Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2013 16:01 
 
Hardtraxxer

Mischien ook handig om te kijken naar wat voor apperatuur je gaat aansluiten ?

Dus usb 2.0 , 3.0 of firewire..

Sinds de betere kaarten firewire zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2013 23:31 
 
Hardtraxx Newbie

Ik koop denk ik de pc de bass heeft samen gesteld met een wat hogere processor, denk dat ik rond de 1400 uitkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 00:38 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb nu met die van jou bass, wat dingen eraan verandert wat ik denk dat goed is. Zou je het even kunnen controleren? met name de voeding, volgens die grafische kaart heeft die namelijk 500 watt nodig vandaar dat ik de 600 watt heb. prijs scheelt maar 10 euro. ik kom uit op 1350 wat ik wel een redelijke prijs vind. http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... der=386489
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 16:31 
 
Hardtraxx Addict

De link doet het niet haha.

Je zegt verder wel dat je een 600watt voeding wilt kopen, maar koop nooit zomaar de 1e beste voeding. Goedkope voedingen zijn gewoon brak. Ze kunnen je hardware slopen. Ik citeer even mijn eerste post in het topic:

Citaat:
650-700 watt voeding? Da's niet erg slim. Op een goede 400 watt voeding trek je dat systeem makkelijk. Koop nooit zomaar de goedkoopste zwaarste voeding die je kunt vinden. Deze zijn van erg slechte kwaliteit en leveren vaak niet meer dan een goedkopere voeding die een lager wattage heeft van een beter merk.


Nu heb ik een andere PC voor je samengesteld, dus nu wordt het effe anders :P

550watt is meer dan genoeg. 600 watt wordt aangeraden, omdat ze safe willen zitten voor mensen met 600+ watt voedingen van 20 euro. Snap je? Doe jezelf een plezier en neem een goede voeding zoals een Seasonic, XFX, Corsair oid. Die ik in de link aan heb gegeven past perfect bij de configuratie! Mocht je budget echt 1400 euro zijn, zou ik zoiets nemen. Dan trek je het maximale uit je budget. :)

http://tinyurl.com/b94pdd8

Dan kom je op het volgende uit:

- I5 3570K, 100 euro goedkoper dan de I7, maar ik wil je wel helpen dat je de processor op zeker 4ghz kan draaien. Dan blaas je een I7 eruit!

- 16gb geheugen. Geheugen is op dit moment erg goedkoop, daarom zou ik gelijk voor 16gb gaan. Lekker toekomst gericht

XFX 550watt voeding. Is een 10tje meer, maar ruim voldoende voor deze setup. De 450watt voeding wordt krap aan.

HD7870 videokaart, op basis van een HD7950. Deze is dus een hele klap sneller, voor zowat dezelfde prijs! En geloof me, een HD7950 is een hele dikke videokaart. :P

Scythe Mugen 3 koeler. Erg stille koeler voor op je processor. Samen met de goede behuizing die ik voor je heb geselecteerd, heb je een lekker stille pc. Dit is ideaal met het produceren en gewoon lekker rustig. Ook is alles dan goed gekoeld, dus hoef je je geen zorgen te maken.

Ook een 256gb van een goed merk en een 2tb hardeschijf. Windows en je applicaties komen dus op je SSD, wat resulteert in een systeem met zowat geen wachttijden meer en alles voelt super vlot aan.

Afgemaakt met een DVD brander van LG en 2x HP 23 inch schermen, full hd met IPS schermen.

http://im9.cz/iR/importprodukt-orig/8b2 ... 3e3b8d.jpg

HP 23xi

Ik vindt ze persoonlijk echt prachtig!

Dus ja, je bent zo wat duurder uit dan ik je eerst voorgesteld had, maar je hebt zo echt een dikke PC op alle vlakken, zodat je het maximale uit je budget haalt. Als je verder nog hulp nodig hebt met het configureren en installeren met de pc, laat het maar weten en help ik je graag!

Hoor graag wat je van deze samenstelling vindt.

Groeten Bas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 17:09 
 
Hardtraxx Newbie

Ten eerste wil ik je bedanken bass voor je help. Waardeer het enorm:). Ik vind deze samenstelling wel netjes het enigste waar ik dan nog mee zit is de beeldschermen, die van lg vond ik wel mooier maar misschien kan ik beter in een winkel kijken zodat ik echt kan zien waar ik de komende jaren continue tegenaan kijk, ik zag mooie van lg simpel en dun 23 inch voor 130 per stuk weet alleen naam niet. Verder heb ik ook een firewire ingang nodig, weetjij wat ik het beste erbij kan schaffen? Het gaat om firewire van een externe harde schijf. Ik studeer sound design dus ik verzamel een gigantische database van samples.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 19:04 
 
Hardtraxxer

@Bass,

Ik heb juist dezelfde setup (alleen andere grafische kaart :))
Alles werkt perfect en springt gewoon op (voeding heb ik wel 600w van corsair geluidsloos)
Nu over beeldschermen een vraagje,
maakt het uit hoe goed deze zijn? Aangezien ik ze wss alleen voor muziek ga gebruiken?
En zou het makkelijker zijn om een groot tv scherm te gebruiken (een ingeving...)

Graag hierop een antwoord!

gr
Xypes
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 19:51 
 
Hardtraxx Addict

Ik ben niet een of andere bassline, ik ben gewoon Bas haha! :P

Tjah, het is maar wat je het fijnste vind. Tuurlijk kun je een TV scherm op je PC aansluiten, maar als je die gewoon op je bureau hebt staan, ben je continu van links naar rechts aan het kijken. Geef mij dan maar een dualscreen setup! :thumbup:

Wat betreft de schermen van 130 euro; zou ik niet nemen. De schermen die ik aangeraden heb, zijn schermen met een IPS paneel. Dit kijkt een stuk rustiger aan de ogen en is een stuk mooier ook. Zeker als je gaat produceren waarbij je toch vaak lang geconcentreerd naar het scherm aan het kijken bent, is een goed scherm aan te raden. Je kan dus ook de LG's pakken uit de eerdere link van me!

Firewire zit gewoon ingebouwd op het moederbord, de schijf kan je dus rechtstreeks aansluiten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 19:51 
 
Hardtraxx Addict

dubbelpost! :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 22:17 
 
Hardtraxx Newbie

Oke dan denk ik dat ik toch voor die 1e optie schermen ga, Moet ik trouwens windows 7 of 8 nemen denk dat ik die er ook bij koop. heb dat niet zo met gekraakte versies. Vooral niet op een PC waar ik jaren van wil genieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 22:58 
 
Hardtraxx Addict

Dat heb je helemaal goed! Werk zelf met een legale versie en dat werkt gewoon heerlijk. :thumbup:

Windows 7 of 8, tjah die keuze zul je zelf moeten maken. Ik gebruik zelf Windows 8 en vindt het lekker werken. Ik zou zeggen kijk of je Windows 8 ergens kunt uitproberen. Ben je niet bang voor iets nieuws, lekker een Windows 8 licentie aanschaffen.

http://azerty.nl/producten/product_deta ... lands.html

Wil je toch je vertrouwde omgeving behouden, dan zeker Windows 7 houden.

http://azerty.nl/0-2086-394013/microsof ... lands.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 15:31 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ga die je als laatste hebt samengesteld nu kopen alleen nu zie ik dat dat minitowermodel behuizing pas na 10 dagen verkrijgbaar is, weet jij een andere optie? maakt het trouwens uit wat voor een? Zou je me ook uit kunnen leggen hoe je die i5 kan kan laten werken met 4 ghz.

Nogmaals bedankt ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 19:29 
 
Hardtraxx Addict

Ik zou toch die case bestellen, aangezien hij lekker stil is, niet te groot en van erg goede kwaliteit is. Normaal valt het wel mee, denk niet dat het 10 dagen duurt voordat je hem in huis hebt. Ook duurt het een weekje ongeveer als ze de pc geassembleerd hebben, dus zou die configuratie gewoon bestellen en even afwachten tot je 'm binnen hebt! Je gaat er sowieso geen spijt van krijgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 20:24 
 
Hardtraxx Newbie

Oke, ik vind die behuizing wel een beetje raar want waar gaat de DVD dan in (DVD is intern), kun je dat ding open tetrekken ofzo? ik twijfel ook of de grafische kaart wel past, maar als jij dit zeker weet dan ga ik daar wel vanuit :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 20:35 
 
Hardtraxx Addict

De videokaart gaat zeker passen. De kast werk verder met een deurtje, zoek maar eens filmpjes op van de Fractal Define R3, de mini versie heb jij. Of je dit wilt is persoonlijk, maar naar mijn mening staat het gewoon strak en het dempt ook een hoop geluid. De DVD drive komt er natuurlijk achter.

Hoe je de processor op 4ghz kan laten draaien kan ik je niet zo 123 vertellen, dat kan pas als je de pc binnen hebt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 21:03 
 
Hardtraxx Newbie

Oke tof, ja ik hou ook wel van strak en passend, hoeft van mij niet zon ding te zijn met lichten(wat ook wel cool kan zijn).
Dan ga ik nu mijn aankoop doen, wil je ontzettend bedanken met het maken van een keuze en ik laat je zo snel mogelijk iets weten mocht ik hulp nodig hebben met het installeren van dingen en die processor ;).

Weet je toevallig of ik hier een netwerk dongel voor nodig heb of is dit ingebouwd (ik zie het er nergens bij staan) ik weet dat de wat nieuwere pc's dit meestal al ingebouwd hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 21:26 
 
Hardtraxx Addict

Laptops hebben het meestal ingebouwd! Ik neem aan dat je wireless bedoeld?

Dan moet je deze even toevoegen:
[zippy]http://azerty.nl/11-3764-482988/tp-link-tl-wdn4800-450mbps-wir.html[/zippy]

Kost 35 euro, maar een erg stabiele kaart. Als je die toevoegt aan de bestelling moet je even bij de opmerkingen zetten dat je graag deze netwerkkaart ook ingebouwd wilt hebben, dan doen ze dat voor je. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 21:35 
 
Hardtraxx Newbie

Ja ik bedoel idd wireless internet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 21:39 
 
Hardtraxx Newbie

Denk dat ik een beeldscherm maandje later koop aangezien ik nu boven de 1500 kom :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 21:53 
 
Hardtraxx Addict

Ah, heb het even voor je opnieuw samen gesteld; zo kan je het wel bestellen!

http://tinyurl.com/aaybpo2

Heb je 8gb ipv 16gb ram, maar dat doet het hem niet. Die andere 8 koop je zo een keer bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 22:04 
 
Hardtraxx Newbie

Die moederbord is wel wat duurder dan de vorige, weetniet of het uitmaakt qua werking.
ik deed er een keyboard bij en software en kwam boven 1500 maar nu doe ik zonder software, misschien kan ik van iemand gebruiken die ik ken namelijk ofzo.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 97712%5D=1
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 22:15 
 
Hardtraxx Newbie

Denk dat ik er uit ben :)
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 06577%5D=1
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 22:50 
 
Hardtraxx Newbie

Er staat trouwens dit bij moederboard.

De Z68 SLI Micro van EVGA ondersteunt één Intel® Socket 1155 processor samen met maximaal 16 GB aan geheugen. Verder zijn er twee PCIe x16 2.0 sloten aanwezig voor een videokaart en kunnen er SATA apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet

Betekend dat die dan wel ingebouwde netwerk heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 22:54 
 
Hardtraxxer

ja...het ontbreekt NIET! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 00:52 
 
Hardtraxx Newbie

jaaaa, maar dan is het als nog of ik die kaart moet kopen van 38 euro? aangezien die dan een stukke beter zal zijn(weet ik niet zeker). vandaar die twijfel. Ik zit wel op zolder met me studio en router staat benee :D.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 11:15 
 
Hardtraxxer

Ik zie aan je videokaart dat je ook wil gamen, dan zou ik sowieso een utp kabel nemen ipv draadloos. Standaard zit er geen draadloos internet op nee.
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner