Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:57 
 
Hardtraxxer

Maakt niet uit hoe je wilt producen, of met welk programma.. Er komen dikke tracks uit FL, cubase en Logic en elke andere DAW...
Het enige wat je met ieder van de programma's moet doen, is de moeite en tijd er voor nemen het programma te leren kennen.
Je moet gewoon niet verwachten dat er zomaar een dikke track uit komt rollen.. Ben nu zelf een kleine 2 maand bezig, en de eerste vette sounds komen uit mijn Cubase =)
Geeft een fijn gevoel dat je merkt als je er weer flink tijd in hebt gestoken, je er beetje bij beetje ook echt op vooruit gaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 17:46 
 
Hardtraxxer

Heel eerlijk?

Geen. voor 70 euro heb je gewoonweg geen fatsoenlijke studioheadphone
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 18:59 
 
Hardtraxxer

Die van KRK is wel lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 21:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
yri schreef:
Heel eerlijk?

Geen. voor 70 euro heb je gewoonweg geen fatsoenlijke studioheadphone


Ik zoek ook geen topkwaliteit, ik doe ook nog niet echt aan moeilijk afmixen/masteren, maar ik bedoel er eentje met redelijk geluid.

zou zo snel niet weten wat ik je aan zou kunnen bevelen maar er zijn prima koptelefoons voor 70 euro
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 21:15 
 
Hardtraxxer

Voor 70 euro heb je zeker wel een aardige koptelefoon om muziek te luisteren, maar een studioheadphone om te prodcuen? nou die heb je voor dat geld dus echt niet hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 21:26 
 
Hardtraxxer

Doorsparen en een KRK KNS 6400 of 8400 kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 21:58 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

yri schreef:
Voor 70 euro heb je zeker wel een aardige koptelefoon om muziek te luisteren, maar een studioheadphone om te prodcuen? nou die heb je voor dat geld dus echt niet hoor


ik produce met een sennheiser hd 205 van rond de 56 euro.
ik ga nog monitoren kopen maar het lukt goed hiermee :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 22:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Case Dj schreef:
yri schreef:
Voor 70 euro heb je zeker wel een aardige koptelefoon om muziek te luisteren, maar een studioheadphone om te prodcuen? nou die heb je voor dat geld dus echt niet hoor


ik produce met een sennheiser hd 205 van rond de 56 euro.
ik ga nog monitoren kopen maar het lukt goed hiermee :).


heb ik ook :woot:
alleen dan voor het draaien :P
maar is een prima koptelefoon ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 22:25 
 
Hardtraxxer

ik ben opzoek naar een MIDI Keyboard welke raden jullie me aan ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 22:29 
 
Hardtraxxer

Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat voor midi keyboard je neemt. Qua constructie zit 't allemaal wel snor. Enige waar je nog naar kan kijken is het aantal toetsen.

Ik heb al een aantal mensen de M-Audio Keyrig 49e zien gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 17:43 
 
Hardtraxx Addict

dylanhardstyle schreef:
ik ben opzoek naar een MIDI Keyboard welke raden jullie me aan ?


X-Board is ook goedenn. Niet duur
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 18:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
dylanhardstyle schreef:
ik ben opzoek naar een MIDI Keyboard welke raden jullie me aan ?


X-Board is ook goedenn. Niet duur

als je je midi keyboard alleen om wat te spelen en te testen is moet je een zo'n goed koop mogelijk ding nemen.
Wil je ook de geluiden eruit gebruiken en tweeken, dan moet je voor een wat duurdere gaan die tegelijk ook synth zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 18:03 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
KRK KNS-8400 bestelt :thumbsup: :thumbsup:


Gefeliciteerd :) Daar heb je een goeie aan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 18:37 
 
Hardtraxxer

Sanderson schreef:
Phase 2 schreef:
dylanhardstyle schreef:
ik ben opzoek naar een MIDI Keyboard welke raden jullie me aan ?


X-Board is ook goedenn. Niet duur

als je je midi keyboard alleen om wat te spelen en te testen is moet je een zo'n goed koop mogelijk ding nemen.
Wil je ook de geluiden eruit gebruiken en tweeken, dan moet je voor een wat duurdere gaan die tegelijk ook synth zijn.


jaa geluiden er uit gebruiken zo wel makkelijk zijn maa kun je me er een aanraden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 18:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

weet niet wat je bedoelt, gewoon een met geluiden erin of een echte synthesizer
want ik heb zelf de roland juno-d, zitten aardig wat geluiden in, die je ook wel wat kan aanpassen, is een prima ding. maar weet niet of dat is wat je zoekt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 19:24 
 
Hardtraxx Addict

dylanhardstyle schreef:

X-Board is ook goedenn. Niet duur

als je je midi keyboard alleen om wat te spelen en te testen is moet je een zo'n goed koop mogelijk ding nemen.
Wil je ook de geluiden eruit gebruiken en tweeken, dan moet je voor een wat duurdere gaan die tegelijk ook synth zijn.[/quote]

jaa geluiden er uit gebruiken zo wel makkelijk zijn maa kun je me er een aanraden?[/quote]

Synth: virus ti - ben je wel veel meer geld kwijt, maar wel kwaliteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 22:49 
 
Artiest

We hebben het hier over studio apparatuur voor een beginner toch, een virus TI zou ik pas gaan overwegen te kopen als je bij een redelijk bekend label zit. Ik zou je geld stoppen in goed geluid en een sterke pc. Daar heb je nog wat aan als je niet verder gaat met producen. Een virus TI is zonde van je geld als beginner, kijk je moet doen wat je zelf wilt. Maar ik heb totaal geen hardware synths en ik voel me niet gelimiteerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 22:51 
 
Hardtraxxer

ik was van plan om deze tegaan kopen ? http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/b ... rettyPhoto
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 22:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

prima ding lijkt mij zo
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 23:36 
 
Hardtraxxer

dylanhardstyle schreef:
ik was van plan om deze tegaan kopen ? http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/b ... rettyPhoto


ROOD?!?!?! he bah! maarja, 't gaat om wat je ermee kan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 00:24 
 
Hardtraxx Addict

Skedoedelefloeps schreef:
We hebben het hier over studio apparatuur voor een beginner toch, een virus TI zou ik pas gaan overwegen te kopen als je bij een redelijk bekend label zit. Ik zou je geld stoppen in goed geluid en een sterke pc. Daar heb je nog wat aan als je niet verder gaat met producen. Een virus TI is zonde van je geld als beginner, kijk je moet doen wat je zelf wilt. Maar ik heb totaal geen hardware synths en ik voel me niet gelimiteerd.


Ik raad ook niet gelijk een virus ti aan een beginner aan, tenzij die gelijk een synth wilt. Als je een synth wilt kopen, koop dan wel gelijk eentje die je wilt en voor mij zou dat zijn een ti. Als je dan toch geld uitgeeft doe het dan gelijk goed. Anders zit je thuis met je synth van 500 euro te balen dat het niet degene is die je eigenlijk wilde.

Enkel een ti kopen als je bij een bekend label zit vind ik dan wel onzin, waarom zou je het dan pas doen. Als je een synth wilt koop je die op het moment dat je hem wilt en er geld voor hebt toch. Maak muziek omdat je het leuk vindt en alles wat je ermee bereikt is mooi naturlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 11:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
We hebben het hier over studio apparatuur voor een beginner toch, een virus TI zou ik pas gaan overwegen te kopen als je bij een redelijk bekend label zit. Ik zou je geld stoppen in goed geluid en een sterke pc. Daar heb je nog wat aan als je niet verder gaat met producen. Een virus TI is zonde van je geld als beginner, kijk je moet doen wat je zelf wilt. Maar ik heb totaal geen hardware synths en ik voel me niet gelimiteerd.


Ik raad ook niet gelijk een virus ti aan een beginner aan, tenzij die gelijk een synth wilt. Als je een synth wilt kopen, koop dan wel gelijk eentje die je wilt en voor mij zou dat zijn een ti. Als je dan toch geld uitgeeft doe het dan gelijk goed. Anders zit je thuis met je synth van 500 euro te balen dat het niet degene is die je eigenlijk wilde.

Enkel een ti kopen als je bij een bekend label zit vind ik dan wel onzin, waarom zou je het dan pas doen. Als je een synth wilt koop je die op het moment dat je hem wilt en er geld voor hebt toch. Maak muziek omdat je het leuk vindt en alles wat je ermee bereikt is mooi naturlijk.

Voor paar 100 euro meer dan die je voor 500 zou kunnen kopen heb je de virus ti snow. klein ding.. Mega geluid!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 13:26 
 
Hardtraxxer

Iemand ervaringen met de KRK KNS-8400? Ik sta op het punt hem te kopen, heeft de headset een goede geluidsweergave op alle fronten?
Het is voor het produceren van Hardstyle bedoeld. Aangezien ik vaak in de late uren produceer, zie ik meer kans in slagen en efficient gebruiken van een headset in tegenstelling tot een set monitoren.
Goede monitoren zie ik wel als volgende aanschaf, maar gezien mijn werk overdag kan ik alleen in de late uren produceren en wil de rest in huis / buren niet tot last zijn uiteraard!

Alvast bedankt!

EDIT: Kan deze beter in de monitoren topic plaatsen bedenk ik me net.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 18:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind hier thuis nog 2 oude 'Minipod' Speakers, zijn dit goede speakers om mee te produceren?

Afbeelding

Ze zullen ongetwijfeld beter zijn dan die crappy logitech dingen die ik nu heb staan. Ze zijn alleen passief, dus dan moet ik zoiezo een versterker en kabels kopen om ze te gebruiken en dan ben ik ook al weer redelijk duur uit. Dus dan kan ik misschien beter doorsparen voor KRK's.. iemand die hier verstand van heeft? De specificaties die ik heb kunnen vinden staan hieronder.

Applications Stereo arrangement, AV, 5.1, multimedia, near field monitoring for studios.
Frequency Minus 3db at 55hz and 22khz.
Sensitivity 90db spl (1w @ 1m) 4 ohm.
Sound Compatible with amplifiers from 10w - 100w output.
Drive units One 125mm (5”) long throw bass/midrange feat.
Kevlar piston and 25mm (1”) dia free-mounted high frequency.

Iemand die hier misschien verstand van heeft? Thanks! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2012 23:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dylanhardstyle schreef:
ik was van plan om deze tegaan kopen ? http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/b ... rettyPhoto


En had je deze aangeschaft en bevalt deze? Ik heb vaak enkele pogingen gewaagd qua producen zonder midi, maar dan kom je er al snel achter dat het allemaal net niet is. Of ik ken het programma te slecht dat ik er niet mee om kan gaan, maar met het plaatsen van noten (ik kan namelijk niks inspelen) komt het er allemaal net niet lekker uit en zoiets moet je eigenlijk op gevoel doen vind ik.

Nu was ik dus op zoek naar een goedkope keyboard om te kijken of dat wel echt is wat ik wil, geen grote investering nog en wellicht volgen die later. Heeft iemand verder nog tips voor me?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner