Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 69  Volgende
Bericht Geplaatst op 18 dec 2011 20:07 

Hardtraxxer

Solved.
Bericht Geplaatst op 18 dec 2011 20:08 

Hardtraxx Veteran

Misschien even je interface loskoppelen en weer vast en dan nog is proberen?
Edit: Solved zo te zien :P
Bericht Geplaatst op 19 dec 2011 20:45 

Hardtraxx Addict

Nebuto schreef:
Klopt, het volledige pakket is 555,- EUR. M'n vorige hobby waren auto's. Aangezien dat ook veel geld kost is dit in vergelijking nog goedkoop :P

OT: Ik voeg een automation cut off envelope toe op een intro melodie tot de volgende melodiereeks, maar die automation clip blijft op de achtergrond doorgaan terwijl hij in m'n playlist al beëindigd is. Dat vind ik krom werken.

Dan gaat je cutoff verder op de laatst afgelezen frequentie. Je moet dan of de cutoff vanaf daar naar de gewenste frequentie zetten of hem over de hele track zetten. Maar de rechte stukjes kan je dan gewoon dr tussen uit knippen.

Is er trouwens niemand die kan helpen met mn AKAI LPD8 en M-Audio Oxygen 49, zoals aangegeven op de vorige pagina? Ze werken allebei nog steeds niet.
Bericht Geplaatst op 19 dec 2011 22:23 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:
Nebuto schreef:
Klopt, het volledige pakket is 555,- EUR. M'n vorige hobby waren auto's. Aangezien dat ook veel geld kost is dit in vergelijking nog goedkoop :P

OT: Ik voeg een automation cut off envelope toe op een intro melodie tot de volgende melodiereeks, maar die automation clip blijft op de achtergrond doorgaan terwijl hij in m'n playlist al beëindigd is. Dat vind ik krom werken.

Dan gaat je cutoff verder op de laatst afgelezen frequentie. Je moet dan of de cutoff vanaf daar naar de gewenste frequentie zetten of hem over de hele track zetten. Maar de rechte stukjes kan je dan gewoon dr tussen uit knippen.

Is er trouwens niemand die kan helpen met mn AKAI LPD8 en M-Audio Oxygen 49, zoals aangegeven op de vorige pagina? Ze werken allebei nog steeds niet.

Ik heb even voor je gevogeld, en boven de knop van de metronome (dus net rechts onder je pattern selector) staat knopje met daarnaast een teken van een keyboard. Als je deze uit zet reageert FL niet meer op input van je keyboard, maar wel op commands (bijv. ctrl-alt-c om een pattern een random kleurtje te geven). Zet je deze wel aan, zet die de input van het keyboard om naar piano tonen.

Je kan hiermee dus switchen tussen typing keyboard/piano keyboard.

Ik hoop dat je probleem verholpen is met zo'n simpele oplossing :)
Bericht Geplaatst op 20 dec 2011 19:33 

Hardtraxx Addict

Jongens, ik wordt helemaal gek. Mijn punch lijkt te stacken... Per pattern die achter elkaar wordt afgespeeld, gaat het volume omhoog ofzo. Heel vervelend... Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Of waardoor het kan komen?

Thanks
Bericht Geplaatst op 20 dec 2011 21:10 

Hardtraxx Addict

mr_vertigo schreef:
Jongens, ik wordt helemaal gek. Mijn punch lijkt te stacken... Per pattern die achter elkaar wordt afgespeeld, gaat het volume omhoog ofzo. Heel vervelend... Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Of waardoor het kan komen?

Thanks

Heb je iets van reverb of delay er op zitten? Misschien is je sound hierdoor te lang.
HSgino schreef:
marsiascout schreef:
Nebuto schreef:

Ik heb even voor je gevogeld, en boven de knop van de metronome (dus net rechts onder je pattern selector) staat knopje met daarnaast een teken van een keyboard. Als je deze uit zet reageert FL niet meer op input van je keyboard, maar wel op commands (bijv. ctrl-alt-c om een pattern een random kleurtje te geven). Zet je deze wel aan, zet die de input van het keyboard om naar piano tonen.

Je kan hiermee dus switchen tussen typing keyboard/piano keyboard.

Ik hoop dat je probleem verholpen is met zo'n simpele oplossing :)

Ik zal het eventjes uit gaan proberen :thumbup:
Bericht Geplaatst op 20 dec 2011 21:13 

Hardtraxx Addict

Ik heb eventjes gekeken en die knop stond gewoon aan.

Bij de instellingen in FL Studio moest ik blijkbaar allebei de controllers nog apart activeren.
Nu werkt t wel! Iedereen die geholpen heeft bedankt in ieder geval ;)
Bericht Geplaatst op 20 dec 2011 21:15 

Hardtraxxer

mr_vertigo schreef:

Thanks

Laat je de tail soms over het einde van 1 beat doorlopen? Je kan het beste imo het laatste stukje van de staart wegfaden.

(edit: en anders idd bv een delay, reverb etc :))
Bericht Geplaatst op 20 dec 2011 21:17 

Hardtraxx Addict

Kep er niks op zitten. Tis een kale sample... tik tik tik tik TAK TAK TAK TAK BAM BAM BAM BAM KRR KRRR KRR KRRRRRR
Bericht Geplaatst op 20 dec 2011 21:20 

Hardtraxx Beheerder

Martijn schreef:
mr_vertigo schreef:

Thanks

Laat je de tail soms over het einde van 1 beat doorlopen? Je kan het beste imo het laatste stukje van de staart wegfaden.

heb je de punch in je piano roll gezet? of in de pattern en dan gewoon in de playlist gezet? zet je punch anders even in de piano roll dan is als het goed is het probleem over :D
Bericht Geplaatst op 20 dec 2011 22:13 

Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
Martijn schreef:
mr_vertigo schreef:

Thanks

heb je de punch in je piano roll gezet? of in de pattern en dan gewoon in de playlist gezet? zet je punch anders even in de piano roll dan is als het goed is het probleem over :D

Ja dat merkte ik inderdaad, maar nu klinkt tie ook anders... :S
Bericht Geplaatst op 20 dec 2011 22:26 

Hardtraxx Addict

@mr_vertigo:

Kijk eens of "Use loop settings" is aangevinkt. (zoja dan uitzetten)
En je time knop moet natuurlijk helemaal naar links.
Bericht Geplaatst op 20 dec 2011 23:20 

Hardtraxxer

Ik maak me kicks in cubase om ze vervolgens te gebruiken in FL, omdat de mixer gewoon stuk beter geluid geeft in cubase en latency veel lager is. Vervolgens sla ik m op als .WAV uiteraard, als ik m dan speel in player bijv. VLC player, klinkt die precies het zelfde.

Sleep ik hem vervolgens in fruityloops, is gvd het geluid helemaal anders. Verrekte irritant want is totaal niet de kick die ik heb gemaakt. Wat valt hier aan te doen? Ik sleep hem gewoon in een clear project, en haal alles van me master af.

denk dat ik maar volledig moet overstappen op cubase of weet iemand hier iets op :whistle: ?
Bericht Geplaatst op 21 dec 2011 13:44 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
@mr_vertigo:

Kijk eens of "Use loop settings" is aangevinkt. (zoja dan uitzetten)
En je time knop moet natuurlijk helemaal naar links.

dit is idd de oplossing, heb t zelf ook gehad een tijd terug!
Bericht Geplaatst op 21 dec 2011 17:11 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
HSgino schreef:
Ik maak me kicks in cubase om ze vervolgens te gebruiken in FL, omdat de mixer gewoon stuk beter geluid geeft in cubase en latency veel lager is. Vervolgens sla ik m op als .WAV uiteraard, als ik m dan speel in player bijv. VLC player, klinkt die precies het zelfde.

Sleep ik hem vervolgens in fruityloops, is gvd het geluid helemaal anders. Verrekte irritant want is totaal niet de kick die ik heb gemaakt. Wat valt hier aan te doen? Ik sleep hem gewoon in een clear project, en haal alles van me master af.

denk dat ik maar volledig moet overstappen op cubase of weet iemand hier iets op :whistle: ?

Heb je in Channel Settings -> Time Stretching -> Time helemaal naar beneden?

ja het ligt niet aan fruityloops. Als ik de kick afspeel in VLC speler klinkt die precies hetzelfde als in cubase, maar in windows media player en ook fruityloops klinkt die anders. Raar.. zal wel wat met hertz te maken hebben die niet kunnen worden afgespeeld of worden afgesneden.
Bericht Geplaatst op 23 dec 2011 10:46 

Hardtraxx Addict

Ik heb ook nog een vraag,
Soms sleep ik perongeluk een sample ofzo in de pianoroll en dan krijg je zegmaar zo'n "waveform" te zien.
Hoe krijg ik dat weg ? :P
Bericht Geplaatst op 23 dec 2011 13:45 

Hardtraxx Veteran

Joeyvg schreef:
Soms sleep ik perongeluk een sample ofzo in de pianoroll en dan krijg je zegmaar zo'n "waveform" te zien.

ALT-N
Bericht Geplaatst op 23 dec 2011 16:26 

Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
Joeyvg schreef:

ALT-N

Danku :thumbup:
Bericht Geplaatst op 25 dec 2011 15:05 

Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:

Of je klikt gewoon met je rechtermuisknop op die sample en hij is ook weg.
Bericht Geplaatst op 25 dec 2011 17:25 

Hardtraxxer

Hey ik ben weer even bezig in FL en had een vraagje.

Als ik mijn kicks in de piano roll zet. en ik heb er 4 van 1/4 maat in staan. hoe kan ik ze dan allemaal verslepen naar boven of beneden?

Ik moet nu steeds handmatig de 4 blokjes verwijderen en op een andere toonhoogte 4 nieuwe plakken. ctrl c + ctrl v werkt bij mij niet.

bij voorbaat dank!
Bericht Geplaatst op 25 dec 2011 17:52 

Hardtraxxer

@ Cruelty

Bedankt! zo simpel maar kwam er gewoon niet achter :thumbup:
Bericht Geplaatst op 30 dec 2011 00:38 

Hardtraxxer

mijn eks-9 werkt niet, zowel de demo als een gecrackte versie van internet :x

Installeer het precies zoals alle andere plug-ins (installeer de plugin in de map: C:\Program Files (x86)\VstPlugins\EKS pro demo), doe more bij channels, fast scan, komt hij erbij, [F] aanvinken en wil hem vervolgens opstarten maar krijg dan de volgende melding;

'There was a problem opening EKS Pro Demo for an unknown reason. Please make sure it has been installed correctly.'

Correcter kan ik hem niet installeren volgens mij, dus heb geen ruk aan die melding. Iemand die mij uit de brand kan helpen?
Bericht Geplaatst op 30 dec 2011 00:55 

Hardtraxxer

HSgino schreef:
mijn eks-9 werkt niet, zowel de demo als een gecrackte versie van internet :x

Installeer het precies zoals alle andere plug-ins (installeer de plugin in de map: C:\Program Files (x86)\VstPlugins\EKS pro demo), doe more bij channels, fast scan, komt hij erbij, [F] aanvinken en wil hem vervolgens opstarten maar krijg dan de volgende melding;

'There was a problem opening EKS Pro Demo for an unknown reason. Please make sure it has been installed correctly.'

Correcter kan ik hem niet installeren volgens mij, dus heb geen ruk aan die melding. Iemand die mij uit de brand kan helpen?

opgelost :yay:
Bericht Geplaatst op 30 dec 2011 13:07 

Hardtraxx Veteran

Iemand ervaring met FL Studio en Sylenth1?
Deze slaat bij mij elke keer over, in de zin van stotteren zeg maar.
Dit heb ik alleen bij Sylenth1, wat enorm irritant is.

Het ligt niet aan me CPU of iets in die richting, als ik alleen een Sylenth1 open heb is het ook al.
Opnieuw installeren helpt ook niet.
Iemand een idee, of moet ik gewoon contact opnemen met Lennar Digital?
Bericht Geplaatst op 30 dec 2011 13:58 

Hardtraxx Beheerder

sjobie schreef:
Iemand ervaring met FL Studio en Sylenth1?
Deze slaat bij mij elke keer over, in de zin van stotteren zeg maar.
Dit heb ik alleen bij Sylenth1, wat enorm irritant is.

Het ligt niet aan me CPU of iets in die richting, als ik alleen een Sylenth1 open heb is het ook al.
Opnieuw installeren helpt ook niet.
Iemand een idee, of moet ik gewoon contact opnemen met Lennar Digital?

is het wanneer je renderd wel normaal?
Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner