Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 23:17 
 
Hardtraxx Newbie

Dag producers,


Ik heb moeite met het maken van een keuze, omdat ik niet zo ontzettend veel verstand heb van computers.
Mijn Macbook heeft nu 8 GB Ram werkgeheugen maar dat kan de grafische kaart niet aan omdat die veroudert is maar als die 4 blijft is het veelste weinig dan werkt mijn DAW halve bak.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik windows wel een beetje mis, sommige plugins werken niet op de mac die ik vroeger veel gebruiktte.

Mijn idee is om mijn macbook te gebruiken voor school en bassdrums + more sounddesign.
en mijn PC voor het componeren van muziek.

Ik zoek een krachtige PC, wil ontzettend graag 2 monitoren erbij hebben, weet alleen niet of dat ook bij elke PC kan en of het automatisch zo ingesteld is(als je hier verstand van hebt dan hoor ik graag meer).

Systeem eisen
Minimaal 8 GB Ram
opslag minimaal 1TB
Processor wat fijn is voor producen intel core i7/i5?
Bedrag dat ik wil spenderen is 1200 euro inc BTW (en ook monitoren 2 stuks)
Ik hoef er geen software bij te hebben. (op internet is bijna alles incl software).

Ik wil best proberen zelf een PC in elkaar te zetten alleen ik ben geen professional
Alle soorten tips zijn welkom zoals doorverwijzingen naar website's, of misschien weet jij voor mij een geschikte pc.
Als je mij hiermee kan helpen zou je me ontzettend blij maken en zal het enorm waarderen :)!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 23:48 
 
Hardtraxx Addict

Bedenk wel dat meer dan 4 gb intern geheugen zinloos is als je niet je daw in 64 bit draait en de plugins.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 19:35 
 
Hardtraxxer

Heb pas een nieuwe pc gekocht!

Ik heb gekozen voor niet te overklocken.

Moederbord: een Z77
Intell i5-3570 (meer as genoeg en een i7 kost dan weer veel te veel)
DD3: 16gb (dit is wel overkill maar zoveel meer geld kost het niet dus daarmee, 8gb zou genoeg zijn)
grafische kaar: GTX650 (niet de beste, maar meer dan genoeg om eventueel ook nog wat games op te spelen)
SSD: dit vind ik echt superbelangrijk, ik heb er één van samsung 128gb gekozen om daar alleen mijn
windows & muziekprogramma's op te zetten, rest sla je op op een HD
Dit kost wel wat geld maar alles gaat veel sneller, as ik kon kocht ik nu ééntje van 200gb
HDD: 2x 1TB (als er één kapot zou zijn kun je de andere nog gebruiken, je kunt ook 1x 2TB)
Voeding: ééntje van 650-700W
Case maakt niet zoveel uit (wel extra coolers voor geluidloos)

Dit was het zo'n beetje, heb zo'n 700-800€ betaald online als je alle sites goed afweegt, en dan nog een
externe geluidskaart gekozen (traktor audio 6, 200€)

Dan zit je op pak hoogstens €1000, dan ng setje monitors en een piano kom je wel over je budget juist!
Maar als je al een externe geluidskaart hebt, dan kun je setje monitors & nog een keyboard kopen!

Hoop dat dit je iets helpt :)

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 23:25 
 
Hardtraxx Addict

@User hierboven:
650-700 watt voeding? Da's niet erg slim. Op een goede 400 watt voeding trek je dat systeem makkelijk. Koop nooit zomaar de goedkoopste zwaarste voeding die je kunt vinden. Deze zijn van erg slechte kwaliteit en leveren vaak niet meer dan een goedkopere voeding die een lager wattage heeft van een beter merk.

Verder heb je er 2 hardeschijven in zitten. Ik neem aan dat deze in een RAID 1 configuratie draaien? Dit houd in dat de data tegelijkertijd weggeschreven worden naar 2 hardeschijven. Heb je dus 2 schijven van 1 terabyte, houd je effectief 1 terabyte over.

Ik heb even wat voor je samengesteld.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... B7517%5D=1
Voor 1045 euro heb je een compleet systeem in huis, waarbij je alleen nog een toetsenbord en muis aan hoeft toe te voegen. Je beschikt over de volgende onderdelen:

- I5 Quadcore processor van de nieuwste generatie, erg snelle processor en perfect voor jou doeleinden
- 8gb Geheugen
- 2x LG 23 inch Schermen
- Be Quiet 350watt voeding. Ruim voldoende om deze setup te voeden, bovendien van goede kwaliteit en stil
- Onboard videokaart. Je kan gewoon 2 monitoren op je moederbord aansluiten, hier heb je geen aparte videokaart voor nodig. Mocht je niet willen gamen kan je het dus prima zonder aparte videokaart af.
- 256gb SSD. Hier komt je Windows op te staan met je bijbehorende programma's. Een SSD heeft geen bewegende delen, dat houd in dat er in jip en janneke taal niet gezocht hoeft te worden naar welke bestanden de PC nodig heeft, wat bij een hardeschijf wel moet. Zo heb je een loeisnelle PC.
Verder nog een 2000 gig hardeschijf, leuk kastje en een DVD brandertje.

Met deze PC kan je gewoon alles. Je hebt hier een snelle PC mee, welke uit kwalitatief goede onderdelen bestaan en je hebt voor de komende jaren een prachtige setup. De overige 150 euro stop je gewoon lekker in je zak!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 00:13 
 
Hardtraxxer

Hij bedoelt waarschijnlijk geen beeldschermen maar studiomonitoren? Is nogal verwarrend zo :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 19:42 
 
Hardtraxx Newbie

dank jullie wel voor de tips,
dankzij jullie weet ik waar ik op moet letten bij mijn aankoop. heb nu eentje gezien met i7 processor 3770,
8 gb ram, 1tb geheugen SSD rond de 750 eur. was ook wel goed geloof ik maar ik ga nu eventjes verder kijken
(dit was namelijk in een winkel bij mij om de hoek, ze kunnen er ook van alles nog inzetten
voor een klein prijsje) krijg er dan ook 3 jaar garantie bij voor een pc dat toch een beetje door mij is samengesteld.

Ik bedoelde schermen(monitoren) ik wil graag in de lengte kunnen werken omdat dat super fijn is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 23:17 
 
Hardtraxx Addict

Toch zou ik PCtjes van de lokale PC boer vermijden. Ze kunnen niet voor niets leveren voor een lekker lage prijs. De componenten die goed zijn, zijn de componenten waar je als normale consument naar kijkt. Dan heb ik het dus over de processor, werkgeheugen, hardeschijf en schijfruimte.

Waar ze enorm op besparen zijn vooral de voeding. In het begin merk je hier niks van, maar goedkope voedingen raken snel defect en deze zijn niet beveiligd tegen spannings pieken welke je componenten kunnen beschadigen.

Echt, doe jezelf 1 plezier en koop een zelf of door iemand samengestelde PC. Je koopt gewoon een compleet systeem, je hebt langer garantie op de componenten, je hebt een systeem met allemaal A merken en dat merk je gewoon. Vooral als je een computer met een leuke SSD hebt, dat is gewoon hemels! :drool: Welke zit er in de PC bij de PC boer om de hoek? Vraag er eens naar en zet hier eens neer wat ze je bieden. :)

Ik ben zelf een hele tijd moderator geweest op een computer forum, daar heb ik ook altijd mensen geholpen die aan een nieuw systeem toe waren.

Dus post hier eens wat je bij de computer zaak om de hoek kan krijgen voor welk bedrag, dan vergelijken we dat eens met het door mijn samengesteld systeem! Uit eigen ervaring weet ik dat je met dat systeem gewoon veel meer plezier gaat hebben. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 19:25 
 
Hardtraxx Newbie

Basss27 schreef:
Toch zou ik PCtjes van de lokale PC boer vermijden. Ze kunnen niet voor niets leveren voor een lekker lage prijs. De componenten die goed zijn, zijn de componenten waar je als normale consument naar kijkt. Dan heb ik het dus over de processor, werkgeheugen, hardeschijf en schijfruimte.

Waar ze enorm op besparen zijn vooral de voeding. In het begin merk je hier niks van, maar goedkope voedingen raken snel defect en deze zijn niet beveiligd tegen spannings pieken welke je componenten kunnen beschadigen.

Echt, doe jezelf 1 plezier en koop een zelf of door iemand samengestelde PC. Je koopt gewoon een compleet systeem, je hebt langer garantie op de componenten, je hebt een systeem met allemaal A merken en dat merk je gewoon. Vooral als je een computer met een leuke SSD hebt, dat is gewoon hemels! :drool: Welke zit er in de PC bij de PC boer om de hoek? Vraag er eens naar en zet hier eens neer wat ze je bieden. :)

Ik ben zelf een hele tijd moderator geweest op een computer forum, daar heb ik ook altijd mensen geholpen die aan een nieuw systeem toe waren.

Dus post hier eens wat je bij de computer zaak om de hoek kan krijgen voor welk bedrag, dan vergelijken we dat eens met het door mijn samengesteld systeem! Uit eigen ervaring weet ik dat je met dat systeem gewoon veel meer plezier gaat hebben. ;)


Ik dacht aan deze PC, zit nog zwaar te twijfelen aangezien de ram niet hoger kan dan 8 (had ik nagevraagd)
Met een videokaart dat gewoon goed is rond de 130 eur prijsklasse, en daarvoor moest de voeding verhoogt worden en dan zou het paar euro extra kosten, zou dan uit eindelijk op 875 euro uitkomen volgens de eigenaar. SSD toevoegen was ook mogelijk dan zou ik mss op 975 euro uitkomen, ligt natuurlijk aan wat ik erbij koop.
http://www.mycom.nl/Product/Computer-MP ... 70/1366130

ook deze leek mij aantrekkelijk http://azerty.nl/1-2812-519009/azgamesy ... owerm.html. Ik vind het niet erg om iets boven het budget te gaan als ik maar iets krijg voor mijn geld.

en deze leek mij ook wel wat http://www.4launch.nl/shop/get/#p-4-productid-132166 en deze http://www.4launch.nl/shop/get/#p-4-productid-128947 kortom, ik heb moeite met keuze maken, welke zou jij kiezen? Ik heb al op alternate geprobeert om zelf samen te stellen alleen ik ben echt bang dat als ik hem thuis inelkaar ga zetten dat de helft niet past. Daarom dat ik gewoon een kant en klare PC wil :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 19:28 
 
Hardtraxx Newbie

Is er geen website die de computer ook voor je in elkaar zet en het controleert of het wel kan ? Ik heb helaas geen vrienden die hier de kennis over beschikken, althans genoeg kennis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 20:16 
 
Hardtraxx Addict

Jawel, klik maar op de link van Basss27 :)
Bij Azerty kun je dus zelf je spullen kiezen en vervolgens "Azerty PC Montage 1 jaar garantie" toevoegen aan je winkel mandje voor €59.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 21:28 
 
Hardtraxx Addict

Ga je je daw in 64 bit draaien? Zo nee is 4 gb ram mee dan je daw gebruikt dus is een computer waar maar 8 in kan ook zat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 23:24 
 
Hardtraxxer

Heb je wel door dat ram geen ene fuck meer kost? DAW sowieso in 64bit draaien, en zo niet, dan heb je naast je daw ook nog genoeg ram over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 23:39 
 
Hardtraxx Newbie

Zou best wel die ene pc die bass heeft samengesteld willen kopen, alleen moet ik de voeding weghalen en vervangen voor meer WATT voeding als ik er ook een grafische kaart bij koop of is dat niet nodig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2013 01:36 
 
Hardtraxx Addict

Lees mijn post eens goed zou ik zeggen, daar staat het allemaal in beschreven ;) !
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2013 09:46 
 
Hardtraxx Veteran

WMRMusic schreef:
Is er geen website die de computer ook voor je in elkaar zet en het controleert of het wel kan ? Ik heb helaas geen vrienden die hier de kennis over beschikken, althans genoeg kennis.

http://www.alternate.nl/html/configurat ... /page.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2013 13:53 
 
Hardtraxx Newbie

Basss27 schreef:
Lees mijn post eens goed zou ik zeggen, daar staat het allemaal in beschreven ;) !

oke, maar ik wil er wel mee gamen dus mijn vraag was of ik die voeding dan moet aanpassen voor een grafische kaart van rond de 130 eur prijsklasse?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2013 14:27 
 
Hardtraxx Addict

Oke. Wat voor games ga je spelen en ben je iemand die alles vol uit moet kunnen draaien, of moeten de games het gewoon soepeltjes doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2013 15:40 
 
Hardtraxx Addict

:Bas kun je mij ook meteen helpen? :P

Ik zoek ook een nieuwe kaart voor o.a te gamen en waar ik After effects soepel op kan draaien.
Welke kaart kan ik dan het beste kopen voor maximaal 250 euro?

Of waar moet ik op letten? Want het aantal MB/GIG van de kaart zegt ook niks.

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2013 17:35 
 
Hardtraxx Addict

Tuurlijk! Welke kaart je nodig hebt ligt ook aan je systeem wat je hebt enzo, stuur maar even een priveberichtje dan kijken we wel even hoe en wat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2013 00:19 
 
Hardtraxx Newbie

Denk dat ik games zoals GuildWars 2 ga proberen en misschien toekomstige call of duty's. Wil ze wel gewoon op een mooie kwaliteit kunnen spelen als de FPS maar goed is enzo, maar hoeft want mij niet ultra, dus wil wel goed kunnen presteren, mijn budget mag wel wat hoger aangezien ik nolife aan het sparen ben. Alleen wil wel gewoon een strakke pc hebben waar ik de komende 5 jaar zeker plezier van kan hebben met muziek als prioriteit (mijn macbook gebruik ik voor overige dingen zoals school en bassdrums maken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2013 19:45 
 
Hardtraxx Addict

Een PC waar je de komende 5 jaar echt vol op kan gamen bestaat niet. Zelfs niet met een pc van 5000 euro red je dat niet. De voeding en videokaart zou ik dan deze voor nemen: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B529732%5D=1&product%5B444348%5D=1
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2013 13:07 
 
Hardtraxx Newbie

Heyhey.

Wij zijn ook al een tijd op zoek naar een nieuwe pc. Aangezien we een klein budget hebben (arme student) is dit vrij lastig. We willen de pc uiteraard gaan gebruiken voor produceren. Nou ben ik tegen deze aangelopen:
http://www.dragoncomputers.nl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage_new/product_id,1448/category_id,115/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/
Ik wil er nog een SSD kaart inzetten voor 70 euro

Zou iemand hier een onderbouwde menig over kunnen geven?
Alvast heel erg bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2013 14:42 
 
Hardtraxx Addict

In die PC wordt een voeding gebruikt van nog geen 15 euro... Ik zou het overslaan dus.

http://tinyurl.com/a8nsoe8

Bekijk de PC uit deze link eens. Daarmee zit je op 500 euro.

Kwa processorkracht is deze configuratie een stuk beter, wat je nodig hebt met produceren. Grafisch minder maar dat heb je toch niet nodig. Verder heb je dan een kwalitatief goede voeding en ook heeft de PC een goede SSD, van 120gb. Goedkopere SSD's zou ik ontwijken, omdat deze vaak een sandforce controller hebben. Deze staan bekend om z'n defecten en hoge uitval.

Verder heb je een DVD fikkert, 8gb Corsair geheugen, 1tb Western Digital Green harddisk en assemblage zit erbij in, evenals 1 jaar garantie. Dat is op het complete systeem. Op de losse onderdelen heb je 2 jaar of meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2013 15:02 
 
Hardtraxx Newbie

thnx. hier hebben we aan. je verhaal lijkt me duidelijk en ik denk dat het de moeite waard is om hier voor te sparen.
nog een vraagje: ik ben geen gamer maar ik zou wel graag een spel als fifa 13 willen spelen. is dit op zo'n configuratie mogelijk? (sorry ik weet niet veel van specificaties af) :$

alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2013 16:15 
 
Hardtraxx Addict

Ah, als je af en toe een game wilt spelen, kom je inderdaad uit op de APU lijn van AMD. Deze had je zelf ook al aangegeven. Ik zou dan gaan voor de volgende configuratie:

http://tinyurl.com/aa22gnk

Wel iets prijziger, maar je hebt er wel een betere PC mee voor de komende jaren. Deze CPU heeft een krachtige videokaart onboard, waardoor games als Fifa 13 ook prima zullen draaien. Wel gaat dit ten koste van je processor kracht, je moet jezelf afvragen of je dat wilt en of je het dat waard vindt.

Wil je het beste van both worlds, kom je aan de 1e configuratie met een losse videokaart. Dat maakt het allemaal wel wat prijziger.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner