1- Frontliner ft. Ellie – Lose The Style 3.5
De intro bij deze track begint al nogal saai, zeer standaard ook de reversed bass lijkt de geluiden nogal weg te drukken. Dan komen we bij de break, wat een ontiegelijk lelijke stem van Ellie, vind dit echt niet om aan te horen. Dan zo'n blije melodie er ook nog bij, nee dit is echt helemaal niks.
2- Frontliner – Dream Dust 7
De track begint goed, een lekkere intro die dit keer wel energiek is, de melodie is ook in orde, overall gewoon een goede plaat alleen is het zo jammer dat ie zo verschrikkelijk overplayed is.
3- Frontliner – You Want It 4
Na die opbouw zijn we al een kwartier verder voordat eindelijk de intro begint, en dan komen er ook nog van die piepende rotgeluiden erbij, de kicks zijn overigens wel best lekker. Dan de break, die klinkt toch opvalled goed moet ik zeggen, alleen dan de melodie die komt is wel erg standaard, en hier klinken de kicks ook niet lekker bij.
4- Frontliner & Max Enforcer – We Forget To Live 6
Intro is over het algemeen best hard, en de melodie is ook netjes, alleen waarom dan die stomme vocals, die waren naar mijn mening helemaal niet nodig in deze track.
5- Frontliner – Who I Am (Scope DJ Rmx) 4
Ben al helemaal geen fan van het origineel, en deze remix klinkt net als iets van 2nd Identity, wat ook bijna allemaal bagger is.
6- Frontliner – Opposites 2
Intro klinkt zo leeg als het maar kan, melodie gaat nergens heen, stomme vocals, vervelende kicks, ik weet niet wat dit voor moet stellen maar dit is de slechtste Frontliner track ooit.
7- Frontliner – Creative Community8.5
Dit is het niveau dat ik van Frontliner verwacht, een heerlijke afwisselende intro, een waanzinnige melodie, en lekkere kicks!
8- Frontliner & Deepack – Move 2 Thiz 7
Overall gewoon een goede track, vooral de melodie blijft goed hangen.
9- Frontliner – Time (Album Edit) 4
Slechte albumfiller, die kicks zijn zo ontzettend lelijk.
10- Frontliner – Whatever! 6.5
Intro klinkt heerlijk, de melodie is wel ok maar niet bijzonder, en de kicks pitchen te hoog.
11- Frontliner – If You Find 7.5
Leuke afwisselingen in de intro, ook de 2 melodien vind ik tof klinken, vocals konden iets beter, en de pitch is ook te overdreven, maar voor de rest is het wel een prima nummer
12- Ran-D & Frontliner – Skills 4
Ik ga hier geen woorden aan vuil maken, belabberd slechte track.
13- Frontliner – External Life 8.5
Heerlijk energieke intro, en een hele sterke melodie, ook vet dat de intro terugkomt tussen de melodien door, zeer leuke track.
14- Frontliner – Extreme Loudnezz 6
Ik heb deze track nu al zo vaak gehoord dat ie echt mn strot uit komt.
15- Frontliner – Spacer (The Prophet Remuxx) 1
Heeft The Prophet nou echt nul komma nul inspiratie over, dit klinkt als een remuxx van een achtjarig jochie die met wat sample kicks een hardcore nummertje in elkaar plakt, echt lachwekkend slecht.
79,5/15 = 5,3
Tja, ik ben zwaar teleurgesteld in dit album, Frontliner kan zo veel beter, en het meerendeel klinkt alsof het ontzettend snel is afgeraffelt, hopelijk keert ie snel terug naar zijn eerdere kwaliteiten.