Vrijwel de enige hardstyle tracks die ik afgelopen jaar vaker dan 1 keer geluisterd heb, nota bene liveset rips. En vaker dan 1 is in het geval van deze release dan wel weer een understatement, kan ze ondertussen al wel dromen, vooral The Chief. Heerlijke midintro, het heeft de bekende crossbreed snares die we ondertussen van Wavolizer gewend zijn, maar verder is dit toch wel weer compleet anders. Vooral de bassline, of hoe ik het ook moet noemen geeft een heerlijke dynamiek en daarmee ook een flinke hoeveelheid drive mee aan de track. Dit in combinatie met heerlijke kicks, zowel qua sound als afwerking. De climax is dan weliswaar niet van het enorm hoge niveau als de midintro, maar kan het steeds beter waarderen, de schelle synth zorgt ervoor dat het bloed achter je nagels vandaan wordt getrokken, wat me doet denken aan de stijl van Mindhunterz. De vocals zijn simpel, doeltreffend en tevens briljant. Creativiteit, drive, geweldige afwerking en gewoon fatsoenlijk hard, kortom alles wat ik zoek in een hardstyle plaat.
Sympho heeft die heerlijke dubbele bassline, die ik misschien nog wel lekkerder vind dan reverse basses, ze zorgen namelijk altijd voor zoveel energie, jammer dat er zo weinig producers zijn die ze gebruiken. Het 'sympho gedeelte' is prima en daarna volgt een echte kick(of beter gezegd bassline)-track, waar ik altijd wel fan van ben. Veel verschillende basslines en variaties in het ritme houden het geheel interessant. De basslines zijn stuk voor stuk goed, maar ik heb er alleen niet het wow-gevoel bij zoals in de midintro's van beide tracks. Ik vind het knap dat beide tracks echt totaal van elkaar verschillen, maar toch beide overduidelijk de Wavolizer signature hebben. Het moet wel heel gek lopen wil dit niet mijn release van het jaar zijn. Beide platen doen het overigens nog beter op een iets hoger BPM.
En :') voor die mensen die gefrustreerd zijn door kritiek op mainstream platen en hier ongefundeerd het gaan lopen afkraken enkel om de mensen die de kritiek gegeven hebben terug te pakken. Ik geloof best dat dit soort platen niet de smaak zal zijn van een hoop mensen, maar geef dan goede argumenten als het is me te onregelmatig, ik houd meer van melodieën of iets dergelijks. De mensen die kritiek geven om het kritiek geven pik je er direct uit, lachwekkend gewoon.