Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 13:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardtraxxers,

Ik wil graag beginnen met producen.. Heb kort geleden een Novation 49 keyboard aangeschaft en wil lekker aan de slag gaan. Ik heb geen enkel idee welke DAW goed is in wat dus zijn er misschien mensen die mij er wat meer over kunnen vertellen?

Welke DAW goed is voor beginners en welke voor gevoorderde? Misschien een aantal + en - punten van verschillende soorten DAWs? (zie titel)

Zelf heb ik een klein beetje lopen zoeken en vond PreSonus Studio One er onwijs vet uitzien.

Dank!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 14:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Geen enkele DAW is gemaakt voor beginners of gevorderde,, het is welke DAW je het fijnste vind om mee te werken, Met elke DAW kan je wel een track maken zoals Headhunterz, Brennan Heart, Wildstylez etc...

Al heb je wel enkele DAW's die wat gebruiksvriendelijker zijn zoals FL Studio,
Ik ben daar zelf ook mee begonnen maar toch overgestapt naar Logic Pro 9 & Logic Pro X.

+ Punten van Logic Pro, vind ik zelf natuurlijk de wel bekende "Clip Distortion", en verder vind ik het allemaal wat overzichtelijker omdat bijvoorbeeld de automation clips met een simpel knopje tevoorschijn kan halen en ook weer kan verbergen.

De keuze is dus gewoon welke je zelf het lekkerste vind om mee te werken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 18:31 
 
Hardtraxx Addict

Studio one bevalt mij erg goed. Heb ook met cubase, fl en ableton gewerkt. Dat werkt ook allemaal prima, alleen studio one vind ik het prettigst werken. Goed overzichtelijk en werkt lekker snel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 08:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

en dat heb ik met cubase, overzichtelijk, fijne workflow, en stabiel.
Heb ook met Fl gewerkt, en dat is ook heeeel goed te doen. maar in de workflow vind ik cubase fijner.
Het is dus echt wat je zelf prettig vind. Want de producer maakt de muziek. niet de DAW
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 09:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zoals ik zie gaat het dus echt om wat ik zelf het prettigst vind.. Ik ga denk ik gewoon voor Studio One, ben benieuwd!
Bedankt voor de info! Bespaard me weer een paar meier.

Kan een slotje op!
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner