Omdat ik vind dat we we hier een fijne soort van community hebben opgebouwd leek het me leuk om hier is wat meer mee te gaan doen.
Onze voorganger Casp (rust zacht) is met dit idee gekomen, en om de traditie in stand de houden heb ik me "opgeofferd" om zijn taak over te nemen:
Competition #1
Headhunterz 2006/2007
winnaar: Re-Amp
Onze voorganger Casp (rust zacht) is met dit idee gekomen, en om de traditie in stand de houden heb ik me "opgeofferd" om zijn taak over te nemen:
___________________________________________________________casp wrote:Ik had het idee om een maandelijkse producers competitie te houden, met een bepaald thema of limitatie met als doel de creativiteit te stimuleren. Deelnemers krijgen bijvoorbeeld 3 weken om een track of snippet te produceren waarna er een week lang gestemd kan worden door iedereen op het forum.
reddits edmproduction heeft bijvoorbeeld de maandelijkse sample pack competitions.
Een bijkomend voordeel hiervan is dat je meer drive hebt om een project daadwerkelijk af te maken, iets waarvan ik weet dat meerdere mensen problemen mee hebben![]()
Als er meer mensen zijn die dit een leuk idee vinden denk ik dat we hier best gemakkelijk een realiteit van kunnen maken.
Het hoeft natuurlijk geen sample pack competition te zijn, en ook niet elke maand hetzelfde. De winnaar van de voorgaande maand kan bijvoorbeeld een nieuw onderwerp kiezen.
Een paar ideeën:
-Een bepaalde vocal of sample(pack) zo creatief/leuk mogelijk gebruiken
-Een hele track of deel van een track maken met slechts 1 plugin
-Een nummer maken in de stijl van een bepaalde artiest (uit een bepaalde periode)
Laat even weten of jullie het wat vinden, en meer ideeën zijn zeker welkom!
Casp
Competition #1
Headhunterz 2006/2007
winnaar: Re-Amp
Last edited by Re-vamp on 05 Dec 2016 09:16, edited 17 times in total.