Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 11:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ikzelf denk dat je er nog wel bij kunt. Maar we moeten nu wel beginnen aan een plan maken. Het is handig als iedereen zijn kwaliteiten opnoemt en wat hij graag zou willen doen/maken. Natuurlijk kan niet iedereen de melodie of de kick maken en moeten we alles zo eerlijk mogelijk verdelen. Ik denk dat het handig is dat we alle ideen op papier zetten en vanuit daar de ideen gaan kiezen door bijvoorbeeld te stemmen.

Ook is het handig als 1 of 2 mensen de organisatie gaan leiden zodat het geen chaos word en zodat alles eerlijk verloopt.

Dit is hoe ik er over denk en maar ook ben benieuwd hoe anderen er over denken.
Ik wil me wel aanmelden om dit mede te organiseren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 15:21 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mij lijkt Digital Earthquake misschien wel goed als leidinggevende, ik weet niet of hij dat zelf wil maar aangezien hij volgens mij 1 van de betere producers van het forum is lijkt mij dat geen slecht plan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 16:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

:$
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 16:40 
 
Hardtraxxer

Is het te laat om je nog aan te melden ?

Hierbij had ik misschien wel een ideetje om in deze ene track allerlei invloeden te laten terugkomen..
Denk aan een ''oldschool'' stijl intro (reverse/gated etc) om over te gaan in een nu-stijl break en thema, tevens de climax/drop nu-stijl en dan een 2e break/drop te maken met een wat raw-iger stijl ? Ik denk dat je op deze manier het beste alle invloeden van producers kan belichten evenals dat de stijl van de track het beste aan ieders wensen kan voldoen.

Het is maar een idee (mits het niet te laat) is :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 16:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het is nog niet te laat (neem ik aan).
Ik vind t zelf wel een leuk idee!
Beetje Noisecontrollers - The Source Code Of Creation achtig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 16:55 
 
Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
Het is nog niet te laat (neem ik aan).
Ik vind t zelf wel een leuk idee!
Beetje Noisecontrollers - The Source Code Of Creation achtig?


Ik hoop het :thumbsup:
Dat is idd een beetje hoe ik het bedoel.. Alleen aangezien de vraag naar Early hardstyle er ook is, misschien leuk om hier een gulde middenweg in te vinden, en zo ook meer mensen een input te kunnen laten geven !
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 16:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb nog wel een lomp kickje liggen (naar mijn mening)!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 17:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Een dropbox waar we de het een en het ander in gooien kan al gemakkelijk zijn.
Mij lijkt digitalearthquake ook een goede leidinggevende qua productie. Maar het gaat ook om de rest van het organiseren. Als hij het zelf ook wil kan hij zich natuurlijk aanmelden :)

Edit:
Zoals ik al zei kunnen ook 2 mensen leiding geven 1 voor het productie gedeelte en een die meer het organisatorische gedeelte.

We hebben mensen nodig voor:
Arrangement
Melodie(en), pads e.d.
Screech/Hard sounds/FX e.d.
Kick/bassline
Afmix en alles wat erbij hoort.
Artwork/Design??
DAW/Master project beheerder. (Zorgt dat alles goed in het master project file komt)(Zie hieronder)

Daarnaast kunnen we voorzichtig gaan kijken welke DAW we gaan gebruiken waar uiteindelijk de gehele track in word gemaakt.
Het samenvoegen van alles moeten we goed over na denken.

Voorbeeld van Ableton live:
Ik weet bijvoorbeeld dat ik vanuit een Ableton project(A) simpel alle channels kan kopiƫren en plakken naar een ander project(B). Het enige probleem is dat je dan wel precies dezelfde of een hogere versie van Ableton hebben. Ableton is namelijk niet backwards compatibel.

Nu heb ik niet genoeg ervaring om te zeggen of dit ook in Cubase, Logic of FL kan, zou hier dus graag meer over willen weten.

Natuurlijk kunnen we veel exporteren/bouncen maar sommige dingen werken gewoon fijner als het realtime blijft.
De volgende dingen kunnen zoiezo worden naar audio worden geƫxporteerd:
Kick
Snare
Cymbals (Hihat,crash e.d.)
Effecten/FX (Sweeps, reverbkicks e.d.)
Hardsounds (en misschien screech?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 17:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zou ook best mee willen doen, indien mogelijk :P

Skype naam: floris2222 xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 20:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuke ideeen komen er al voorbij!

Voor iedereen die mee wil doen moet nog ff zijn skype naam droppen, dan kan ik jullie vervolgens allemaal toe voegen in de groepsapp! Hierin bespreken we alle dingen over hoe we verder zullen gaan! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 20:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je hebt me nog niet toegevoegd :P
Naam: moxegy1
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2014 21:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je kan mij toevoegen op noiseengineer. Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2014 10:27 
 
Hardtraxxer

Skype: StikxNL
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 21:56 
 
Hardtraxx Newbie

Is het uiteindelijk nog gelukt of is er niks meer van terechtgekomen? :P Lijkt me wel leuk om het resultaat te horen namelijk.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner