Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 18:17 

Hardtraxx Beheerder

sjobie schreef:
2x op stop drukken ;)

maar als ik dan weer ergens in de playlist druk gaat hij er weer staan. ik wil gewoon dat hij uit is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 18:20 

Hardtraxx Veteran

Zo ver ik weet kan dat niet, maar dat went wel hoor! Gewoon dubbelklik op je stopknopje. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 18:21 

Hardtraxx Beheerder

sjobie schreef:
Zo ver ik weet kan dat niet, maar dat went wel hoor! Gewoon dubbelklik op je stopknopje. :thumbup:

nja ik ben dus van fl 10.0.0 naar fl 10.0.8 gegaan. en ineens is het zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 18:23 

Hardtraxx Veteran

Jup, en volgens mij kan dit er niet uit, dan moet je weer terug naar 10.0 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 20:41 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:
ik heb een heel irritant probleem.

ik heb fl studio 10.0.8 geinstalleerd maar nu is er iets in de playlist waar ik me aan erger.
Afbeelding

dat grijze pijltje ding net voor de afspeellijn is zeer irritant en moet weg, omdat hij wanneer je op stop drukt begint bij waar dat grijze pijltje staat. ik wil graag dat hij dan weer bij het begin begint.

iemand een idee?

Kan je em niet schuiven met je muis ? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 21:05 

Hardtraxxer

normaal gezien kan je gewoon op die zelfde balk klikken waar je maar wilt, en komt het grijze pijltje op de plaats waar je geklikt hebt. slepen kan denk ik ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 21:58 

Hardtraxx Beheerder

ja kan allemaal wel, maar zoals ik al 2x gezegd heb >.<
wil ik dat hij helemaal uit is. maar dat kan blijkbaar niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 22:11 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:
ja kan allemaal wel, maar zoals ik al 2x gezegd heb >.<
wil ik dat hij helemaal uit is. maar dat kan blijkbaar niet.

heb is gekeken voor je.. zonder suc6 :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 11:37 

Hardtraxx Addict

Ik weet niet of de vraag al gesteld is, maar kon 'm zo gauw niet terug vinden.

Ik heb een synth gelayerd in 8 channels in 1 pattern. Hoe krijg ik 't voor elkaar dat ik die 8 channels in 1 channel krijg, zodat als ik m'n melodie wil veranderen ik niet 8 keer een noot hoef te veranderen, maar gewoon 1 keer 1 noot veranderen voor 8 channels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 11:40 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:

Ik heb een synth gelayerd in 8 channels in 1 pattern. Hoe krijg ik 't voor elkaar dat ik die 8 channels in 1 channel krijg, zodat als ik m'n melodie wil veranderen ik niet 8 keer een noot hoef te veranderen, maar gewoon 1 keer 1 noot veranderen voor 8 channels.

Channels ->add one->layer.

Nou klik je op de layer en selecteer je alle plugins die je wilt layeren. En dan klik je op 'set children'. Nu kan je gewoon in de pianoroll van de layer werken, en werkt deze op alle 8 plugins :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 11:49 

Hardtraxx Addict

pim schreef:
W0uT3R schreef:

Nou klik je op de layer en selecteer je alle plugins die je wilt layeren. En dan klik je op 'set children'. Nu kan je gewoon in de pianoroll van de layer werken, en werkt deze op alle 8 plugins :thumbup:

Waanzinnig! Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 12:46 

Artiest

pim schreef:
W0uT3R schreef:

Goeie! :thumbup:

Zelfde soort vraag: Ik heb mijn lead melodie gelayerd met verschillende synths. Ik wil m op laten bouwen door de cutoff van de verschillende Sylenths langzaam open te draaien, maar ik moet nu dus steeds een paar aparte automation clips maken, één voor de cutoff van elke synth. Mijn vraag: Kan ik op één of andere manier met één automation clip verschillende cutoff knoppen bedienen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 12:50 

Hardtraxx Veteran

DirtyNoizeZ schreef:
Case Dj schreef:
ik heb een heel irritant probleem.

ik heb fl studio 10.0.8 geinstalleerd maar nu is er iets in de playlist waar ik me aan erger.
Afbeelding

dat grijze pijltje ding net voor de afspeellijn is zeer irritant en moet weg, omdat hij wanneer je op stop drukt begint bij waar dat grijze pijltje staat. ik wil graag dat hij dan weer bij het begin begint.

iemand een idee?

Kan je em niet schuiven met je muis ? >.<

met je rechtermuisknop er een paar keer op rammen wil nog wel eens helpen. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 12:51 

Hardtraxx Veteran

Ramirez schreef:

Hij wil hem helemaal weg hebben, en dat kan niet. ^^

Korey schreef:
Zelfde soort vraag: Ik heb mijn lead melodie gelayerd met verschillende synths. Ik wil m op laten bouwen door de cutoff van de verschillende Sylenths langzaam open te draaien, maar ik moet nu dus steeds een paar aparte automation clips maken, één voor de cutoff van elke synth. Mijn vraag: Kan ik op één of andere manier met één automation clip verschillende cutoff knoppen bedienen?

Zo ver ik weet kan dat niet, weet iemand hoe dat wel moet zou ik het ook graag horen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 12:53 

Hardtraxx Veteran

sjobie schreef:
Ramirez schreef:

Hij wil hem helemaal weg hebben, en dat kan niet. ^^

Korey schreef:

Zo ver ik weet kan dat niet, weet iemand hoe dat wel moet zou ik het ook graag horen. :P

Dat pijltje kun je dacht ik met je rechtermuisknop slepen. => Dus helemaal naar het begin zodat je er geen last meer van hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 13:36 

Hardtraxxer

Korey schreef:

Dit is mogelijk door middel van een Fruity X-Y Controller. Maak eerst een X-Y Controller aan op een aparte channel, ga naar je eerste synth, speel even met de cutoff, ga naar Tools -> Last Tweaked -> Link to Controller -> bij Internal Controller -> Kies je net gemaakte controller -> Zet hem op X of Y.

Belangrijk, zorg dat Remove Conflicts bovenaan uitstaat!!

Doe nu hetzelfde voor al je andere synths, zorg wel dat je ze allemaal op X óf Y zet, niet 1 op X en 2 op Y.

Vervolgens maak je één automation clip van de X-Y Controller en voila ze gaan allemaal tegelijk :thumbsup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 13:56 

Artiest

Thanks man ga het proberen als ik thuis ben!! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 14:04 

Hardtraxx Veteran

Ramirez schreef:
Dat pijltje kun je dacht ik met je rechtermuisknop slepen. => Dus helemaal naar het begin zodat je er geen last meer van hebt.

Klopt, maar zodra je weer ergens verder in je project klikt om af te spelen gaat dat pijltje daar weer heen. ;)

MrBunni schreef:
Uitleg

Top! dat wist ik nog niet, werkt perfect! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 16:06 

Hardtraxxer

MrBunni schreef:
Korey schreef:

Dit is mogelijk door middel van een Fruity X-Y Controller. Maak eerst een X-Y Controller aan op een aparte channel, ga naar je eerste synth, speel even met de cutoff, ga naar Tools -> Last Tweaked -> Link to Controller -> bij Internal Controller -> Kies je net gemaakte controller -> Zet hem op X of Y.

Doe nu hetzelfde voor al je andere synths, zorg wel dat je ze allemaal op X óf Y zet, niet 1 op X en 2 op Y.

Vervolgens maak je één automation clip van de X-Y Controller en voila ze gaan allemaal tegelijk :thumbsup: .

baas! ik werk 4 jaar met FL studio en wist dit nog niet hehe. zo zie je maar weer, je kan altijd bijleren :D thnx!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 18:49 

Hardtraxx Beheerder

TheArthadox schreef:
MrBunni schreef:
Korey schreef:

baas! ik werk 4 jaar met FL studio en wist dit nog niet hehe. zo zie je maar weer, je kan altijd bijleren :D thnx!

1x voor 1 sylenth een automation clip aanmaken, dan naar je tweede sylenth gaat, aan je cutoff draaien. ga naar tools > last tweaked > link to controller > zoek je sylenth automation. druk erop en wat mrbunni zegt. remove conflicts uit.

dit doe je voor al je sylenths en klaar daar heb je het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 13:59 

Hardtraxxer

ik weet niet of het al gevraagd is maar ik heb het volgende probleem.
als ik een geluid uit een plugin wil horen door op een toets te drukken krijg ik hier geen geluid meer uit.
heb ik dan onbewust de instellingen verandert?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 22:33 

Hardtraxxer

Goedeavond, Ik heb een vraag, Ik begin als ik een kick maak altijd met 3x osc maar je kan natuurlijk ook andere plugin's gebruiken voor een begin maar ik weet niet zo goed welke dat kunnen zijn, Kunnen jullie helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 22:36 

Hardtraxx Beheerder

dylanhardstyle schreef:
Goedeavond, Ik heb een vraag, Ik begin als ik een kick maak altijd met 3x osc maar je kan natuurlijk ook andere plugin's gebruiken voor een begin maar ik weet niet zo goed welke dat kunnen zijn, Kunnen jullie helpen?

als gewone synthersizers kun je nemen hydra/junglist. dan heb je nog microtonic (waar je best vette kicks uit kunt halen)

en je hebt 909 clonen zoals drumazon en eks9 deze 2 zijn het makkelijkst als beginner, dus zou ik deze eens bekijken.

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 22:42 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:
dylanhardstyle schreef:

als gewone synthersizers kun je nemen hydra/junglist. dan heb je nog microtonic (waar je best vette kicks uit kunt halen)

en je hebt 909 clonen zoals drumazon en eks9 deze 2 zijn het makkelijkst als beginner, dus zou ik deze eens bekijken.

Ik weet zelf nog niet egt hoe fl werkt, Maardie 909 (drumazon) & eks9 staan die standaard op fl of moet je die ergens vandaan halen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 22:50 

Hardtraxx Beheerder

dylanhardstyle schreef:
Case Dj schreef:
dylanhardstyle schreef:

Ik weet zelf nog niet egt hoe fl werkt, Maardie 909 (drumazon) & eks9 staan die standaard op fl of moet je die ergens vandaan halen?

ja die moet je even ergens vandaan halen, al die plugins eigenlijk :)

even op google zoeken "kuch"downloaden"kuch"
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner