Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 01:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 18:04 
 
Hardtraxxer

Ik heb nu een DDJ-T1, kan ik daarmee ook vocals opnemen als ik een microfoon heb?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 18:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

MRN schreef:
Ik heb nu een DDJ-T1, kan ik daarmee ook vocals opnemen als ik een microfoon heb?

In principe wel.. Maar verwacht er geen wonderen van.. De mic input daarvan is bedoeld voor MC's etc, dus verwacht geen technische hoogstandjes wat betreft het geluid! is natuurlijk ook afhankelijk van de mic die je koopt
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 23:10 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:
MRN schreef:
Ik heb nu een DDJ-T1, kan ik daarmee ook vocals opnemen als ik een microfoon heb?

In principe wel.. Maar verwacht er geen wonderen van.. De mic input daarvan is bedoeld voor MC's etc, dus verwacht geen technische hoogstandjes wat betreft het geluid! is natuurlijk ook afhankelijk van de mic die je koopt


Oke, dacht al zoiets.
Het geluid word toch stevig bewerkt, dus het zal wel mee vallen hoop ik. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 16:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

momentum schreef:
eq om de ploffers er uit te halen en te de'essen (als het nodig is), maar meestal toch highpass tussen 60 en 150 hz, afhankelijk van de stem en opnamekwaliteit. Dan kan je hem gaan compressen, wel met snelle attack en release tijden.

Daarna sample ik hem meestal opnieuw uit en maak ik een paar layers, valt natuurlijk te zien welk effect je wilt. Maar bijvoorbeeld als ik dist erop wil, maak ik een layer waar ik zware distortion op gooi, een layer met een zwaar chorus effect op & een gewone droge layer. Die drie kan je dan onderling afmixen, en naar een Sent kanaal sturen waar je gemeenschappelijke effecten als delay & reverb zet :)

Er zijn ook mogelijkheden om met je eigen stem een synth/sample aan te sturen (zoals the mouth van Native instruments). Deze techniek moet ook op andere manieren gaan dan in deze vst, want sound designers voor films doen dit al heel lang zonder deze plugin, maar daar weet ik het fijne niet van.


Wanneer de je vocals opneemt met de effecten erop, klink het beter dan een vocals opnemen, samplen en daarna pas de effecten erop gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 18:42 
 
Hardtraxxer

dat wist ik niet, hoe komt dat dan? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 15:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

momentum schreef:
dat wist ik niet, hoe komt dat dan? :)


Heb geen flauw idee, een goede kennis van mij werkt in een proffesionele zangstudio die vertelde mij dat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2012 01:55 
 
Hardtraxxer

ik ben bekend met audacity maar ik snap er geen bal van. iemand een korte uitleg hoe ik met audacity uit een wav bestand vocals kan halen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 23:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb gewoon bij Bax een samson studio microfoon gekocht, daarna een pop filter, en ik heb heldere vocals, je hoort geen bij geluiden of adem haling, alleen je hoort zeg maar nog wel het geluid van de lucht die in je kamer rondhangt of hoe je dat ook kan noemen, maar dat valt weg te werken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 00:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TimoGhijsens schreef:
ik ben bekend met audacity maar ik snap er geen bal van. iemand een korte uitleg hoe ik met audacity uit een wav bestand vocals kan halen?


Ga er maar vanuit dat het niet kan. Je kan het er uit proberen te filteren maar dit lukt 95% van de gevallen niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 09:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SMH schreef:
http://www.watto.org/extract/info.html

Voor als je vocalen uit games wilt rippen ;)

Ga ik een keer proberen! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 20:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tip: haal je vocals uit gratis audiobooks. Er staan echt duizenden gratis audiobooks online, de meeste zijn van redelijk goede kwaliteit en staan vol met goede phrases/gezegdes/zinnen enzovoorts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 20:21 
 
Hardtraxxer

Wie o wie kan mij vertellen met welk programma je vocals kunt editen? Ik wil mijn vocals graag een beetje duister effect geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 23:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

MrBunni schreef:
Wie o wie kan mij vertellen met welk programma je vocals kunt editen? Ik wil mijn vocals graag een beetje duister effect geven.


Het makkelijkst is om twee dezelfde vocals onder elkaar te zetten en van de ene de pitch te veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 11:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb gisteren de Behringer C-1 binnengekregen.
Een prima microfoon voor vocals!
Een klein beetje ruis erachter maar dat kun je zo wegfilteren.
En als je ze naar beneden pitcht hoor je er al helemaal niks meer van.
Prima microfoon en kost maar 32 euro. (!)
Heb hem dus nog maar een dag maar ik zal misschien wel een keer wat posten in dit forum!
Een paar tips:
Layeren: bijvoorbeeld 1 layer met monophonic pitch en een met een standaard pitch op elkaar zetten.
Distorten: met een overdriver. (bijvoorbeeld met Sausage Fattener)
Reverb: heel veel reverb maar met bijna geen decay! Hierdoor krijg je een mooi dubbel effect.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 feb 2012 19:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Iemand tips voor een goede vocal-editing-plugin iets dinges? Die vocodex in FL is echt drie keer niks... Thanks :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 15:33 
 
Hardtraxxer

Haha, toen ik de topic naam zag dacht ik dat het over duifmeneer ging :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 12:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

heeft er hier iemand ervaring met vocals en de RP-Verb van Rob Papen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 09:49 
 
Hardtraxx Newbie

Weet iemand misschien een plek om goede vocalen-versjes te krijgen?

Ik ben op zoek naar een pack of site waar je versjes/acapella's kan downloaden en voor eigen doel kan gebruiken.

Ben een beetje op zoek naar zoiets:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 12:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stefanovic schreef:
Weet iemand misschien een plek om goede vocalen-versjes te krijgen?

Ik ben op zoek naar een pack of site waar je versjes/acapella's kan downloaden en voor eigen doel kan gebruiken.

Ben een beetje op zoek naar zoiets:

als ik zoiets zou vinden, met super vocals, die klaar zijn om hitjes mee te maken. zou ik dat dan hier posten....?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 12:22 
 
Hardtraxx Addict

Sanderson schreef:
Stefanovic schreef:
Weet iemand misschien een plek om goede vocalen-versjes te krijgen?

Ik ben op zoek naar een pack of site waar je versjes/acapella's kan downloaden en voor eigen doel kan gebruiken.

Ben een beetje op zoek naar zoiets:

als ik zoiets zou vinden, met super vocals, die klaar zijn om hitjes mee te maken. zou ik dat dan hier posten....?


Ja :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 14:00 
 
Hardtraxx Newbie

Sanderson schreef:
als ik zoiets zou vinden, met super vocals, die klaar zijn om hitjes mee te maken. zou ik dat dan hier posten....?


Dan is het nogsteeds de moeilijke taak om er ook daadwerkelijk een hitje uit te maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 19:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stefanovic schreef:
Sanderson schreef:
als ik zoiets zou vinden, met super vocals, die klaar zijn om hitjes mee te maken. zou ik dat dan hier posten....?


Dan is het nogsteeds de moeilijke taak om er ook daadwerkelijk een hitje uit te maken ;)

true, maar goeie vocals met hitpotentie maken het al weer een stapje makelijker.

vocals maken of kraken een track. of iig een groot deel
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 21:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sanderson schreef:
Stefanovic schreef:
Sanderson schreef:
als ik zoiets zou vinden, met super vocals, die klaar zijn om hitjes mee te maken. zou ik dat dan hier posten....?


Dan is het nogsteeds de moeilijke taak om er ook daadwerkelijk een hitje uit te maken ;)

true, maar goeie vocals met hitpotentie maken het al weer een stapje makelijker.

vocals maken of kraken een track. of iig een groot deel


Are you serious?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 21:55 
 
Hardtraxxer

Sanderson schreef:
Stefanovic schreef:
Sanderson schreef:
als ik zoiets zou vinden, met super vocals, die klaar zijn om hitjes mee te maken. zou ik dat dan hier posten....?


Dan is het nogsteeds de moeilijke taak om er ook daadwerkelijk een hitje uit te maken ;)

true, maar goeie vocals met hitpotentie maken het al weer een stapje makelijker.

vocals maken of kraken een track. of iig een groot deel


Noisecontrollers - Pillars Of Creation, toch wel de beste track van het gehele album.

Maar de gemiddelde 'hit' heeft inderdaad wel cheesy vocals, niet allemaal, maar toch.
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner