Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 29  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 16:14 
 
Hardtraxx Elite

Citaat:
I hear a lot of music production hipsters all like “Make sure that you pay attention to your dynamics in your sounds!” and I’m all like “Why the fuck”?!
Guys, we are making hardstyle with the main purpose to melt faces and one of the things that melt faces is extremely loud mixes. So one of the most important tips that I can give to you is to use compression as much as possible.


eehm.. ja.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 18:12 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
The Venator schreef:
Helaas niks nieuws geleerd, maar wel leuk voor mensen die er natuurlijk wel wat aan hebben!


vond dat brickwall limiting zelfs een enge opmerking. ;)


Inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2015 18:18 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Helaas niks nieuws geleerd, maar wel leuk voor mensen die er natuurlijk wel wat aan hebben!


Handig omdat het nu misschien wat overzichtelijker staat en een leuk gebaar maar toch hou ik altijd het gevoel dat ze de dingen die écht helpen en een verschil zullen maken nauwelijks vertellen. Achja..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2015 18:10 
 
Artiest

Stigmata schreef:
The Venator schreef:
Helaas niks nieuws geleerd, maar wel leuk voor mensen die er natuurlijk wel wat aan hebben!


vond dat brickwall limiting zelfs een enge opmerking. ;)


Eng omdat? Als je gaat masteren kan je deze uitzetten en heb je gelijk genoeg headroom. :)

Berg schreef:
andig omdat het nu misschien wat overzichtelijker staat en een leuk gebaar maar toch hou ik altijd het gevoel dat ze de dingen die écht helpen en een verschil zullen maken nauwelijks vertellen. Achja..


Wat zou je graag willen weten? Wij/ik ben echt de beroerdste niet om dingen te vertellen.

DJ_Tim schreef:
Citaat:
I hear a lot of music production hipsters all like “Make sure that you pay attention to your dynamics in your sounds!” and I’m all like “Why the fuck”?!
Guys, we are making hardstyle with the main purpose to melt faces and one of the things that melt faces is extremely loud mixes. So one of the most important tips that I can give to you is to use compression as much as possible.


eehm.. ja.....


Waar doel je op? Geloof jij in die fabeltjes van "dynamic range"? Zelfs de gemiddelde pop plaat(bv het Hozier album) clipt en ik lees/zie er weinig over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2015 19:05 
 
Hardtraxx Addict

Hee kijk, een normale reactie op 'kritiek'. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2015 19:17 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Hee kijk, een normale reactie op 'kritiek'. :thumbup:


Gelukkig zijn er nog artiesten die normaal met kritiek om kunnen gaan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2015 22:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

PhutureNoize schreef:
Stigmata schreef:
The Venator schreef:
Helaas niks nieuws geleerd, maar wel leuk voor mensen die er natuurlijk wel wat aan hebben!


vond dat brickwall limiting zelfs een enge opmerking. ;)


Eng omdat? Als je gaat masteren kan je deze uitzetten en heb je gelijk genoeg headroom. :)


Maar geeft dat niet een vertekend beeld?
Alles wat afgekapt werd door je brickwall word dan toch weer terug gebracht als je je brickwall weg haalt om te masteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2015 22:24 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik produceer zelf altijd op -6db. Dit in fl studio gewoon de master op 75%
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2015 22:43 
 
Hardtraxxer

PhutureNoize schreef:
Berg schreef:
Handig omdat het nu misschien wat overzichtelijker staat en een leuk gebaar maar toch hou ik altijd het gevoel dat ze de dingen die écht helpen en een verschil zullen maken nauwelijks vertellen. Achja..


Wat zou je graag willen weten? Wij/ik ben echt de beroerdste niet om dingen te vertellen.


Dieper op dingetjes ingaan die net het verschil kunnen maken. Dingen waar je zelf nog een beetje mee kan aanklooien ipv 'gewoon' te zeggen headroom is belangrijk. Misschien meer info waarom je op verschillende dingen juist die effecten gebruikt.

Misschien zelfs hoe je een track analyseert (die reference track waar je over praat), waar jij op let bij zo'n track.
Vond de info naar mijn mening net te basic eigenlijk. Al met al wel tof dat jullie/jij het doet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2015 18:16 
 
Artiest

Berg schreef:
PhutureNoize schreef:
Berg schreef:
Handig omdat het nu misschien wat overzichtelijker staat en een leuk gebaar maar toch hou ik altijd het gevoel dat ze de dingen die écht helpen en een verschil zullen maken nauwelijks vertellen. Achja..


Wat zou je graag willen weten? Wij/ik ben echt de beroerdste niet om dingen te vertellen.


Dieper op dingetjes ingaan die net het verschil kunnen maken. Dingen waar je zelf nog een beetje mee kan aanklooien ipv 'gewoon' te zeggen headroom is belangrijk. Misschien meer info waarom je op verschillende dingen juist die effecten gebruikt.

Misschien zelfs hoe je een track analyseert (die reference track waar je over praat), waar jij op let bij zo'n track.
Vond de info naar mijn mening net te basic eigenlijk. Al met al wel tof dat jullie/jij het doet :)


Dieper op dingetjes zoals? Wij doen net zo goed gewoon lekker muziek maken, er is niet zozeer een geheim dat je plaat ineens super dik maakt ofzo. Ik denk dat we net als een hele groep producers op dit forum gewoon lekker muziek maken en stap voor stap onze dingetjes en sound ontdekt hebben.

Dingen waar ik op let bij referentieplaten is: Loudness, EQing en diepte (tijdsgebaseerde effecten zoals reverb/delay). Het is vooral belangrijk dat je je afmix op een andere goede plaat afstemt in hetzelfde genre anders is je plaat altijd ondraaibaar, hoe vet ie misschien ook los klinkt. Daarmee bedoel ik niet rechstreeks kopieren van mixdown, maar het zo maken dat het niet "awkward" klinkt.

The Venator schreef:
Ik produceer zelf altijd op -6db. Dit in fl studio gewoon de master op 75%


Dit heeft geen nut, dan clippen je kanalen nog steeds en zit je dus alsnog zonder headroom op elk kanaal.

ycon schreef:
Maar geeft dat niet een vertekend beeld?
Alles wat afgekapt werd door je brickwall word dan toch weer terug gebracht als je je brickwall weg haalt om te masteren?


Dit kan een licht getekend beeld geven, maar als je track clipt merk je dat wel. Daarbij stuur je je plaat toch weer tegen het dak aan met het masteren en is het alleen een handig truukje om "makkelijk en luid" af te mixen terwijl je toch 12dB headroom per kanaal houdt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2015 20:38 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

PhutureNoize schreef:
The Venator schreef:
Ik produceer zelf altijd op -6db. Dit in fl studio gewoon de master op 75%


Dit heeft geen nut, dan clippen je kanalen nog steeds en zit je dus alsnog zonder headroom op elk kanaal.


Ik zorg er altijd voor dat de kanalen niet clippen. Ik let hier dus wel op, maar ik vind het makkelijker om te beginnen op -6db.

Later als ik de afmix doe gooi ik de fader naar 100% en pas ik het wat aan.

Het is niet helemaal duidelijk hoe jullie dat doen, kun je het doormiddel van een afbeelding oid uitleggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2015 20:54 
 
Hardtraxxer

PhutureNoize schreef:
Dieper op dingetjes zoals? Wij doen net zo goed gewoon lekker muziek maken, er is niet zozeer een geheim dat je plaat ineens super dik maakt ofzo. Ik denk dat we net als een hele groep producers op dit forum gewoon lekker muziek maken en stap voor stap onze dingetjes en sound ontdekt hebben.

Dingen waar ik op let bij referentieplaten is: Loudness, EQing en diepte (tijdsgebaseerde effecten zoals reverb/delay). Het is vooral belangrijk dat je je afmix op een andere goede plaat afstemt in hetzelfde genre anders is je plaat altijd ondraaibaar, hoe vet ie misschien ook los klinkt. Daarmee bedoel ik niet rechstreeks kopieren van mixdown, maar het zo maken dat het niet "awkward" klinkt.



Oke thanks voor de normale reactie en voor de info op het eind, waardeer ik :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2015 15:10 
 
Hardtraxx Addict

PhutureNoize schreef:

DJ_Tim schreef:
Citaat:
I hear a lot of music production hipsters all like “Make sure that you pay attention to your dynamics in your sounds!” and I’m all like “Why the fuck”?!
Guys, we are making hardstyle with the main purpose to melt faces and one of the things that melt faces is extremely loud mixes. So one of the most important tips that I can give to you is to use compression as much as possible.


eehm.. ja.....


Waar doel je op? Geloof jij in die fabeltjes van "dynamic range"? Zelfs de gemiddelde pop plaat(bv het Hozier album) clipt en ik lees/zie er weinig over.


Het blijft mixen he dus een balans tussen dynamiek en loudness is dan beter. Alles lomp door de limiters heen drukken is ook niet de oplossing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2015 16:54 
 
Artiest

Phase 2 schreef:
PhutureNoize schreef:


Waar doel je op? Geloof jij in die fabeltjes van "dynamic range"? Zelfs de gemiddelde pop plaat(bv het Hozier album) clipt en ik lees/zie er weinig over.


Het blijft mixen he dus een balans tussen dynamiek en loudness is dan beter. Alles lomp door de limiters heen drukken is ook niet de oplossing.


Misschien wat lullig opgeschreven van onze kant maar ik bedoel hiermee te zeggen dat compressie gebruiken gewoon nodig is voor een goede mix. Ik zie nog genoeg (zelfs enkele professionele) producers amper compressie nuttig gebruiken. Ik bedoelde daarmee om mensen te motiveren het te gebruiken, niet zozeer om elk kanaal helemaal de modder in te drukken. Ik heb er ook bij geschreven dat het is van de goede balans vinden, niet zozeer alles kapot drukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2015 15:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het mooie is dat iedereen er anders over denkt en ik vind het ook mooi om te lezen hoe jullie er over denken.
Plus je helpt er ook een aantal mensen mee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 19:45 
 
Hardtraxx Addict

Delete
Citaat:
ATTENTION ASPIRING PRODUCERS
I am planning to start a series of tutorial videos. Many people ask for tips, tricks and guidance on different production related topics so I figured it would be an awesome idea to provide the answers to these questions to everyone rather than to just the individuals who have the balls to ask them.
So, what would you like to learn the most? .. It doesn't have to be Hardstyle specific, anything production related is cool
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 16:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Delete
Citaat:
ATTENTION ASPIRING PRODUCERS
I am planning to start a series of tutorial videos. Many people ask for tips, tricks and guidance on different production related topics so I figured it would be an awesome idea to provide the answers to these questions to everyone rather than to just the individuals who have the balls to ask them.
So, what would you like to learn the most? .. It doesn't have to be Hardstyle specific, anything production related is cool


Inb4 standaard 'hoe maak je delete kick' vraag :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 16:27 
 
Artiest

Yo Gasten,

We zijn van plan binnenkort weer een artikeltje te schrijven wbt productie; zijn er nog dingen die je graag toegelicht wilt hebben van uit ons oogpunt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 17:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

PhutureNoize schreef:
Yo Gasten,

We zijn van plan binnenkort weer een artikeltje te schrijven wbt productie; zijn er nog dingen die je graag toegelicht wilt hebben van uit ons oogpunt?


Screech/lead tutorial zou ik heel vet vinden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 17:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Misschien iets m.b.t. de mixdown? (Zoals stereo Imaging etc.) :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 17:43 
 
Hardtraxx Elite

AvixDJ schreef:
Misschien iets m.b.t. de mixdown? (Zoals stereo Imaging etc.) :P

Dat hadden ze de vorige keer xd

http://alive-at-night.com/tips-n-tricks-for-a-hard-hitting-mixdown-by-phuture-noize/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 18:03 
 
Hardtraxx Addict

PhutureNoize schreef:
Yo Gasten,

We zijn van plan binnenkort weer een artikeltje te schrijven wbt productie; zijn er nog dingen die je graag toegelicht wilt hebben van uit ons oogpunt?


Iets over vocalen lijkt me wel vet. :)
Ik vind het zelf vaak lastig om een melodie te maken die bij een acapella past.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 18:15 
 
Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
PhutureNoize schreef:
Yo Gasten,

We zijn van plan binnenkort weer een artikeltje te schrijven wbt productie; zijn er nog dingen die je graag toegelicht wilt hebben van uit ons oogpunt?


Iets over vocalen lijkt me wel vet. :)
Ik vind het zelf vaak lastig om een melodie te maken die bij een acapella past.

Dat vind ik meestal juist een stuk makkelijker :)

Ik begin altijd met de akkoorden van de acapella spelen en dan krijg ik automatisch een melodie in mn hoofd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 18:33 
 
Hardtraxx Newbie

@phuturenoize

Hoe je zo'n typische sfeer in je track krijgt. ( bijvoorbeeld zoiets als in Compressed Thoughts ).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2015 22:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
AvixDJ schreef:
Misschien iets m.b.t. de mixdown? (Zoals stereo Imaging etc.) :P

Dat hadden ze de vorige keer xd

http://alive-at-night.com/tips-n-tricks-for-a-hard-hitting-mixdown-by-phuture-noize/


Ohh wauw heb dit compleet gemist :x
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 29  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner