Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2013 16:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Beste mensen,

Jullie kennen het allemaal wel de dark voice die alles beter maakt! Ook een female voice kan ook erg mooi in je track zitten.

Ik maak mijn female voice met Text aloud en bewerk hem dan wat in FL studio. Maar dat geeft geen geweldig resultaat. Verder is het mij nog niet gelukt om een dark voice te maken zoals bijvoorbeeld in een track van Headhunterz. Ik heb wel een studio microfoon en een vrij zware stem van mij zelf.

Heeft iemand tips hoe je zo'n dark voice kunt maken? Alvast bedankt.

Groetjes,

Fabien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2013 17:12 
 
Hardtraxx Addict

Open een sample en dan heel veel editten. Gooi er een hoop verschillende plugins en filters overheen en kijk wat eruit komt, er is niet echt een manier voor :)

Met een vocoder, equalizer, distortion en wat meuk moet je al een heel eind kunnen komen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2013 17:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat was eigenlijk de methode die ik al gebruikte. Bedankt voor de tips ik blijf gewoon oefenen! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2013 17:23 
 
Hardtraxx Addict

Het is eigenlijk hetzelfde met kicks. Equalizer + distortion is daarvoor ook de key. Alleen moet je ze juist toepasen om de goede sound te krijgen, daar zijn ontelbaar veel manieren voor. Iedereen heeft z'n eigen manier en dat maakt je unieke sound. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2013 17:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Helemaal gelijk! :P En dan heeft het ook maar net met je stem te maken, iedereen heeft een andere stem dus je zult altijd een andere sound er uit halen en dat maakt het inderdaad zo uniek. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 09:18 
 
Hardtraxx Newbie

VOXOS VST !
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2013 10:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Je kunt veel met FX, maar zolang je 'droge' sample niet vet is, gaat em dit nooit worden.
Neem bijvoorbeeld zelf op, of laat iemand opnemen met hoge kwaliteit, i.p.v. een slechte sample te bewerken.
FX kun je dan alsnog toepassen om het geheel af te werken...
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2013 17:01 
 

Gebruik granulizers en delays, pitch corrections. Dan kan je al echt vette dingen maken zonder een hoop FX
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2013 17:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ga eens al de opties af en laat jullie het resultaat horen! :)
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner