Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 5 days ago
Cruelty wrote:
The Venator wrote:
Cruelty wrote:Omdat Hardwell het gebruikt, is het pro?
Maar het is zoals je zegt wel handig om mee te layeren.
Wie zegt dat? :P
ik
Oke Jobmans.
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Fabfilter heeft een multiband compressor! Ik ben er benieuwd naar. Hun shit is altijd goed.

View on YouTube
Hardtraxx Beheerder
last seen 5 days ago
Jezus, wat ziet dat ding er gaaf uit! zeer benieuwd, lijkt erg goed te werken.
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
The Venator wrote:Jezus, wat ziet dat ding er gaaf uit! zeer benieuwd, lijkt erg goed te werken.
Phase 2 wrote:Fabfilter heeft een multiband compressor! Ik ben er benieuwd naar. Hun shit is altijd goed.

View on YouTube
jup, ziet er heel wijs uit. vooral dat moduleren lijkt me echt te wijs!!
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
De Goliath Sounds (venm) website is klaar dus kan weer gekocht worden.
Helaas wel 10 euro duurder.

http://www.goliathsounds.com/venm.html

en ze hebben een nieuwe:

http://www.goliathsounds.com/audox.html

Maar is nog niet te koop volgens mij.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Venm in de aanbieding:
Venm Halloween Weekend Sale!!!

Thats right, grab a copy this weekend for 25% off!

Use the coupon code: HALLOWV at the end of the checkout.

ONLY VALID TILL SUNDAY!
Hardtraxxer
105 posts member since 2013
last seen Sep 2017
Joeyvg wrote:Venm in de aanbieding:
Venm Halloween Weekend Sale!!!

Thats right, grab a copy this weekend for 25% off!

Use the coupon code: HALLOWV at the end of the checkout.

ONLY VALID TILL SUNDAY!
kutzooi krijg mn loon pas dinsdag....
Hardtraxx Veteran
4622 posts member since 2009
last seen Sep 2025
Hardtraxxer
485 posts member since 2011
last seen May 2015
nette aanbieding nu, heb hem ook maar aangeschaft :)
Hardtraxx Veteran
4894 posts member since 2010
last seen Sep 2020
Hardtraxx Beheerder
last seen 5 days ago
Nice :D
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Momenteel krijg je 20% korting op venm distortion van goliath sounds. Dus betaal je kleine 40 euro.
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Phase 2 wrote:Momenteel krijg je 20% korting op venm distortion van goliath sounds. Dus betaal je kleine 40 euro.
Heeft iemand dat Delay ding van Goliath Sounds al geprobeerd toevallig?
M
Hardtraxx Addict
1979 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Freqmaniak wrote: Net de Q&A gekeken van Hardwell, en in zijn beste vst's staat Nexus..
De lead van Apollo zijn 3 layers, 2 nexus, en 1 sylenth.

Nexus is prima te gebruiken, maar niet alleenstaand. Gooi er nog wel wat extra layers op om er zo een eigen draai aan te geven.
Heb hem ook even gekeken, die 2de Nexus layer, herken hem meteen :P heel specifiek geluid :)
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Maximumraver wrote:
Freqmaniak wrote: Net de Q&A gekeken van Hardwell, en in zijn beste vst's staat Nexus..
De lead van Apollo zijn 3 layers, 2 nexus, en 1 sylenth.

Nexus is prima te gebruiken, maar niet alleenstaand. Gooi er nog wel wat extra layers op om er zo een eigen draai aan te geven.
Heb hem ook even gekeken, die 2de Nexus layer, herken hem meteen :P heel specifiek geluid :)
Nexus wordt door veel bekende producers gebruikt. Is ook niks mis mee vind ik.
M
Hardtraxx Addict
1979 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Oh helemaal mee eens :) Zal me niet boeien of iemand Nexus gebruikt of wat dan ook, als het goed klinkt klinkt het goed :)
Hardtraxxer
127 posts member since 2012
last seen Oct 2020
Maximumraver wrote:Oh helemaal mee eens :) Zal me niet boeien of iemand Nexus gebruikt of wat dan ook, als het goed klinkt klinkt het goed :)
Dat beaam ik ook! Als het goed klinkt maakt het toch niet uit!
Vind het eigenlijk wel raar dat mensen vinden dat je geen gebruik van Nexus (of presets in het algemeen) moet maken... Meestal onder het mom dat je dan niet origineel bent of het geluid niet zelf gemaakt hebt ofzo?
Is een beetje zoiets als een trompettist verwijten dat hij de trompet waar hij op blaast niet uitgevonden heeft.
Hardtraxxer
59 posts member since 2011
last seen Dec 2014
Jubke wrote:
Maximumraver wrote:Oh helemaal mee eens :) Zal me niet boeien of iemand Nexus gebruikt of wat dan ook, als het goed klinkt klinkt het goed :)
Is een beetje zoiets als een trompettist verwijten dat hij de trompet waar hij op blaast niet uitgevonden heeft.
Ben ik niet met je eens. het ontdekken en ontwerpen van een trompet duurt wel ff wat langer dan het snappen en doorhebben van synthese. Daarnaast vind ik het gebruik van nexus in uitzonderingen, kunnen. Bepaalde genre's zoals hardstyle of de nieuwe EDM, vind ik het wel okee om met nexus bepaalde supersaws op te vullen, maar voorderest vind ik dat je een sampeler beter niet kunt gebruiken. Net zoals een Trompet speler moet oefenen, hoe met een trompet om te gaan, zo heeft ook menig producer moeten leren omgaan met het maken van een eigen sound met een synth.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Gidi wrote:
Jubke wrote:
Ben ik niet met je eens. het ontdekken en ontwerpen van een trompet duurt wel ff wat langer dan het snappen en doorhebben van synthese. Daarnaast vind ik het gebruik van nexus in uitzonderingen, kunnen. Bepaalde genre's zoals hardstyle of de nieuwe EDM, vind ik het wel okee om met nexus bepaalde supersaws op te vullen, maar voorderest vind ik dat je een sampeler beter niet kunt gebruiken. Net zoals een Trompet speler moet oefenen, hoe met een trompet om te gaan, zo heeft ook menig producer moeten leren omgaan met het maken van een eigen sound met een synth.
Maar als iets de sound bevat die je wilt heeft het geen zin om het na te maken. Daarbij komt nog dat sommige sounds niet met alle vst's na te maken zijn. Zoals bepaalde specifieke sounds met karakter van een bepaalde synth. Je kunt ook creatief omgaan met nexus.
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2013
last seen Aug 2014
Phase 2 wrote:
Gidi wrote:Oh helemaal mee eens :) Zal me niet boeien of iemand Nexus gebruikt of wat dan ook, als het goed klinkt klinkt het goed :)

Maar als iets de sound bevat die je wilt heeft het geen zin om het na te maken. Daarbij komt nog dat sommige sounds niet met alle vst's na te maken zijn. Zoals bepaalde specifieke sounds met karakter van een bepaalde synth. Je kunt ook creatief omgaan met nexus.[/quote]

Helaas zijn er teveel 'producers' die het verschil nog niet weten tussen bijv. Nexus en Sylenth1.
Dit komt ook omdat veel beginnende producers wordt aangeraden om Nexus te gebruiken.
Zelf ben ik ook geen fan van Nexus omdat het idd een sampler is.. Iets wat qua sound niet aan te passen is. Met effecten etc natuurlijk wel, maar het specifieke sound is niet aan te passen. Idd is het handig om bepaalde leads op te vullen.
Maar persoonlijk vind ik het een leukere uitdaging om een synth of lead zelf te ontwikkelen.
Neemt niet weg dat er een hoop mooie sounds zijn voor nexus. waar menig top producer nog steeds gebruik van maakt, maar persoonlijk mijdt ik Nexus liever!
Hardtraxxer
59 posts member since 2011
last seen Dec 2014
Phase 2 wrote:
Gidi wrote:
Jubke wrote: Is een beetje zoiets als een trompettist verwijten dat hij de trompet waar hij op blaast niet uitgevonden heeft.
Maar als iets de sound bevat die je wilt heeft het geen zin om het na te maken. Daarbij komt nog dat sommige sounds niet met alle vst's na te maken zijn. Zoals bepaalde specifieke sounds met karakter van een bepaalde synth. Je kunt ook creatief omgaan met nexus.
Karakter in je sounds, zorgen ervoor dat mensen jou muziek gaan luisteren, omdat het voor de luisteraar kenmerkend is. Nexus is niet kenmerkend voor de artiest, maar kenmerkend voor reFX.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Gidi wrote:
Phase 2 wrote:
Karakter in je sounds, zorgen ervoor dat mensen jou muziek gaan luisteren, omdat het voor de luisteraar kenmerkend is. Nexus is niet kenmerkend voor de artiest, maar kenmerkend voor reFX.
Nexus bevat samples/sounds van bekende hardware bakken. Die hebben een specifiek karakter wat je bijvoorbeeld niet uit een sylenth of massive haalt. Dat karakter doelde ik op. Er zijn genoeg producers die nexus gebruiken die wel een eigen sound hebben.
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2013
last seen Aug 2014
Phase 2 wrote:
Gidi wrote:
Phase 2 wrote:
Nexus bevat samples/sounds van bekende hardware bakken. Die hebben een specifiek karakter wat je bijvoorbeeld niet uit een sylenth of massive haalt. Dat karakter doelde ik op. Er zijn genoeg producers die nexus gebruiken die wel een eigen sound hebben.
JA precies, en als een opkomend producer nu die sound van nexus zou gebruiken zou iedereen verwijzen naar de ''top'artiest die deze sound al gebruikt heeft..
Hardtraxxer
94 posts member since 2014
last seen Jun 2015
Maar Nexus is ook helemaal niet erg om te gebruiken. Het wordt gemaakt om te gebruiken, dus als je nou net dat ene geluidje zoekt die Nexus toevallig wel in z'n library heeft staan, waarom zou je 't dan niet gebruiken? Continu je eigen sounds maken kost veel te veel tijd en verlies je misschien wel inspiratie voor de track waar je nou net mee bezig was.

Kijk, als je 't nou voor een dominante lead of screech gebruikt in je track is 't een ander verhaal, omdat bij hardstyle nou eenmaal hoort dat je wel je leads en screeches zelf maakt. Maar als je je leads wilt layeren of net dat ene belletje zoekt die de track afmaakt, waarom zou je 't dan niet gebruiken?
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Was al een tijdje bekend vgm maar Frontliner, Tyhron en Jack of Sound komen op de Dance Fair in Utrecht.

Thyron komt op zondag, Frontliner en Jack of Sound zijn volgens mij nog niet bekend.

Zijn er mensen die hierheen gaan? :)