Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2013 20:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

heb een kennis die pc's maakt in elkaar zet en samen stelt een lijst gegeven en 700 euro. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over zijn werk. pc kan ik tussen 1 en 2 weken afhalen, dus ben benieuwt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2013 21:14 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Alphix schreef:
Het verschil is wel dat Mac OSx beter gebruik maakt van de hardware componenten en deze dus ook minder belast worden. Komt voornamelijk omdat OSx gebouwd is om te draaien op vooraf geselecteerde componenten, waar Windows heel veel ondersteunt. Dat van het geheugen klopt, het is heel duur bij Apple (wat niet eigenlijk? :P ).
Ik heb zelf een I5 (geen Mac, ook al draai ik wel OSx), en toen ik aan mijn laatste track aan het werken was met een maat kon zijn pc (I7 2600K met 4GB) het project niet meer aan, en de mijne (I5 2500 met 8GB) wel. Kan aan het geheugen liggen, weet ik niet.


Zekerweten dat dat aan het geheugen ligt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 17:23 
 
Hardtraxx Newbie

MBP-R :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2013 14:38 
 
Hardtraxx Addict

MikezDJ schreef:
Weet verder nog van niks over externe geluidskaarten... heb nu 2 usb geluidskaarten met beide een in en uitgang, dit wordt natuurlijk ooit uitgebreider.. Wat raad je dan aan?

Over 2 monitoren hoef ik niet te spreken, ga mn pc gewoon op mijn tv aansluiten.. Die is groot genoeg om te tellen voor 2 schermen ;)


Zoiets heet resolutie. Grootte van een scherm zegt niks.

MikezDJ schreef:
heb een kennis die pc's maakt in elkaar zet en samen stelt een lijst gegeven en 700 euro. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over zijn werk. pc kan ik tussen 1 en 2 weken afhalen, dus ben benieuwt!


Wat is je configuratie uiteindelijk geworden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2013 00:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je mij kan vertellen waar ik ergens vind wat mijn pc inhoud visueel enz.. je weet wat ik bedoel dan zet ik dat hier neer :)

Edit:

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 4/7/2013, 00:11:29
Machine name: MIKE-PC
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.130104-1431)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: GA-970A-D3
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD FX(tm)-6100 Six-Core Processor (6 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8174MB RAM
Page File: 2913MB used, 13431MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 64bit Unicode

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce GTX 650
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce GTX 650
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0FC6&SUBSYS_84391043&REV_A1
Display Memory: 4045 MB
Dedicated Memory: 973 MB
Shared Memory: 3071 MB
Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (59Hz)
Monitor Name: Algemeen PnP-beeldscherm
Monitor Model: PHILIPS FTV
Monitor Id: PHL0000
Native Mode: 1920 x 1080(p) (59.934Hz)
Output Type: HD15

En ben dik tevreden, kan dingen doen die ik voorheen niet kon doen, kan goed en vlot photoshoppen/After effects en FL Studio Loopt als een trein. En Gta IV Draait ook lekker :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2013 19:56 
 
Hardtraxx Elite

ik ben ook goed aan het zoeken naar een nieuwe pc om voor het grootste deel mee te gaan produceren, heb nu dit samengesteld op compustunt voor ongeveer 600 euries:
intel i5 3570
1000 gb 7200 rpm
8gb ram

en nog een klein vraagje, maakt het veel uit of je ddr3 1333 of 1600 neemt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 08:51 
 
Hardtraxx Addict

@Mike:

Jammer dat je de PC nog gewijzigd hebt kwa configuratie. Voor het geld is de GTX650 niet echt een slimme keus. Ook heb je een FX6100 CPU. Ik had je een FX6300 aangeraden, omdat deze maar enkele euro's duurder is, maar wel veel beter. Deze FX6300 is een soort nieuwe revisie welke met een vernieuwd productie proces wordt gemaakt. De performance per core bij de FX6300 is een stuk beter namelijk.

@Tijn:

Geef even aan wat je eisen van de PC zijn.

Alleen produceren, of bijvoorbeeld ook gamen?
Wensen kwa opslag?
Moet er Windows 7 of 8 bij zitten?
Moet er een scherm, toetsenbord en muis bij zitten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 19:49 
 
Hardtraxx Elite

@bas
vooral voor te produceren, maar vind het ook leuk om af en toe games te spelen zoals GTA ofzo, met windows 7, 8 vind ik maar vaag. scherm toetsenbord en muis heb ik zelf :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 16:21 
 
Hardtraxx Addict

Ik zal even voor je kijken. Wat zijn je wensen kwa opslag? Sla je bijvoorbeeld alles op een externe hdd op, of alles gewoon op de PC zelf?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 18:40 
 
Hardtraxx Elite

Basss27 schreef:
Ik zal even voor je kijken. Wat zijn je wensen kwa opslag? Sla je bijvoorbeeld alles op een externe hdd op, of alles gewoon op de PC zelf?

op de pc zelf, hoeft niet meer als 1000 gb te zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2013 13:59 
 
Hardtraxx Addict

tijntjuh120 schreef:
Basss27 schreef:
Ik zal even voor je kijken. Wat zijn je wensen kwa opslag? Sla je bijvoorbeeld alles op een externe hdd op, of alles gewoon op de PC zelf?

op de pc zelf, hoeft niet meer als 1000 gb te zijn



http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 82726%5D=1

PC Incl. Windows 7 & Assemblage, 1 jaar garantie

AMD FX6300, 3,5ghz X6 processor
MSI moederbord
8gb Corsair 1600mhz geheugen
XFX HD7770 1gb videokaart
Corsair 430watt voeding
WD Black 1tb hardeschijf
Cooler Master kast met Samsung DVD brander
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2013 17:22 
 
Hardtraxx Elite

heb eindelijk mijn nieuwe pc besteld met:
8 GB Ram
i5 3570
1000 GB
Nvidia GTX 650 (niet nodig voor het produceren, maar wil toch wel een beetje gamen :P)

als het goed is is hij vrijdag binnen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 17:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sorry voor de bump, maar kan iemand hier wat over zegge; http://www.compustunt.nl/Webwinkel-Prod ... -USB3.html

De recensies van deze webshop zijn goed, ook op tweakers, waar veel kenners zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 18:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dit is wat ik op dit moment heb:
http://tweakers.net/gallery/597372#tab:inventaris
en dan kijken onder nieuwbouw PC.

Kost wat heb je wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 19:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TBA-ID schreef:
dit is wat ik op dit moment heb:
http://tweakers.net/gallery/597372#tab:inventaris
en dan kijken onder nieuwbouw PC.

Kost wat heb je wat.


Ziet er goed uit, maar wil liefst iets van 500/600 euro voor ALLEEN produceren. Alles daar buiten doe ik op m'n macbook, vandaar m'n vraag. Zal wel even de gehele specificaties op vragen. Heb nu nog een oude pc met 2gb ram en een te oude processor haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 20:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb hem samengesteld met het oog op producen maar ik hou zo af en toe ook wel van een dikke game dus vandaar de videokaart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 21:25 
 
Hardtraxx Addict

Youri schreef:
TBA-ID schreef:
dit is wat ik op dit moment heb:
http://tweakers.net/gallery/597372#tab:inventaris
en dan kijken onder nieuwbouw PC.

Kost wat heb je wat.


Ziet er goed uit, maar wil liefst iets van 500/600 euro voor ALLEEN produceren. Alles daar buiten doe ik op m'n macbook, vandaar m'n vraag. Zal wel even de gehele specificaties op vragen. Heb nu nog een oude pc met 2gb ram en een te oude processor haha.



Voor alleen produceren heb je geen goede videokaart nodig dus dat zit al goed bij de pc van "compustunt".
Alleen zie ik dat het ram geheugen 1333 MHz is, volgens mij is het standaard ram tegenwoordig 1600 nogwat, weet niet of dat veel uitmaakt (echte hardware gasten hier aanwezig? :P ).
Verder raad ik je echt aan om een SSD te kopen. Alles werkt zo veel sneller met een SSD. Nadeel is dan weer dat een 500gb (van samsung) +- 200 euro kost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 21:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Qua geheugen zul je dit niet snel merken. De Timings van het geheugen zijn waarschijnlijk ook wat minder maar 1333MHz genoeg voor de meesten.
SSD is leuk inderdaad maar niet noodzakelijk.
De i5 is snel zat of je moet echt een heavy user zijn.
Houd ook in gedachten dat het maar 600 euro kost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 22:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks voor de reacties. Het is echt puur om te produceren, dus Fruity Loops en alle vst's die daarbij komen kijken. Heb het heel lang op een oude pc gedaan zoals ik al zei. En alle andere zaken doe ik op m'n macbook. Maar vindt toch FL nog het fijnst werken.

Dus als ik het goed begrijp is dit een prima pc? Alleen lees ik niks over een moederboord etc?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 23:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat is vaak ook het probleem van zo'n setjes maar ik denk dat je je ook weer niet blind op het moederbord moet staren als je geen gekke eisen hebt. De meeste standaard dingen zullen er wel opzitten.
Wil je overclocken, extra Sata 600, SLI of iets dergelijks. Dan zul je inderdaad rekening moeten houden welk moederbord erin zit.

Het is moeilijk te zeggen of het een prima pc is voor het geld. Ik weet wel dat die i5 genoeg is. Tegen de tijd dat die het moeilijk krijgt zit je al een hele stap hoger. Ikzelf doe het ook nog met een i5 maar deze is wel iets overclocked.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2014 21:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Youri schreef:
Thanks voor de reacties. Het is echt puur om te produceren, dus Fruity Loops en alle vst's die daarbij komen kijken. Heb het heel lang op een oude pc gedaan zoals ik al zei. En alle andere zaken doe ik op m'n macbook. Maar vindt toch FL nog het fijnst werken.

Dus als ik het goed begrijp is dit een prima pc? Alleen lees ik niks over een moederboord etc?

Hou er ook rekening mee dat sample packs en soundbanks in bijvoorbeeld Kontakt (Voxos o.i.d.) ook veel ruimte innemen, dus een extra harde schijf of ander soort geheugen zou ik wel in de gaten houden. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2014 18:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja klopt, maar heb al een externe harde schijf ook

Minitower zwart CoolerMaster, met stille 400W voeding
Intel Core i5 4440 processor 4e generatie, 4x 3.1 GHZ socket 1150
12GB DDR3 1333 geheugen
1000GB SATA3 harddisk WesternDigital
IntelĀ® HD Graphics 4600 (Full-HD) met VGA, DVI, en HDMI aansluiting (de nieuwste en beste Intel HD videochip, zie tests o.a. hier)
Direct-X 11.1 ondersteuning
Gigabyte moederbord, type H81M-HD3 (klik hier voor volledige specificaties)
DVD brander Dual Layer Sony
4 x USB 2.0 aansluitingen
4 x USB 3.0 aansluitingen
HD-audio RealTek
LAN (10-100-1000mbps netwerkaansluiting)
PCI-express slot + 2x PCI slot

Dit zit er in de pc die ik nu op het oog had. Lijkt me prima voor produceren toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2014 19:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk het wel, die 12gb ga je nog niet benutten maar in de toekomst misschien wel?
De ingebakken videochip kun je zeker gebruiken. Het gebruikt natuurlijk altijd een beetje cpu kracht(Desondanks dat het een aparte GPU chip is), een externe videokaart niet. MAAR daar hoef je echt nog geen zorgen over te maken ;)
1TB HDD is genoeg, 64 MB cache en7.200 rpm is ook prima.(Ga er even vanuit dat je de WD10EZEX hebt gekozen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2014 19:30 
 
Hardtraxx Addict

Wat is je budget, wat zijn je eisen (welke daw en software ga je draaien) , wat ga je ermee doen naast produceren, echt helemaal niks? en wil je de PC kopen bij je lokale PC boer, of is bestellen via internet ook goed?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2014 17:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben er denk ik uit... wordt toch een i7... Of is het een minimaal verschil met een goedkopere i5?

Miditower zwart, met stille 420W voeding
Intel Core i7 4770 processor 4e generatie, 4x 3.4 GHZ socket 1150
8GB DDR3 1600 geheugen
120GB SSD (Solid State Drive) Samsung EVO / Kingston
1000GB SATA3 harddisk WesternDigital
IntelĀ® HD Graphics 4600 (Full-HD) met VGA, DVI, en DVI aansluiting (de nieuwste en beste Intel HD videochip, zie tests o.a. hier)
Direct-X 11.1 ondersteuning
Gigabyte moederbord, GA-H81M-HD3 (klik hier voor volledige specificaties)
DVD brander Dual Layer Sony
4 x USB 2.0 aansluitingen
4 x USB 3.0 aansluitingen
HD-audio RealTek
LAN (10-100-1000mbps netwerkaansluiting)
PCI-express slot + PCI slot
24 maanden garantie carry-in
AntiVirus (Trial)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner