R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
hee ik maak ook mashups maar niet van hardstyle en dat wil ik wel graag maar snap niet hoe t in elkaar zit kunne jullie miss de basics van een hardstyle mashup uitleggen?
Hardtraxxer
668 posts member since 2010
last seen Apr 2020
View on YouTube dit is een mash-up :thumbsup:

normaal is een mash-up gewoon 2 liedjes in 1, je pakt bijv. de intro van een nummer die je mooi vind en plakt er de qlimax tussen die je mooi vind van het 2e nummer en pakt de outro van het eerste nummer weer

maar wat ik doe is je pakt een zooi nummers, haalt alle geluiden eruit die je er uit kan halen (samplen), en bouw dan weer een heel nieuw nummer op met die geluiden.

maar als je al mash-ups maakt van andere nummers, lijkt mij gewoon het zelfde als bij hardstyle....
Donateur
1973 posts member since 2008
Dit is een echte mashup: View on YouTube :worship:

Als ik eerlijk ben, vind ik de meeste mashups die hier gepost worden niet veel meer dan een knip en plak werkje van twee of soms meer nummers...
Hardtraxx Veteran
4724 posts member since 2009
last seen 7 days ago
waarschijnlijk is dat zo omdat die personen nog niet veel beter kunnen ;)
en het is en blijft een mashup ook al is het knip en plakwerk :)
Donateur
Dj Skitzo wrote:waarschijnlijk is dat zo omdat die personen nog niet veel beter kunnen ;)
en het is en blijft een mashup ook al is het knip en plakwerk :)
Ja klopt ook wel, maar er zit gewoon nogal wat verschil in een mashup en een mashup :)
(ik kan het zelf ook niet beter hoor)
Hardtraxx Veteran
4724 posts member since 2009
last seen 7 days ago
ik heb het wel eens geprobeerd maar met die moeilijke progjes kom ik nooit verder, daar moet ik echt voor gaan zitten :P
Hardtraxxer
last seen Apr 2020
ik ben nou ook bezig mt een mash-up

http://www47.zippyshare.com/v/67987394/file.html

hij word wel leuk denk ik :)

ben nou net begonne met t in elkaar zetten dus dit is nog lang nie final version,, meer bezig gweest met samplen
R
Hardtraxx Veteran
ProfaNe wrote:http://www.youtube.com/watch?v=y7J6bZ_ARzo dit is een mash-up :thumbsup:

normaal is een mash-up gewoon 2 liedjes in 1, je pakt bijv. de intro van een nummer die je mooi vind en plakt er de qlimax tussen die je mooi vind van het 2e nummer en pakt de outro van het eerste nummer weer

maar wat ik doe is je pakt een zooi nummers, haalt alle geluiden eruit die je er uit kan halen (samplen), en bouw dan weer een heel nieuw nummer op met die geluiden.

maar als je al mash-ups maakt van andere nummers, lijkt mij gewoon het zelfde als bij hardstyle....
oke thnx dan weet ik dat ook weer als ik iets heb gemaakt post ik hem wel ff hier
Hardtraxx Veteran
6525 posts member since 2008
last seen Sep 2022
ProfaNe wrote:ik ben nou ook bezig mt een mash-up

http://www47.zippyshare.com/v/67987394/file.html

hij word wel leuk denk ik :)

ben nou net begonne met t in elkaar zetten dus dit is nog lang nie final version,, meer bezig gweest met samplen
het is knap en technisch ook zeer goed

maar ik zou dit persoonlijk niet draaien

vind het te druk
O
Hardtraxxer
967 posts member since 2009
last seen Jan 2013
San Miquel wrote:Dit is een echte mashup: View on YouTube :worship:

Als ik eerlijk ben, vind ik de meeste mashups die hier gepost worden niet veel meer dan een knip en plak werkje van twee of soms meer nummers...
die mashup is echt baas :P

dat stukje bij 3:00 is echt hard :D
Hardtraxxer
323 posts member since 2010
last seen Aug 2015
The Axe vs. The Anim0l - Cummunicating with Electronic Raving S.E.X. (Pavo Mashup)

View on YouTube

Mashup van paar Pavo nummertjes...
Last edited by The Axe on 23 Apr 2010 13:52, edited 2 times in total.
Donateur
Overload wrote:

die mashup is echt baas :P

dat stukje bij 3:00 is echt hard :D
Jack Of Sound = mashup koning :worship:
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026

misschien omdat 9 van de 10 mensen die hier mash-ups maken niet de goede middelen ervoor heeft en dus idd uitkomen op het knip en plak werk
Hardtraxxer
323 posts member since 2010
last seen Aug 2015
The Anim0l wrote:

misschien omdat 9 van de 10 mensen die hier mash-ups maken niet de goede middelen ervoor heeft en dus idd uitkomen op het knip en plak werk
Ableton Live :clap:
Hardtraxx Veteran
3485 posts member since 2008
last seen Jul 2018
Een mashup is altijd knip en plak werk, alleen het ene nummer is gewoon beter gemashupped als de andere ;) Probeer zelf altijd wel iets unieks en origineels van te maken.
Zal nu ook wel eens een nieuwe mashup online zetten:

Low-E vs Alter Egoz - WTF (DP mashup)
(als je hem luistert, laat dan effe weten wat je er van vindt :) )

en idd Ableton live :yay:
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2022
The Anim0l wrote:

het kan al als je een beetje handig bent met audacity en virtual dj

alleen moet je bij virtual er wel aan denken dat je per opneem sessie steeds meer kwaliteit verliest
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2022
ik heb zojuist een mash up gemaakt

ivan carsten - the freesound girl with a bazooka (djpatt mash)

ik post um alleen niet draai um wel een keer in een setje, ik wil namelijk eigen werk voor me eigen houden.
R
Hardtraxx Veteran
djpatt wrote:ik heb zojuist een mash up gemaakt

ik post um alleen niet draai um wel een keer in een setje, ik wil namelijk eigen werk voor me eigen houden.
wrm zou je t voor jezelf houden t is tog kicke als je hem post en er komen allemaal goeie reacties en tips wat je kan verbeteren en dat tie dan nog beter is (maar das mijn mening dus)
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2022
the sidespinnars wrote:

wrm zou je t voor jezelf houden t is tog kicke als je hem post en er komen allemaal goeie reacties en tips wat je kan verbeteren en dat tie dan nog beter is (maar das mijn mening dus)
nou dat zal ik uitleggen, het klinkt misschien heel gierig maar ik wil gewoon mijn mashjes voor mezelf houden zodat ik ze alleen zelf kan draaien.

en natuurlijk de mensen waar ik ze aangeef
Hardtraxxer
last seen Apr 2020
mn nieuwe mash-up

View on YouTube
R
Hardtraxx Veteran
djpatt wrote:
the sidespinnars wrote:

nou dat zal ik uitleggen, het klinkt misschien heel gierig maar ik wil gewoon mijn mashjes voor mezelf houden zodat ik ze alleen zelf kan draaien.

en natuurlijk de mensen waar ik ze aangeef
das wel zo dan blijft het uniek en horen de mensen hem alleen als jij hem draait
Hardtraxxer
209 posts member since 2010
last seen Jan 2011
Hardtraxxer
last seen Jan 2011
niemand? :slow: :cry:
R
Hardtraxx Veteran
Daze wrote:niemand? :slow: :cry:
beetje ongeduldig xd maar hij is wel dik!
Hardtraxxer
last seen Jan 2011
the sidespinnars wrote:
Daze wrote:niemand? :slow: :cry:
beetje ongeduldig xd maar hij is wel dik!
slechte eigenschap :$

bedankt !