Active topics in Tracks

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 4 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 10 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 16 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 3 days ago
HS Single 2 tracks

Deetox & Lange Frans - Het Land Van (Q123)

Label
Q-Dance Records
Catalogue number
Q123
I
Hardtraxx Veteran
4391 posts member since 2012
last seen Jun 2017
Vet! Gebeurt niet vaak dat ik een plaat van Deetox kan waarderen.
Hardtraxx Veteran
5671 posts member since 2013
last seen Aug 2024
View on SoundCloud
Hardtraxx Veteran
8198 posts member since 2014
Dat is overigens de eerste versie. Zitten dus nog wat schoonheidsfoutjes in, aldus Deetox.
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Echt een gaaf nummer! :D
Hardtraxx Addict
1506 posts member since 2014
last seen Oct 2016
Lol mijn sample :$ Thanks Joey!
Ontopic: Vind het een leuke track alleen na een paar keer 'Deze avond zijn we niet te stoppen' erger ik me er wel aan. Als ik hem live zou horen dan zal ik het wel weer vet vinden alleen om hem thuis op te zetten vind ik hem niet zo speciaal.
Hardtraxx Addict
1360 posts member since 2014
last seen Aug 2022
Machtig mooi stukje muziek :love: Er zit zoveel gevoel in deze plaat, echt geweldig geslaagd dit ^^
J
Hardtraxxer
110 posts member since 2014
last seen Nov 2015
Die melodie lijkt wel n beetje op die van firestarter
Hardtraxx Veteran
3621 posts member since 2010
last seen May 2026
Heb m net nog n keer geluisterd in goede kwaliteit uit die soundcloud preview hierboven en in het Hard News filmpje op facebook, maar ik blijf de timing vd melodie en kicks niet helemaal lekker vinden liggen..
Zal wel een kwestie van smaak zijn denk ik.
Hardtraxx Crew
30635 posts member since 2010
last seen 16 hours ago
Wat heerlijk om dit weer terug te horen :loving:
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
pecola-tje wrote:Heb m net nog n keer geluisterd in goede kwaliteit uit die soundcloud preview hierboven en in het Hard News filmpje op facebook, maar ik blijf de timing vd melodie en kicks niet helemaal lekker vinden liggen..
Synth had wat scherper op de kick gemogen bedoel je? Zo ja; eens.
T
Donateur
3777 posts member since 2009
TiMOTHYb wrote:
pecola-tje wrote:Heb m net nog n keer geluisterd in goede kwaliteit uit die soundcloud preview hierboven en in het Hard News filmpje op facebook, maar ik blijf de timing vd melodie en kicks niet helemaal lekker vinden liggen..
Bij het luisteren heb ik ook het idee dat de melodie niet in de maat ligt.
J
Hardtraxxer
514 posts member since 2013
last seen Nov 2024
The-Znayzer wrote:
TiMOTHYb wrote:
Bij het luisteren heb ik ook het idee dat de melodie niet in de maat ligt.
Kick start inderdaad twee tellen eerder en volgt voor mijn gevoel vooral een andere lijn dan de melodie.
Hardtraxx Veteran
5541 posts member since 2009
last seen 11 days ago
Leuk opzetje voor X-Qlusive Holland maar daar moet het ook bij blijven. Climax vind ik zelf nogal leeg klinken en dus ook saai.
Hardtraxx Elite
2512 posts member since 2012
last seen 11 days ago
Heb helemaal niets met Lange Frans, ook met deze vocals heb ik weinig. Melodie vind ik wel fijn, maar zo enthousiast als de meesten hier ben ik niet. :P
Hardtraxx Veteran
8220 posts member since 2009
last seen May 2020
Melodie loopt inderdaad niet gelijk met de kick.
Lijkt me dat ze dat nog wel gaat verbeteren? Je hoort het al na het eerste stuk vocals dat het daar niet helemaal goed gaat (opzettelijk of niet)
Hardtraxx Veteran
3178 posts member since 2010
last seen Jun 2025
Leg eens uit? Naar mijn gehoor klopt het gewoon. Dat de melodie niet meteen bij de eerste kick begint? Erg zeg.
Lijkt me toch sterk dat de kick uit de maat zou zijn aangezien dat met een computer bijna alleen kan als je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent.
Hardtraxx Veteran
last seen May 2026
Als je naar die soundcloud versie luistert, bijvoorbeeld van 2:00 - 2:10. Dan klinkt het (volgens mijn gehoor) in ieder geval niet helemaal logisch :P
Terwijl het stuk vanaf 2:48 wel weer gewoon goed klinkt.
Artiest
557 posts member since 2010
Ik ben door jullie nog haast gaan twijfelen ook :P, maar het zit gewoon goed hoor :) Heb het zelf nog even gecheckt en laten checken door andere producers en ook tijdens de mastering zijn er geen problemen geconstateerd. Persoonlijk vind ik het ook gewoon goed klinken ^^
L
Hardtraxxer
142 posts member since 2015
last seen Oct 2021
Deetox wrote:Ik ben door jullie nog haast gaan twijfelen ook :P, maar het zit gewoon goed hoor :) Heb het zelf nog even gecheckt en laten checken door andere producers en ook tijdens de mastering zijn er geen problemen geconstateerd. Persoonlijk vind ik het ook gewoon goed klinken ^^
Lekkere plaat hoor! :thumbsup:
Artiest
557 posts member since 2010
LukeInfinite wrote:
Deetox wrote:Ik ben door jullie nog haast gaan twijfelen ook :P, maar het zit gewoon goed hoor :) Heb het zelf nog even gecheckt en laten checken door andere producers en ook tijdens de mastering zijn er geen problemen geconstateerd. Persoonlijk vind ik het ook gewoon goed klinken ^^
Dankjewel!

Sowieso bedankt voor de toffe reacties :thumbsup: Ziet er naar uit dat ik vaker wat softere platen moet gaan maken :P
Artiest
388 posts member since 2010
last seen Jun 2023
De timing van de lead is ook niet fout maar sommige hadden hem eerder recht op de eerste kick maat willen horen denk ik.
Check overigens eerst gedeelte van de midintro van wufu dan, View on YouTube
Dan zou dit ook "niet kloppen".
Meer een bewuste keuze van timing door de producer.
Hardtraxx Crew
30635 posts member since 2010
last seen 16 hours ago
flevoboys wrote:Climax vind ik zelf nogal leeg klinken en dus ook saai.
Dat vind ik juist het sterkste van het nummer :) Zonder poespas zo'n energieke en sfeervolle track neer kunnen zetten.
Hardtraxx Veteran
last seen May 2026
Prefix wrote:De timing van de lead is ook niet fout maar sommige hadden hem eerder recht op de eerste kick maat willen horen denk ik.
Check overigens eerst gedeelte van de midintro van wufu dan, View on YouTube
Dan zou dit ook "niet kloppen".
Meer een bewuste keuze van timing door de producer.
Hij hoeft van mij niet zo nodig op de eerste kick maat, in WUFU loopt de lead namelijk ook gewoon op een logische manier mee met de kicks :)
Maar juist dat logische meelopen mis ik eigenlijk meteen wanneer de lead van deze climax instart, ik kan hem zelf simpelweg niet volgen op deze manier haha
Hardtraxx Veteran
7367 posts member since 2014
last seen 8 days ago
Toen ik hem voor het eerst live hoorde ik niets aparts, maar als ik hem terugluister hoor je wel dat die melodie een halve maat achterloopt op je verwachting. Nu ik er aan gewend ben klinkt het eigenlijk wel prima.
Hardtraxx Addict
1506 posts member since 2014
last seen Oct 2016
Deetox wrote:
LukeInfinite wrote:
Dankjewel!

Sowieso bedankt voor de toffe reacties :thumbsup: Ziet er naar uit dat ik vaker wat softere platen moet gaan maken :P
Soort van Bass Modulators, Atmozfears of Wasted Penguinz?