Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Track of the year #2016
Poll eindigt op 27 jan 2017 22:09
Prefix & Density - Just A Memory 7%  7%  [ 25 ]
Delete - The World Is Yours 3%  3%  [ 11 ]
Vazard & Delete vs Main Concern - Absolute Terror 6%  6%  [ 20 ]
Phuture Noize ft. Snowflake - Shallow Waters 2%  2%  [ 7 ]
B-Front - Dark Moon 7%  7%  [ 24 ]
Wildstylez & Noisecontrollers - Take Control 0%  0%  [ 0 ]
Cyber - This Is Cyber 0%  0%  [ 1 ]
Noisecontrollers - The Game 1%  1%  [ 4 ]
Warface & Titan - Chainsaw (Delete Remix) 0%  0%  [ 0 ]
Phuture Noize - The Worlds Beyond 4%  4%  [ 12 ]
Dj Thera ft. Yuna-X - Starfleet 2%  2%  [ 7 ]
B-Front & Alpha² ft. Snowflake - Lost 9%  9%  [ 30 ]
Noisecontrollers & Bass Modulators - Holdin' On 3%  3%  [ 9 ]
Digital Punk & Radical Redemption - Protest of Indignation 1%  1%  [ 3 ]
Frequencerz & E-Force - Gods 2%  2%  [ 7 ]
Delete - Level (Phuture Noize Remix) 1%  1%  [ 3 ]
Showtek & TNT - Mellow 1%  1%  [ 2 ]
Psyko Punkz - Spaceship 4%  4%  [ 12 ]
Noisecontrollers & Bass Modulators - See The Light 2%  2%  [ 7 ]
Coone - Rise Of The Celestials (Qlimax Anthem 2016) 1%  1%  [ 4 ]
Vazard & Delete vs. Main Concern - Gone Too Far 0%  0%  [ 0 ]
Andy Svge - Gravity 17%  17%  [ 58 ]
Audiotricz - Inception 6%  6%  [ 20 ]
B-Front & Phuture Noize - The Paradox 19%  19%  [ 64 ]
Phuture Noize - Fire 3%  3%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 340
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2017 12:23 
 
Hardtraxx Veteran

Uiteindelijk gestemd voor Dark Moon en Just A Memory.
Dark Moon is gewoon zo'n heerlijk sfeervolle plaat, plus ik krijg nog steeds kippenvel als ik terugdenk aan de endshow van Intents op 't moment dat Dark Moon gedraaid werd.
Just A Memory heb ik ondertussen 15 maanden geleden voor het eerst gehoord, maar verveelt nog lang niet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2017 13:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uiteindelijk heb ik gestemd voor Gravity en Lost. Dit kan echter elke dag weer anders zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2017 13:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

The Paradox vind ik echt niet bijzonder genoeg voor een TOTY, enorm overhyped en de kick is niet je van het. Zat platen van en Phuture Noize en B-Front dit jaar die beter zijn dan die plaat (Dream World, Dark Moon, The Worlds Beyond en Shallow Waters).

Gravity is echt de uitsteker bij verre. Die als eerste keuze en eigenlijk Dream World als 2e, maar die staat er niet dus Dark Moon, is net zo, zoniet even goed. En het is dat hij dit jaar niet is uitgekomen anders was Beat The Darkness er zo als 2e achter aan gegaan. Wordt wel de TOTY van volgend jaar gok ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2017 16:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dark moon & see the light
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2017 01:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gravity en Absolute Terror. En zoals eerder gezegd, matig jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2017 10:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gestemd op:

1. Just A Memory
2. Lost

Snap de hype rond The Paradox en Gravity totaal niet :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2017 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gravity en Just A Memory.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2017 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indyy schreef:
ThaBomba. schreef:
Geen stem. Matig jaar


Not sure if.... :oh:


Nee gekkie. Wel een erg lastige keuze met 10 platen die bij de eerste twee konden eindigen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2017 17:56 
 
Hardtraxxer

Absolute Terror & Lost

Toch is mijn nr.1 track van 2016 Cyber - Perception
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2017 17:21 
 
Hardtraxxer

Dark Moon met kop en schouders #1 imo. De sfeer, die synths...

Voor nummer 2 had ik Lost, maar dat was omdat ik The Worlds Beyond over het hoofd had gezien :x
Alsnog kan ik prima achter mn tweede keuze staan, heeft toch meer een eigen sound ivm het grootste gedeelte van de rest van de lijst.

Maar zelfs dan nog kon de halve lijst wel zo'n beetje op 2 staan, mooi jaar dus!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2017 20:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dark Moon en Gravity ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2017 10:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Spaceship & Mellow :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2017 17:30 
 
Hardtraxxer

1. Gravity
2. Lost
3. Absolute Terror
4. Dark Moon
5. Spaceship
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2017 15:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet dat het smaakgerelateerd blijft, maar The Paradox en Lost boven Dark Moon. What the fuck!?
Dark Moon heeft naar mijn mening zoooo veel meer gevoel, complexiteit, sfeer en kwaliteit dan Paradox en Lost.
Hoor graag van mensen wat hun beredenering is om paradox/lost boven dark moon te verkiezen. Misschien dat ik het dan begrijp. En ja, het blijft een kwestie van smaak en daar is moeilijk over te discussieren, maar hoor het toch graag :D

Er is trouwens ook niks mis met Lost en Paradox, gruwelijk vette tracks beiden, maar Dark Moon is naar mijn mening nog wel een klasse 'beter'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2017 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Ik weet dat het smaakgerelateerd blijft, maar The Paradox en Lost boven Dark Moon. What the fuck!?
Dark Moon heeft naar mijn mening zoooo veel meer gevoel, complexiteit, sfeer en kwaliteit dan Paradox en Lost.
Hoor graag van mensen wat hun beredenering is om paradox/lost boven dark moon te verkiezen. Misschien dat ik het dan begrijp. En ja, het blijft een kwestie van smaak en daar is moeilijk over te discussieren, maar hoor het toch graag :D

Er is trouwens ook niks mis met Lost en Paradox, gruwelijk vette tracks beiden, maar Dark Moon is naar mijn mening nog wel een klasse 'beter'.


It's all about the hype...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2017 18:12 
 
Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Ik weet dat het smaakgerelateerd blijft, maar The Paradox en Lost boven Dark Moon. What the fuck!?
Dark Moon heeft naar mijn mening zoooo veel meer gevoel, complexiteit, sfeer en kwaliteit dan Paradox en Lost.
Hoor graag van mensen wat hun beredenering is om paradox/lost boven dark moon te verkiezen. Misschien dat ik het dan begrijp. En ja, het blijft een kwestie van smaak en daar is moeilijk over te discussieren, maar hoor het toch graag :D

Er is trouwens ook niks mis met Lost en Paradox, gruwelijk vette tracks beiden, maar Dark Moon is naar mijn mening nog wel een klasse 'beter'.


Eens met deze man
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2017 23:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Ik weet dat het smaakgerelateerd blijft, maar The Paradox en Lost boven Dark Moon. What the fuck!?
Dark Moon heeft naar mijn mening zoooo veel meer gevoel, complexiteit, sfeer en kwaliteit dan Paradox en Lost.
Hoor graag van mensen wat hun beredenering is om paradox/lost boven dark moon te verkiezen. Misschien dat ik het dan begrijp. En ja, het blijft een kwestie van smaak en daar is moeilijk over te discussieren, maar hoor het toch graag :D

Er is trouwens ook niks mis met Lost en Paradox, gruwelijk vette tracks beiden, maar Dark Moon is naar mijn mening nog wel een klasse 'beter'.


Tja, zoals je zelf al zegt 'kwestie van smaak'. Ik vind juist dat in Lost heel veel sfeer zit door die lange uithalen in de melodie. Daarnaast vind ik die vocals ook heel vet, het mysterieuze gezang gaat heel mooi samen met die melodie.

Daarnaast vind ik Dark Moon ook gewoon fucking vet. Het was zeker geen makkelijke keuze dit jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2017 11:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voor mij is het ook Lost boven Dark Moon/The Paradox.
De drive die de midintro met zich meebrengt, de sfeer in de break en zoals hierboven ook gezegd wordt de lange uithalen in de climaxen. En vind zelf de synth ook net iets fijner dan bij de andere 2.

Blijft hoe je het ook wendt of keert natuurlijk een smaakkwestie en gewoon 3 fantastische platen! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2017 15:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zal proberen een gedetailleerde beschrijving te geven waarom ik op The Paradox heb gestemd.

Het begint al met die zieke drive in mid-intro. Heel vet gedaan vind ik. De break is erg sfeervol in combinatie met mooie vocalen. Dan komt de melodie er al in (TUTU TU-TU-TU-TU-TU TU, kan het niet anders beschrijven haha). Erg leuk om met mee te schreeuwen op een feest. De climax geeft mij vervolgens een enorm euforisch gevoel. Daarna heb je nog de tweede climax die er vrij apart wordt ingegooid. De tweede climax is trouwens net dat tikkeltje anders dan de eerste wat ik ook altijd waardeer. Dit was een collab waar ik heel hoge verwachtingen van had. Als ze het dan voor elkaar krijgen om die verwachtingen nog gigantisch te overtreffen, mag ik wel spreken over een geschikte TOTY. Ik stoor mij totaal niet aan de kicks trouwens. Ik vind bijvoorbeeld de kicks in Gravity een drama. Dat is gewoon een kwestie van smaak. Natuurlijk hadden Dark Moon of Lost ook een waardige TOTY geweest, maar je kan niet op alle platen stemmen. Eigenlijk is het een luxe dat de keuze zo moeilijk was. Dat wil alleen maar zeggen dat het een geslaagd jaar is geweest. Grotendeels te danken aan koning Bob. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2017 21:06 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ik vind die mid dus oersaai. Verder ook eens met Davey, Dark Moon vind ik in alle opzichten veel vetter: sfeer, melodie, synth, opbouw, kicks etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2017 11:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Persoonlijk vind ik Dream World nog het vetste maar wel eens dat The Paradox vooral qua kicks en sfeer echt achterloopt op Lost, Dream World en Dark Moon.

Ik denk dat het feit dat Phuture Noize en B-Front, de twee fan favorites hier, een plaat samen hebben gemaakt ze meer stemmen oplevert dan de plaat zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2017 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook nog even op de laatste dag mijn stem uitgebracht.

Gekozen voor Absolute Terror (mijn TOTY), en daarnaast voor The World Is Yours. Was erg lastig kiezen tussen deze, Just A Memory en Gone Too Far. Die 3 stonden eigenlijk allemaal unranked op nummer 2 tot 4 in m'n top 10. :P Denk wel dat m'n stem hier het meest heeft geholpen, gezien The World Is Yours hiermee nog een plekje hoger komt.

Jammer dat Gone Too Far geen 1 stem heeft, maar de concurrentie is dan ook wel ijzersterk dit jaar. Ik vind het persoonlijk één van de betere TOTY lijsten van de afgelopen jaren, vrijwel allemaal ontzettend sterke platen imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2017 13:51 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Net zoals vorig jaar bleek het alweer snel een nek-aan-nekrace, dit keer tussen The Paradox & Gravity.

B-Front heeft in het verleden al drie keer de award gewonnen met Inner Creativity (2011), Mysterias (2012) en Undiscovered (2013). De afgelopen twee jaar is hij beide keren tweede geworden met Zero Gravity (B-Front Remix) (2014) en We Are One (2015).

De sound van Phuture Noize heeft een enorme verandering meegemaakt sinds de aankondiging van de 'break up' van het duo. Dit jaar een aantal hele dikke releases zoals Shallow Waters, The Worlds Beyond en natuurlijk The Paradox. Op Hardtraxx zijn velen in ieder geval benieuwd naar zijn aankomende album.

Over Andy Svge is eigenlijk niet zoveel bekend, alleen dat het een nieuw alias van Waverider is, die platen als Code Red en Be As One heeft geproduceerd. Met Andy Svge heeft hij een frisse start gemaakt en is een andere weg met produceren ingeslagen. Gravity was zijn eerste release en direct een enorme hit, mede door de herinnering aan de eindshow van Defqon.1 dit jaar (voor mij persoonlijk). In 2017 zullen we zien wat hij nog meer voor ons in petto heeft.

Maar zoals elk jaar kan er maar één de beste zijn. Met 6 stemmen meer dan Gravity hebben B-Front en Phuture Noize de track of the year award met The Paradox gewonnen! Mannen, van harte met deze prijs en wij hopen natuurlijk dat jullie in de toekomst nog eens met elkaar de studio induiken.

Ik denk dat ik voor velen spreek door te zeggen dat 2016 een enorm goed jaar voor de hardstyle was qua producties en het in vele gevallen weer de goede kant op gaat met de scene. De complete uitslag van de poll is terug te vinden in de OP. Op naar een mooier 2017!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2017 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een top 5 met 3 tracks van B-Front, wat een producer is het ook! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2017 15:37 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Mix komt er later vandaag aan!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Track of the Year 2022 » Hardstyle