Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 14:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

"The Hardtraxx Elite"

Evenals dit idee al eens eerder was gepost wat ik niet heb meegekregen wil ik het toch nog een keer voorstellen maar dan wat meer uitgebreid.

Het idee was dus om met iedereen van het Hardtraxx "Producer's Corner" (Iedereen die hier dus zijn eigen tracks in plaatst) een nummer te maken, "The Hardtraxx Elite" om het zo maar even te noemen.

Wanneer dit idee doorgaat moeten er dus ook regels zijn om het allemaal op orde te houden en het soepel te laten verlopen, aangezien er aardig wat mensen in de producer's corner zitten die zelf muziek producen.

Hierbij een bepaald aantal ideeen die hierbij van toepassing kunnen komen:

1. Er worden een x aantal mensen geselecteerd als "main" producers van dit nummer, de rest kan via stemmingsrondes stemmen voor een bepaalde sound/melodie/kick etc... (Net zoals Waveride - Beastmode).
Ook kunnen zei natuurlijk zelf ideeen inbrengen via comments.

2. We maken een dropbox aan en dumpen hier sounds die iedereen zelf heeft gemaakt in, dan kan iedereen zelf wat in elkaar zetten en op het forum plaatsten, en aan de hand van de comments selecteren we een bepaalde sound/melodie/kick etc... vervolgens gaan we een x aantal producers selecteren die samen aan tafel gaan zitten en de sounds uitwerken tot een volledige track waarbij het forum op de hoogte wordt gehouden.


Wanneer mensen nog meer ideeen hebben dan hoor ik dat graag!

Verder zou het tof zijn als dit idee in samenwerking komt met een platenmaatschappij die het nummer hier eventueel zouden willen releasen o.i.d. wanneer de kwaliteit van het nummer optimaal is.

Ook moeten we dan even kijken of het mogelijk is om een studio tot onze beschikking te krijgen zodat we het ultieme uit de track kunnen krijgen. Dit zou dus mogelijk bij de platenmaatschappij kunnen zijn indien dit allemaal mogelijk is. :thumbup:

Ik hoop dat iedereen het wat vindt!

Cheers! :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 16:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cool idee!! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed idee ja :) Ben benieuwd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 18:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuke uitdaging :)
Misschien een idee voor als we genoeg samples/sounds in de dropbox hebben. Om dan een soort van remix pack te maken voor de rest van het forum. maar dat is voor later.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 19:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Opzich een heel leuk idee, ik ben er zeker voor in alleen lijkt het mij lastig om ten eerste een label te vinden en vooral te zorgen dat iedereen tijd heeft aangezien ook niet iedereen in de buurt van elkaar woont...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 20:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zeker een leuk idee, denk wel dat alles zeer strikt geleid moet worden om tot succes te komen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2014 22:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat deel over de platenmaatschappij lijkt me lastig uitvoerbaar, verder leuk idee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 10:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

eigen beheer? dat zou wel kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 10:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Veel positieve reacties zie ik al! :thumbup:

Zygoma schreef:
Dat deel over de platenmaatschappij lijkt me lastig uitvoerbaar,


Nee heb je, ja kun je krijgen :P

Ventrue schreef:
te zorgen dat iedereen tijd heeft aangezien ook niet iedereen in de buurt van elkaar woont...


Via skype kunnen ook al veel dingen geregeld worden :P verder moet er sowieso een dag komen dat we bijeen komen dan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 11:09 
 
Hardtraxxer

Heel vet idee, ga het sowieso volgen. Deelnemen wordt em niet :P

Misschien dat ik iets heel geks zeg, maar aangezien er een aantal hardtraxx leden, die in het verleden ook op dit producers forum actief waren, nu bij een label zitten. Kunnen zij niet zorgen voor een ingang? En dan denk ik vooral in de richting van Thyron, The i's en Zirkum, die zijn nog wel redelijk actief hier. Als ik onzin praat heb ik niks gezegd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2014 18:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Laten we eerst een track maken. "Releasen" kan later misschien nog en we hebben ook nog de radio ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 19:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oke laten we dir idee niet verwateren, :P

Ik stel hierbij voor dat iedereen die wil meewerken aan het nummer zich in de comments moet hebben gemeld voor uiterlijk woensdag 3 december, ik zal daarvoor bijhouden wie er allemaal meedoen. en aan de hand daarvan kijken we hoe we dit verder gaan aanpakken, dit ligt er natuurlijk aan hoeveel mensen er meedoen. :thumbup:

Over de track zelf had ik al wat ideeën, ik zat namelijk te denken om de echte hardstyle zoals deze in 2008/09/10 & 2011 terug te brengen in deze track, aangezien de meeste tracks tegenwoordig allemaal 13/12 zijn... :thumbdown:

Ik zat daarom dus te denken aan gated kicks, vette reverse bass, en een harde kick met een goed pakkende melodie (Denk aan Pavo - Raven, Headhunterz - The MF Point of Perfection, Toneshifterz - Unleash the Dragon etc...)

Als idee voor track naam had ik in gedachten: "The Hardtraxx Elite - A Message for Hardstyle". met als diepgaande gedachte dat de hardstyle allemaal veel beter was vroegahh :P

Dus laat maar weten wat jullie er allemaal van vinden en ik zie het wel wie er allemaal meedoen! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 19:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dit vind ik nou weer iets minder :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 19:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DigitalEarthquake schreef:
Dit vind ik nou weer iets minder :/


Just an idea! hoeft niet zo te zijn haha :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 20:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben niet echt bekend met oude Hardstyle en volgens mij is het juist een beter idee, gezien de titel van de track, om gewoon een plaat te maken helemaal outside the box met wat tintjes van nu en misschien vroeger maar wel iets verfrissends wat uniek is.

Ik vind het nog steeds een leuk idee, misschien moeten we ook wat suggesties bedenken voor hoe of wat qua het maken ervan en comminucatie door middel van bijvoorbeeld skype of weet ik veel wat om het al wat meer te laten leven bij iedereen, zo krijgt iedereen er denk ik ook wat meer zin in.
:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 22:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat idee om te communiceren is altijd goed, kunnen we alvast ideen rondgooien.
Daarnaast denk ik ook dat het inderdaad beter is om een 2014 track te maken maar dan met bijvoorbeeld oldskool sounds erin e.d. Wat expirimenteel kan ook.

Ik ben/heb al een aantal sounds gemaakt, als andere dit ook doen kunnen we hier misschien wat extra inspiratie uithalen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2014 23:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oke dan maken we een skype groep aan, als iedereen zijn skypenaam hier post, dan voeg ik iedereen toe die mee wil werken aan de track, zo weten we ook al meten van elkaar wie er wel/niet meedoen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2014 01:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Diontje4life (ooit aangemaakt toen ik 13 was vandaar die kutnaam)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2014 19:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ninoddl is tha skype name
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2014 23:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

popodupo hieroooo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2014 02:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Even denken....
Edit: voeg me maar toe onder de naam: Moxegy1
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 16:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

lijkt me nsupervet om aan mee te doen, maar vraag me af of ik een steentje kan bijdragen,,
zal vanavond me skypenaam droppen als ik mee mag doen

en wat voor iets word het? raw/euphoric/main? bij een dikke track hoort ook dikke artwork en een clipje he! :P
gwn lekker zelf release (HARDTRAXX RECORDS :clap: ) en zelf viral maken :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2014 22:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lijkt me ook wel wat om hier aan mee te werken! Al is het maar een klein aandeel haha! :)

Als ik ook een steentje mag bijdragen kun je me ook op skype toevoegen: jubke02
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2014 14:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb jullie een vriendenverzoek gestuurd op skype :P

ff accepteren dan kan ik jullie in de groep gooien :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 11:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik weet niet hoe ver dit al in ontwikkeling is, maar het is een leuk idee. Iedereen heeft zijn specialiteiten en een combinatie hiervan zou iets moois op kunnen leveren. Als er ruimte is zou ik hier ook wel een aandeel in willen hebben.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner