Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende

Forum Anthem Contest
Poll eindigt op 22 jun 2012 09:42
Alleen melodie 29%  29%  [ 10 ]
Alleen vocal 9%  9%  [ 3 ]
Melodie en vocal 63%  63%  [ 22 ]
Totaal aantal stemmen : 35
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 09:42 
 
Hardtraxx Addict

In het hardtraxx allstars topic had ik het idee geopperd voor een forum anthem contest. Is hier genoeg animo voor?

Mijn idee is:
- Iedereen op het forum kan een melodie maken deze worden ingezonden en dan via een poll laten kiezen welke melodie het wordt
OF
- Een vocal laten maken die iedereen moet gebruiken
OF
- Zowel de melodie als vocal

Ik laat de poll 14 dagen lopen dan kan iedereen stemmen wat die leuk vindt. Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom.

De stijl van muziek: Alles wat hard is :)

Iedereen is uiteraard vrij om mee te doen. Ik stel verder voor een jury van vier mensen (die niet zelf mee willen doen). Ik wil best in de jury zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 12:12 
 
Hardtraxxer

Ik heb gestemt voor melodie en vocal.
Vocal moet er sowisooo zijn, anders is het niet echt een anthem vind ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien dat ik hier ook wel aan mee doe, zo lang het maar geen bestaande vocals zijn zoals bijv. die van Defqon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Onthoud dat, als je de naam 'Hardtraxx' wilt gebruiken, er 'copyright' op zit hea :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 12:59 
 
Hardtraxx Addict

Ja maak er dan Hardetrekkers van. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 13:10 
 
Hardtraxx Addict

patrickjeb schreef:
Onthoud dat, als je de naam 'Hardtraxx' wilt gebruiken, er 'copyright' op zit hea :P


Copyright heeft geen rechtsbetekenis in Nederland, maar ik snap je punt haha. Ik heb Jor-D een pm gestuurd met de vraag of het goed is of niet. Mocht het een probleem zijn kunnen we er altijd iets anders van maken.

Wie heeft de mogelijkheid tot het maken van een vocal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 13:34 
 
Hardtraxxer

-KNIPKNIP- was niet echt de bedoeling van dit topic lololp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 13:44 
 
Hardtraxx Addict

Die zijn best vet :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 17:16 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik ben voor! alleen heb gestemd voor alleen melodie, heb de apparatuur niet om vocals te bouwen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 18:37 
 
Hardtraxx Addict

Leuk idee, ik zou er zeker aan mee willen doen.
Het zou wel erg chill zijn als er van die Defqon1 achtige vocals in zouden zitten dan ...
Dan zou iemand bijvoorbeeld een MC'tje moeten vragen ofzo.
Want die vocalen uit het filmpje vind ik niet echt bij het begrip 'Hardtraxx' passen eerlijk gezegd.
Over de poll, tsja ik stem voor 'alleen melodie'
;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 20:59 
 
Hardtraxxer

En waar moeten we het heensturen :D

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 21:40 
 
Hardtraxxer

Omdat er staat ''alles wat hard is'', is het raar als er een melodie gekozen wordt... Als er dan een hardstyle melodie wordt gekozen en iemand wil een hardcore plaat maken, klopt dat niet helemaal(ik ga er van uit dat je de melodie niet mag veranderen, anders blijft er van het origineel niks over...) Als ik het goed begrijp, tenminste :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 22:08 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bakker Fijnebol schreef:
Omdat er staat ''alles wat hard is'', is het raar als er een melodie gekozen wordt... Als er dan een hardstyle melodie wordt gekozen en iemand wil een hardcore plaat maken, klopt dat niet helemaal(ik ga er van uit dat je de melodie niet mag veranderen, anders blijft er van het origineel niks over...) Als ik het goed begrijp, tenminste :P


dan doe je het net als bij de scrap attack remix xd gewoon het ritme aanpassen zodat het bij hc past xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 22:45 
 
Hardtraxxer

Alleen de vocal dan want in de melodie moeten de producers vrij blijven vind ik dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 22:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bakker Fijnebol schreef:
Omdat er staat ''alles wat hard is'', is het raar als er een melodie gekozen wordt... Als er dan een hardstyle melodie wordt gekozen en iemand wil een hardcore plaat maken, klopt dat niet helemaal(ik ga er van uit dat je de melodie niet mag veranderen, anders blijft er van het origineel niks over...) Als ik het goed begrijp, tenminste :P


Jarno schreef:
Alleen de vocal dan want in de melodie moeten de producers vrij blijven vind ik dan.

Dat klopt maar er kan toch wel een "basis" melodie worden gemaakt? En dan is de keuze vrij of je hier iets mee wil doen ja of nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 23:13 
 
Hardtraxx Addict

xypes schreef:
En waar moeten we het heensturen :D

gr


Tegen die tijd maak ik een e-mailadres aan waar het heen gestuurd kan worden. Dit topic is eerst nog even om te polsen of er genoeg animo is en op welke wijze de contest opgezet gaat worden.

Case Dj schreef:
Bakker Fijnebol schreef:
Omdat er staat ''alles wat hard is'', is het raar als er een melodie gekozen wordt... Als er dan een hardstyle melodie wordt gekozen en iemand wil een hardcore plaat maken, klopt dat niet helemaal(ik ga er van uit dat je de melodie niet mag veranderen, anders blijft er van het origineel niks over...) Als ik het goed begrijp, tenminste :P


dan doe je het net als bij de scrap attack remix xd gewoon het ritme aanpassen zodat het bij hc past xd xd


Inderdaad een minimale aanpassing is nog niet zo'n probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2012 16:11 
 
Hardtraxx Veteran

Ik zal dan zeker mee doen!
Heb gestemd voor Melodie & vocal, heb er stiekem al zin in ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 21:43 
 
Hardtraxxer

Zou je niet gewoon iedereen een track laten maken en de beste kiezen? In dat geval kan er beslist worden wie de vetste melody heeft gemaakt, wie de vetste vocal heeft gebruikt, wie de dikste kick heeft gemaakt etc... Vanzelfsprekend filter je dan het kaf van het koren. Ik neem aan dat Hardtraxx wil dat de track aan enige kwaliteitsvereisten voldoet, je komt namelijk nogal wat foute en valse dingen tegen in het productie topic.

Oh en wat betreft de rechtsbetekenis van Copyright in Nederland; pak je bundel en check de auteurswet ff, just sayin'
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 21:45 
 
Hardtraxxer

Vocals + melo.

Volgens mij is er wel genoeg animo :D.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2012 11:09 
 
Hardtraxx Addict

Ja ik laat de poll toch nog even doorlopen. Dan na de poll een week of 2 zodat iedereen vocals en melodieen kan sturen. Daarna weer twee weken om te stemmen op de vocals en melodieen. Dan kan daarna de contest beginnen. Twee maanden is wel een redelijke termijn voor de producties toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 16:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ga m'n best doen met een melo ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 12:00 
 
Hardtraxx Addict

De poll is afgelopen. Er is gekozen voor melodie en vocal.

Inzendingen voor de melodie en vocal kunnen TOT 9 juli 2012 verzonden worden naar:

[email protected]

Vermeld bij je inzending je accountnaam op het forum.

De melodieen dienen te worden ingezonden als midi file. De titel van de file is je accountnaam.
De vocals dienen te worden ingezonden als mp3. De titel van de file is je accountnaam.

Na de sluitingsdatum maak ik een zip file met de melodieen en vocals en dan kan er gestemd worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2012 15:35 
 
Hardtraxxer

vraagjee...

als ik men melo wil opslaan als mid lukt dat wel maar als ik hem weer open kan ie niet afgespeeld worden.. en in windows media player ook niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2012 16:13 
 
Hardtraxxer

thankyou is gelukt:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2012 16:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Waarom vocals in MP3? Je kunt toch veel beter wav bestanden gebruiken?
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner