Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2017 19:06 
 

Goedendag heren en dames,

Voor aankomend carnaval ben ik de afgelopen tijd druk bezig geweest met een heleboel hardstyle remixen/bootlegs/edits van feestnummers. Ik geef de platen binnenkort weg onder mijn feestdj alias S-te-Feest, wat natuurlijk een sneer is naar het D-Block & S-te-Fan. Samen met een maat van me treed ik met carnaval op onder D-Bass & S-te-Feest (lol).

Onlangs heb ik hier een paar nummers van geselecteerd en in een kort mixje gezet. In sommige platen zit meer tijd en energie in dan in andere, maar goed, het knalt wel.



Als mods dit liever onder de gratis tracks sectie willen hebben zijn ze vrij om dit daar naar toe te verhuizen. Binnenkort komen de tracks allemaal als dj mix in dit topic.

Laat me weten wat je ervan vindt :bomb:

Oja, wat er zoal nog moet komen, K3, Kinderen voor Kinderen, Henk Dissel, Jeckyll & Hyde, Snollebollekes... etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2017 09:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Je mag ze best doorsturen! :D Ben nu zelf erg druk met carnaval edits/tracks ook :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2017 12:00 
 
Hardtraxxer

Klinkt zeker vet!

hoe doe je dit trouwens?

bijvoorbeeld bij snollebolle heb je nummers die allemaal al een soort van kick hebben.
laat je deze dan doormiddel van sidechain wegvallen en zet je er een hs kick onder.
of haal je al het low end weg?


ben wel benieuwd hoe je dit allemaal doet :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2017 21:20 
 

cb92 schreef:
Je mag ze best doorsturen! :D Ben nu zelf erg druk met carnaval edits/tracks ook :D


Ga ik binnenkort doen, sommige platen wil ik net nog een beetje extra geven. Dit heb ik btw allemaal gedaan met mijn koptelefoon, ik moet er nog even opnieuw naar luisteren als ik weer op mijn kamer zit waar mijn monitors staan.


Pantermaat schreef:
Klinkt zeker vet!

hoe doe je dit trouwens?

bijvoorbeeld bij snollebolle heb je nummers die allemaal al een soort van kick hebben.
laat je deze dan doormiddel van sidechain wegvallen en zet je er een hs kick onder.
of haal je al het low end weg?


ben wel benieuwd hoe je dit allemaal doet :thumbup:


Gewoon een redelijk harde low cut aanbrengen zodra je eigen kick erin komt.

Daarnaast de lead en de originele plaat keihard weg sidechainen de eerste tientallen milliseconden zodat de punch van je kick heel hard doorkomt (lage release, geen hold, geen attack). Dat heb ik in de promomix nog niet heel consequent gedaan maar het is wel een aanrader.

Het laag moet weg uit de originele plaat anders gaat je signaal clippen. Je doet eigenlijk hetzelfde als wat je met je lead in de climax zou doen bij een normale hardstyle plaat. Je kan ook sidechainen met een multiband compressor maar daar gaat het lang niet altijd beter van klinken. Uiteindelijk layer je wel je eigen kick met whatever qua bassline of kick al in die plaat zit. Verder is het mixdown werk even kutten. Je moet opletten dat je met je lead de vocalen van het origineel niet in de weg zit. Je kan doordat platen vaak vol zitten met instrumenten etc bevatten niet de lead wegsidechainen met je vocalen (dan valt er veel te veel weg van je lead). Een oplossing is je lead gewoon een octaaf hoger maken wat voor dit soort doeleinden gewoon goed werkt.

Verder is het gewoon de melodie namaken. Dit doe ik voornamelijk met een 3 dimensionale spectrum analyzer en mijn eigen gehoor.


Gisteren Het Feestteam - Let it Be (S-te-Feest Remix) voltooid :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2017 16:00 
 
Hardtraxxer

Klinken allemaal weer goud :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2017 17:40 
 
Hardtraxxer



Zelf met de tips van Stefan ook ff geprobeerd snel wat in elkaar te zetten.
er moet nog wel wat aan gebeuren natuurlijk, maar voor ff snel klinkt het al wel redelijk.
laatste 20 sec vind ik wel het grappigste
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2017 18:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:


Zelf met de tips van Stefan ook ff geprobeerd snel wat in elkaar te zetten.
er moet nog wel wat aan gebeuren natuurlijk, maar voor ff snel klinkt het al wel redelijk.
laatste 20 sec vind ik wel het grappigste


[zippy]http://www39.zippyshare.com/v/qWgbjAhv/file.html[/zippy]

Daar heb ik er ook 1 van xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2017 19:40 
 

Ik natuurlijk ook, maar nooit echt afgemaakt doordat er 10.000 andere remixen van die plaat waren en ik dacht beter ergens anders m'n energie in te kunnen steken. Daarnaast heb je de 2nd Bass Remix van die plaat welke op het originele label is uitgekomen en de plaat al een goed hardstyle tintje geeft.

https://clyp.it/0m35dk2r

Het verschil met mijn versie en vele andere is dat ik de lead opnieuw heb gemaakt. Daarnaast een "normale" kick gebruikt want elke weer zo'n overdreven raw kick in die platen stoppen helpt ook niet echt mee aan de gezelligheid.

Oja, hier nog wat hitjes:

Het Feestteam - Let it Be (S-te-Feest Remix)
https://clyp.it/lt20xmkc

Feestteam & DJ Maurice - Shirt uit en Zwaaien (S-te-Feest Remix)
https://clyp.it/5ifwu1kf

Verder nog een Hardkick10 remix van Jeckyll & Hyde - Frozen Flame, Andre Hazes Jr. - Leef, Stef Ekkel - Liever te dik in de Kist Dan Weer een Feestje gemist, Kom Pak je Lasso Maar, en ga zo nog maar ff door :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2017 19:58 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Top :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2017 20:06 
 

Oja, de remix van George Baker - Una Paloma Blanca is ook wel noemenswaardig :lol:

EDIT: En Kinderen voor Kinderen - Tietenlied
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2017 12:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

epic :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2017 12:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

hahah die van toeter op je waterscooter is vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2017 20:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Full support @ Huize At :thumbsup:
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner