Ben het toch niet met je eens. Hij heeft vrijwel het melodietje (1 noot anders, toch?) overgenomen in de breaks, maar de hele climax melodie hoor ik in Some Chords niet terug. Vind het meer het overnemen van een thema dan een melodie. Wordt zo vaak zoveel erger gedaan dan dit, dus ik denk dat het Deadmau5-fan zijn hier veel invloed op heeft.wrote:Op de break van Deadmau5 lijkt? Doe me een lol en luister die plaat eens een keer goed
Melodie is gewoon exact hetzelfde, dat is iets anders dan 'ergens op lijken'
Related topics
Active topics in Tracks
Moderators
HS EP 2 tracks
Wildstylez - Straightforward / Back To History (feat. Cimo Frankel) (LCM004D)
- Label
- Lose Control Music
- Catalogue number
- LCM004D
- StraightForwardSoundCloud
- Back To History (feat. Cimo Frankel)SoundCloud
Vind het begin van de melodie van Straightforward veel op Frequencerz - No Escape luisteren, daarna springt ie de hoogte in, vind dat niet helemaal lekker klinken, komt misschien dus omdat ie me teveel aan de melodie van No Escape doet denken.
Edit: Al zou ik de melodie wel lekker vinden zou ik dit zelf nooit opzetten want die kick is me veel te slap.
Edit: Al zou ik de melodie wel lekker vinden zou ik dit zelf nooit opzetten want die kick is me veel te slap.
Precies idd, valt niet te vergelijken.wrote:Ben het toch niet met je eens. Hij heeft vrijwel het melodietje (1 noot anders, toch?) overgenomen in de breaks, maar de hele climax melodie hoor ik in Some Chords niet terug. Vind het meer het overnemen van een thema dan een melodie. Wordt zo vaak zoveel erger gedaan dan dit, dus ik denk dat het Deadmau5-fan zijn hier veel invloed op heeft.wrote:Op de break van Deadmau5 lijkt? Doe me een lol en luister die plaat eens een keer goed
Straightforward is vet
Lang geleden dat ik iets met een reversed bass heb gehoord.
De akkoorden zijn sowieso vrij standaard dat ik me niet kan voorstellen dat het voor Deadmau5 ook al eerder is gebruikt.wrote:Ben het toch niet met je eens. Hij heeft vrijwel het melodietje (1 noot anders, toch?) overgenomen in de breaks, maar de hele climax melodie hoor ik in Some Chords niet terug. Vind het meer het overnemen van een thema dan een melodie. Wordt zo vaak zoveel erger gedaan dan dit, dus ik denk dat het Deadmau5-fan zijn hier veel invloed op heeft.wrote:Op de break van Deadmau5 lijkt? Doe me een lol en luister die plaat eens een keer goed
Straightforward is nu ook officieel door Youtube offline gehaald? 
Ook bij de verschillende download portals uit de verkoop gehaald.wrote:Straightforward is nu ook officieel door Youtube offline gehaald?
-
PHardtraxx Addict
- 1880 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
Nee man hij heeft de synth opbouw daarvan en de akkoorden gewoon overgenomen. Heeft niks met deadmau5 fan zijn te maken.wrote:Ben het toch niet met je eens. Hij heeft vrijwel het melodietje (1 noot anders, toch?) overgenomen in de breaks, maar de hele climax melodie hoor ik in Some Chords niet terug. Vind het meer het overnemen van een thema dan een melodie. Wordt zo vaak zoveel erger gedaan dan dit, dus ik denk dat het Deadmau5-fan zijn hier veel invloed op heeft.wrote:Op de break van Deadmau5 lijkt? Doe me een lol en luister die plaat eens een keer goed
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
Dan moet je akkoorden, duur van de noten, etc ook meerekenen he. Dat maakt de melodie. Het is dus niet logisch dat het op dezelfde manier al eerder gebruikt is, tenzij het bewust is overgenomen van iets. Als het namelijk wel logisch zou zijn dan zou je in Nederland er al geen auteursrecht op kunnen hebben.wrote:De akkoorden zijn sowieso vrij standaard dat ik me niet kan voorstellen dat het voor Deadmau5 ook al eerder is gebruikt.wrote:Ben het toch niet met je eens. Hij heeft vrijwel het melodietje (1 noot anders, toch?) overgenomen in de breaks, maar de hele climax melodie hoor ik in Some Chords niet terug. Vind het meer het overnemen van een thema dan een melodie. Wordt zo vaak zoveel erger gedaan dan dit, dus ik denk dat het Deadmau5-fan zijn hier veel invloed op heeft.wrote:Op de break van Deadmau5 lijkt? Doe me een lol en luister die plaat eens een keer goed
Deadmau5 is een kneus ja. Ik hoor geen enkele gelijkinis in straightforward en some chords... 
Zo hoef je nou ook weer niet te doen. De chords zijn helemaal gelijk, niks is ook maar een beetje anders. Alleen is de rest eromheen gewoon niet hetzelfde.wrote:Deadmau5 is een kneus ja. Ik hoor geen enkele gelijkinis in straightforward en some chords...
-
IHardtraxx Veteran
- 4391 posts member since 2012
- last seen Jun 2017
Voor jou hebben ze dit: http://www.schoonenberg.nl/wrote:Deadmau5 is een kneus ja. Ik hoor geen enkele gelijkinis in straightforward en some chords...
Kom op jongens, geef gewoon toe dat Wildstylez dit smerig geript heeft en zelf geld gaat verdienen met iets wat niet van hem komt. Had van de titel Wildstylez - Straight Forward (Inspired by Deadmau5) gezet en er was geen probleem geweest.
Maar oke, als dat zo is. Heeft Deadmau5 het dan geript van Boogy2nite?wrote:Voor jou hebben ze dit: http://www.schoonenberg.nl/wrote:Deadmau5 is een kneus ja. Ik hoor geen enkele gelijkinis in straightforward en some chords...
Kom op jongens, geef gewoon toe dat Wildstylez dit smerig geript heeft en zelf geld gaat verdienen met iets wat niet van hem komt. Had van de titel Wildstylez - Straight Forward (Inspired by Deadmau5) gezet en er was geen probleem geweest.
Booty luv haalt straks some chords offlinewrote:Maar oke, als dat zo is. Heeft Deadmau5 het dan geript van Boogy2nite?wrote:Voor jou hebben ze dit: http://www.schoonenberg.nl/wrote:Deadmau5 is een kneus ja. Ik hoor geen enkele gelijkinis in straightforward en some chords...
Booty luv boeit dat niet zoveel waarschijnlijk en zo zou Deadmau5 ook moeten denken.wrote:Booty luv haalt straks some chords offline
-
PHardtraxx Addict
- last seen Jun 2026
Moet je die poep uit je oren halen. Als je dat niet hoort heb je gewoon niet geluisterd.wrote:Deadmau5 is een kneus ja. Ik hoor geen enkele gelijkinis in straightforward en some chords...