Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2012 18:54 

Hardtraxx Veteran

^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2012 19:02 

Hardtraxx Beheerder

sjobie schreef:
^^

:lol: :lol: volgende keer wel even beter kijken hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2012 20:19 

Hardtraxx Beheerder

Socializerz schreef:
Case Dj schreef:
sjobie schreef:
^^

:lol: :lol: volgende keer wel even beter kijken hoor!

:$

sorry van die :lol: :lol: geen idee waarom die erbij stonden. maar ik bedoelde het wel serieus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 18:28 

Hardtraxx Addict

Als ik bij een Fx kanaal een tweede peakcontroller heb en deze aan een knop koppel dan reageert de gekoppelde knop niet op de peak controller, bij de eerste peak controller gaat dit wel goed. Het moet kunnen, want heb gezien dat het kan op een filmpje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 19:15 

Hardtraxx Beheerder

Phase 2 schreef:
Als ik bij een Fx kanaal een tweede peakcontroller heb en deze aan een knop koppel dan reageert de gekoppelde knop niet op de peak controller, bij de eerste peak controller gaat dit wel goed. Het moet kunnen, want heb gezien dat het kan op een filmpje.

in je remote control settings (schermpje wat je krijgt als je op link controller drukt) staat bovenin remove conflicts als je die uitvinkt zal het moeten werken :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 21:04 

Hardtraxxer

gasten hoe kan dit:

Beide zijn dezelfde kick, de ene rechtstreeks uit EKS-9 en de tweede is gerecord met edison op m'n master opgeslagen als .wav en weer in FL gegooit. Alleen klink hij nu een stuk anders, de felle tik is weg?

help aub! :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 21:09 

Hardtraxxer

HSgino schreef:
gasten hoe kan dit:

Beide zijn dezelfde kick, de ene rechtstreeks uit EKS-9 en de tweede is gerecord met edison op m'n master opgeslagen als .wav en weer in FL gegooit. Alleen klink hij nu een stuk anders, de felle tik is weg?

de hele power is eigenlijk gewoon pleite? :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 21:10 

Hardtraxxer

HSgino schreef:
gasten hoe kan dit:

hoe heb je die kick zo gemaakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 21:15 

Hardtraxxer

dylanhardstyle schreef:
HSgino schreef:
gasten hoe kan dit:

erhm, wil je hier nu een complete beschrijving hoe ik de kick gemaakt heb? Ik probeer t wel in t kort;

Een 909 van EKS-9 plug-in gesplit in 3 channels; 1 voor low, 1 voor mid, 1 voor high. Vervolgens elke channel apart eq'en en distorten, en op de high wat meer effecten zodat de kick wat meer leven krijgt. Compressor erop voor de felle tik, filter erop om nare tonen weg te halen en voila, je hebt zoiets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 21:29 

Hardtraxxer

HSgino schreef:
dylanhardstyle schreef:
HSgino schreef:
gasten hoe kan dit:

erhm, wil je hier nu een complete beschrijving hoe ik de kick gemaakt heb? Ik probeer t wel in t kort;

Een 909 van EKS-9 plug-in gesplit in 3 channels; 1 voor low, 1 voor mid, 1 voor high. Vervolgens elke channel apart eq'en en distorten, en op de high wat meer effecten zodat de kick wat meer leven krijgt. Compressor erop voor de felle tik, filter erop om nare tonen weg te halen en voila, je hebt zoiets.

okee thanks! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 13:32 

Hardtraxx Addict

Weet iemand hoe je de browser (links, waar je samples instaan) vast zet?
Ik bedoel niet het schermpje zelf maar de lijst, elke keer als ik een sample van het schermpje naar de sampler sleep dan schiet de lijst waar weg van waar ik gebleven was.

(Bovenaan bij snap op frozen zetten hielp niet)

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 16:38 

Hardtraxxer

Ik heb de basis van een kick gemaakt in Hydra, die heb ik daarna in het Mixer Channel gezet en vanaf daar wil ik die bewerken.

Nou zie ik op pagina 33 waar ik al eerder over een kick vroeg dat in een filmpje een Bass, Mid en High gedeelte maakt voor een kick. Hij klikt iets aan op de basis en maakt een sub-kanaal om daar aan de specifieke gedeeltes van een kick te werken.

Mijn vraag is hoe ik ook mijn ''basis'' kan onderverdelen in 3 kanalen en ze daarna toevoegen in 1?

Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 18:33 

Hardtraxx Beheerder

Basscow schreef:
Ik heb de basis van een kick gemaakt in Hydra, die heb ik daarna in het Mixer Channel gezet en vanaf daar wil ik die bewerken.

Nou zie ik op pagina 33 waar ik al eerder over een kick vroeg dat in een filmpje een Bass, Mid en High gedeelte maakt voor een kick. Hij klikt iets aan op de basis en maakt een sub-kanaal om daar aan de specifieke gedeeltes van een kick te werken.

Mijn vraag is hoe ik ook mijn ''basis'' kan onderverdelen in 3 kanalen en ze daarna toevoegen in 1?

Alvast bedankt

voor je kick heb je nodig, een subbass layer, een tail (het krakende geluid in je kick) en een tok/punch.

je kunt ze allemaal verschillend in verschillende channels zetten om ze wanneer je klaar bent, te loopen in je pattern en dan op te slaan als .wav. als je nu je wav inlaadt heb je die kick (sub,tail,tok) in 1.

is dit ongeveer wat je bedoeld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 00:10 

Hardtraxxer

Ja precies dat bedoel ik, alleen hoe zet ik dat in verschillende kanalen?

Create Submix to? want als ik dat doe kan ik mijn kanalen niet echt apart beluisteren, alsof hij het hele project overzet op een andere mixer.

Hoop dat het zo duidelijk is, beetje kut uit te leggen namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 16:11 

Hardtraxx Beheerder

Basscow schreef:
Ja precies dat bedoel ik, alleen hoe zet ik dat in verschillende kanalen?

Create Submix to? want als ik dat doe kan ik mijn kanalen niet echt apart beluisteren, alsof hij het hele project overzet op een andere mixer.

Hoop dat het zo duidelijk is, beetje kut uit te leggen namelijk.

je kunt de verschillende gedeeltes in verschillende channels in de mixer zetten, je kunt dan in je pattern in bijvoorbeeld pattern 2 alledrie de gedeeltes in de pianoroll zetten en hem dan opslaan als .wav, als je hem weer inlaadt heb je je kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 20:36 

Artiest

Ik zoek een vst waarmee je zo realistisch mogelijk een gitaargeluid eruit kan halen..

Iemand? (A)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 20:50 

Hardtraxxer

Doolittle schreef:
Ik zoek een vst waarmee je zo realistisch mogelijk een gitaargeluid eruit kan halen..

Iemand? (A)

daar is er wel een van, kom alleen niet op de naam.. realguitar iets in die richting dacht ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 21:52 

Hardtraxx Newbie

Luxion schreef:
Doolittle schreef:

Iemand? (A)

daar is er wel een van, kom alleen niet op de naam.. realguitar iets in die richting dacht ik

Klopt, van het merk ''MusicLab'' (http://www.musiclab.com/products/realgtr_info.htm) al vind ik die niet het beste.
Wat ik vaak doe is gewoon soundfontjes (.sf2) bestandjes inladen, die vind ik toch nogsteeds het beste. Beetje googlen doet wonderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 10:04 

Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
Ik bedoel niet het schermpje zelf maar de lijst, elke keer als ik een sample van het schermpje naar de sampler sleep dan schiet de lijst waar weg van waar ik gebleven was.

Weet niemand dit ? :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 11:37 

Hardtraxx Beheerder

Joeyvg schreef:
Joeyvg schreef:

ik heb dat probleem ook, geen idee hoe je het oplost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 12:03 

Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
Joeyvg schreef:
Joeyvg schreef:

ik heb dat probleem ook, geen idee hoe je het oplost.

Ah ben tenminste niet de enigste met dit probleem :D

Het zit hem iig in de snap(shot?) ga straks nog wel eens googelen :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 13:53 

Hardtraxx Veteran

sjobie schreef:
Socializerz schreef:
Ik heb een probleempje, in fl, bij dat balkje rechts waar je alles kan kiezen.
Hij zat eerst vast maar nu zit ie opeens los, en dat is heel vervelend :/
Hoe los ik dat weer op?
http://img3.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img3/6048/flprobleem.jpg

Gewoon vaspakken en tegen de linkerkant slepen, dan zou hij weer goed moeten staan :thumbup:

Bedoelde je niet dat?
Probeer anders eens Shift+Ctrl+H
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 16:35 

Hardtraxx Addict

Nee dat bedoel ik niet,
in de lijst zelf heb je zegmaar allemaal mappen en als ik bijv bij kicks ben en sleep er een uit en gooi hem in de sampler, dan springt de lijst soms helemaal naar boven toe (terwijl ik gewoon nog steeds de kicks map wil gebruiken)
en moet ik dus weer de kicks map zoeken in de lijst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 18:00 

Hardtraxx Beheerder

Socializerz schreef:
wtf, me fl doet raar, ik kan geen effecten direct in de playlist slepen want dan gebeurt er niks en ik kan geen projecten opslaan

heb je al geprobeerd het opnieuw op te starten?

als dit niet werkt zou ik hem opnieuw installeren.
dit kan vaak beschadigde dingen herstellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2012 23:51 

Hardtraxx Beheerder

Socializerz schreef:
Case Dj schreef:
Socializerz schreef:
wtf, me fl doet raar, ik kan geen effecten direct in de playlist slepen want dan gebeurt er niks en ik kan geen projecten opslaan

heb je al geprobeerd het opnieuw op te starten?

als dit niet werkt zou ik hem opnieuw installeren.
dit kan vaak beschadigde dingen herstellen.

komt wss omdat k alles van me pc naar me laptop heb gekopieerd hahah xD

vertel dat er dan bij :lol: onnodige moeilijkheden.
Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner