Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 2 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 19 hours ago
Artiest
6117 posts member since 2010
last seen May 2026
:lol:
M
Hardtraxxer
214 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Ik heb nu een DDJ-T1, kan ik daarmee ook vocals opnemen als ik een microfoon heb?
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
MRN wrote:Ik heb nu een DDJ-T1, kan ik daarmee ook vocals opnemen als ik een microfoon heb?
In principe wel.. Maar verwacht er geen wonderen van.. De mic input daarvan is bedoeld voor MC's etc, dus verwacht geen technische hoogstandjes wat betreft het geluid! is natuurlijk ook afhankelijk van de mic die je koopt
M
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
TakkU wrote:
MRN wrote:Ik heb nu een DDJ-T1, kan ik daarmee ook vocals opnemen als ik een microfoon heb?
In principe wel.. Maar verwacht er geen wonderen van.. De mic input daarvan is bedoeld voor MC's etc, dus verwacht geen technische hoogstandjes wat betreft het geluid! is natuurlijk ook afhankelijk van de mic die je koopt
Oke, dacht al zoiets.
Het geluid word toch stevig bewerkt, dus het zal wel mee vallen hoop ik. :P
Hardtraxx Addict
1522 posts member since 2011
last seen Jan 2015
momentum wrote:eq om de ploffers er uit te halen en te de'essen (als het nodig is), maar meestal toch highpass tussen 60 en 150 hz, afhankelijk van de stem en opnamekwaliteit. Dan kan je hem gaan compressen, wel met snelle attack en release tijden.

Daarna sample ik hem meestal opnieuw uit en maak ik een paar layers, valt natuurlijk te zien welk effect je wilt. Maar bijvoorbeeld als ik dist erop wil, maak ik een layer waar ik zware distortion op gooi, een layer met een zwaar chorus effect op & een gewone droge layer. Die drie kan je dan onderling afmixen, en naar een Sent kanaal sturen waar je gemeenschappelijke effecten als delay & reverb zet :)

Er zijn ook mogelijkheden om met je eigen stem een synth/sample aan te sturen (zoals the mouth van Native instruments). Deze techniek moet ook op andere manieren gaan dan in deze vst, want sound designers voor films doen dit al heel lang zonder deze plugin, maar daar weet ik het fijne niet van.
Wanneer de je vocals opneemt met de effecten erop, klink het beter dan een vocals opnemen, samplen en daarna pas de effecten erop gooien.
M
Hardtraxxer
137 posts member since 2011
last seen Jul 2015
dat wist ik niet, hoe komt dat dan? :)
Hardtraxx Addict
1522 posts member since 2011
last seen Jan 2015
momentum wrote:dat wist ik niet, hoe komt dat dan? :)
Heb geen flauw idee, een goede kennis van mij werkt in een proffesionele zangstudio die vertelde mij dat.
T
Hardtraxxer
247 posts member since 2011
last seen Aug 2016
ik ben bekend met audacity maar ik snap er geen bal van. iemand een korte uitleg hoe ik met audacity uit een wav bestand vocals kan halen?
Hardtraxxer
452 posts member since 2012
last seen Jan 2015
Ik heb gewoon bij Bax een samson studio microfoon gekocht, daarna een pop filter, en ik heb heldere vocals, je hoort geen bij geluiden of adem haling, alleen je hoort zeg maar nog wel het geluid van de lucht die in je kamer rondhangt of hoe je dat ook kan noemen, maar dat valt weg te werken :)
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
TimoGhijsens wrote:ik ben bekend met audacity maar ik snap er geen bal van. iemand een korte uitleg hoe ik met audacity uit een wav bestand vocals kan halen?
Ga er maar vanuit dat het niet kan. Je kan het er uit proberen te filteren maar dit lukt 95% van de gevallen niet.
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 1 hour ago
SMH wrote:http://www.watto.org/extract/info.html

Voor als je vocalen uit games wilt rippen ;)
Ga ik een keer proberen! :thumbup:
Hardtraxx Addict
1134 posts member since 2010
last seen Feb 2019
Tip: haal je vocals uit gratis audiobooks. Er staan echt duizenden gratis audiobooks online, de meeste zijn van redelijk goede kwaliteit en staan vol met goede phrases/gezegdes/zinnen enzovoorts.
M
Hardtraxxer
325 posts member since 2012
last seen Aug 2019
Wie o wie kan mij vertellen met welk programma je vocals kunt editen? Ik wil mijn vocals graag een beetje duister effect geven.
Hardtraxx Addict
1134 posts member since 2010
last seen Feb 2019
MrBunni wrote:Wie o wie kan mij vertellen met welk programma je vocals kunt editen? Ik wil mijn vocals graag een beetje duister effect geven.
Het makkelijkst is om twee dezelfde vocals onder elkaar te zetten en van de ene de pitch te veranderen.
Hardtraxxer
299 posts member since 2011
last seen Jul 2013
Ik heb gisteren de Behringer C-1 binnengekregen.
Een prima microfoon voor vocals!
Een klein beetje ruis erachter maar dat kun je zo wegfilteren.
En als je ze naar beneden pitcht hoor je er al helemaal niks meer van.
Prima microfoon en kost maar 32 euro. (!)
Heb hem dus nog maar een dag maar ik zal misschien wel een keer wat posten in dit forum!
Een paar tips:
Layeren: bijvoorbeeld 1 layer met monophonic pitch en een met een standaard pitch op elkaar zetten.
Distorten: met een overdriver. (bijvoorbeeld met Sausage Fattener)
Reverb: heel veel reverb maar met bijna geen decay! Hierdoor krijg je een mooi dubbel effect.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Hardtraxx Addict
1745 posts member since 2011
last seen Jul 2025
Iemand tips voor een goede vocal-editing-plugin iets dinges? Die vocodex in FL is echt drie keer niks... Thanks :)
M
Hardtraxxer
500 posts member since 2012
last seen Feb 2013
Haha, toen ik de topic naam zag dacht ik dat het over duifmeneer ging :P
Hardtraxxer
485 posts member since 2011
last seen May 2015
heeft er hier iemand ervaring met vocals en de RP-Verb van Rob Papen?
S
Hardtraxx Newbie
29 posts member since 2011
last seen May 2012
Weet iemand misschien een plek om goede vocalen-versjes te krijgen?

Ik ben op zoek naar een pack of site waar je versjes/acapella's kan downloaden en voor eigen doel kan gebruiken.

Ben een beetje op zoek naar zoiets: View on YouTube
Hardtraxxer
last seen May 2015
Stefanovic wrote:Weet iemand misschien een plek om goede vocalen-versjes te krijgen?

Ik ben op zoek naar een pack of site waar je versjes/acapella's kan downloaden en voor eigen doel kan gebruiken.

als ik zoiets zou vinden, met super vocals, die klaar zijn om hitjes mee te maken. zou ik dat dan hier posten....?
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Sanderson wrote:
Stefanovic wrote:Weet iemand misschien een plek om goede vocalen-versjes te krijgen?

als ik zoiets zou vinden, met super vocals, die klaar zijn om hitjes mee te maken. zou ik dat dan hier posten....?
Ja :oh:
S
Hardtraxx Newbie
29 posts member since 2011
last seen May 2012
Sanderson wrote:als ik zoiets zou vinden, met super vocals, die klaar zijn om hitjes mee te maken. zou ik dat dan hier posten....?
Dan is het nogsteeds de moeilijke taak om er ook daadwerkelijk een hitje uit te maken ;)
Hardtraxxer
last seen May 2015
Stefanovic wrote:
Sanderson wrote:als ik zoiets zou vinden, met super vocals, die klaar zijn om hitjes mee te maken. zou ik dat dan hier posten....?
Dan is het nogsteeds de moeilijke taak om er ook daadwerkelijk een hitje uit te maken ;)
true, maar goeie vocals met hitpotentie maken het al weer een stapje makelijker.

vocals maken of kraken een track. of iig een groot deel
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
Sanderson wrote:
Stefanovic wrote:
true, maar goeie vocals met hitpotentie maken het al weer een stapje makelijker.

Are you serious?
M
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
Sanderson wrote:
Stefanovic wrote:

Noisecontrollers - Pillars Of Creation, toch wel de beste track van het gehele album.

Maar de gemiddelde 'hit' heeft inderdaad wel cheesy vocals, niet allemaal, maar toch.