen zetten op misdrijven. Dan zullen die jongeren zich ook wel iets of wat beter gaan gedragen

En hoe had je dat in gedachte? Welk land wil zulke mensen van je overnemen? En dan heb ik het nog niet eens over internationale wetten en mensenrechten. Sterker nog het is al in strijd met artikel 1 van onze eigen grondwet. Populistisch compleet onhaalbaar geneuzel.


Dat is heel goed mogelijk en passen 'we' al jaren toe namelijk. Alleen niet bij iedereen.

Als voorbeeld; een persoon uit Australië komt in Nederland wonen. Deze persoon mag onder geen beding een uitkering of steun aanvragen, doe je dat wel dan zal de verblijfsvergunning niet worden verlengd en dus mag je het land verlaten.

Daarnaast mag een persoon als deze niet met justitie in aanraking komen; ook dan mag deze persoon het land verlaten.

Ook is deze persoon verplicht binnen een bepaalde tijd, ik dacht binnen drie jaar, de Nederlandse taal machtig te zijn volgens een bepaalde norm, en dient een certificaat te behalen. Zo niet; dan mag deze persoon het land verlaten.

Kortom; dit is al hoe het geregeld is, alleen niet voor iedereen.

Bovenop hetgeen hierboven beschreven dient een persoon garand te staan voor het levensonderhoud van deze persoon. Zo niet; dan kan deze persoon ook om die reden het land verlaten.

Dit is niet iets dat ik via-via heb; dit is mijn eigen situatie beschreven.

Daar zit dus de fout.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 16:51 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat is dus wat ik min of meer al zei, als je het land in wil, dan zijn er al vrij strenge eisen en dat is ook goed. Maar je kunt niet zomaar iemand die hier al woont, want vaak zijn het tweede of derde generatie allochtonen die overlast veroorzaken, het land uit zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 21:27 
 
Hardtraxxer

Wat deze Islamitsche partij wil is hun normen en waarden aan andere opdringen. Christenen doen dit ook niet bij Moslims, zij kunnen er nota bene voor kiezen om hun eigen kinderen naar openbare scholen te sturen. Elke Nederlands-georienteerde politieke partij zou het hier zeker mee oneens moeten zijn, net zoals de rest van het volk, ik ken namelijk niemand die het hier mee eens zou zijn. Dit is overigens totaal niet discriminerend bedoeld, ik gebruik slechts mijn gezonde verstand.

Laatst toen ik in hoorcollege zat kwam er een casus over ritueel slachten langs, een moslimmeisje begon een heel verhaal over het feit dat het verbod op ritueel slachten belachelijk is, en geen dierenmishandeling (en dat op universitair niveau :lol: ). Sommige mensen leven gewoon in een heel andere wereld.

Oh ja, als deze post enigszins discriminerend, of beledigend is, zal ik hem direct verwijderen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 23:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

KWAAIE-MAX schreef:
Sommige mensen leven gewoon in een heel andere wereld.

Wat heb je daar op tegen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 23:47 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

De christelijke partijen willen ons net zo goed dingen opdringen, zoals verbod op abortus en euthanasie, winkels mogen niet open op zondag, verbod op godslastering , om maar een aantal dingen te noemen. Alleen liggen die waarden dichter bij de autochtone Nederlander. En in hoeverre zijn openbare scholen een punt van de christelijke partijen als ik vragen mag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 00:10 
 
Hardtraxxer

Leonidas schreef:
KWAAIE-MAX schreef:
Sommige mensen leven gewoon in een heel andere wereld.

Wat heb je daar op tegen?


Zeg ik daar iets negatiefs over volgens jou? Ik bedoel ermee slechts te zeggen dat het een zeer achterhaald standpunt is, en dat ritueel zonder verdoving slachten dierenmishandeling is. Blijkbaar vind jij dit normaal ^^ .
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 00:16 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
De christelijke partijen willen ons net zo goed dingen opdringen, zoals verbod op abortus en euthanasie, winkels mogen niet open op zondag, verbod op godslastering , om maar een aantal dingen te noemen. Alleen liggen die waarden dichter bij de autochtone Nederlander. En in hoeverre zijn openbare scholen een punt van de christelijke partijen als ik vragen mag?


Ik bedoelde niet te zeggen dat Christelijke partijen niks op willen dringen, dat probeert iedere religie. Zelf ben ik geen christen en ook geen moslim (hang geen enkele religie aan). Mijn standpunt was slechts dat het in Nederland niet de bedoeling is dat men een religie aan elkaar opdringt. En dat dus daarbij moslims bijvoorbeeld niet gedwongen worden om naar christelijke scholen te gaan en andersom ook niet, dus dat er daarom openbare scholen zijn. Daarmee bedoel ik dus ook te zeggen dat partijen, Christelijk of Islamitisch niet hun normen en waarden aan de samenleving op hoeven te dringen, zoals desbetreffende partij hier doet.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel