Phase 2 schreef:
Gidi schreef:
Oh helemaal mee eens

Zal me niet boeien of iemand Nexus gebruikt of wat dan ook, als het goed klinkt klinkt het goed

Ben ik niet met je eens. het ontdekken en ontwerpen van een trompet duurt wel ff wat langer dan het snappen en doorhebben van synthese. Daarnaast vind ik het gebruik van nexus in uitzonderingen, kunnen. Bepaalde genre's zoals hardstyle of de nieuwe EDM, vind ik het wel okee om met nexus bepaalde supersaws op te vullen, maar voorderest vind ik dat je een sampeler beter niet kunt gebruiken. Net zoals een Trompet speler moet oefenen, hoe met een trompet om te gaan, zo heeft ook menig producer moeten leren omgaan met het maken van een eigen sound met een synth.
Maar als iets de sound bevat die je wilt heeft het geen zin om het na te maken. Daarbij komt nog dat sommige sounds niet met alle vst's na te maken zijn. Zoals bepaalde specifieke sounds met karakter van een bepaalde synth. Je kunt ook creatief omgaan met nexus.[/quote]
Helaas zijn er teveel 'producers' die het verschil nog niet weten tussen bijv. Nexus en Sylenth1.
Dit komt ook omdat veel beginnende producers wordt aangeraden om Nexus te gebruiken.
Zelf ben ik ook geen fan van Nexus omdat het idd een sampler is.. Iets wat qua sound niet aan te passen is. Met effecten etc natuurlijk wel, maar het specifieke sound is niet aan te passen. Idd is het handig om bepaalde leads op te vullen.
Maar persoonlijk vind ik het een leukere uitdaging om een synth of lead zelf te ontwikkelen.
Neemt niet weg dat er een hoop mooie sounds zijn voor nexus. waar menig top producer nog steeds gebruik van maakt, maar persoonlijk mijdt ik Nexus liever!