Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 13:43 
 
Hardtraxxer

Hey,

Ik ben nu zo'n 2 jaar bezig met FL, maar heb altijd op crappy pc's gewerkt.Er kwamen wel lollige dingen uit, maar ik vind dat mijn PC het niveau niet meer aankan(2,40 Ghz Pentium 4, 512 MB RAM, 10GB HDD)

Ik had dus een lijstje gemakt met wat ik in een nieuwe pc wil ketsen:

-Intel I5 2500K(Processor)
-Asus P8H61 Pro B3(Moederbord)
-Western Digital Caviar Blue WD5000 AAKX(HDD)
-Corsair Vengeance(8GB RAM)
-MS Tech LC02(Behuizing)
-Sony Optiarc ADS2805(Diskdrive)

Ik kwam daarmee uit op ongeveer €450,-
Kan dat??? En passen deze onderdelen wel bij elkaar?(weet niet zoveel van PC's bouwen)

Grtz,
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 13:57 
 
Hardtraxx Addict

Je moet bij je moederbord en processor vooral naar de socket kijken, anders past/werkt hij niet. maar ik zie dat het bij jou wel klopt.
En ik mis een voeding in je lijst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 14:06 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Je moet bij je moederbord en processor vooral naar de socket kijken, anders past/werkt hij niet. maar ik zie dat het bij jou wel klopt.
En ik mis een voeding in je lijst.


Ik geloof dat die bij de behuizing standaard zit... Maar is dit een beetje een producewaardig systeem zo???
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 15:20 
 
Hardtraxx Addict

Hangt er vanaf of je software en hardware gebruikt.. Welke effecten, vst's etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 15:33 
 
Hardtraxxer

Hey,

Ik maak hardstyle, en gebruik daarvoor een beetje de standaard dingen(Zebra, Sylenth 1, Drumazon,Gladiator) en effecten gebruik ik verschillende(CamelPhat,CamelCrusher,Ohmicide enz.)

Kicks maak ik in Cubase, en sample ik steeds, dus dat kost niet te veel effecten. De track zelf maak ik in FL, ongeveer 20-40 VSTi's en erg veel effecten.

Grtz
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 16:20 
 
Hardtraxx Addict

Durf ik niet met zekerheid te zeggen,

Ik heb zelf een iets mindere pc (Quad core,4 gig ram, ) en bij mij werkt het gewoon heel goed, enigste wat wel eens lang moet laden is kontakt 4.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 16:34 
 
Hardtraxxer

Okee, bedankt;)!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 17:20 
 
Hardtraxxer

Ssd erin, klaar. Is chill hoor, vooral voor vst's aangezien het redelijk kleine bestandjes zijn. Een hdd kan daar niet zo goed mee overweg. Bovendien zou ik eens kijken naar een AMD Octo core.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 17:47 
 
Hardtraxxer

ROD schreef:
Ssd erin, klaar. Is chill hoor, vooral voor vst's aangezien het redelijk kleine bestandjes zijn. Een hdd kan daar niet zo goed mee overweg. Bovendien zou ik eens kijken naar een AMD Octo core.


Okee... Ze zeggen dat AMD niet zo geweldig is??? Ik heb geen ervaring met AMD, altijd Intel gehad, dus ik dirf het niet te zeggen... Maar 8-core is ook leuk, en volgens mij kost die niet zo heel veel meer toch???
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 18:00 
 
Hardtraxx Addict

Ik ben ook niet zo'n computernerd maar ik zou niet voor amd gaan.

Hoeveel wil je eigenlijk uitgeven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 18:17 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Ik ben ook niet zo'n computernerd maar ik zou niet voor amd gaan.

Hoeveel wil je eigenlijk uitgeven?



Hmmm, weet ik niet precies... Ik heb wat gespaard, ben over een maand jarig en heb deze maand hard gewerkt, dus een euro of 500,600 max... Ik wil in ieder geval een goede basis hebben, je kunt er later altijd nog zaken bij ketsen... Ik heb eerst een iMac overwogen(Moest ik nog wat langer werken), maar ik heb de eigenschap nogal eens het een of ander(per ongeluk) naar de klote te slaan als iets blijft hangen(ben zo eens enorm veel samples en projecten kwijtgeraakt omdat ik mijn HDD dood had gemaakt)

Lang verhaal, maarja xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 18:56 
 
Artiest

Moet zelf ook nieuwe pc aan gaan schaffen, maar heb totaal geen verstand van PC's idd, dus altijd handig even meekijken bij zo'n topic haha :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 19:15 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

De pc die ik ga kopen heeft een i7 met 8gb RAM dit lijkt mij voldoende + nog een ssd van 128gb lijkt me ook erg handig.

dit gaat mij een kleine 800 euro kosten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 21:38 
 
Hardtraxx Addict

Bakker Fijnebol schreef:
Phase 2 schreef:
Ik ben ook niet zo'n computernerd maar ik zou niet voor amd gaan.

Hoeveel wil je eigenlijk uitgeven?



Hmmm, weet ik niet precies... Ik heb wat gespaard, ben over een maand jarig en heb deze maand hard gewerkt, dus een euro of 500,600 max... Ik wil in ieder geval een goede basis hebben, je kunt er later altijd nog zaken bij ketsen... Ik heb eerst een iMac overwogen(Moest ik nog wat langer werken), maar ik heb de eigenschap nogal eens het een of ander(per ongeluk) naar de klote te slaan als iets blijft hangen(ben zo eens enorm veel samples en projecten kwijtgeraakt omdat ik mijn HDD dood had gemaakt)

Lang verhaal, maarja xD


Ja neem dan een mac mini en plaats die in een kast kun je hem ook niet kapot slaan.

Maar ja een mac is wel zeer geschikt om te produceren. Zeker als je nog eens logic wilt gaan gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 21:48 
 
Hardtraxx Addict

Een mac mini is wel een stuk "slechter" kwa specs..

Voor die 600 euro heb je een veel betere computer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 21:52 
 
Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
Een mac mini is wel een stuk "slechter" kwa specs..

Voor die 600 euro heb je een veel betere computer.


Ja, maar geef je 400 euro meer uit heb je ook een dikke mac mini.

Overigens zou ik denk ik wel eerder een iMac kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 22:17 
 
Hardtraxxer

Hmmm, Mac Mini heb ik over gedacht, maar ik wil minimaal een 3.0ghz quad hebben en die kan daar niet bij... Maar is er niet iemand met(veel) verstand van computers die voor mij een lijstje kan maken? Ik wil minimaal 8GB RAM, 320 GB HDD en 3 ghz quad, rest boeit me niet zo. En dan als budget 500euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 12:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zo'n nieuwe iMac, is die goed genoeg om te produceren?

aan andere kant vind ik het dan weer niet chill dat het in een scherm zit, want wil hem in de studio kunnen aansluiten op 2 grote andere schermen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 12:23 
 
Hardtraxx Addict

Sanderson schreef:
zo'n nieuwe iMac, is die goed genoeg om te produceren?

aan andere kant vind ik het dan weer niet chill dat het in een scherm zit, want wil hem in de studio kunnen aansluiten op 2 grote andere schermen.


Hangt er vanaf wat je allemaal gebruikt en welke imac je bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 12:30 
 
Hardtraxxer

Weet iemand waarom mijn 2e scherm het niet doet? Ik heb hem aangesloten, en ik kan instellen dat het 2e scherm aangaat, alleen als ik het dan toepas doet ie het niet! :cry: Ik heb er zelf niet heldig veel verstand van, dus iemand die toevallig weet hoe dit komt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 13:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sanderson schreef:
zo'n nieuwe iMac, is die goed genoeg om te produceren?

aan andere kant vind ik het dan weer niet chill dat het in een scherm zit, want wil hem in de studio kunnen aansluiten op 2 grote andere schermen.

Als je een 27" iMac hebt, probeer maar is op zoek te gaan naar een beter scherm dan dat... Overigens kan je op een iMac gewoon een 2e scherm aansluiten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 17:39 
 
Hardtraxxer

Hmmm, maar ik denk dat Mac niet per sé nodig is(voor goede tracks)... Kijk naar dingen die bijvoorbeeld Omegatypez, Scope DJ, Da Tweekaz, Bass Modulators enzo maken... Geen Logic, maar echt wel dikke tracks! En ik kan sowieso nog Hackintoshen:D En als de specs van een Mac nou niet te evenaren waren, maar ja, voor hetzelfde geld heb je veel beter... Alleen een minder besturingssysteem, en minder mooi design...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 17:43 
 
Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
The Machine, Prefix & Density bv ook niet volgens mij :P.


Afrojack :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 17:45 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Cruelty schreef:
The Machine, Prefix & Density bv ook niet volgens mij :P.


Afrojack :D



Jawel, Afrojack heeft een Mac, kijk maar naar zo'n studiofilmpje van hem:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 17:53 
 
Hardtraxx Addict

Bakker Fijnebol schreef:
Joeyvg schreef:
Cruelty schreef:
The Machine, Prefix & Density bv ook niet volgens mij :P.


Afrojack :D



Jawel, Afrojack heeft een Mac, kijk maar naar zo'n studiofilmpje van hem:P


Afrojack heeft FL op zijn mac ;)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner