Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 2 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago

Track of the Week 2011 #30

Poll ended at 08 Aug 2011 21:34

E-Force - Brutality
25
18%
Gunz For Hire (Ran-D & Adaro) - Gangsters Don't Dance
31
23%
Pulserz - Hopeful
0
No votes
Pulserz - Rainfalls
0
No votes
Pulserz - Butterfly effect
1
1%
Pulserz - Regret
0
No votes
Stereotuners - House Dog
25
18%
Stereotuners - Bass Control
2
1%
Stereotuners - Dangerous Beast
0
No votes
Zany & DV8 - World On Fire
44
32%
Second Identity - Modified
6
4%
Second Identity - The Reason (Ft. MC Chucky)
2
1%

Total votes: 136

Hardtraxx Veteran
5235 posts member since 2010
last seen Dec 2025
Gangsterdwerg wrote:
Jolle wrote:Eigenlijk niet zoveel boeiends, behalve World on Fire. Ik snap trouwens echt niet hoe je Gangsters dont Dance vet kan vinden, wat een kutvocals en lelijke kicks xd Alleen de midintro is vet.
Pitchkicks staat hier sinds een tijdje echt gelijk aan kutmuziek. Wat een onzin, de hedendaagse sound heeft juist veel te danken aan pitchkicks. En in GDD zijn ze ook gewoon vet. Misschien is die aller hoogste op het laatst in de 2e climax net iets te veel van het goede maar verder klinken de pitchkicks gewoon goed, ze behouden hun kracht. En wat is het toch heerlijk om als de pitchkick erin komt VOLGAS met je vuisten in de lucht te boxen :D
Ik vind de kick ook lelijk als hij niet gepitcht is, pitchkicks maken mij niet zoveel uit. In Put it On vind ik de pitchkicks bijvoorbeeld wel mooi.
Last edited by Jolle on 08 Aug 2011 18:28, edited 1 time in total.
Hardtraxx Veteran
10779 posts member since 2009
last seen May 2023
Sainen wrote:Weer geen stem van mij deze week, zit helaas weer geen track tussen die mij weet te bekoren.
Hardtraxxer
456 posts member since 2011
last seen Jan 2019
Gangsterdwerg wrote:
Lyst wrote:
Gangsterdwerg wrote:wie stemt er nou weer op world on fire. wat een grafplaat. GDD is zeker de baas deze week. Maarja daar stemt niemand op want na showtek, hhz, psyko punkz en zatox is ran-d de volgende die nu taboe is hier.
GDD is de bassboom van Ran-D & Adaro
Klopt. Behalve dat GDD wel vet is en Bass Boom niet. GDD wordt alleen maar afgekraakt omdat het een mainstream track is van een overwegend Raw-artiest. Als mainstreamplaat vind ik hem ijzersterk.
met jou kan ik praten :thumbup:
Hardtraxx Veteran
3923 posts member since 2009
last seen Dec 2017
Lyst wrote:Pitchkicks hebben bijna nooit kracht. Maakt niet uit op welke hoogte. Door de lange tails is de kracht van de kick verspreid over de hele kick, waardoor er niet echt sprake is van een piek, en juist die piek zorgt voor de kracht. De piek in pitchkicks is vaak niets meer dan een punch die klinkt als een tokje. Enige wat pitchkicks wel hebben zijn veel bass, gezien de tails langer zijn en als je vind dat hoe meer bass er in de kick zit, dat dan de kick harder is, ja dan blijft het langs elkaar heenpraten.

Daarnaast zijn kicks die de hoogte in gaan voor mij al snel niet meer om aan te horen. Jullie hebben het altijd over harmonieus, maar bij lage frequenties klinkt het al gauw alsof je met hele octaven omhoog gaat, terwijl de melodie dat niet doet.
Deze discussie hebben we denk ik al 100x gevoerd en we gaan er nooit uitkomen vrees ik. Ik vind die diepe plofkicks totaal niet hard en jij en o.a. Piaaa vinden dat juist hard. Ik ben het wel met je eens dat de kick een goeie punch moet hebben, daarom vind ik E-Force kicks ook niet mooi terwijl die ook een lange tail hebben. Maar Ran-D kicks klappen er gewoon op en ik vind ze niet super hard maar wel gewoon lekker. Verder vind ik persoonlijk pitchkicks gewoon echt vet, mits ze niet té hoog gaan en hun warme sound behouden in de hoge tonen.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Ik vind Ran-D kicks en E-Force kicks echt amper verschillen :P
Geef mij maar gewoon kicks zoals de machine maakt, pitchen niet en hebben een lange tail.
Hardtraxx Veteran
3688 posts member since 2009
last seen Jul 2026
Duurt weer lekker lang voor een nieuwe.
B
Hardtraxx Veteran
13728 posts member since 2008
last seen Aug 2017
Roebén wrote:Duurt weer lekker lang voor een nieuwe.
Ga er na het eten mee beginnen :)
Hardtraxx Veteran
3688 posts member since 2009
last seen Jul 2026
bRt_ wrote:
Roebén wrote:Duurt weer lekker lang voor een nieuwe.
Ga er na het eten mee beginnen :)
Woehoew, ik doe dit gewoon graag :yay:
B
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2017
ToTM komt na mijn studie, zaterdagmiddag dus :D
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 19 days ago
bRt_ wrote:ToTM komt na mijn studie, zaterdagmiddag dus :D
Je bedoelde zeker volgende week zaterdag? :P
B
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2017
Pommer wrote: Je bedoelde zeker volgende week zaterdag? :P
Niet echt! :P
Was de bedoeling voor afgelopen zaterdag, maar had dinsdag een zwaar tentamen dus heb ik 3 dagen van s'morgens tot s'avonds geleerd. Gisteren lag ik de ganse dag op de zetel van de vermoeidheid! :D
Komt morgen samen met Totw :)
Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
bRt_ wrote:
Was de bedoeling voor afgelopen zaterdag, maar had dinsdag een zwaar tentamen dus heb ik 3 dagen van s'morgens tot s'avonds geleerd. Gisteren lag ik de ganse dag op de zetel van de vermoeidheid! :D
:innocent:
Hardtraxx Veteran
last seen May 2023
bRt_ wrote:
Je kan maar beter geen indicaties meer neerzetten want je bent ze nog geen 1 keer nagekomen geloof ik. -.-
B
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2017
Komt eraan meneer Dakpan! :D
Is ook zo omdat ik het retedruk heb tot 7 september en ik geef mijn diploma iets meer voorrang .. ;)
Maar je hebt wel gelijk.
Hardtraxx Veteran
last seen May 2023
bRt_ wrote:Komt eraan meneer Dakpan! :D
Is ook zo omdat ik het retedruk heb tot 7 september en ik geef mijn diploma iets meer voorrang .. ;)
Maar je hebt wel gelijk.
Zou je tot gek verklaren als je je diploma geen voorrang zou geven.