Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 19:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pythonmaniac schreef:
dylanhardstyle schreef:
ik was van plan om deze tegaan kopen ? http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/b ... rettyPhoto


En had je deze aangeschaft en bevalt deze? Ik heb vaak enkele pogingen gewaagd qua producen zonder midi, maar dan kom je er al snel achter dat het allemaal net niet is. Of ik ken het programma te slecht dat ik er niet mee om kan gaan, maar met het plaatsen van noten (ik kan namelijk niks inspelen) komt het er allemaal net niet lekker uit en zoiets moet je eigenlijk op gevoel doen vind ik.

Nu was ik dus op zoek naar een goedkope keyboard om te kijken of dat wel echt is wat ik wil, geen grote investering nog en wellicht volgen die later. Heeft iemand verder nog tips voor me?

Ik heb de 250 gehad en voor het geld werkt het allemaal prima, een van de beter midi keyboards om mee te beginnen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 19:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey luitjes,

Ben me meer gaan verdiepen in het produceren en krijg al redelijke geluiden eruit, maar nu wil ik ook een keyboard aan gaan schaffen omdat ik toch moeite heb om een melodie te maken met de muis in de piano roll.

Ik gebruik Fruity Loops 10 en zoek een keyboard die ik hierbij kan gebruiken. Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 keyboards:

(Behringer U Control Umx610)
http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/b ... tails.html
(Behringer U Control Umx490)
http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/b ... tails.html

Welke raden jullie mij aan, of kan ik in deze prijsklasse beter voor een ander keyboard gaan?

Nou is mijn volgende probleem dat ik geen geluidskaart heb (wel een uitstekende game-pc), is dit noodzakelijk of kan ik via de USB ingang met het keyboard een melodie maken en recorden?

Zou hierbij wel wat advies kunnen gebruiken.

Bij voorbaat dank!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 19:53 
 
Hardtraxx Addict

Maximum schreef:
Ik vind hier thuis nog 2 oude 'Minipod' Speakers, zijn dit goede speakers om mee te produceren?

Afbeelding



Geen idee, maar wat een prachtdingen :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 22:44 
 
Hardtraxx Addict

Maximum schreef:
Ik vind hier thuis nog 2 oude 'Minipod' Speakers, zijn dit goede speakers om mee te produceren?

Afbeelding

Ze zullen ongetwijfeld beter zijn dan die crappy logitech dingen die ik nu heb staan. Ze zijn alleen passief, dus dan moet ik zoiezo een versterker en kabels kopen om ze te gebruiken en dan ben ik ook al weer redelijk duur uit. Dus dan kan ik misschien beter doorsparen voor KRK's.. iemand die hier verstand van heeft? De specificaties die ik heb kunnen vinden staan hieronder.

Applications Stereo arrangement, AV, 5.1, multimedia, near field monitoring for studios.
Frequency Minus 3db at 55hz and 22khz.
Sensitivity 90db spl (1w @ 1m) 4 ohm.
Sound Compatible with amplifiers from 10w - 100w output.
Drive units One 125mm (5”) long throw bass/midrange feat.
Kevlar piston and 25mm (1”) dia free-mounted high frequency.

Iemand die hier misschien verstand van heeft? Thanks! :thumbup:


Het zijn geen studiomonitors. Zr zullen waarschijnlijk het geluid veel kleure. Monitors is gewoon beter. Je kunt als je de speakers goed kent er ook mee produceren maar ideaal is het niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 15:22 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo,

Voor het produceren wil ik graag een computer kopen, met scherm van 21,5 inch.
Nu is mijn vraag aan jullie wat vereisten zijn binnen mijn computer:
- Processor
- Werkruimte
- Harde schijfruimte
- Diskdrives
- Hoeveel usb's aangesloten kunnen worden
- ...
- ...

De bedoeling is om alles in losse onderdelen te bestellen.
Zou iemand van jullie (met verstand hiervan) een lijstje kunnen maken van wat ik nodig heb in mijn computer?
Ik wil er ongeveer zo'n €800,00 aan besteden, maar mag ook meer of minder zijn.

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 15:25 
 
Hardtraxxer

Op een Pentium 1 kon men vroeger ook produceren dus het hangt er maar net van af wat je wilt. Grote producers kopen systemen van 5000 - 6000 euro, maar eigenlijk kan je op iedere moderne pc wel producen als je maar een externe geluidskaart hebt. Je loopt alleen dan sneller tegen de limiet aan waardoor je moet sampelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 21:51 
 
Hardtraxxer

Freek-otter schreef:
Hallo,

Voor het produceren wil ik graag een computer kopen, met scherm van 21,5 inch.
Nu is mijn vraag aan jullie wat vereisten zijn binnen mijn computer:
- Processor
- Werkruimte
- Harde schijfruimte
- Diskdrives
- Hoeveel usb's aangesloten kunnen worden
- ...
- ...

De bedoeling is om alles in losse onderdelen te bestellen.
Zou iemand van jullie (met verstand hiervan) een lijstje kunnen maken van wat ik nodig heb in mijn computer?
Ik wil er ongeveer zo'n €800,00 aan besteden, maar mag ook meer of minder zijn.

Alvast bedankt!

Geef mij zo'n 2 minuten om even te kijken wat de beste keuze is, ik ga voor mijn standaardsite gaan(ben Belg, maar koop op een Nederlandse site). Ik neem nu aan dat je geen gamer bent, dus een videokaart neem ik er niet bij. Ik bestel altijd op Sicomputers.nl, goeie levering en zeer scherpe prijzen! Alternate ook uitstekend maar ietsje duurder.

Edit:

Case+Voeding:
CoolerMaster Sileo 500 MidiTower 500W Zwart
Deze heeft er al een voeding inzitten. Een mooi kastje, behoorlijk neutraal, mooie prijs.
84 Euro

Dvd-Brander:
Samsung SH-222AB SATA DVD-RW Brander Zwart (OEM)
Standaard, moet voldoen.
17 Euro

Harde schijf:
Western Digital 1TB Caviar Green (SATA-600)
Heb aangenomen dat je geen SSD wilt. Goedkoopste schijf voor 1TB, moet voldoen volgens mij.
85 Euro

Geheugen:
G.Skill 8GB PC3-10666 Sniper DDR3 SDRAM (2x 4GB, 1333MHz, CL9)
8GB lijkt mij standaard, 1333Mhz, en heb persoonlijk een heel goede ervaring met G.Skill, altijd topkwaliteit.
43 Euro

Moederbord:
Asus P8H67 Rev3.0 (Socket 1155)
Moederbordje dat wel alles support, kan je mooie dingen mee doen voor een mooie prijs
89 Euro

Processor:
Intel Core I7 2600K
Misschien wat duur maar een echte topprocessor! De prijs varieert hier trouwens vaak, het kan gerust zijn dat deze over een week terug 10 euro goedkoper is.
275 Euro.

Processorkoeling:
Zalman CNPS9900A CPU Cooling
Tenzij je de schijtkoeler wil gebruiken dat intel erbijlevert(slijpschijf btw) gebruik je best deze. Koelt zeer goed en is stil.
43 Euro

Scherm:
Samsung Syncmaster SA300
21,5 inch scherm, heb dit zelf, zeer goed scherm voor een mooie prijs.
120 Euro.

Totale prijs:
756 Euro.

Dit is zonder videokaart en geluidskaart. Dat kan er nog bijkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2012 14:39 
 
Hardtraxx Addict

Bij 8 GB intern geheugen moet je wel windows in 64bit draaien anders heeft meer dan 4gb geen enkele zin. Daarbij komt dat niet alles voor het produceren fatsoenlijk werkt onder 64bit. Niet van iedere plugin is een 64bits versie (de 32bits werken dan soms wel onder de 64bit). Wil je het maximale er dan uit halen moet je alles 64bit hebben.

Overigens bedenk eerst welke daw je wilt gaan gebruiken. Wil je gaan voor logic moet je een mac hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2012 18:20 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Bij 8 GB intern geheugen moet je wel windows in 64bit draaien anders heeft meer dan 4gb geen enkele zin. Daarbij komt dat niet alles voor het produceren fatsoenlijk werkt onder 64bit. Niet van iedere plugin is een 64bits versie (de 32bits werken dan soms wel onder de 64bit). Wil je het maximale er dan uit halen moet je alles 64bit hebben.

Overigens bedenk eerst welke daw je wilt gaan gebruiken. Wil je gaan voor logic moet je een mac hebben.

Als je windows 7 gebruikt, of je het nu koopt of niet, tegenwoordig gebruikt niemand nog een 32 bits versie denk ik. Ik gebruik ook W7 64 bits en heb geen enkel probleem met welke vst dan ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2012 00:07 
 
Hardtraxxer

ssd is wel chill hoor voor windows/DAW/VST's
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2012 10:21 
 
Hardtraxx Addict

ScavengerDJ schreef:
Phase 2 schreef:
Bij 8 GB intern geheugen moet je wel windows in 64bit draaien anders heeft meer dan 4gb geen enkele zin. Daarbij komt dat niet alles voor het produceren fatsoenlijk werkt onder 64bit. Niet van iedere plugin is een 64bits versie (de 32bits werken dan soms wel onder de 64bit). Wil je het maximale er dan uit halen moet je alles 64bit hebben.

Overigens bedenk eerst welke daw je wilt gaan gebruiken. Wil je gaan voor logic moet je een mac hebben.

Als je windows 7 gebruikt, of je het nu koopt of niet, tegenwoordig gebruikt niemand nog een 32 bits versie denk ik. Ik gebruik ook W7 64 bits en heb geen enkel probleem met welke vst dan ook.


Ja maar gebruik je ook de 64bits versie van je DAW? Onder je 64 bits versie van je daw werken genoeg 32bits plugins niet. Soms wel via jbridge ofzo maar dat schijnt ook niet echt optimaal te werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2012 11:25 
 
Hardtraxxer

hey ,

Kan iemand mij uitleggen waarom het beter is om een goede geluidskaart te hebben?
ik heb zelf net een nieuwe imac .
ik ben ook van plan om krk of genelec monitors te kopen , maar moeten die monitors zeker op een externe geluidskaart?

ciao
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2012 14:41 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

rummeltje schreef:
hey ,

Kan iemand mij uitleggen waarom het beter is om een goede geluidskaart te hebben?
ik heb zelf net een nieuwe imac .
ik ben ook van plan om krk of genelec monitors te kopen , maar moeten die monitors zeker op een externe geluidskaart?

ciao


ja want je pc heeft maar 1 ingang, dus voor 1 monitor. en een externe geluidskaart heeft sowieso een betere geluidskwaliteit. maar vooral omdat daar meerdere aansluitingen op zitten voor je monitoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2012 23:14 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
ScavengerDJ schreef:
Phase 2 schreef:
Bij 8 GB intern geheugen moet je wel windows in 64bit draaien anders heeft meer dan 4gb geen enkele zin. Daarbij komt dat niet alles voor het produceren fatsoenlijk werkt onder 64bit. Niet van iedere plugin is een 64bits versie (de 32bits werken dan soms wel onder de 64bit). Wil je het maximale er dan uit halen moet je alles 64bit hebben.

Overigens bedenk eerst welke daw je wilt gaan gebruiken. Wil je gaan voor logic moet je een mac hebben.

Als je windows 7 gebruikt, of je het nu koopt of niet, tegenwoordig gebruikt niemand nog een 32 bits versie denk ik. Ik gebruik ook W7 64 bits en heb geen enkel probleem met welke vst dan ook.


Ja maar gebruik je ook de 64bits versie van je DAW? Onder je 64 bits versie van je daw werken genoeg 32bits plugins niet. Soms wel via jbridge ofzo maar dat schijnt ook niet echt optimaal te werken.

Heb geen problemen, ook niet met 32-bit vst's. Kan ook geen tips geven, problemen heb ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 12:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zijn 64 bits vst's ook beter dan 32 bits vst's of maakt dat eigenlijk geen klap uit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 14:18 
 
Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
rummeltje schreef:
hey ,

Kan iemand mij uitleggen waarom het beter is om een goede geluidskaart te hebben?
ik heb zelf net een nieuwe imac .
ik ben ook van plan om krk of genelec monitors te kopen , maar moeten die monitors zeker op een externe geluidskaart?

ciao


ja want je pc heeft maar 1 ingang, dus voor 1 monitor. en een externe geluidskaart heeft sowieso een betere geluidskwaliteit. maar vooral omdat daar meerdere aansluitingen op zitten voor je monitoren.


Een externe is echt niet per definitie beter als een interne hoor. Een uad kaart is toch een een hele goede geluidskaart maar zijn vaak intern.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 15:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Case Dj schreef:
rummeltje schreef:
hey ,

Kan iemand mij uitleggen waarom het beter is om een goede geluidskaart te hebben?
ik heb zelf net een nieuwe imac .
ik ben ook van plan om krk of genelec monitors te kopen , maar moeten die monitors zeker op een externe geluidskaart?

ciao


ja want je pc heeft maar 1 ingang, dus voor 1 monitor. en een externe geluidskaart heeft sowieso een betere geluidskwaliteit. maar vooral omdat daar meerdere aansluitingen op zitten voor je monitoren.


Een externe is echt niet per definitie beter als een interne hoor. Een uad kaart is toch een een hele goede geluidskaart maar zijn vaak intern.

hij bedoelt denk de 1 uitgang die op je moederbord zit.
uiteraard zijn er ook interne geluidskaarten die hartstikke goed zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 15:36 
 
Hardtraxx Addict

Sanderson schreef:
zijn 64 bits vst's ook beter dan 32 bits vst's of maakt dat eigenlijk geen klap uit?


Ze maken optimaler gebruik van de kracht van je computer. Er zijn mensen die niets anders meer willen en enkel plugins gebruiken als ze in 64bit zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 17:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat ook meespeelt is dat een externe geluidskaart een grote last van je CPU afneemt. Daardoor kun je dan met een vele lagere latency produceren en geen haperingen krijgt in je project.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 20:06 
 
Hardtraxx Addict

Squid schreef:
Wat ook meespeelt is dat een externe geluidskaart een grote last van je CPU afneemt. Daardoor kun je dan met een vele lagere latency produceren en geen haperingen krijgt in je project.


Die heeft niets met een externe geluidskaart te maken, maar enkel met een goede geluidskaart!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 12:33 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik wil binnenkort ook eens kijken of ik monitoren en een midi-keyboard kan gaan aanschaffen.
Ik werk op een MacBook Pro 13". Mijn vraag is, aangezien ik niet heel technisch ben aangelegd, of de meeste monitoren hierop aansluitbaar zijn? Gaat dit dan via de gebruikelijke uitgang aan de zijkant waar ook je koptelefoon/boxen uitgang zit?

Midi-keyboard lijkt me geen probleem, aangezien ik die gewoon kan sluiten via mijn usb-poort. Maar ben als de dood dat ik monitoren koop van een paar honderd euro om er dan achter te komen dat ik ze niet aan kan sluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 14:01 
 
Hardtraxxer

Gewoon een externe geluidskaart kopen. Je wilt je onboard geluidskaart toch niet gebruiken ervoor. Maar via een verloopkabel van een paar euro zou je ze wel gewoon aan kunnen sluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 16:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De interne geluidskaart van een MacBook Pro is behoorlijk goed, het probleem is alleen dat je geen gebalanceerde aansluitingen hebt. Als je gewoon via minijack/tulp gaat werken is de kaart die in de MacBook zit in vele gevallen beter dan externe interfaces, maargoed dat is met fatsoenlijke monitoren niet aan te raden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 14:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik wil me meer verdiepen in het producen. Ik heb al een setje KRK RP6 G2 thuis staan, maar heb nog een midi keyboard en een externe geluidskaart nodig.

Voor het midi keyboard ben ik aan het twijfelen tussen:
http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/b ... tails.html
of
http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/b ... rettyPhoto
of
http://www.keymusic.com/product/M-Audio-Oxygen-49

Voor de externe geluidskaart heb ik niet echt een idee, ik had gedacht aan:
http://www.keymusic.com/product/Focusrite-Scarlett-2i2
misschien hebben jullie een beter voorstel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2012 15:18 
 
Hardtraxxer

verdienen?

Geluidskaart:

http://www.bax-shop.nl/firewire-geluids ... tails.html

Midi zou ik de m audio doen.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner