Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 14:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe produceer jij in FL Studio, Logic of Cubase?
Hoe begin je?
Welke VST's?
Automation clips?
Mastering?
Noem het maar op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 14:32 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

ik produceer met fl studio

plugins: sylenth1, hydra, microtonic, z3ta+, pianissimo
FX: camelphat, artacoustic reverb, ohmicide, parametric EQ2, fruity phaser,
automatic clips: cutoff, channel volume, pitchbend, enz

ik denk dat dit het wel zo'n beetje is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 14:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Case Dj schreef:
ik produceer met fl studio

plugins: sylenth1, hydra, microtonic, z3ta+, pianissimo
FX: camelphat, artacoustic reverb, ohmicide, parametric EQ2, fruity phaser,
automatic clips: cutoff, channel volume, pitchbend, enz

ik denk dat dit het wel zo'n beetje is :)

Hoe maak je Claps en Snares?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 14:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

samples en tweeken/eq'en
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 14:53 
 
Hardtraxx Veteran

voor dit soort vragen hebben we al een topic ;)
dj-s-corner/hoe-wat-produceren-t8263.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 14:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
voor dit soort vragen hebben we al een topic ;)
dj-s-corner/hoe-wat-produceren-t8263.html

Ja, Hoe betekend daar hoe je Hardstyle moet maken, ik wil graag weten over hoe je met playlists en envelopes werkt;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 15:11 
 
Hardtraxx Veteran

TP-Project schreef:
RAW-vizion schreef:
voor dit soort vragen hebben we al een topic ;)
dj-s-corner/hoe-wat-produceren-t8263.html

Ja, Hoe betekend daar hoe je Hardstyle moet maken, ik wil graag weten over hoe je met playlists en envelopes werkt;)

niks gezegd dan :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 16:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Playlists is iets FL specifieks, wat ik overigens ook een van de meest belachelijke dingen van FL vind.. De manier waarop Logic/Cubase/Ableton werkt is wat dat betreft echt stukken beter!

Hoe ik vaak begin, ik krijg een idee voor een bepaalde sound, of bepaalde melodie.. Ik ga vervolgens aan de gang om dit in Logic te zetten, met als gevolg dat het uiteindelijk vaak weer heel iets anders wordt :P Vervolgens ga ik elementen toevoegen. Soms pak ik dingen die ik eerder gemaakt heb, soms begin ik helemaal overnieuw.. Ik heb alleen wel het probleem dat ik echt een detail nazi ben, met als gevolg dat ik 3 dagen later heel de boel weer omgooi omdat me toch iets niet bevalt.. Opzich niet erg, maar ik merk van mezelf dat er weinig afkomt
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 18:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TP-Project schreef:
Hoe produceer jij in FL Studio, Logic of Cubase?
FL Studio
Hoe begin je?
Meestal ben ik gewoon bezig met dingen uit te proberen, denk aan : Screeches, Kicks, Leads enz. Als ik ze goed vind gelukt ga ik ze opslaan als .wav, Daarna genoeg inspiratie proberen te hebben voor een track in elkaar te zetten.. En dan, Proberen,proberen en nog eens proberen :P
Welke VST's?
Leads : z3ta, Sylenth1, 3xosc, Toxic Biohazard
Screeches : Sylenth1
Kicks : Hydra, Junglist
Intro Sounds : Zebra2, z3ta

FX : Camelphat, Fruity Parametric EQ2, Peak Controller, Realverb
Automation clips?
Filter Cutoff, Cutoff, Volume, Pitchbend
Mastering?
Multiband Compressor
Noem het maar op.
^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 19:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe begin je?
Door random wat te maken en inspiratie
Welke VST's?
Sylenth1, microtonic, pro-53, minimonsta, ... fx enz...
Automation clips?
Die gebruik ik ja :p
Mastering?
Izotope Ozone enz...


Verder werk ik met logic en heb ik nog een virus ti2
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 22:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

cubase

ik begin best wel random eigenlijks, hangt er van af wat voor idee ik heb op dat moment
kick, melo, synths etc.

vst;
zebra2, hydra, v-station en soms sylenth1

automation clips;
alles

mastering;
een 24 bands para eq, weet de naam alleen niet meer,
en de andere standaard spulletjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 23:34 
 
Hardtraxx Veteran

logic

ik drink een biertje, speel wat random shit op me keyboard. werk het uit tot intro/climax/break melo whatever xd

pak sylenth/predator/drumazon/standaard shit in logic (net waar ik zin in heb, en wat ik wil maken) draai aan wat knoppen. en meestal als ik om 3 uur 'nachts random aan wat knoppen draai komen er de beste dingen uit :lol:
sla het op als preset of WAV (maar net wat het is)

dan gewoon knutselen tot ik de basis van een track heb. en dan verder uitwerken :)

me mix/master/FX trucjes en plugins hou ik voor mezelf :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 23:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
logic

ik drink een biertje, speel wat random shit op me keyboard. werk het uit tot intro/climax/break melo whatever xd

pak sylenth/predator/drumazon/standaard shit in logic (net waar ik zin in heb, en wat ik wil maken) draai aan wat knoppen. en meestal als ik om 3 uur 'nachts random aan wat knoppen draai komen er de beste dingen uit :lol:
sla het op als preset of WAV (maar net wat het is)

dan gewoon knutselen tot ik de basis van een track heb. en dan verder uitwerken :)

me mix/master/FX trucjes en plugins hou ik voor mezelf :corn:


ghehe..

Ik probeer meestal iets nieuws, en als het aan t eind van de sessie vet is werk ik het later verder uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2011 08:12 
 
Artiest

Soms heb ik concepten voor melo's, sounds, build ups etc. als ik onder de douche sta of tv kijk of de krant lees.
Bij mijn dagelijkse routine krijg ik af en toe concepten binnen, als ik op dat moment meteen achter de pc kan doe ik dat, anders vergeet ik het idee.
Hoewel dit niet zo super vaak gebeurt.

De meeste concepten waar ik mee bezig ben komen als ik gewoon FL open heb, soms denk ik "Ik ga even kijken voor een kick." dan raak ik afgeleid in Junglist door LFO's etc. en vervolgens heb ik gewoon een intro sound.
Dan denk ik oh, dat gaan we zo en zo uitwerken, even simpele automation clip voor opbouw, een oude kick pakken, klinkt dat goed? Nee, wat meer distortion, op die en die manier. Zo werk ik concepten uit.

Als ik bezig ben met iets komt inspiratie meteen in me op, als ik een sound hoor weet ik hoe ik het toe wil passen, dat probeer ik van m'n hersenen over te zetten op "papier". Ik stuur het naar de personen die het moeten horen, feedback en feedback verwerk ik weer.

Bij een climax zit ik soms achter de piano, soms achter de midi en soms ouderwets muis en klik spelletje. Ik pak vaak een synth preset die ik heb gemaakt en probeer wat vets te bedenken, als ik al weet wat ik wil is het simpeler uitwerken. Soms heb ik op de piano een melodie voor de break uitgewerkt en probeer ik daar een melo omheen te bouwen. Soms heb ik akkoorden gespeeld op de piano en die akkoorden speel ik in de synth af. "Moeten het gebroken akkoorden zijn? Wat als ik gewon de akkoorden speel en het sidechain?!"
Zo komen concepten bij mij in FL en zo ga ik te werk.

Ik werk wel met samples voor claps en snares, simpelweg omdat het een waste of time is om me hier mee bezig te houden, vocals vind ik op internet, soms in trailers, soms van films... Soms vocalen ingesproken en vrij voor gebruik, alles wat ik ook maar enigszins bruikbaar vind sla ik op.

En zo heb ik een compleet concept voor intro's, climax, break, etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2011 21:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Soms heb ik concepten voor melo's, sounds, build ups etc. als ik onder de douche sta of tv kijk of de krant lees.
Bij mijn dagelijkse routine krijg ik af en toe concepten binnen, als ik op dat moment meteen achter de pc kan doe ik dat, anders vergeet ik het idee.
Hoewel dit niet zo super vaak gebeurt.

De meeste concepten waar ik mee bezig ben komen als ik gewoon FL open heb, soms denk ik "Ik ga even kijken voor een kick." dan raak ik afgeleid in Junglist door LFO's etc. en vervolgens heb ik gewoon een intro sound.
Dan denk ik oh, dat gaan we zo en zo uitwerken, even simpele automation clip voor opbouw, een oude kick pakken, klinkt dat goed? Nee, wat meer distortion, op die en die manier. Zo werk ik concepten uit.

Als ik bezig ben met iets komt inspiratie meteen in me op, als ik een sound hoor weet ik hoe ik het toe wil passen, dat probeer ik van m'n hersenen over te zetten op "papier". Ik stuur het naar de personen die het moeten horen, feedback en feedback verwerk ik weer.

Bij een climax zit ik soms achter de piano, soms achter de midi en soms ouderwets muis en klik spelletje. Ik pak vaak een synth preset die ik heb gemaakt en probeer wat vets te bedenken, als ik al weet wat ik wil is het simpeler uitwerken. Soms heb ik op de piano een melodie voor de break uitgewerkt en probeer ik daar een melo omheen te bouwen. Soms heb ik akkoorden gespeeld op de piano en die akkoorden speel ik in de synth af. "Moeten het gebroken akkoorden zijn? Wat als ik gewon de akkoorden speel en het sidechain?!"
Zo komen concepten bij mij in FL en zo ga ik te werk.

Ik werk wel met samples voor claps en snares, simpelweg omdat het een waste of time is om me hier mee bezig te houden, vocals vind ik op internet, soms in trailers, soms van films... Soms vocalen ingesproken en vrij voor gebruik, alles wat ik ook maar enigszins bruikbaar vind sla ik op.

En zo heb ik een compleet concept voor intro's, climax, break, etc.

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2011 03:21 
 
Hardtraxxer

Nevermind~
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2011 19:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Ik heb alleen wel het probleem dat ik echt een detail nazi ben, met als gevolg dat ik 3 dagen later heel de boel weer omgooi omdat me toch iets niet bevalt.. Opzich niet erg, maar ik merk van mezelf dat er weinig afkomt


Haha dit is zo herkenbaar xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 23:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb de "Tone2 Gladiator" aangeschaft, daar kan je echt dikke sounds mee maken, heeft wat weg van de access virus TI, echt een aanrader!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 23:51 
 
Hardtraxx Newbie

Hoe begin je?

Met een idee... zonder ideeen kom je nergens namelijk.

Ik maak mn geluiden naar de soort track die ik maak. Maak ik RAW? Geef ik de effecten en sounds meer distortion. maak ik Euphorisch, geef ik de sounds wat minder distortion en wat meer reverb omdat in Raw simpelweg minder diepte zit. Het is meer raggen dus dan houden we dat ook maar zo:P

Ik maak een melodie en vervolgens ga ik nadenken wat voor kick daar het beste onder past en op welke frequenties ik de distortion voor die kick maak zodat-ie dikker klinkt onder de track uiteraard... :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 00:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoe produceer jij in FL Studio, Logic of Cubase?[/u]
Logic
Hoe begin je?
Heb meestal een epiphany en ga dan aan 't werk. En als dat niet lukt ga ik gewoon losse sounds bouwen (kicks/leads/fx kicks of shots etc etc)
Welke VST's?
Leads : Sylenth, Predator, en natuurlijk veel van NI uit de Komplete serie EXS24 en de andere logic synths
Screeches : Sylenth/Logic's eigen synths
Kicks : Predator/Drumazon
Intro Sounds : Sylenth/Logic's eigen synths

FX : Te veel om op te noemen.
Automation?
Zeker! Ik automate heel veel. En meestal door de learn/write functie te gebruiken in logic! Erg handig!
Meestal maak ik ook een nieuwe track aan voor een aparte automation. Om het zo overzichtelijk te houden voor me zelf!
Mastering?
Iets met geheim en koks enzo...quote] ^^[/quote]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 00:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TP-Project schreef:
Hoe produceer jij in FL Studio, Logic of Cubase?
FL Studio

Hoe begin je?
Soms met 'sounddesign', soms met een melodie. als ik met sounddesign begin komt er meestal een intro uit, als ik aan een melo ga werken komt er soms een climax uit, maar meestal sla ik 'm gewoon op als MIDI.

Welke VST's?
Zebra2
Massive
Absynth
Sylenth1
3xOsc (Alleen voor White Noise)
Drumazon
Nexus
Waldorf Blofeld Synth (Hardware)

Newtone
Ohmicide
Camelcrusher
voor reverb en EQ gebruik ik die van FL Studio zelf, of van Fabfilter

Automation clips?
Cutoff (met Fruity Filter)
Cutoff die in Zebra2 zit (VCF)
Volumes
Panning
LFO nabootsen

Mastering?
nog niet echt veel mee bezig gehouden

Noem het maar op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 10:16 
 
Hardtraxxer

sjobie schreef:
Heb de "Tone2 Gladiator" aangeschaft, daar kan je echt dikke sounds mee maken, heeft wat weg van de access virus TI, echt een aanrader!


probeer de nieuwe z3ta is, dan raak je dat ding niet meer aan. :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 10:49 
 
Hardtraxxer

Hoe produceer jij in FL Studio, Logic of Cubase?
FL Studio! heb een jaartje Cubase gebruikt maar toch maar weer terug gegaan naar Fl :P

Hoe begin je?
Meestal met de melodie!
Maar soms heb ik een leuk idee voor een intro en dan begin ik daar mee!

Welke VST's?
Sylenth
Massive
Hydra
Audjoo helix
Z3ta+ 2 (L)
En heel veel distorion plugins :P

Automation clips?
Cut off
low pass
high pass
Panning
LFO

Mastering
fruity maximus
iZotope Ozone
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 10:59 
 
Hardtraxx Newbie

Hoe produceer jij in FL Studio, Logic of Cubase?
Cubase 5
Hoe begin je?
Paar claps en snares, Daarna wat synth geluid. Daarna kick. Verder bouwen, fx dr bij en shit. Vocal zoeken. Vervolgens 3 dagen weer kick tweaken. Weer wat ander synth's dr bij. Niet tevrede met kick, kick weg mieteren
Welke VST's?
Fabfilter PRO-Q
Synapse DUNE
Sylenth1
Lexicon PCM96 Native reverb
Z3ta+2
Camelphat3
Ohmnicide
CMT Bitcrusher
Access Virus TI
Automation clips?
Ja.. Cutt off enzo.. lfo speed.. lfo gain.. panning.. Dist ammount

Mastering
Limiter, Multiband, Maximizer, EQ
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

NDAWN schreef:
sjobie schreef:
Heb de "Tone2 Gladiator" aangeschaft, daar kan je echt dikke sounds mee maken, heeft wat weg van de access virus TI, echt een aanrader!


probeer de nieuwe z3ta is, dan raak je dat ding niet meer aan. :corn:


Heb ik ook, moet zeggen dat ik de gladiator net iets prettiger vind werken, allebij topsynths :thumbup:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner