Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 29  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2013 15:44 

Hardtraxx Beheerder

Cruelty schreef:
The Venator schreef:
Cruelty schreef:
Omdat Hardwell het gebruikt, is het pro?
Maar het is zoals je zegt wel handig om mee te layeren.

Wie zegt dat? :P

ik

Oke Jobmans.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2013 21:28 

Hardtraxx Addict

Fabfilter heeft een multiband compressor! Ik ben er benieuwd naar. Hun shit is altijd goed.

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2013 21:32 

Hardtraxx Beheerder

Jezus, wat ziet dat ding er gaaf uit! zeer benieuwd, lijkt erg goed te werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2013 21:16 

Hardtraxxer

The Venator schreef:
Jezus, wat ziet dat ding er gaaf uit! zeer benieuwd, lijkt erg goed te werken.
Phase 2 schreef:
Fabfilter heeft een multiband compressor! Ik ben er benieuwd naar. Hun shit is altijd goed.

jup, ziet er heel wijs uit. vooral dat moduleren lijkt me echt te wijs!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2013 14:10 

Hardtraxx Addict

De Goliath Sounds (venm) website is klaar dus kan weer gekocht worden.
Helaas wel 10 euro duurder.

http://www.goliathsounds.com/venm.html

en ze hebben een nieuwe:

http://www.goliathsounds.com/audox.html

Maar is nog niet te koop volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2013 19:56 

Hardtraxx Addict

Venm in de aanbieding:

Citaat:
Venm Halloween Weekend Sale!!!

Thats right, grab a copy this weekend for 25% off!

Use the coupon code: HALLOWV at the end of the checkout.

ONLY VALID TILL SUNDAY!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2013 21:27 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Venm in de aanbieding:

Citaat:
Venm Halloween Weekend Sale!!!

Thats right, grab a copy this weekend for 25% off!

Use the coupon code: HALLOWV at the end of the checkout.

ONLY VALID TILL SUNDAY!

kutzooi krijg mn loon pas dinsdag....
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 14:36 

Hardtraxx Veteran

http://www.openmusiclabs.com/projects/x0x-heart/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2013 11:41 

Hardtraxxer

nette aanbieding nu, heb hem ook maar aangeschaft :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 15:26 

Hardtraxx Veteran

http://www.native-instruments.com/en/specials/high-octane-holidays/?utm_medium=email&utm_campaign=Xmas+Campaign&utm_source=newsletter
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 16:17 

Hardtraxx Beheerder

Nice :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2013 13:07 

Hardtraxx Addict

Momenteel krijg je 20% korting op venm distortion van goliath sounds. Dus betaal je kleine 40 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2013 16:28 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Momenteel krijg je 20% korting op venm distortion van goliath sounds. Dus betaal je kleine 40 euro.

Heeft iemand dat Delay ding van Goliath Sounds al geprobeerd toevallig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2013 21:47 

Hardtraxx Addict

Freqmaniak schreef:
Net de Q&A gekeken van Hardwell, en in zijn beste vst's staat Nexus..
De lead van Apollo zijn 3 layers, 2 nexus, en 1 sylenth.

Nexus is prima te gebruiken, maar niet alleenstaand. Gooi er nog wel wat extra layers op om er zo een eigen draai aan te geven.

Heb hem ook even gekeken, die 2de Nexus layer, herken hem meteen :P heel specifiek geluid :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2013 23:47 

Hardtraxx Addict

Maximumraver schreef:
Freqmaniak schreef:
Net de Q&A gekeken van Hardwell, en in zijn beste vst's staat Nexus..
De lead van Apollo zijn 3 layers, 2 nexus, en 1 sylenth.

Nexus is prima te gebruiken, maar niet alleenstaand. Gooi er nog wel wat extra layers op om er zo een eigen draai aan te geven.

Heb hem ook even gekeken, die 2de Nexus layer, herken hem meteen :P heel specifiek geluid :)

Nexus wordt door veel bekende producers gebruikt. Is ook niks mis mee vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2013 11:59 

Hardtraxx Addict

Oh helemaal mee eens :) Zal me niet boeien of iemand Nexus gebruikt of wat dan ook, als het goed klinkt klinkt het goed :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 03:10 

Hardtraxxer

Maximumraver schreef:
Oh helemaal mee eens :) Zal me niet boeien of iemand Nexus gebruikt of wat dan ook, als het goed klinkt klinkt het goed :)

Dat beaam ik ook! Als het goed klinkt maakt het toch niet uit!
Vind het eigenlijk wel raar dat mensen vinden dat je geen gebruik van Nexus (of presets in het algemeen) moet maken... Meestal onder het mom dat je dan niet origineel bent of het geluid niet zelf gemaakt hebt ofzo?
Is een beetje zoiets als een trompettist verwijten dat hij de trompet waar hij op blaast niet uitgevonden heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 06:11 

Hardtraxxer

Jubke schreef:
Maximumraver schreef:

Is een beetje zoiets als een trompettist verwijten dat hij de trompet waar hij op blaast niet uitgevonden heeft.

Ben ik niet met je eens. het ontdekken en ontwerpen van een trompet duurt wel ff wat langer dan het snappen en doorhebben van synthese. Daarnaast vind ik het gebruik van nexus in uitzonderingen, kunnen. Bepaalde genre's zoals hardstyle of de nieuwe EDM, vind ik het wel okee om met nexus bepaalde supersaws op te vullen, maar voorderest vind ik dat je een sampeler beter niet kunt gebruiken. Net zoals een Trompet speler moet oefenen, hoe met een trompet om te gaan, zo heeft ook menig producer moeten leren omgaan met het maken van een eigen sound met een synth.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 12:28 

Hardtraxx Addict

Gidi schreef:
Jubke schreef:
Maximumraver schreef:

Ben ik niet met je eens. het ontdekken en ontwerpen van een trompet duurt wel ff wat langer dan het snappen en doorhebben van synthese. Daarnaast vind ik het gebruik van nexus in uitzonderingen, kunnen. Bepaalde genre's zoals hardstyle of de nieuwe EDM, vind ik het wel okee om met nexus bepaalde supersaws op te vullen, maar voorderest vind ik dat je een sampeler beter niet kunt gebruiken. Net zoals een Trompet speler moet oefenen, hoe met een trompet om te gaan, zo heeft ook menig producer moeten leren omgaan met het maken van een eigen sound met een synth.

Maar als iets de sound bevat die je wilt heeft het geen zin om het na te maken. Daarbij komt nog dat sommige sounds niet met alle vst's na te maken zijn. Zoals bepaalde specifieke sounds met karakter van een bepaalde synth. Je kunt ook creatief omgaan met nexus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 12:54 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Gidi schreef:

Maar als iets de sound bevat die je wilt heeft het geen zin om het na te maken. Daarbij komt nog dat sommige sounds niet met alle vst's na te maken zijn. Zoals bepaalde specifieke sounds met karakter van een bepaalde synth. Je kunt ook creatief omgaan met nexus.[/quote]

Helaas zijn er teveel 'producers' die het verschil nog niet weten tussen bijv. Nexus en Sylenth1.
Dit komt ook omdat veel beginnende producers wordt aangeraden om Nexus te gebruiken.
Zelf ben ik ook geen fan van Nexus omdat het idd een sampler is.. Iets wat qua sound niet aan te passen is. Met effecten etc natuurlijk wel, maar het specifieke sound is niet aan te passen. Idd is het handig om bepaalde leads op te vullen.
Maar persoonlijk vind ik het een leukere uitdaging om een synth of lead zelf te ontwikkelen.
Neemt niet weg dat er een hoop mooie sounds zijn voor nexus. waar menig top producer nog steeds gebruik van maakt, maar persoonlijk mijdt ik Nexus liever!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 16:43 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Gidi schreef:
Jubke schreef:

Maar als iets de sound bevat die je wilt heeft het geen zin om het na te maken. Daarbij komt nog dat sommige sounds niet met alle vst's na te maken zijn. Zoals bepaalde specifieke sounds met karakter van een bepaalde synth. Je kunt ook creatief omgaan met nexus.

Karakter in je sounds, zorgen ervoor dat mensen jou muziek gaan luisteren, omdat het voor de luisteraar kenmerkend is. Nexus is niet kenmerkend voor de artiest, maar kenmerkend voor reFX.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 17:29 

Hardtraxx Addict

Gidi schreef:
Phase 2 schreef:

Karakter in je sounds, zorgen ervoor dat mensen jou muziek gaan luisteren, omdat het voor de luisteraar kenmerkend is. Nexus is niet kenmerkend voor de artiest, maar kenmerkend voor reFX.

Nexus bevat samples/sounds van bekende hardware bakken. Die hebben een specifiek karakter wat je bijvoorbeeld niet uit een sylenth of massive haalt. Dat karakter doelde ik op. Er zijn genoeg producers die nexus gebruiken die wel een eigen sound hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 10:18 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Gidi schreef:
Phase 2 schreef:

Nexus bevat samples/sounds van bekende hardware bakken. Die hebben een specifiek karakter wat je bijvoorbeeld niet uit een sylenth of massive haalt. Dat karakter doelde ik op. Er zijn genoeg producers die nexus gebruiken die wel een eigen sound hebben.

JA precies, en als een opkomend producer nu die sound van nexus zou gebruiken zou iedereen verwijzen naar de ''top'artiest die deze sound al gebruikt heeft..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 16:43 

Hardtraxxer

Maar Nexus is ook helemaal niet erg om te gebruiken. Het wordt gemaakt om te gebruiken, dus als je nou net dat ene geluidje zoekt die Nexus toevallig wel in z'n library heeft staan, waarom zou je 't dan niet gebruiken? Continu je eigen sounds maken kost veel te veel tijd en verlies je misschien wel inspiratie voor de track waar je nou net mee bezig was.

Kijk, als je 't nou voor een dominante lead of screech gebruikt in je track is 't een ander verhaal, omdat bij hardstyle nou eenmaal hoort dat je wel je leads en screeches zelf maakt. Maar als je je leads wilt layeren of net dat ene belletje zoekt die de track afmaakt, waarom zou je 't dan niet gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 20:47 

Hardtraxx Elite

Was al een tijdje bekend vgm maar Frontliner, Tyhron en Jack of Sound komen op de Dance Fair in Utrecht.

Thyron komt op zondag, Frontliner en Jack of Sound zijn volgens mij nog niet bekend.

Zijn er mensen die hierheen gaan? :)
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 29  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner